Soru 1 : LogoFlow portal ya da tasarım aracı açılırken "Lisans bulunamadı" hatasını nasıl düzeltirim?

Tasarım Aracı Hata ekran Görüntüsü:

Portal Hata ekran Görüntüsü:

 Yanıt :  1. Lisans servisine erişim sorunu olmuş ve lisans alınmamış olabilir. Servislerden LogoFlow_LicenceService restart edilerek tekrar denenmelidir. LogoFlow'da dakikada bir lisans kontrolü yapılır, Restart sonrası 1 dakika içinde güncel lisans durumu alınacaktır.


Yanıt : 2. Restart sonrası sorun çözülmez ise lisans dosya yolu kontrol edilmelidir. LogoFlow ayarlarında lisans servis klasör bilgisi boş veya yanlış olabilir.

 Soru 2 : LogoFlow tasarım aracı veya portalda servis erişim hatası oluşmasını nasıl düzeltilir?









Yanıt :  1IIS Manager'dan servisin Application Pool'larının çalışır durumda olup olmadığı kontrol edilmelidir.


Yanıt : 2. Uygulamalar çalışır durumda ise LogoFlow kullanıcı giriş ekranından veya portalda Yönetici İşlemleri altında "Servis Listesi"'nden  servislerin çalışma durumuna ve "Tüm Hatalar"'a erişilerek hata tespiti yapılabilir.

 

 

               

 Soru 3 : LogoFlow tasarım ekranına giriş yapıldığında yetki verilmesi nasıl sağlanır?

        

Yanıt :  Kullanıcı adı  LOGO, şifre LOGO ile tasarım ekranına giriş yapılır.Oluşturulan kullanıcıların listesi ekrana gelir ve istenilen kullanıcı seçilerek tasarım ekranına giriş yapabilme yetkisi verilir.

 Soru 4 : Formül editöründe yazılan sorguda aşağıdaki şekilde tip dönüşüm hatası nasıl düzeltilir?

Cannot implicitly convert type 'int?' to 'bool'-One or more errors occurred.

Yanıt :  Hatanın nedeni; Sayısal tipteki değişkenin değeri için tek eşittir ile değer karşılaştırması yapılamasıdır.

            Karşılaştırma işlemi if(tutar.Value == 5) şeklinde yapılmalıdır.

 Soru 5 : Bir değişkene değer ataması sırasında aşağıdaki şekilde tip dönüşüm hatası nasıl düzeltilir?

Cannot implicitly convert type 'int' to 'NAF.LFlow.Shared.Types.Scripting.DoubleVariableScriptDTO'-One or more errors occurred.

Yanıt :  Değişken değerleri okunmak veya değer ataması yapılmak istendiğinde .Value kullanılmadığı durumda bu hata gelmektedir. 

              tutar.Value = 5; şeklinde değer ataması yapılmalıdır.

 Soru 6 : Değişkene değer atama işleminde çıkan hatalar nasıl düzeltilir?

The name 'test' does not exist in the current context-One or more errors occurred.

Yanıt :  Akış tasarımında test isimli bir değişken olmadığı anlamına gelmektedir. test isimli değişken yaratılmalıdır. Var olan bir değişken ise  değişkenin adının doğru yazıldığından emin olunmalıdır.

 Soru 7 : Değişkenlerin "Varsayılan Formül" editöründe değişkenlere değer ataması yapıldığında oluşan hata nasıl düzeltilir?

Property or indexer 'NAF.LFlow.Shared.Types.Scripting.TextVariableScriptDTOReadOnly.Value' cannot be assigned to -- it is read only-One or more errors occurred.

image2018-7-25_16-11-23.png

Yanıt :  Değer dönmesi gereken formüllerde değer döndürülmemesi durumunda bu şekilde hata oluşmaktadır. Değişken özelliklerinde bulunan ‘ Varsayılan Formül’de değer dönmesi istenir. Varsayılan Formül ve Sql işlemlerinde değer dönmesi gerekir.

