You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 24 Next »

Bölümler > Kişi kartınının Kişi sekmesinde aşağıdaki bilgiler girilir.





Kişi Kartının Kişi Sekmesi



Ad / Orta İsim / SoyadKişin adı ve soyadı bu alanlara girilir. Ad alanında bilgi girişi zorunludur.
Doğum GünüKişinin doğum tarihi girilir.
Firma

Kişinin çalıştığı firmanın bilgisi bu alana girilir.

Kişi kartı bir firma ile ilişkilendirilebileceği gibi firma bağımsız da tanımlanabilir. 

Kişi ile ilişkilendirilecek firmayı, uygulamada tanımlı olan firmalar arasından seçmek için Ara ikonuna tıklanır. Ara ikonuna tıklandığında Firmalar listesi açılır ve istenilen firmanın üzerine tıklandığında seçilen kayıt kişi kartına aktarılır.

Firma kartının İlişkili Kayıtlar > İlişkili Kişiler sekmesinde bir kişi kaydı firmaya bağlanırsa, bu firmanın bilgisi, kişi kartındaki Firma alanına otomatik olarak gelir.
Logo CRM'de firmalar, Bölümler > Firmalar seçeneği ile tanımlanabileceği gibi, kişi kartının içerisindeki Firma alanının Ekle ikonuyla da tanımlanabilir.
SatışTemsilcisi

Kişi ile ilişkilendirilecek satış temsilcisini, uygulamada tanımlı olan satış temsilcileri arasından seçmek için Ara ikonuna tıklanır. Ara ikonuna tıklandığında, Satış Temsilcileri listesi açılır ve istenilen satış temsilcisinin üzerine tıklandığında seçilen kayıt kişi kartına aktarılır.

Logo CRM'de satış temsilcileri Tanımlar > Diğer menüsü > Satış Temsilcileri seçeneği ile tanımlanabileceği gibi, kişi kartının içerisindeki Satış Temsilcisi alanının Ekle ikonuyla da tanımlanabilir.

Seçilen satış temsilcisini kişi kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

Satış temsilcisi ile ilişkilendirilen kullanıcının takvimine erişmek için Takvimi Aç ikonuna tıklanır.

Ana Sektör

Kişinin çalıştığı firmanın ana sektörü bu alanda seçilir.

Kişi kartının içerisinden yeni bir ana sektör tanımlamak için Ana Sektör alanındaki Ekle ikonuna tıklanır.

Seçilen ana sektörü kişi kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

Kişi Rolü

Kişinin ilgili firmadaki rolü bu alanda belirtilir.

Logo CRM'de kişi rolü Tanımlar > Firmalar menüsü > Kişi Rolleri seçeneği ile tanımlanabileceği gibi, kişi kartının içerisindeki Kişi Rolü alanının Ekle ikonuyla da tanımlanabilir.

Seçilen rolü kişi kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

İş Unvanı

Kişinin ilgili firmadaki unvanı bu alanda belirtilir.

Logo CRM'de iş unvanı Tanımlar > Firmalar menüsü > İş Unvanları seçeneği ile tanımlanabileceği gibi, kişi kartının içerisindeki İş Unvanı alanının Ekle ikonuyla da tanımlanabilir.

Seçilen unvanı kişi kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.



Telefon & Adres

Telefon Bilgileri

Kişinin telefon ve adres bilgileri, Kişi sekmesi altındaki Telefon & Adres bölümünden eklenir.

Kişi Sekmesinde Telefon ve Adres Bilgilerinin Girilmesi

Yeni bir telefon numarası tanımlamak için, telefon bilgileri bölümündeki Yeni Telefon Numarası ikonuna tıklanır.

Yeni Telefon Numarası ikonuna tıklandığında aşağıdaki pencere açılır.

Telefon Numarası Kayıt Ekranı

Telefon Numarası penceresinde, telefon türü ve ülke kodu seçilir. Telefon Türü alanında, var olan telefon türlerinden (Ofis, Faks gibi) biri seçilebileceği gibi, Ekle ikonuna tıklayarak yeni bir telefon türü de tanımlanabilir. Seçilen telefon türünü kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

Logo CRM'de telefon türleri, Firma ve Kişi kartlarının Telefon ve Adres bölümden tanımlanır.

Ülke kodu alanında, telefonun ait olduğu ülkenin kod bilgisi girilir. Ara ikonuna tıklayarak var olan ülke kodlarından seçim yapılır. 

Logo CRM'de ülke kodları, Tanımlar > Adres > Ülkeler seçeneği ile tanımlanır.

