Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Expand
titleSoru 2: Farklı viertabanına veritabanına bağlanarak form tasarlama yapılır mı?

Farklı veritabanına bağlanarak parametre ile dinamik form tasarım yapılır. Detay bilgi için youtube linkine tıklayınız.

  • Logo Crm kurulu olduğu ana dizin içerisinden yapılandırma ayarları olan logocrm.ini dosyası bulunur ve silinir.
expand

Image Added

  • LogoCRMLogocrm.ini dosyası silindikten sonra Hizmetler içerisinden Logo Crm Service restart edilmelidir.
expand

Image Added


Expand
titleSoru 3: Could not get rest license server values uyarısı nasıl giderilir ?

Lisans sunucusuna erişilemediğinde Logo Crm login ekranında alınan uyarıdır.

Bu erişimi herhangi bir güvenlik yazılımı engellemiyor ise aşağıdaki işlem adımları ile çözüm sağlanabilmektedir.

Yapılması gereken işlem adımları aşağıdaki gibidir.

  • Logo Crm kurulu olduğu ana dizinde Logodb.xml dosyası içerisinden sunucu adı kontrol edilmelidir.
expand

Image Added

Image Removed

Image Removed

Image Removed

Tip
titleBilgilendirme

Tüm işlemler sonrasında IIS Service restart edilerek Logo Crm login işlemi tekrar denenebilir.

...

Expand
titleSoru 10: Farklı menüler arasında veri aktarma işlemi nasıl yapılır? (Alan Kopyalama)

Logo Crm üzerindeki kayıt girişlerinde BO (business objects)  alanlar yer almaktadır. Bu alanlar ile ilgili BO’dan (menüden) farklı bir BO’ ya erişilerek kayıt seçimi yapılmaktadır. Örneğin; teklif kaydı içerisindeki firma seçiminde MT_Firm türündeki BO alan ile firmalara erişim sağlanarak seçim yapılır. Bu seçim sonrasında ulaşılan BO’ dan farklı alanlardaki verinin kayıt içerisindeki bir alana getirilmesi istenirse “Alan Kopyalama” tanımı yapılmalıdır.

Bunun için uygulanması gereken işlem adımları aşağıdaki şekildedir.

  • Logo Crm web uygulamasına giriş yapılarak Tanımlar>Diğer>Alan Kopyalama menüsüne ulaşılır.
  • Sayfa içerisindeki “yeni kayıt” ya da sağ üst bölümdeki “Yeni Alan Kopyalama” butonuna tıklanır.

    Image Modified
  • Parametreler kopyalama yapılacak BO ve alan detaylarına göre seçilir.

    Kullanım: Verinin alınacağı ve aktarılacağı BO seçimi yapılır.
    Kaynak Alan: Verinin alınacağı alan belirlenir.
    Nesne Kriteri: Verinin aktarılacağı alan belirlenir.
    Kullanıcılar ve Departmanlar: Kullanıcı veya departman belirttiğinizde, kopyalama işlemi sadece belirtilen kullanıcı(lar) login olduğunda veya login olan kullanıcı belirtilen departmanda olduğunda yapılır. Ayarın tüm kullanıcı ve departmanlar için geçerli olmasını istiyorsanız bu alanı boş bırakabilirsiniz.
    Kaynak ve Hedef Uygunluk Kriterleri:
    Herhangi bir kriter belirtmeniz durumunda, kopyalama işlemi kaynak ve hedef nesneler girilen kritere uyduğunda yapılır. Her durumda kopyalama işleminin yapılması için kriterleri boş bırakabilirsiniz.

    Not : Kaynak alan ve Hedef Alan için veri türlerinin aynı olması gerekmektedir. Ayrıca veri boyutlarının da aynı olması ya da hedef alanın kaynak alandan daha büyük veri boyutuna sahip olması gerekir.


Örnek İşlem; Aşağıdaki tanımlama ile teklif kaydına seçilen firmanın “Başlık” alanı teklifin “Tanım” alanına aktarılacaktır.


Teklif kaydı için firma seçildiğinde oluşan ekran görüntüsü;

...

Expand
titleSoru 20: Firma ve Kişi detay ekranında bulunan firma ve kişi rol tanımlamasını kullanıcı rolüne/erişim hakkına sahip olan kullanıcılar düzenleyebilir mi?

