Amaç
Otomatik Görevler | Gelişmiş bildirim ile aktif edilen kural gerçekleştiği anda zamanlama periyodunda gerçekleştirilen işlemlerin toplu raporu, e-posta gönderimi, web bildirimi (toast message) ve mobil bildirim gönderimi sağlar. Bağlantı sağlanan Logo CRM veya ERP datalarından dönecek sorguya göre yapılan görüşmeleri, günlük teklif adedinizi, satışa dönüşen tekliflerinizi, alınan siparişlerinizi, kesilen irsaliye veya faturalarınızı ya da gerçekleşen tahsilatlarınızı ve banka durumlarınız gibi raporları Gelişmiş bildirim aracılığıyla toplu olarak ilgili kullanıcı/kullanıcılara gönderilmesi sağlar.
Bilgilendirme
Gelişmiş Bildirim Logo CRM, ERP veri tabanları ve Logo ürünleri dışındaki veri tabanı dinleyerek bildirim gönderimi sağlar.
1- Gereksinimler
Gelişmiş Bildirim çalıştırmak için 'Logo CRM Quartz Service' çalıştığına emin olunuz. Quartz servisi için windows→ hizmetler den kontrol edilir.
E-posta ayarların aktif olması gereken durumlar bulunur. E-posta ayarı veya şifremi unuttum dokümanlarından e-posta ayarı detayına ulaşabilirsiniz. E-posta ayarı olmadığı durumda e-posta üzerinden gelişmiş bildirim alınmaz.
2- Kullanım
Tanımlar → Otomatik Görevler menü içeriğinde Görev tipi "Gelişmiş Bildirim" seçildikten sonra görev adı, zamanlama, hatalı durum bilgilendirme doldurulur ve rapor parametresini detaylandırmak için aşağıdaki gereksinimler incelenir.
Gelişmiş Bildirim parametre ayarı ile genel, sorgu, içerik ve adres ekranları görülür.
2.1. Genel
Senaryo: Otomatik görevler liste ekranında görüntülenen gelişmiş bildiriminizin tanım kısmıdır.
Veri Tabanı Bağlantısı: Metin alanın en sağındaki tıklanır ve veri tabanı bağlantı bilgileri girilir. Veri bağlantısı ekranından sunucu adı, kullanıcı adı, şifre bilgileri girilir.
Özel Anahtarlar ve Değerler: Özel Parametreler özel değerler üzerinde saklanmaktadır. Anahtar ve değer içeren, hızlı bir şekilde veri girişi yapabilen bir grid tasarım içerir. Örneğin ERP veri tabanı bağlama işlemi sağlandıysa, özel anahtar değere firma bilgisi, değer kısmına firmanın numarası eklenir veya dönem bilgisi ve dönem numarası eklenmesi gibi düşünülür.
Başlangıç Tarihi: Gelişmiş bildirimin başlangıç saatini alır. Varsayılan olarak boş bir tarih görüntülenir. Sorgunun çalışma ve zamanlama türüne göre başlangıç tarihi sistem tarafından güncellenir.
Bilgilendirme
Deneme yapmak için başlangıç saatinizi geçmişe yönelik verebilirsiniz. Sorgunuz çalıştıktan sonra başlangıç saatiniz zamanlama türüne göre çalıştığını görülecektir.
2.2. Sorgu
Gelişmiş Bildirim | Sorgu alanına
tıklanır ve açılan sorgu editör ekranıyla sorgularınız eklenir. Sorgu ekranında, sorgu editörü, kayıt tetiklenme türleri, oluşturma tarihi, güncelleme tarihi, bağlı sorgu ve tarih formatı yer alır.Sorgu: Sorgu editör içerisinde üst kısımda parametre ekranı görülür. Parametrenin amacı ise genel tabı altında bulunan 'özel anahtar' bilgisini çeker. Sorgu editör kısmı ise veri tabanı üzerinden ekleyeceğiniz sorgu eklenir. Test butonuna ile sorgunun çalışır veya çalışmadığı durum geri bildirim ile görüntülenir.
Sorgu kısmında eksik bilgi veya bağlanan data üzerinde bir sorun olduğunda uyarı bilgilendirilmesi görülür.
Tetikleme Tipleri;
Sorguların çalışması için tetikleme tipleri gerekir. Tetikleme tipleri kayıt eklendiğinde, güncellendiğinde veya sorgu çalıştığında gerçekleşir. Veri tabanına bağlı eklenen sorguların çalışması için kayıt ekleme, güncelleme ve sorgu çalıştığında tetiklensin seçimlerinde farklılık gösterir.
