Bölümler modülü > Firma kartının Firma sekmesinde aşağıdaki bilgiler girilir.
Firma | Firma kodu bu alana yazılır. Sistem otomatik olarak bu alana benzersiz bir kod getirir. İstenirse değiştirilebilir. |
Unvan | Firmanın adı yazılır. |
Üst Firma | Firmanın bir üst firması varsa veya firma bir holdinge bağlıysa, ilgili üst firmanın adı bu alandan seçilir. Sistemde tanımlı olan firmalar arasından seçmek için Ara ikonuna tıklanır. Firma kartının içerisinden yeni bir üst firma tanımı oluşturmak için Üst Firma alanındaki Ekle ikonuna tıklanır. Üst Firma alanında seçilen firma bilgisini düzenlemek için bu alanda yer alan Düzelt ikonuna tıklanır. Düzelt ikonuna tıklandığında seçilen firmanın tanım ekranı açılır ve firma bilgileri istenilen şekilde düzenlenebilir. Seçilen üst firma bilgisini firma kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır. |
Firma Rolü | Firmanın rolü bu alanda seçilir. Sistemde tanımlı firma rollerinden seçilebilir veya Firma Rolü alanındaki Ekle ikonuna tıklayarak firma kartı içerisinden yeni bir firma rolü tanımlanabilir. Logo CRM'de firma rolleri, Tanımlar modülü > Firmalar > Firma Rolleri seçeneği ile tanımlanır. Seçilen firma rolünü firma kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır. |
Satış Temsilcisi | Firmayla ilişkili satış temsilcisi bu alanda seçilir. Sistemde tanımlı olan satış temsilcileri arasından seçmek için Ara ikonuna tıklanır veya Satış Temsilcisi alanının Ekle ikonuyla yeni bir satış temsilcisi tanımlanır. Logo CRM'de satış temsilcileri, Tanımlar > Diğer menüsü > Satış Temsilcileri seçeneği ile tanımlanır. Seçilen temsilciyi firma kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır. |
Referans Kaynağı | İlgili firmaya hangi kaynaktan ulaşıldığı bu alandan seçilir. Sistemde tanımlı olan referans kaynaklarından seçilebilir veya Referans Kaynağı alanındaki Ekle ikonuna tıklayarak yeni bir referans kaynağı tanımlanabilir. Logo CRM'de referans kaynakları, Tanımlar modülü > Firmalar > Referans Kaynakları seçeneği ile tanımlanır. Seçilen referans kaynağını firma kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır. |
Ana Sektör / Alt Sektör | Firmanın ana sektörü ve alt sektörü bu alanlardan seçilir. Sistemde tanımlı olan ana/alt sektörlerden seçilebilir veya bu alanlardaki Ekle ikonuna tıklayarak yeni bir sektörler tanımlanabilir. Logo CRM'de ana ve alt sektörler, Tanımlar modülü > Firmalar > Sektörler ve Alt Sektörler seçenekleri ile tanımlanır. Sektör bilgilerini firma kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır. |
Vergi Dairesi / Vergi No | Firmanın vergi dairesi ve vergi numarası bu alanlara yazılır. |
Şahıs Şirketi | Eğer firma bir şahıs şirketiyse, Şahıs Şirketi işaret kutucuğu seçilir. |
Kullanımda | Kullanımda işaret kutucuğu varsayılan olarak işaretli gelir. Eğer firma kapatılmışsa veya ilgili firmayla artık çalışmama kararı alındıysa Kullanımda işareti kaldırılır. |
Telefon & Adres
Telefon Bilgileri
Firmanın telefon bilgileri, Firma sekmesi altındaki İletişim Bilgileri bölümünden eklenir.
Yeni bir telefon numarası tanımlamak için, telefon bilgileri bölümündeki Ekle ikonuna tıklanır.
Ekle ikonuna tıklandığında aşağıdaki pencere açılır.
Telefon Numarası penceresinde, telefon türü ve ülke kodu seçilir. Telefon Türü alanında, var olan telefon türlerinden (Ofis, Faks gibi) biri seçilebileceği gibi, Ekle ikonuna tıklayarak yeni bir telefon türü de tanımlanabilir. Seçilen telefon türünü kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.