Hayır yapamaz. Firma ve kişi rol tanımı, Tanımlar→ Firma Rolleri ve Kişi Rolleri altından ayarlanır. 

tanımlamasına ne anlama gelir?

Firma ve kişi rol tanımı, Tanımlar→ Firma Rolleri ve Kişi Rolleri altından ayarlanır. Rol kriter tanımlaması ile çok sık karıştırılmaktadır. Firma ve Kişi rolü aslında firma ve kişi kartları gruplama mantığını oluşturur.

Expand
titleSoru 21: Firma ve Kişi iş nesnelerinde (BO) "kullanım yetkiniz yok" uyarısını nasıl düzeltirim?

Firma ve Kişi detay ekranında bulunan firma ve kişi rol tanım alanları ilişkili iş nesnelerine kayıt oluştururken kullanım yetkisi verilir. Firma ve Kişi rol tanımlamaları içerisinde bulunan gruplandırma isimleri, ilişkili iş nesnelerini kullanım yetkisine bağlıdır. Detay bilgi için tıklayınız.

Expand
titleSoru 22: e-Posta şifre ayarları nasıl oluşturulur?

Tanımlar> e-Postalar>e-Posta Ayarlar ekranından e-Posta türüne göre ayarlanır.

Expand
titleSoru 23: Şifremi unuttum tanımını oluşturmak için ne yapılmalı?

Şifremi unuttum kurgusunu sağlamak için öncelikle kullanıcı ve sistem kullanıcısının e-posta ayarları yapılması gerekir. Şifremi unuttum tanımlaması için tıklayınız.

Expand
titleSoru 24: Sıralı Teklif onay kuralı tanımı nasıl yapılır?

Sıralı teklif onay kuralı tanımlarken onay verecek kullanıcı, kullanıcılar ve kriter yapısını doğru yönetmek gerekir. Örneğin teklifi A kullanıcısı teklifi hazırladıktan sonra kaydetme işlemi ile birlikte B kullanıcısına onay gitsin ve B kullanıcısı da teklifte kriter olarak %20 üzerinde indirim olursa C kullanıcısına onayına gitsin şeklinde sıralı onay kuralı tanımlanır. Teklif onay kuralı için detay bilgiye tıklayınız.


Image Added

Info

Detaylı video anlatım için tıklayınız.

Expand
titleSoru 25: Öndeğer tanım kurgulaması nasıl yapılır?

Öndeğer tanım kurgulaması için öndeğer tanımlar dokümanında bulunan 5 farklı örneği incelemek için tıklayınız.

Expand
titleSoru 26: Adres veritabanına ekleme nasıl yapılır?

Adres veritabanı ekleme için Logo CRM kurulu dizin içerisinde "content" dosyasını açılır.

Image Added

Content dosyası içerisinde ülke, şehir, ilçe, semt ve mahalle XML yapısı bulunur. Firma veya kişi kartlarına adres ekleme yapılacağı zaman güncel bilgileri content dosyası altından çeker. 

Image Added

Örneğin;

Sırbistan'ın şehir bilgileri Logo CRM cities.xml içerisine eklemek isterseniz. Cities.xml mouse sağ tık ile notepad ile açılır ve daha önce eklenen <CITY> </CITY> bloğu arasına bilgilerin eklendiği görülür. Yeni şehir bilgileri eklemek için <CITY> </CITY> bloğu arasına ilgili ülkenin ID kısmını, şehir bilgisini ve şehir ID kısmını oluşturmanız gerekir.

Expand
titleCity Bilgisinin Eklenmesi

</CITY>
<CITY>
<CityID>5781</CityID>
<CountryID>185</CountryID>
<CityName>BELGRADE</CityName>
<LicensePlateNo>
</LicensePlateNo>
<PhoneCode>
</PhoneCode>
</CITY>

Tip
titleBilgilendirme
  • Dikkat edilmesi gereken konu ise <CountryID> bilgisini doğru girebilmektir. Örneğimizde Sırbistan'ın ID bilgisini öğrenmek için veritabanından PO_Country den bakılır.

Image Added

  • Diğer konu ise <CityID> bilgisinin daha önce verilmemesi gerekir.

Bu işlemlerden sonra IIS yeniden çalıştırılır ve Tanımlar → Adres → Şehir menü başlığı tıklanır ve "Adres veritabanı senkronizasyonu" tıklanır. Bir kaç dakika içerisinde content→ cities.xml 'den eklenen yeni şehir bilgiler eklenir.

Image Added

Image Added

Tip
titleBilgilendirme

Adres XML güncelleme işlemi şimdilik yapılamamaktadır. Herhangi adres XML yapısında var olan bilgiyi değiştirdikten sonra IIS 'i yeniden başlatsanız ve adres senkronizasyonu da yapsanız. Databaseden daha önceki bilgileri ekleyecektir.

Çıktı;

View file
nameCities.xml
height400

Expand
titleSoru 27: Kullanıcı bazında aksiyon buton yetkisi nasıl kaldırılır?

Logo Crm kayıtları üzerinde kullanıcılar sahip oldukları rol yetkilerine göre kayıt görüntüleyebilir, düzenleyebilir ve aksiyon butonlarla işlem başlatabilir ya da rapor alabilir. Aksiyon butonların kullanıcı bazında kullanım yetkisinin kaldırılması için “Aksiyon Yetkilendirme” menüsünü kullanabilirsiniz.

Bunun için uygulanması gereken işlem adımları aşağıdaki şekildedir.

  • Logo Crm web uygulamasına giriş yapılarak Tanımlar>Güvenlik>Aksiyon Yetkilendirme menüsüne ulaşılır.
  • Sayfa içerisindeki “yeni kayıt” ya da sağ üst bölümdeki “Yeni Aksiyon Yetkilendirme” butonuna tıklanır.

    Expand
    titleAksiyon Yetkilendirme

    Image Added

  • Parametreler yetkilendirmenin kısıtlanacağı BO (menü) ve kriterlere göre seçilir.

Kullanıcılar: Aksiyon yetkisine müdahale edilecek olan kullanıcı ya da kullanıcılar seçilmelidir.
Nesne Türü: Aksiyon butonun yer aldığı BO (menü) seçilmelidir.
Nesne Kriteri: Aksiyon belirli kriterleri sağlayan kayıtlar üzerinde engellenecek ise bu alanda kriter detayları belirlenmelidir. Kriter alanı boş bırakıldığında ilgili BO üzerindeki tüm kayıtlar için aksiyon engellenmiş olacaktır.
Aksiyon: Nesne türü içerisinde yetkilendirme yapılacak olan aksiyon buton seçilmelidir.
Alt Aksiyon: Seçilen aksiyon içerisindeki bir alt aksiyon için yetki kaldırılacak ise alt aksiyon seçimi yapılmalıdır. Alt aksiyon alanı da zorunlu değildir ve boş bırakılması durumunda “Aksiyon” alanında seçili olan aksiyon buton içerisindeki tüm alt aksiyonlar engellenmiş olacaktır.
Örnek İşlem; Aşağıdaki tanımlama ile “İletişim” sektöründeki firmalar için bir kullanıcıda “ERP firması cari hesap ekstresi” alt aksiyonu engellenmiş olacaktır.

Expand
titleÖrnek İşlem

Image Added

Kullanıcı ekranındaki alt aksiyon görüntüsü;

Image Added

Expand
titleSoru 28: Farklı menüler arasında veri aktarma işlemi nasıl yapılır?

Logo Crm üzerindeki kayıt girişlerinde BO alanlar yer almaktadır. Bu alanlar ile ilgili BO’dan (menüden) farklı bir BO’ya erişilerek kayıt seçimi yapılmaktadır. Örneğin; teklif kaydı içerisindeki firma seçiminde MT_Firm türündeki BO alan ile firmalara erişim sağlanarak seçim yapılır. Bu seçim sonrasında ulaşılan BO’dan farklı alanlardaki verinin kayıt içerisindeki bir alana getirilmesi istenirse “Alan Kopyalama” tanımı yapılmalıdır.

Bunun için uygulanması gereken işlem adımları aşağıdaki şekildedir.

  • Logo Crm web uygulamasına giriş yapılarak Tanımlar>Diğer>Alan Kopyalama menüsüne ulaşılır.
  • Sayfa içerisindeki “yeni kayıt” ya da sağ üst bölümdeki “Yeni Alan Kopyalama” butonuna tıklanır.