 Soru 8 : Değişkenlerin "Formül" editöründe veya "Kodlama Aktivitesi "'nin Formül'ünde aşağıdaki şekilde değer döndürülmesi durumunda oluşan hata nasıl düzeltilir?

 Only assignment, call, increment, decrement, and new object expressions can be used as a statement-One or more errors occurred.

Yanıt :  Değer dönmesi gerekmeyen formüllerde değer döndürülmesi durumunda bu şekilde hata oluşmaktadır. Değişken özelliklerinde bulunan ‘Formül’de ve Kodlama Aktivitesi'nde yer alan "Formül"'de değer dönmesi istenmez. Varsayılan Formül ve Sql işlemlerinde değer dönmesi gerekir.

  Soru 9 : Portalda iş akış başlatıldığında hatalı akış tasarımı uyarısı gelmesi ve sürece devam edilememesi nasıl düzeltilir?


Yanıt :  İş akış tasarımında hata olduğu anlamına gelir. Form aktivitesine form eklenmemiş, sql aktivitesine sql sorgusu yazılmamış, başarısız kolu bir aktiviteye bağlanmamış, mail veya bilgilendirme aktivitelerinde gerekli alanlar seçilmemiş olabilir. Hata detayı ilgili aktivitenin üzerine gelindiğinde görüntülenebilir.

 Soru 10 : Otomatik Süreç Başlatma kaydı eklerken Oluşturma Tarihi ve Güncelleme Tarihi kolonlarının seçilmesinin amacı nedir?

Yanıt :  Otomatik süreç başlatma kaydında seçilen Oluşturma tarihi ve Güncelleme tarihi kolonları işlem tipini (Insert, Update) ayırt edebilmek için seçilmesi gereken alanlardır. Bu alanlar seçilmezse dinlenilen tablodaki işlem tipi ayırt edilmeksizin süreç başlatılacaktır. Eğer alanlar seçilirse aşağıdaki gibi ‘İşlem Zamanlaması’ kısmı aktif hale gelip işlem tipi seçilebilir. Yani Oluşturma ve Güncelleme tarihi kolonlarının seçimiyle sadece o alanların değişip değişmediğine bakılmaz, tablodaki herhangi bir alanda değişiklik olduğunda otomatik süreç için event tetiklenir. 

 Soru 11 : Görsel kodlamada "Sağ Değer"de ki metotlar neye göre listelenir?

Yanıt : Görsel kodlamada, Sol değerde seçilen değişkenin tipine göre (Metin, Sayısal, Onay gibi) Sağ değerde o tiple uyumlu olan metotlar listelenir. Yani sol değerde metin tipinde bir değişken seçildiyse sağ değerde de dönüş tipi metin olan metotlar listelenecektir.

 Soru 12 : Ayarlar kontrol panelinden E-posta ayarlarını yaptığım ve E-posta aktivitesi ile mail geldiği halde, form onay/red işlemleri için mail gelmemesi nasıl düzeltilir?

Yanıt : Form Onay/Ret maillerinin gelmesi için, tasarım aracında Akış Ayarları ekranındaki Bilgilendirme sekmesinde "E-Posta Gönderim Servisi kullanılsın" seçeneği işaretlenip Bilgilendirme Zamanlaması olarak da "İş Akış Delegasyonu" seçilmelidir. Detaylı bilgi için tıklayınız.

 Soru 13 : SQL Çalıştır aktivitesinde parametre eşleştirme yaparken akıştaki tüm değişkenlerin listelenmemesinin nedeni nedir?.

Yanıt : SQL Çalıştır aktivitesindeki parametre eşleştirme bölümünde açılır pencere, tablo gibi kompleks yapıdaki değişkenler listelenmez. Bunun yerine örneğin, açılır pencere değişkeninin değerini metin gibi bir değişkene atadıktan sonra parametre eşleştirmede bu değişkeni kullanabilirsiniz.

