Logo Flow içerisinde akış tasarlarken aşağıda tariflenecek adımların takip edilmesi daha verimli, bakım maliyeti az projeler ortaya çıkarmanızı destekleyecektir.

Analiz

Akış tasarımı için analiz çok önemli bir başlıktır. Akışın amacı, kullanıcıların veri girişi yapacağı veya bilgi olarak kullanılacak alanlar, entegrasyon noktaları, onay süreci adımları gibi bir çok konu analiz bölümünde netleştirilmelidir ve belirlenen detayları içeren analiz dokümanında toplanarak müşteri ile el sıkışılmalıdır. Bu sayede; yazılım adımına gelindiğinde projenin hızlı bir şekilde tasarlanmasına olanak sağlar.

Analiz dokümanı; tasarım bölümünde ortaya çıkacak form ve akış görüntülerini ekleyerek revize edilir.

Analiz dokümanı nasıl olmalıdır sorusuna yanıt oluşturabilecek örnek bir satınalma analiz dokümanını bu bölümden indirebilirsiniz

Tasarım

Analizde kapsamı belirtilen form ve akış bilgilerinin herhangi bir ortamda görsel olarak çizilip analize eklenir. Analize eklenen bu görsellerle birlikte süreç sahiplerinden onay alınarak yazılım adımına geçilir.

Ayrıca analiz sırasında belirlenen akışa dahil edilecek kullanıcılar veya organizasyonların sistemde olup olmadığının kontrolü yapılır. İlk proje ise sisteme kullanıcıların ve organizasyonun tanımlanması gerekmtektedir. Kullanıcı ve organizasyon tanımlama işlemleri için tıklayınız.

İmplementasyon

Tasarım bölümünde yapılan ve süreç sahiplerinden onayı alınan form ve akış tasarımları üzerinden Logo Flow üzerinde geliştirme işlemine başlanır. Bu işlem için aşağıda adımlar takip edilebilir:

1) Designer üzerinde yeni akış oluşturulur. bknzYeni Akış

2) Portal tarafında tasarlanacak akışı uç kullanıcıların görmemesi için akış ayarları bölümünden geliştirim modunda akış yetkileri tanımlanır. bknz: Akış İşlemleri/ Yayın Modu& Geliştirim Yetkilendirme

3) Tasarımda kullanılacak değişkenler tanımlanır. bknzAkış Tasarım Ekranı/ 4 Nolu Bölüm

4) Veri kaynağı olarak kullanılacak veriler için bağlantı ve sorgular tanımlanır. bknzSQL Bağlantı Listesi ve Veri Kaynağı

5) Kullanıcıların aksiyon alırken görmesi gereken formlar tasarlanır. bknzForm Tasarımı

6) Akışın takip edeceği adımlar sırası ile tanımlanır. bknzAkış Tasarım Aktiviteleri

Test

Geliştirilen akışı, analizde belirtilen tüm caseleri kapsayacak şekilde test etmek önemlidir. İmplementasyon adımı tamamlanan bir akış için aşağıdaki adımlar takip edilir:

1) Birim Testler: Akışı tasarlayan kişi/ kişiler tarafından test işlemleri gerçekleştirilir. Karşılaşılan problemler düzeltilir.

2) UAT Testleri: Birim testten geçen akış, müşteri sorumluları tarafından test edilir. Karşılaşılan problemler düzeltilir. 

3) Son Kullanıcı Testleri: Canlı geçiş öncesi canlıda akışı kullanacak kullanıcılar tarafından test işlemleri gerçekleştirilir. 

Bakım

Testleri tamamlanan akış kullanıma hazır hale getirilir. Bunun için öncelikle akışı kullanacak kullanıcılar için yayın modu yetkilerinin verilmesi gerekmektedir. bknz: Akış İşlemleri/ Yayın Modu& Geliştirim Yetkilendirme 

Akışla ilgili eğitim dokümanı hazırlanarak teslim edilir.

Pilot kullanıcılar seçilerek akış yayınlama ve yetkilendirme işlemleri gerçekleştirilir. bknzYayın moduna alma işlemi bknzAkış İşlemleri/ Yayın Modu& Geliştirim Yetkilendirme 

Pilot kullanım sonrası herhangi bir problem ile karşılaşılmazsa tüm ilgillilerin kullanıma açılır.

Anlaşma doğrultusunda belirli bir süre desteği verilir.