    Expand
    titleAlan Kopyalama

    Image Added

  • Parametreler kopyalama yapılacak BO ve alan detaylarına göre seçilir.

    Kullanım: Verinin alınacağı ve aktarılacağı BO seçimi yapılır.
    Kaynak Alan: Verinin alınacağı alan belirlenir.
    Nesne Kriteri: Verinin aktarılacağı alan belirlenir.
    Kullanıcılar ve Departmanlar: Kullanıcı veya departman belirttiğinizde, kopyalama işlemi sadece belirtilen kullanıcı(lar) login olduğunda veya login olan kullanıcı belirtilen departmanda olduğunda yapılır. Ayarın tüm kullanıcı ve departmanlar için geçerli olmasını istiyorsanız bu alanı boş bırakabilirsiniz.
    Kaynak ve Hedef Uygunluk Kriterleri:
    Herhangi bir kriter belirtmeniz durumunda, kopyalama işlemi kaynak ve hedef nesneler girilen kritere uyduğunda yapılır. Her durumda kopyalama işleminin yapılması için kriterleri boş bırakabilirsiniz.

Not : Kaynak alan ve Hedef Alan için veri türlerinin aynı olması gerekmektedir. Ayrıca veri boyutlarının da aynı olması ya da hedef alanın kaynak alandan daha büyük veri boyutuna sahip olması gerekir.

Örnek İşlem; Aşağıdaki tanımlama ile teklif kaydına seçilen firmanın “Başlık” alanı teklifin “Tanım” alanına aktarılacaktır.
 

Expand
titleÖrnek İşlem

Image Added


Teklif kaydı için firma seçildiğinde oluşan ekran görüntüsü;

Image Added
 

Expand
titleSoru 29: Kayıt girişinde seçilen firma ya da kişi için bilgi notu nasıl gösterilir?

Logo Crm üzerindeki kayıt girişlerinde firma ya da kişi seçimi yapılabilmektedir. Bu firma ya da kişi kayıtları için yapılan seçim sonrası ekranda bir bilgi notu gösterilmesi sağlanabilmektedir.

Bunun için uygulanması gereken işlem adımları aşağıdaki şekildedir.

  • Logo Crm web uygulamasına giriş yapılarak Bölümler>Notlar menüsüne ulaşılır.
  • Sayfa içerisindeki “yeni kayıt” ya da sağ üst bölümdeki “Yeni Not” butonuna tıklanır.

    Expand
    titleNotlar

    Image Added

  • Parametreler kopyalama yapılacak BO ve alan detaylarına göre seçilir.


Tanım: Notlar menüsünde görüntülenecek not tanımı yazılır.
Ayarlar: Seçilen kaydın hangi BO (menü) kayıtları içerisinde not penceresi açacağı belirlenir.
İçerik: Kayıt seçildiğinde ekranda görüntülenecek not içeriği yazılır. HTML butonu ile .html bir şablon da eklenebilir.
Image Added

Firmalar: Kayıt girişindeki gösterilecek not bir firma kaydı seçildiğinde görüntülenecek ise bu alanda firma seçimi yapılır.
Kişiler:
Kayıt girişindeki gösterilecek not bir kişi kaydı seçildiğinde görüntülenecek ise bu alanda kişi seçimi yapılır.
Kullanıcılar:
Hangi kullanıcılar için kayıt girişinde not gösterilmesi isteniyor ise kullanıcı seçimi yapılmalıdır. İlgili alan boş bırakılabilir ve bu durumda tüm kullanıcılar için ilgili not gösterilecektir.
Departmanlar:
Hangi depertmanlar için kayıt girişinde not gösterilmesi isteniyor ise kullanıcı seçimi yapılmalıdır. İlgili alan boş bırakılabilir ve bu durumda tüm departmanlar için ilgili not gösterilecektir.

Örnek İşlem; Aşağıdaki tanımlama ile eklenmiş olan 3 firma kaydından herhangi birisi teklif kaydı içerisinde seçilirse “VIP” notu görüntülenecektir.

Expand
titleÖrnek İşlem

Image Added

Teklif kaydı için firma seçildiğinde oluşan ekran görüntüsü;

Image Added
 

Expand
titleSoru 30: Teklif raporunun e-posta üzerinde ekli olarak nasıl gönderilir?