 Soru 14 : Portalda taslak olarak kaydettiğim akışın, diğer kullanıcıların "Üzerimdeki İşler" alanında görünmemesini nasıl sağlarım?

Yanıt  : Ayarlar Servisinde LFlow Servis Ayarlarında "İlk Form Yetki Listesine Akış Başlatan Kullanıcı Eklensin mi? " seçeneği işaretlenir.                 


IIS altından aşağıdaki servisler restart yapılır.

 Soru 15 : Portalde Bekleyen İşler listesinde ki akış kolonlarına, form üzerindeki değişkenleri nasıl ekleyebilirim?


Yanıt : Akış üzerinde İşlemler→Akış Ayarları→Genel altında Bekleyen İşler listesinde gösterilecek değişkenler alanından form üzerindeki istenen değişkenler eklenebilir.

 Soru 16 : Portala giriş yaparken çıkan "Appid(client_id) gereklidir" hatasını nasıl düzeltirim?


Yanıt : Url ‘ de silme ya da değiştirilme işlemi yapılmış olabilir.Designer ekranından tekrar portala giriş yapılır.Konfigurasyonlarda herhangi bir değişiklik yapmaya gerek yoktur.

 Soru 17 : Portala giriş yaparken "Bu giriş bağlantısı için geçerlilik süresi dolmuş" uyarısını nasıl düzeltebilirim?


Yanıt : Delegasyon maillerinde Onay/Ret işlemlerinde direkt login linki için belirli bir süre bulunmaktadır. Bu süre dolduktan sonra maildeki link geçerliliğini yitirir. Bu süre, istek doğrultusunda, Ayarlar Kontrol paneldeki Sts Ayarlarında “Direkt Login link zaman aşımı” kısmından uzatılabilir.


Buna ek olarak, mailden onay/ret işlemlerinde şifre sorulması opsiyoneldir. Bu işlemi LFLow ayarlarındaki “Mailden onayda şifre sorulsun mu?” özelliğinden yönetebilirsiniz.


IIS’ten aşağıdaki Application Pool’ların stop-start edilmesi gerekmektedir.

 

 Soru 18 : Tasarım aracında alınan hataların sebepleri nasıl tespit edilir? Kaydetme & Yayınlama işlemleri sırasında çıkan ve bu işlemleri engelleyen hatalar nasıl tespit edilir?


Yanıt : v1.27 seti ile "Akışı Kontrol Et" adımında detay bilgilerin üzerinde çift tıklanarak daha kullanıcı dostu gösterim yapılarak hatalar detaylandırıldı.

Hataların sebebi olan; aktivite adı, değişken bilgisi, özellik adı ya da veri kaynağı bilgisi ile "Roslyn hata satır bilgisi" gibi sorunun tespitini hızlandırmayı sağlayacak mümkün olan tüm detaylar ekrana basılmaktadır.
Bu adım ve ekrandaki bilgiler kullanılarak hata hızlıca tespit edilebilir.

Ör:1

Ör2:

Ör3:

Ör4:

Ör5:

Ör6:


 Soru 19 : Logo Flow Portala dışarıdan erişim için (dış IP ya da domain ile giriş) gerekli ayarlar nelerdir?

Yanıt : Logo Flow Portala dışarıdan erişim için güncellenmesi gereken kısımlar (4 adet) aşağıdaki şekildedir:

Ayarlar Servisi kontrol panelinden;

  • LFlow Servis Ayarlarındaki ‘LFlow Portal Adresi


  • Sts Ayarlarındaki ‘Anahtar Sağlayıcı Servis Adresi’ ve 'IDP Web Uygulama Adresi'

  • Bilgilendirme Servisi Ayarlarındaki ‘NTF Comet Servis Adresi

bölümleri makine adı yerine dışarıdan erişilebilen ip adresi ile değiştirilip kaydedilmelidir.


Daha sonra IIS’ten aşağıdaki application pool'lar recycle edilmelidir: