You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 25 Next »

Teklif kartının Teklif sekmesinde aşağıdaki bilgiler girilir.



Kime
Firma

Teklifin verileceği müşteri kodunun girildiği alandır. Sistemde tanımlı olan firmalar arasından seçmek için Ara ikonuna tıklanır. Eğer teklifin verileceği müşteri yeni bir müşteriyse, Ekle ikonuna tıklayarak yeni bir firma tanımlanır. 

Logo CRM'de firmalar, Bölümler modülünün Firmalar seçeneği ile tanımlanır.

Seçilen firmayı teklif kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

Firma alanında herhangi bir müşteri seçilmezse, muhtelif müşteriye teklif kaydı yapılacağı varsayılacaktır. Firma kayıtlarında var olması istenmeyen, bir kereye mahsus fatura kesilecek ve tahsilatı hemen yapılacak müşteriler için bu şekilde çalışılabilir.
Kişi

Firmadaki ilişkili kişi bu alana girilir. Firmaya bağlı olmayan bir kişi kaydı da seçilebilir. Sistemde tanımlı olan kişiler arasından seçmek için Ara ikonuna tıklanır. Yeni bir kişi kaydı oluşturmak için Ekle ikonuna tıklanır.

Logo CRM'de kişiler, Bölümler modülünün Kişiler seçeneği ile tanımlanır.

Seçilen kişiyi teklif kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

Satış Temsilcisi

Satışı gerçekleştirecek olan satış temsilcisinin girildiği alandır. Sistemde tanımlı olan temsilciler arasından seçmek için Ara ikonuna tıklanır. Yeni bir satış temsilcisi oluşturmak için Ekle ikonuna tıklanır.

Logo CRM'de satış temsilcileri Tanımlar > Diğer menüsü > Satış Temsilcileri seçeneği ile tanımlanır.

Satış temsilcisinin etkinlik takvimine bakmak için Takvimi Aç seçeneğine, seçilen satış temsilcisini teklif kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

Satış temsilcisi değiştiğinde ürün satırlarını güncelle işaret kutucuğu seçildiğinde, teklif kaydına Ürünler sekmesinden bağlanan ürün kartlarının ERP sekmesi > Satış Elemanı bilgisi, Teklif kartında seçilen Satış Temsilcisi ile eşleştirilir.

Logo CRM tarafındaki Satış Temsilcisi, ERP tarafındaki ilişkili Satış Elemanı ile Tanımlar > Diğer menüsü > Satış Temsilcisi kartının ERP- Satış Elemanı alanında eşleştirilir. Satış Temsilcisi kartındaki ERP- Satış Elemanı alanı yalnızca entegrasyon seti tanımlı olan oturumlarda görüntülenir.
Sevkiyat Adresi

Sevk işleminin yapılacağı adres bu alana girilir. Firmaya tanımlı öndeğer sevk adresi bu alana otomatik gelir. Firma alanında müşteri bilgisi seçilirse, Sevkiyat Adresi alanında Ekle ikonu görüntülenir. Ekle ikonu ile Teklif kartı içerisinden yeni bir sevkiyat adresi tanımlanabilir.

Adres

Firmanın adresi bu alana girilir. Firmaya tanımlı öndeğer adres bu alana otomatik gelir. Firma alanında müşteri bilgisi seçilirse, Adres alanında Ekle ikonu görüntülenir. Ekle ikonu ile Teklif kartı içerisinden yeni bir firma adresi tanımlanabilir.

NotlarTeklif ile ilgili açıklayıcı notlar bu alana yazılır.
Temel Bilgiler
ID

Yeni oluşturulacak teklife ait numara, bir önceki kayıtlı teklif ID numarası bir artırılarak sistem tarafından bu alana getirilir.

Aktif Revize ID

Yeni oluşturulan bir teklif ilk kez kaydedildiğinde, henüz bir revize işlemi yapılmadığından Aktif Revize ID değeri Rev-000001 olur. Teklif revize edildiğinde program otomatik olara Revize ID'sini bir arttırır.

Teklifler üzerinde yapılan revizeler Teklif kartının İlişkili Kayıtlar > Revizeler sekmesinde tutulur.

TarihTeklifin oluşturulduğu tarihi gösterir. Program, teklif ilk oluşturulduğu andaki saati çeker.
Geçerlilik TarihiVerilen teklifin hangi tarihte son bulacağını gösterir.
Aşama

Verilen teklifin hangi aşamada olduğunu gösterir.

Logo CRM'de teklif aşamaları, Tanımlar >Teklifler > Teklif Aşamaları seçeneğiyle tanımlanır.

Teklif Aşamaları seçeneğiyle tanımlanan aşamalardan uygun olan seçilir veya Ekle ikonuyla yeni bir aşama tanımlanır.