Logo Crm üzerindeki teklif kayıtları üzerinden teklif firması ya da kişi kaydına e-posta gönderimi yapılabilmektedir. Bu e-posta gönderimlerinde teklif üzerinden hazırlanan raporun ekli olarak gönderilmesi sağlanabilmektedir. Bu işlem için Tanımlar>E-postalar>E-posta Ayarları menüsü içerisinden mail tanımlaması yapılmış olmalıdır.

Bunun için uygulanması gereken işlem adımları aşağıdaki şekildedir.

  • Logo Crm web uygulamasına giriş yapılarak Satış & Pazarlama>Teklifler menüsüne ulaşılır.
  • Sayfa içerisinde e-posta gönderimi yapılacak olan teklif kaydı işaretlenerek İşlemler>Hazırla butonuna tıklanır.

    Expand
    titleHazırla

    Image Added

  • Parametreler kaydedilerek gönderimi yapılacak teklif şablonuna göre seçilir.

    Expand
    titleHazırlanan Formlar

    Image Added

    Rapor Tipi: Teklif içerisine kaydedilerek e-posta gönderiminde kullanılacak olan şablon seçimi yapılır.
    Form Adı: Kaydedilerek şablon için bir ad yazılır. Bu ad aynı zamanda gönderilecek e-posta eki kısmında da görüntülenecek dosya ismi olacaktır.
    Kaydetme Türü: Kaydedilecek şablon için dosya türü (uzantı) seçilir.
    Notlar: Kaydedilecek şablon için not bilgisi yazılır. Gönderilecek e-posta eki için kullanılmayacaktır. Birden fazla şablon kaydedilmesi durumunda farkındalık yaratması için özel bir not eklenebilir.

Örnek İşlem; Hazırla menüsü üzerinden şablon kaydedildiğinde teklif kaydının İlişkili Kayıtlar>Hazırlanan Formlar sekmesinde ilgili şablon ve detayları görüntülenecektir.

Expand
titleÖrnek İşlem

Image Added

Hazırla menüsü üzerinden şablon kaydedildikten sonra e-posta gönder işlemine geçilebilir. İlgili teklif işaretli durumdayken İşlemler>E-posta Gönder butonuna tıklanır.

Expand
titleE-posta Gönder

Image Added

  • Açılan ekranda e-posta detayları için veri girişi yapılarak gönderim yapılmalıdır.

    Expand
    titlee-posta Bilgileri

    Image Added

Gönderen E-posta: Tanımlar>E-postalar>E-posta Ayarları içerisinde varsayılan olarak belirlenen e-posta adresi otomatik olarak ilgili alana gelecektir.

Kime: Teklif içerisinde hem firma hem de kişi seçili ise kişi mail adresi ilgili alana otomatik gelecektir. Eğer sadece firma seçili ise firma mail adresi bilgisi gelecektir.

CC: Tanımlar>E-postalar>E-posta Ayarları içerisindeki CC bilgisi otomatik olarak ilgili alana gelecektir.

BCC: Tanımlar>E-postalar>E-posta Ayarları içerisindeki BCC bilgisi otomatik olarak ilgili alana gelecektir.

Konu: Teklif kaydı içerisindeki “Tanım” bilgisi otomatik olarak ilgili alana gelecektir. Gönderim için ilgili alan silinerek farklı bir konu da yazılabilir.

E-posta Şablonu: Tanımlar>E-postalar>E-posta Şablonları menüsünde hazırlanan bir şablon varsa bu alanda seçilebilir. Sabit bir gönderim şablonu varsa bu menüden eklenerek her e-posta gönderiminde içerik hazırlamadan direkt gönderim yapılabilir.

İçerik: E-posta şablonu seçilmediyse ilgili gönderim için içerik yazılmalıdır. Sayfanın alt bölümünde yer alan “HTML” butonu ile .html şablonu da eklenebilir.

E-posta içeriği de belirlendikten sonra “Hazırlanan Formlar” sekmesine gelerek teklif için kaydedilen raporlar görüntülenir. Gönderilecek e-posta eki için ilgili rapor işaretlenir ve Gönder butonuna tıklanır.