- Sorgu çalıştığında tetiklensin (select işlemi) seçili ise kayıt eklendiğinde tetiklensin (insert) ve kayıt güncellendiğinde (update) tetiklensin (update) seçilemez.
- Kayıt eklendiğinde tetiklensin (insert) ve kayıt güncellendiğinde (update) tetiklensin seçimlerinden birinde sorgu çalıştığında tetiklensin (select) seçilemez.
- Kayıt eklendiğinde tetiklensin (insert) ve kayıt güncellendiğinde (update) tetiklensin aynı anda da seçilebilir.
Kayıt eklendiğinde tetiklensin: İlgili iş nesnesine veya diğer veri tabanı sorgusundan dönecek sorguya göre kayıt eklendiğinde tetiklenen durumdur.
Kayıt güncellendiğinde tetiklensin: İlgili iş nesnesine veya diğer veri tabanı sorgusundan dönecek sorguya göre var olan kayıt güncellendiğinde tetiklenen durumdur.
Sorgu çalıştığında tetiklensin: Veri tabanı üzerinden eklenen sorguya select işlemi seçili ise gerçekleşir.
Bilgilendirme
Sorgu çalıştığında tetiklensin seçildiği durumda, kayıt eklendiğinde, kayıt güncellendiğinde, oluşturma tarihi, güncelleme tarihi alanları pasif gelir.
Bilgilendirme
Sorgu alanında eklediğiniz sorgunun sonunda ORDER BY veya GROUP BY var ise "Sorgu çalıştığında tetiklensin" tetikleme türüne göre çalışmaktadır. "Kayıt eklendiğinde" ve "Kayıt güncellendiğinde" tetikleme seçenekleri için ise geliştirme devam etmektedir.
Oluşturma Tarihi: Sorgu içerisinde oluşturma veya başlangıç tarih alan bilgisi eklenir.
Güncelleme Tarihi: Son güncelleme tarih alan bilgisi eklenir.
Bilgi
Sorgu içerisinde oluşturma veya güncelleme tarihi kullanıldıysa seçim sağlanır. Oluşturma ve güncelleme tarihleri sorgu tabı altında zorunlu alan değildir.
Bağlı Sorgu: Sorgu alanına bağlı olarak çalışır. Bağlı sorgu alanı içerisindeki bulunan parametre bilgisine tıklandığında sorgu alanındaki veri tabanı alanlarını gösterir.
Tarih Formatı: Varsayılan olarak → yyyy-MM-dd HH:mm:ss formatında gelir. Kullanılan tarih formatı bilinmediği farklılık göstereceğinden sorun yaşandığı anda kullandığınız tarih formatı eklenmelidir.
2.3. İçerik
Gelişmiş Bildirim | İçerik işlem türüne göre bildirim gönderimini sağlar. Hazırlanan sorguların gönderim içerikleri oluşturulur.
Konu: Metin alanı yapısına sahiptir. Konu alanın sağında bulunan tıklanır ve sql 'sorgu oluştur' menü yapısı gelir. Parametreler metin alanında aşağıya yönlü ok basıldığında ise sorguya ait veri tabanı üzerindeki alanlar görülür.
Oluşturulacak metin-sql sorgu oluştur ekranında metin alanı eklenir ve parametre seçiminden alan seçimi sağlanır. Parametre içinden seçilen alan, sorgu oluştur ekranında {veri} şeklinde görüntülenir.
Bilgi
İçerik → Sorgu oluştur → Parametre seçiminde eklediğiniz alan her zaman metin cümlenin sonuna gelir. Alanı kopyala ile istediğiniz yere yapıştırmanız beklenir.
İçerik İşleme Türü: Tüm veri için tek bildirim (ManyToOne) oluştur ve Her bir veri için ayrı bildirimler (OneToOne) oluştur seçeneklerinden bir tanesi seçilerek, bildirim gönderme işlemi sağlanır.
- Her bir veri için ayrı bildirimler oluştur (OneToOne): Sorgunun içerik işleme türüne göre her veri için ayrı bildirim oluşturur ve içerik bilgisini HTML yapıda OneToOne' a göre düzenler.
- Tüm veri için tek bildirim oluştur (ManyToOne): Sorgunun içerik işleme türüne göre tüm veriler için tek bildirim oluşturur ve içerik bilgisini HTML yapıda ManyToOne'a göre düzenler.
İçerik Yapısı: İçerik işleme türü seçimine göre 'HTML oluştur' ekranı gelir. HTML oluşturma ekranın içerik kısmı;
- Özel parametreler: Genel tabı altındaki özel parametreye veri girildiğinde HTML oluştur → özel parametre seçiminde girilen veri görüntülenir.
Döngüler: MLOOP ve TLOOP olarak HTML gönderim seçeneğine düzenleme yapar. Tek veya her veri için bildirim gönderimde HTML veriyi düzenler.
Bilgilendirme
Döngüler master ve tra yapısına göre oluştur. Örneğin teklif menüsündeki üst yapıyı master teklif ürün kısmında tra olarak düşünülür. HTML metin yapısını döngüler oluşturur.
- Kolonlar: Sorguda eklenen veri tabanı alanları görüntüler. HTML tasarım üzerinde kolonlar altından alan eklenmesi sağlanır.
- HTML metin görüntüleyici: Varsayılan olarak hazır Logo template gelir. İçerik işlem türüne göre HTML yapısı değişir.
olarak görüntülenir. HTML oluştur ekranın alt kısımda tasarım, html görüntüleme ve ön izleme ekranları bulunur.
Bilgilendirme
Gelişmiş bildirim kayıt işlemi tamamlandıktan sonra sorgu üzerinde değişiklik yapılırsa, HTML oluştur ekranı yeni eklenen alanları tekrardan görüntülemez. HTML oluştur bilgi içeriği silinir ve tamam butonu basılır. Daha sonra tekrardan içerik metin alanından
tıklanır ve içerik yeniden oluşturulur.Kısa Bildirim Mesajı: Girilen bilgi bildirim olarak görüntülenir. Konu kısmına girilen bilgi ise e-postanızda görülen kısımdır.
2.3.1. İçerik Oluşturmada Girilen Parametrelere Göre E-posta Gönderim Senaryoları
1- Tüm veri için tek bildirim oluştur (Many to One) : Tra (alt bildirim mesajı )sorgusu olsa bile tra bilgisi için işlem yapılmaz, master (üst bildirim mesajı) baz alınır. Örneğin başlıkta cari kodu varsa, tek sorgu atılacağı için boş atılır. Ana sorgudan kaç kayıt dönüyorsa içerik o bilgilerden oluşur. Adres tabı altındaki kime(veri) alanı kapalıdır ve müdahale edilemez. Adres tabı içerisindeki To kısmında birden fazla kişi varsa, kişiler farklı olarak ayrı ayrı mail gönderilir.
2- Her bir veri için ayrı bildirimler oluştur (One to One): Adres içerisindeki Kime (veri ) alanı dolu ise her farklı kişiye/kişilere kendi bilgisi gönderilebilir. Kime (veri dolu ise one to one için) Cc hariç diğer To alanların dolu olması önemli değildir. (bağlı sorgusu varsa, içerik ve tra farklı gitmiş olur her kişi özelinde, cc varsa tüm epostalar (zaten birbirinden farklıdır) cc de gider
(1 mail 1 To 2cc kişisi) onetoone > kime-veri kısmı boş ise her To kişisine ayrı ayrı mail gider. Farklı içerikler de ayrı ayrı gider. Bu durumda mesela A kişisi ve B kişisi giden bir mail (To ile ayrı ayrı) cc ler de ki kişilere 2 defa gelmiş olur.
2.4. Adres
Gelişmiş Bildirim Parametre Ekranı | Adres sekmesi tanımlamaların yapıldığı ekrandır.
- Gönderim yapılacak kullanıcılar "Kime (Kullanıcı)" (To) bölümünde seçilir. Tanımlar → Güvenlik → Kullanıcılar menüsünden kullanıcı bilgilerini çeker.
- Gönderim yapılacak kullanıcılar "Kime (Departman)" (To Group) bölümünde seçilir. Tanımlar → Diğer→ Departmanlar menüsünden eklenen departman bilgisini çeker.
- Gönderim yapılacak kullanıcılar "Kime (Veri)" (To Veri) bölümünde seçilir. Sql sorguda oluşan varchar, nchar tipli kolonları listelenir. Genel de e-posta alanı getirilir.
- Gönderim yapılacak kullanıcılar "Kime (E-posta)" (To) bölümünde seçilir. Metin girişi sağlanan e-posta eklenebilecek alandır. ";" ile e-posta eklenir. Ayrıca e-posta formatı yanlış girilirse uyarı verilir.
- Gönderim yapılacak kullanıcılar "Bilgi" (CC) bölümünde seçilir. Tüm tipler için CC olarak gidecek kişi seçiminin yapılması "Kime (Kişi)" (To) alanı gibi davranış gösterir.
- Bildirim gönderimi için tip seçimi yapılır. Birden fazla bildirim gönderme tipi seçilir. Web bildirim ile (toast message), e-posta bildirim ile e-mail ve mobil bildirimi ile mobil uygulama bildirimi gönderilir.
Bilgilendirme
Kime (Veri) alanı içerik işlem türü "Tüm veri için tek bildirim" seçili olduğunda bu alan salt okunur (readonly) gelir.
Tablo kıyaslaması
İÇERİK İŞLEME TÜRÜ | BAĞLI SORGU DURUMU | AÇIKLAMA | ADRES |
---|---|---|---|
Tüm veri için tek bildirim oluştur (Many to One) | Var | Tra sorgusu olsa bile Tra bilgisi için işlem yapılmaz, Master baz alınır. Birden fazla Master kayıt dönüyorsa, tek mail içinde listelenir ve gönderilir. (masterlara ait tra bilgilieri ikinci kırılm olarak gösterilmez.) | Many To One da kime(veri) alanı kapalıdır, ve müdahale edilemez.
|
Tüm veri için tek bildirim oluştur (Many to One) | Yok | Tra sorgusu zaten yoktur. Master baz alınır. Birden fazla Master kayıt dönüyorsa, tek mail içinde listelenir ve gönderilir. | Bağlı Sorgu da yazılan metin gibi çalışır. |
Her bir veri için ayrı bildirimler oluştur (One to One) | Var | Master ve Tra bilgileri birleştirilir |
(Farklı aynı eposta içerikleri To' da 1 kişi olacak şekilde birden fazla kez gönderilir) To da ne kadar kişi varsa ayrı ayrı bildirimler gönderiliyor. (Her satır master verisi, tra'sı eklenerek ayrı kişiye) |
Her veri için tek bildirim oluştur (One to One) | Yok | Tra sorgusu zaten yoktur. Master baz alınır. |
To da ne kadar kişi varsa ayrı ayrı bildirimler gönderiliyor. (Her satır master verisi, tra' sız ayrı kişiye) |
2.4.1.Web ve Mobil Bildirim;
Otomatik görev tanımı yapılır. Gelişmiş bildirim görev tipi için Genel, Sorgu, İçerik ve Adres alanları doldurulur. Adres bölümünde 'seçimi yapılır. Zamanı geldiğinde veri tabanı sorgularına ve adres bölümü tanımlarına uygun olarak bildirim gönderilir.
Ayrıca bildirim veya bildirimler menüsü üzerinden dosya indir butonuna basılır ve rapora erişilir.
Adres bölümünde 'Mobil seçimi yapılır. Zamanı geldiğinde veri tabanı sorgularına ve adres bölümü tanımlarına uygun olarak bildirim mobil uygulamaya gönderilir.
2.5. Gelişmiş Görevleri Dışarı/İçeri Aktarma
Görev tanımlarında içeri-dışarı aktarmanın desteklenmesi sağlanmıştır. "içeri aktar" işlemi yapmak için Tanımlar > Otomatik Görevler ekranı açılır. "İşlemler" altından "Görev işlemleri > Görevi içe aktar" öğesine tıklar.
İçeri aktar: Görev seçimi için ekran açılır. .crm uzantılı dosya seçimi yapılır. Tamam butonuna basarak içeri aktarmayı başlatır. İçeri aktarma tamamlanınca içeriye aktarılan görev liste üzerinde görüntülenir.
İçe aktarım tamamlandıktan sonra eklenen gelişmiş bildirim pasif gelir. Ayrıca veri tabanınızı tekrardan kendi veri tabanınızdaki bilgiler ile değiştirmeniz gerekir.
Dışarı aktar: Tarayıcının öndeğer indirme klasörüne açılır. Tamam butonuna basarak dışarı aktarmayı başlatır. Dışarı aktarma tamamlanınca dışarıya aktarılan görev dosya yolunda .crm uzantısı ile görüntülenir.
3- Çıktı
Otomatik Görevler | Gelişmiş bildirim senaryo durumu aktif olarak çalıştığı zaman aşağıdaki gibi e-posta çıktısı görüntülenir.
Otomatik Görevler | Gelişmiş Bildirim örnek senaryoların kurgulanması ve kendi local / server ortamınıza içeriye aktar ile alırken dikkat edilmesi gereken konular için tıklayınız.