Seçilen aşama bilgisini teklif kaydından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

Durumu

Teklifin durum bilgisi bu alanda gösterilir. Teklif kaydı ilk kaydedildiğinde durum blgisi "Devam Ediyor" olur. Teklif kaydı sipariş veya irsaliyeye çevrildiğinde program otomatik olarak durum bilgisini "Satış" olarak günceller. Ancak kullanıcı ihtiyaca göre aşağıdaki durumlardan birini de seçebilir:

  • Devam ediyor
  • Satış
  • Satış iptal
  • Müşteri iptali
  • Olumsuz
TanımTeklife verilecek isim bu alana girilir.
Sözleşme???


Sınıflandırma
Tür

Teklifin türü bu alanda belirtilir.

Logo CRM'de teklif türleri, Tanımlar > Teklifer > Teklif Türleri seçeneği ile tanımlanır.

Teklif Türleri seçeneğiyle tanımlanan türlerden teklife uygun olan seçilir veya Ekle ikonuyla yeni bir tür tanımlanır.

Seçilen tür bilgisini teklif kaydından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

Grup

Teklifin grup bilgisi belirtilir.

Logo CRM'de teklif gupları, Tanımlar > Teklifer > Teklif Grupları seçeneği ile tanımlanır.

Teklif Grupları seçeneğiyle tanımlanan gruplardan teklife uygun olan seçilir veya Ekle ikonuyla yeni bir grup tanımlanır.

Seçilen grup bilgisini teklif kaydından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

Incoterm

Uluslararası ticarette ihracatçı ve ithalatçıların hak ve yükümlülüklerini belirten uluslararası standart kurallar bütününün (incoterm) kullanıldığı versiyonları listeler.

Logo CRM'de incoterm kuralları, Tanımlar > Teklifer > Incoterm seçeneği ile tanımlanır.

Incoterm seçeneği ile tanımlanan kurallardan teklife uygun olan seçilir veya Ekle ikonuyla yeni bir kural tanımlanır.

Seçilen incoterm kuralını teklif kaydından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

Kampanya

Teklif ile ilişkili kampanya kaydı bu alanda seçilir.

Logo CRM'de kampanyalar, Satış & Pazarlama modülünün Kampanyalar seçeneği ile tanımlanır.

Kampanyalar seçeneği ile tanımlanan kampanya tanımlarından teklifle ilişki olan seçilir veya Ekle ikonuyla yeni bir kampanya tanımlanır.

Seçilen kampanyayı teklif kaydından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

ÖncelikTeklifin önceliği belirlenir. En düşük, düşük, normal, yüksek ve en yüksek seçenekleri listelenir.
Alternatif

Eğer teklif bir ana teklif ise Alternatif alanı Ana Teklif olarak belirlenir veya teklifin kaçıncı teklif olduğu bilgisi açılan kutudan (combobox) seçilir.

Kayıt TipiTeklifin kayıt tipi bu alanda seçilir. Yurtiçi ve Yurtdışı seçenekleri listelenir.
Fiyat Ayarları
Döviz Kuru TürüDöviz kurları bu alanda listelenir. Kur Türü alanı Kur 1, Kur 2, Kur 3 ve Kur 4 seçeneklerini listeler. Bu isimler kullanıcılar tarafından özelleştirilebilir. Özelleştirme yapabilmek için kurulum dizininde yer alan LOGOCRMXMLSettings app'indeki 33. ayar kullanılabilir.
Teklif Dövizi

Teklif döviz türü bu alanda seçilir.

Logo CRM'de döviz türleri, Tanımlar > Diğer > Döviz Türleri seçeneği ile tanımlanır.

Döviz Türleri seçeneği ile tanımlanan türler arasından seçim yapılır veya Ekle ikonuyla yeni bir döviz türü tanımlanır.

Seçilen döviz türünü karttan kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

Teklife eklenen ürünün döviz türü, Teklif Dövizi alanına öndeğer olarak aktarılır. Ancak kullanıcı isterse bu değeri değiştirebilir.
Teklif Dövizi Kuru

Seçilen döviz türü için tanımlanmış olan kur bilgisi bu alanda gösterilir.

Logo CRM'de kur bilgileri, Genel > Döviz Kurları seçeneği ile tanımlanır.
Onay Durumu
Son Onay Durumu
Son Onay İşlemini Yapan
Son Onay İşlemi Tarihi
Beklenen
Son Onay Veren
Diğer
Etiketler
Kullanıcılara Bildir
Destek Kaydı
İlişkili Fırsatlar
Sistem Bilgisi
Oluşturma Bilgisi
Son Güncelleme





Seçili nesneleri doğrula

Kaydetme işleminde verilecek olan uyarıcı ve durdurucu mesajların önceden gösterilmesini sağlar.

Yenile

Yenile işlemi yapmak için kullanılır.

SMS gönderme listesi

SMS gönderme listesi için kullanılır.

Paylaşım

Teklif modülü üzerinden paylaşım modülüne girmeden paylaşım yapabilmek için kullanılır. Kısayol olarak konulmuştur.

Kategori

Teklif girişinde hiyerarşik kategori oluşturma ve bu kategorilere ürün ekleme işleminde kullanılır.

Durum

Teklif modülünde oluşturulan kaydın hangi durumunu değiştirmek için kullanılır. Durum altındaki seçenekler aşağıdaki gibidir.