Image Added 

Gönderilen e-posta görüntüsü;

Image Added

Expand
titleSoru 31: Logo CRM üzerinden Garanti ve Seri No takibi var mı?

Evet var.  Logo CRM üzerinden ürünler menüsünden garanti takip bilgileri girilir. Destek kayıtları üzerinden ilişkili kayıtlar → İlişkili ürünler sekmesinden de seri no takibi sağlanır. 

Expand
titleSoru 32: Adres ve Telefon Ekleme Ekranlarında Ülke Kodu İçin Öndeğer Tanımlaması Nasıl Sağlanır?

Adres ve İletişim Bilgileri alanları firma ve kişi kartı detay görünümde seçimsiz olarak görülür. Eğer adres ve iletişim bilgilerini (ülke, şehir, il, ilçe, ülke telefon bilgisi)  varsayılan getirmek istiyorsanız, Tanımlar → Diğer → Öndeğer ekranından yeni öndeğer butonu basılır ve öndeğer giriş alanları doldurulur. Adres ve İletişim bilgileri öndeğer oluşturmak için logo destek video kaydına tıklayınız.

Expand
titleSoru 33: Logo CRM - APP kurulumu nasıl sağlanır?

 ERP uygulamasından Malzeme Kartı ve Cari Hesap eklendiğinde ya da güncellediğinde otomatik olarak Logo CRM'e firma veya ürün kartı senkronizasyonu sağlar. Logo CRM - APP kurulumu için tıklayınız.

Expand
titleSoru 34: Bağlı olan entegrasyon setine göre filtreleme yapılır mı?

Birden fazla entegrasyon seti varsa, anlık bağlı olan entegrasyon setine göre filtreleme sağlanır. Örneğin birden fazla entegrasyon seti tanımında firmanın liste ekranındaki kayıtların anlık filtrelenmesi dokümanı için tıklayınız.

Expand
titleSoru 35: Logo CRM ile Tiger /Go ERP Sipariş kartların devir işlemi nasıl yapılır?

ERP de yıl sonu devir işlemlerini firma veya dönem bazlı yaptıktan sonra aşağıdaki update işlemini yapmanız gerekmektedir. Logo CRM sadece Entegrasyon ayarlarında firma veya dönem bilgilerini değiştirmeniz yeterli olacaktır.

ÖNEMLİ:İşlemler başlamadan önce LogoCRM ve Tiger/Go ERP database yedeklerinizi almayı unutmayınız !!!

UPDATE EIPR

SET EIPR.Ref = ORF.LOGICALREF

FROM LOGOCRM..EI_Proposal_Relations AS EIPR

INNER JOIN LG_XXX_XX_ORFICHE AS ORF

       ON EIPR.Code_ = ORF.FICHENO

          COLLATE SQL_Latin1_General_CP1254_CI_AS

WHERE ORF.DEVIR=1 AND EIPR.GCRecord IS NULL AND EIPR.Target=1
AND EIPR.SetOid=’ENTEGRASYON OID Bilgisini yazınız.

Yukarıdaki sql sorgusunu Tiger/Go ERP sipariş kartları içindir. İrsaliye için ise sorguda Target=2 olarak güncelleme yapılması gerekmektedir.

Not: Örnek de bulunan Sql cümlesinde FROM dan sonra kendi local logocrm data isminizi ekleyiniz. Ayrıca LG_XXX_XX tablosunda yeni firma ve dönem bilginizi ekleyiniz. Eğer ERP datası ile LOGOCRM datasının Collacte bilgisi birbirinden farklı ise örnekte ki gibi ERP datasına eşitlemeyi unutmayınız.

Eğer birden fazla entegrasyon setiniz bulunuyorsa Where koşuluna entegrasyon ‘SetOid’ bilgisini eklemeyi unutmayınız. SetOid bilgisini ‘EI_Integration_Sets’ tablosundan Oid bilgisini bakabilirsiniz.

Expand
titleSoru 36.Teklif ID numarasının belirlenen sayı üzerinden artması işlemi nasıl yapılır?

Logo Crm veritabanında, dbo.SS_Generated_Ids tablosunda LastId Update edildiğinde Teklif Id numarasının sıralı olarak gelmesi sağlanacaktır.

Image Added

Expand
titleSoru 37: Logo CRM'de oluşturulan teklif, Tiger/Go aktarılırken hata alınması durumunda ne yapılmalıdır?

