Satınalma Bölümü'nde; tedarikçi bilgileri, malzeme ve hizmetlerin temini için verilen siparişler, malzeme ve hizmet alım işlemleri, alımlarda geçerli olacak indirim, masraf ve promosyon tanımları, mal ve hizmet alımlarında geçerli olacak fiyatlar ile kampanya uygulamaları kaydedilir ve izlenir.

Satınalma Yönetimi Bölümü Menüleri şunlardır:

Menü

Bölümler
TanımlarTedarikçiler, Hizmetler, Satınalma İndirimleri, Satınalma Masrafları, Satınalma Promosyonları, Satınalma Fiyatları, Satınalma Fiyat Listeleri, Satınalma Kampanyaları, Satınalma Elemanları, Tedarikçi Değerlendirme Kriterleri, Tedarikçi Değerlendirme Kriter Setleri, Sözleşme Kesinti Türleri
HareketlerSatınalma Talepleri, Satınalma Dosyaları, Satınalma Teklifleri, Satınalma Sözleşmeleri, Satınalma Siparişleri, Satınalma İrsaliyeleri, Satınalma Faturaları, Satınalma Noktası Faturaları, Sevkiyat İhtar Hareketleri, Tedarikçi Değerlendirme İşlemleri, e-Fatura İrsaliye Eşleştirme Sonuçları
İşlemler

Fiyat Güncelleme, Toplu İrsaliye Faturalama, Toplu Sipariş Faturalama, Toplu İrsaliye Oluşturma, Satınalma Talepleri Karşılama, Satınalma Talebi Önerileri Gerçekleştirme, Satınalma Talepleri Hızlı Karşılama, Otomatik Sipariş/Talep Fişi Oluşturma, Satınalma Siparişlerine Kampanya Uygulama, Satınalma Siparişlerini Yeni Malzemelerle Güncelleme, Toplu Satınalma Faturası Onaylama, Sevkiyat İhtar Seviye Belirleme İşlemleri, Tedarikçi Değerlendirme

RaporlarMalzeme ve Hizmet Raporları, Talep Raporları, Sipariş Raporları, Fatura Raporları, Kampanya Raporları, Sözleşme Raporları, Teklif Raporları

Satınalma Yönetimi modülünü kullanarak:

  • Satınalma taleplerinin oluşturulmasından siparişlerin kaydına, malın teslim alınmasından fatura girişine kadar tüm süreçler, etkin bir şekilde yönetilebilirsiniz.
  • Minimum, maksimum ve güvenlik stok seviyelerini dikkate alarak satınalma siparişlerini otomatik oluşturabilir, satınalma fiyatlarını toplu olarak güncelleyebilir, bu sayede zamandan tasarruf elde edebilirsiniz. 
  • Tedarikçileri fiyat, kalite, teslimat performansı gibi çeşitli kriterlere göre değerlendirilip raporlayabilirsiniz.

Satınalma İşlemlerini Etkileyen Öndeğer ve Parametreler

Satınalma yönetimi ile ilgili öndeğerlerin ve parametrelerin belirlendiği seçenektir. Öndeğer seçenekleri kullanılarak işlemlere otomatik olarak yansıyacak özellikler kaydedilir. Sistem Ayarları program bölümünde Öndeğer ve Parametreler-Genel-Öndeğerler ve Parametreler menüsünde Satınalma Yönetimi altında yer alır. 

Kullanılan Logo uygulaması, Malzeme – Varyant Özelliğini kapsamıyorsa, bu özelliğe ait alanlar uygulamada görüntülenmeyecektir. Bu nedenle dokümanda geçen Malzeme-Varyant Özelliğine ait başlıklar ve bilgiler dikkate alınmamalıdır.