  1. Devam ediyor
  2. Satış
  3. Satış iptal
  4. Müşteri iptali olumsuz
  5. Olumsuz
    Teklif ilk oluşturulduğu anda "Devam ediyor" durumundadır. Devam ediyor durumundaki kayıt satışa çevirilebilir. Satış iptal durumundaki kayıt "Devam ediyor" durumuna çevrilmeden Satışa çevrilme işlemi yapılamaz.

Hazırla

Teklife ait rapor şablonlarını hazırlamak için kullanılır. Hazırla butonuyla açılan Rapor ekranında teklif şablonları seçilir ve bu seçilen kayıtlar Teklif>İlişkili kayıtlar>Hazırlanan formlar altına otomatik olarak kaydedilir.

Onayla/Reddet

Onay yada reddetme işlemlerini yapabilmek için kullanılır. Kayıt üzerinde onay hakkı olan kullanıcılara bu buton aktif olarak gelecektir.

Gönder

Teklif kaydını başka bir kullanıcıya onaya göndermek için kullanılır.

Aşama

Teklif aşamasını değiştirmek için kullanılır. Aşama butonu ile açılan Teklif aşamaları penceresinde ayrıca yeni bir aşama seçeneği de eklenebilir.

e-Mail

Teklif modülü üzerinden mail gönderme işlemi için kullanılır. Teklif içerisindeki hazırlanan formlar ve belgeler mailde otomatik ekli gelir.

Destek kaydı

Teklif kaydı üzerinden destek kaydı oluşturmak için kullanılır. Teklif kaydındaki firma ve ürün/ürünler bilgisi ile destek kaydı oluşturulmasını sağlar.

ERP firma bilgisi

ERP firma bilgisi butonu;

  1. ERP firma bilgisi
  2. ERP cari hesap ekstresi
  3. Sevkiyat özeti
    seçeneklerini içerir. ERP tarafındaki cari kart ile igili bilgileri anlık olarak gösterir.

Ürün seçerek çoğalt

Kopyalanacak teklif üzerinde istenen ürünler için çoğaltma işleminin yapılmasını sağlar.

Revize et

Teklifi revize etmek için kullanılır.

Rapor

Rapor butonu altında türü Teklif şablonu olan raporlar listelenir. Seçili teklif üzerindeki bilgilere(Teklif no, Teklif tarihi, Konu, Firma vb.) göre teklif şablonu dolu olarak gelir.

Dışarı aktar

Teklifi seçili formata göre dışarı aktarmak için kullanılır.








Onay Durumu
Son onay durumu: Teklifin son onay durumunu gösteren sahadır. Teklif üzerinden herhangi bir onaya gönderme işlemi yapılamadığında son onay durumu "Onay sürecinde değil" şeklindedir. Teklif menüsündeki " " ikonu ile kayıtlı teklif istenen kullanıcıya onaya gönderilebilir. Onaya gönderilen teklifin "Onay bekliyor" durumuna geçer. İlgili kullanıcı kaydı " " butonu ile onayladığında teklifin son onay durumu program tarafından "Onaylı" olarak güncellenir.
Son onay işlemini yapan: Son onay işlemini yapan kullanıcının gösterildiği sahadır. Bu sahada hem onay veren hem de onaya gönderen kullanıcı gösterilmektedir.
Son onay işlemi tarihi: Onay işleminin ne zaman yapıldığını gösteren sahadır.
Beklenen: Onay vermesi beklenen kullanıcının gösterildiği sahadır.
Son onay veren: Son onay verme işlemini yapan kullanıcının gösterildiği sahadır.

Diğer
Etiketler: Teklifle ilgili etiketlerin girileceği sahadır.
Kullanıcılara bildir: Bildirim yapılacak kullanıcıların eklendiği sahadır.
Destek kaydı: Teklifle ilişkili destek kaydının seçileceği sahadır.
İlişkili fırsatlar: Teklifle ilişkili fırsat kaydının seçileceği sahadır.
Sistem Bilgisi:
Oluşturma bilgisi: Teklif kaydını hangi kullanıcının ne zaman oluşturduğunu gösteren sahadır.
Son güncelleme: Teklif kaydınının en son ne zaman ve hangi kullanıcı tarafından güncellendiğini gösteren sahadır.
Yorumlar: Teklife eklenen yorumların girileceği ve girilen yorumların gösterildiği sahadır. Girilen yorumlar Yeniler, Eskiler ve Popüler olarak kendi arasında 3 sekmeye ayrılmıştır. İlgili sekmeye basarak yorumlar liste halinde görüntülenebilir.

Sevk işleminin yapılacağı adres bu alana girilir. Firmaya tanımlı öndeğer sevk adresi bu alana otomatik gelir. Firma alanında müşteri bilgisi seçilirse, Sevkiyat Adresi alanında Ekle ikonu görüntülenir. Ekle ikonu ile Teklif kartı içerisinden yeni bir sevkiyat adresi tanımlanabilir.