1.Crm de entegrasyon setleri içerisinde “XML sıkıştırma kullan” işaretli olmalı ve “Eski sıkıştırma metodunu kullan” işaretli olmamalıdır.

Image Added

2.ERP dosya konumundaki LogoObjectService.exe çalıştırılır ve Basic Setting sekmesinde, Start Delayed ve Old Compress Method hariç geri kalan seçeneklerinde işaretli olması gerekmektedir.

Image Added

3.Additional Solution Settings sekmesinde "Use Additional Solutions” alanının işaretli olması gerekmektedir.

Image Added

4.Tüm işlemler sonrasında Logo Object Service mutlaka restart edilmesi gerekmektedir.

NOT: ERP Entegrasyonları için https://docs.logo.com.tr/display/CRMKD/ERP+Entegrasyonu sayfasını inceleyebilirsiniz.

Expand
titleSoru 38: Logo CRM'de kolon genişlikleri değiştirildiğinde otomatik görünüm kaydetmesi işlemi nasıl yapılır?

Otomatik görünüm kaydetme işlemi yapılmıyorsa, Logo CRM Uyarlama araçları -> Sistem tercihleri | 7. Parametre ön değer işareti kapalı olmalıdır. 

Image Added

Expand
titleSoru 39: "Seçili kişi boş veya diğer bir portföyde. Kullanım yetkiniz yok." Uyarısı alınması durumunda ne yapılmalıdır?

"Seçili kişi boş veya diğer bir portföyde. Kullanım yetkiniz yok" uyarısı alınırsa iki farklı çözümü bulunmaktadır. 

  1. Çözüm Yolu;
  • Tanımlar>Güvenlik>Kullanıcılar içerisinden "Satış Temsilcisi" bağlantısı yapılmalıdır.

Image Added

  • Tanımlar>Diğer>Satış Temsilcisi menüsünde, Satış Temsilcisinin aktiflik durumu kontrol edilmelidir.   
  • Diğer portföyler ve Atanmamış portföylerdeki seçimler tamamlanarak kaydetme işlemi yapılmalıdır.

Image Added

2. Çözüm Yolu;

Logo CRM versiyonu yükleme tamamlanırken update.exe çalışır. Son kullanıcı bazen update.exe 'yi kapattığı durumda MS SQL Server üzerinde "Programmability" altında bulunan Store Procedures veya function'lar yüklenememektedir. Bunu giderebilmek için de Logo CRM kurulum dizini altında bulunan logocrm.net.Config.Update.exe çalıştırılır.

Expand
titlelogocrm.net.Config.Update.exe

Image Added

Expand
titleSoru 40: Teklif, Tiger/GO uygulamasına aktarıldığında fiş tarihi mali yıl içinde olmalıdır, LogoObjectWCFService uyarısı alınması durumunda ne yapılmalıdır?
  • ERP uygulamasında, dönem bağımsız seçilmiş olsa bile mutlaka aktif dönem üzerinde çalışma dönemi olarak işaretlenmelidir. SYS ERP uygulamasında aktif olan dönem üzerinde sağ click>Çalışma Dönemi Olarak İşaretle seçilmedir. Logo Object Service ve IIS restart edilmelidir.

Image Added

  • Logo CRM uygulamasında, Tanımlar> Entegrasyon Setleri ekranında Öndeğer Entegrasyon seti içerisindeki Dönem Numarası bilgisi ile ERP uygulamasındaki Çalışma Dönemi ile aynı olmalıdır.

Image Added

  • Son olarak kaydetme işleminden sonra Logo CRM’den çıkış giriş yapılmalıdır. 
Expand
titleSoru 41: Logo CRM uygulamasına login olduktan sonra kök öğesi eksik uyarısı alınması durumunda ne yapılmalıdır?

Müşteri özelinde port ya da domain kullanılıyor olabilir. Entegrasyon ayarlarınızdaki servis linkine ulaşabilir olmanız gerekmektedir. Entegrasyon setiniz üzerindeki servis linki, tarayıcı satırına yazılarak gidildiğinde, beyaz bir ekran gelmeli ya da hata kodu gelmemelidir.

http://localhost/LogoCrmIntegrator/logocrmIntegrator.dll aşağıda belirtilen değişiklikler yapılarak servis linkine erişebilir olunmalıdır.