Ülke kodu alanında, telefonun ait olduğu ülkenin kod bilgisi girilir. Ara ikonuna tıklayarak var olan ülke kodlarından seçim yapılır.
Logo CRM'de ülke kodları, Tanımlar > Adres > Ülkeler seçeneği ile tanımlanır.
Bkz. Adres
Alan Kodu, telefon numarasının şehir kodudur. Alan Kodu, Numara ve Dahili alanları elle girilir ve Tamam seçeneği ile bilgiler kaydedilir.
Firma kartındaki bir telefon kaydını düzenlemek için Telefon & Adres bölümünden telefon numarasının yanındaki Düzelt ikonuna tıklanır. Girilen telefon bilgisini firma kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.
Adres Bilgileri
Adres Bilgileri bölümünün alt tarafında firmanın adres bilgileri görüntülenir.
Yeni bir adres kaydı oluşturmak için Ekle ikonuna tıklanır.
Yeni Adres seçeneğine tıklandığında aşağıdaki Adres penceresi ekrana gelir. Firmanın adres bilgisi burada gösterilen alanlara girilir.
Adres Türü alanında, sistemde var olan adres türleri listelenir. Tanımlı bir adres türü (fatura adresi, iş adresi gibi) seçilir veya Ekle ikonuna tıklayarak yeni bir adres türü tanımlanır.
Sokak, Eyalet / Bölge ve Posta Kodu alanları elle girilir.
Ülke, Şehir, İlçe, Semt ve Mahalle alanları, Tanımlar > Adres menüsü altında yer alan seçenekler ile tanımlanan kayıtları listeler; ancak bu bilgiler Adres ekranı üzerinden de tanımlanabilir.
Bunun için ilgili alanın Ara ikonuna tıklayarak açılan liste ekranındaki seçeneği kullanılabilir veya ilgili alanın üzerindeki Ekle ikonuna tıklanır.
Sevkiyat Adresi işaret kutucuğu, girilen adresin sevkiyat adresi olup olmadığını belirtmek için kullanılır. Eğer girilen adres bilgisi, firmanın sevkiyat adresi ise bu alan işaretlenir.
Tamam seçeneğine tıklayarak adres kaydedilir.
Firma kartındaki adres kaydını düzenlemek için Telefon & Adres bölümünden adres satırının yanındaki Düzelt ikonuna tıklanır. Girilen adresi firma kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.
e-Posta ve Web Sayfaları
Adres bilgilerinin ardından firmanın elektronik posta ve web adresi bilgileri girilir.
Firmaya ait e-posta adresi e-Posta Adresi 1 alanına yazılır. Eğer birden fazla adresi varsa bunun için e-Posta Adresi 2/3 alanları kullanılır.
Web Adresi 1/2 alanları, firmaya ait web adreslerini girmek için kullanılır.
Kategoriler
Firmanın kategorileri bu başlık altında belirlenir.
Logo CRM'de yeni firma kategorileri, Tanımlar > Firmalar > Firma Kategorisi (1-5) seçenekleriyle tanımlanabileceği gibi, firma kartının kategori alanlarındaki Ekle ikonuyla da tanımlanabilir.
Her bir kategori sınıfında seçilen kategori bilgisi, Temizle ikonuna tıklayarak firma kartından kaldırılabilir.
Etiket ve Diğer
Uygulamada bir arama yapıldığında firmanın kolayca bulunabilmesi için Etiketler alanına anahtar kelimeler yazılır. Anahtar kelimeleri yazarken, kelimeler noktalı virgül ile ayrılır veya kelime yazıldıktan sonra enter tuşuna basılır. Böylece anahtar kelime etiket görümünü alır.
Kullanıcılara Bildir alanında, firma kartıyla yapılan işlemlerle ilgili olarak bilgilendirilmesi istenilen kullanıcı veya departmanlar seçilir. Bu alanda seçilen kullanıcılar ve departmanlar, firma kartı ile yapılan işlemlerden Bildirimler menüsü üzerinden haberdar edilir.
Firmaya bayram kutlaması, bilgi paylaşımı, doğum günü kutlaması veya kampanya yapılacaksa Liste Türlerinde ilgili işaret kutucukları işaretlenir.
Sosyal Medya
Firmanın sosyal medya hesapları Sosyal Medya Bilgileri bölümünden eklenir.
Yeni bir hesap eklemek için ikonuna tıklanır.