Bkz. Adres Veritabanı Senkronizasyonu

Alan Kodu, telefon numarasının şehir kodudur. Alan Kodu, Numara ve Dahili alanları elle girilir ve Tamam seçeneği ile bilgiler kaydedilir.

Kişi kartındaki bir telefon kaydını düzenlemek için Telefon & Adres bölümünden telefon numarasının yanındaki Düzelt ikonuna tıklanır. Girilen telefon bilgisini kişi kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.


Adres Bilgileri

Telefon & Adres bölümünün sağ tarafında kişinin adres bilgileri girilir.

Yeni bir adres kaydı oluşturmak için Yeni Adres ikonuna tıklanır.

Kişi Kartında Adres Bilgilerinin Girilmesi


Yeni Adres seçeneğine tıklandığında aşağıdaki Adres penceresi ekrana gelir. Kişinin adres bilgisi burada gösterilen alanlara girilir.

Adres Türü alanında, sistemde var olan adres türleri listelenir. Tanımlı bir adres türü (fatura adresi, iş adresi gibi) seçilir veya Ekle ikonuna tıklayarak yeni bir adres türü tanımlanır.


Logo CRM'de adres türü, Tanımlar > Adres > Adres Türleri seçeneği ile tanımlanabileceği gibi, uygulamada adres bilgisi girilen arayüzlerde, Adres alanlarının yanındaki Ekle ikonuyla da tanımlanabilir.


Sokak, Eyalet / Bölge ve Posta Kodu alanları elle girilir.

Ülke, Şehir, İlçe, Semt ve Mahalle alanları, Tanımlar > Adres menüsü altında yer alan seçenekler ile tanımlanan kayıtları listeler; ancak bu bilgiler Adres ekranı üzerinden de tanımlanabilir.



Bunun için ilgili alanın Ara ikonuna tıklayarak açılan liste ekranındaki seçeneği kullanılabilir veya ilgili alanın üzerindeki Ekle ikonuna tıklanır.


Adres Tanım Ekranı


Sevkiyat Adresi işaret kutucuğu, girilen adresin sevkiyat adresi olup olmadığını belirtmek için kullanılır. Eğer girilen adres bilgisi, kişinin sevkiyat adresi ise bu alan işaretlenir.

Tamam seçeneğine tıklayarak adres kaydedilir.

Kişi kartındaki adres kaydını düzenlemek için Telefon & Adres bölümünden adres satırının yanındaki Düzelt ikonuna tıklanır. Girilen adresi kişi kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.



e-Posta ve Web Sayfaları

Adres bilgilerinin ardından kişinin elektronik posta ve web adresi bilgileri girilir.

Kişiye ait e-posta adresi e-Posta Adresi 1 alanına yazılır. Eğer birden fazla adresi varsa bunun için e-Posta Adresi 2/3 alanları kullanılır. e-Posta Adresi 3 alanına tercihen firma e-posta adresi yazılır.

Web Adresi 1/2 alanları, kişiye ait web adreslerini girmek için kullanılır. Bu alanlara kişinin çalıştığı firmanın web adresi de girilebilir.



Notlar & Etiketler

Uygulamada bir arama yapıldığında kişinin kolayca bulunabilmesi için Etiketler alanına anahtar kelimeler yazılır. Anahtar kelimeleri yazarken, kelimeler noktalı virgül ile ayrılır veya kelime yazıldıktan sonra enter tuşuna basılır. Böylece anahtar kelime etiket görümünü alır.

Kullanıcılara Bildir alanında, kişi kartıyla yapılan işlemlerle ilgili olarak bilgilendirilmesi istenilen kullanıcı veya departmanlar seçilir. Bu alanda seçilen kullanıcılar ve departmanlar, kişi kartı ile yapılan işlemlerden Bildirimler menüsü üzerinden haberdar edilir.

Kişiye bayram kutlaması, bilgi paylaşımı, doğum günü kutlaması veya kampanya yapılacaksa Liste Türlerinde ilgili işaret kutucukları işaretlenir. Kişi kartında veya Firma kartında seçilen bu liste türleri için herhangi bir işlem türü tanımlanmamışsa, kişi veya firmalara liste türüne göre otomatik bilgilendirme mesajı veya e-postası gönderilebilir.




Sistem Bilgisi

Sistem Bilgisi başlığının altındaki Oluşturma Bilgisi, kişi kartını oluşturulan kullanıcının adını, soyadını ve kartın oluşturulma tarih ve saatini otomatik olarak görüntüler.

Son Güncelleme alanı ise kişi kartını güncelleyen kullanıcının adını, soyadını ve kartın oluşturulma tarih ve saatini otomatik olarak görüntüler.