  • Üst kısımda belirtilen servis linkinde,

Port yönlendirilmiş ise, localhost:PORT olmalıdır.  Internet Information Service (IIS) ekranında, Default Web Site sağ click yapılarak Bağlamaları Düzenle seçilmeli ve Site Bağlamaları tanımlanmalıdır.

Image Added

Domain yönlendirilmiş ise, DOMAIN/logocrm.. Şeklinde olmalıdır.

Expand
titleSoru 42: Logo CRM Login Ekranında "Uygulamaya Giriş Sağlanamadı Hata : Kullanıcı Lisansı Yetersiz" uyarısı alınması durumunda ne yapılmalıdır?

1. aşama olarak; Lisans üzerinde tanımlı kullanıcı sayısından daha fazla kullanıcı eklendiğinde alınan hatadır. ST_User tablosundaki IsActive alanı true olan kullanıcı sayısının lisans üzerindeki kullanıcı sayısına eşit olması gerekmektedir.
2. aşama olarak; Sorunun devam etmesi halinde, ST_User tablosunda LOGO kullanıcısı dışındaki kullanıcılar için IsActive kolonu "0" olarak Update edilmelidir.
3. aşama olarak; Sorunun devam etmesi halinde, LOGO CRM kurulu olan dizin içesindeki logocrm.ini dosyası silinir. LOGO CRM Lisans Servis ve IIS restart ederek denemelidir.

Expand
titleSoru 43: Logo CRM Login Ekranında 500.19 uyarısı alındığında ne yapılmalıdır?

IIS üzerindeki uygulama ve uygulama havuzlarında yer alan kullanıcı bilgileri kontrol edilmelidir.

IIS Kurulum ve Yapılandırma dokümanında detaylara ulaşabilirsiniz.

Expand
titleSoru 44: Logo CRM’de açılan ekstra alanın Deasigner Şablon Tasarımında gelmemesi durumunda ne yapılır?

Model Editor üzerinde yapılan işlemler ana dizinde yer alan .xafml uzantılı dosyalarda tutulmaktadır. Model Editor içerisinde eklemiş olduğunuz alanları Designer'da da görebilmeniz için, CRM Uygulama Kontrol Aracı içerisinden Model Kontrolünü seçerek Model Dosyalarını Eşitle yapmanız gerekmektedir.

Image Added

Expand
titleSoru 45: Otomatik Görevler üzerinden SQL sorgusuna göre bildirim gönderilir mi?

Evet gönderilir. Otomatik Görevler | Gelişmiş Bildirim görev tipi Logo CRM veya ERP üzerinden oluşturulacak sql sorgulara göre tetikleme sağlar. Detaylı bilgi için Logo CRM iş nesneleri üzerinden oluşturulan gelişmiş bildirim örneklerine tıklayınız.

Expand
titleSoru 46: IIS de Port Değişikliği Nasıl Yapılır?

1.IIS>Siteler>Default Web Site (üzerinde Sağ Click) Bağlamaları Düzenle ekranında port değişikliği yapılabilir.

Image Added

Image Added

2.LogoCRMXMLSettings.exe üzerinde, 002.LogoCRMIntegrator port değeri, IIS ile aynı değer verilerek kaydedilmelidir.

Image Added

3.IIS Restart etmelisiniz. http://localhost:port/logocrm şeklinde giriş yapabilirsiniz.

NOT: Port değişikliği yapıldığında logocrm.net.xml dosyası içerisine otomatik olarak değişiklik yansımaktadır.

Image Added

Expand
titleSoru 47: Her Satış Temsilcisinin Kendi Kayıtlarını Görebilmesi Nasıl Yapılır?

Kullanıcıların kayıt erişimi, düzenleme yetkileri vb. işlemler "Roller" menüsünden düzenlenmektedir. Sık karşılaşılan durumlardan birisi de "Her satış temsilcisinin kendisine ait kayıtları görüntülemesi ve düzenlenmesi" talebidir.

Rol Kriter Örnekleri sayfasında Rol üzerinden kullanıcı kayıt erişimi düzenleme içerisinden detaylara ulaşabilirsiniz.  

Expand
titleSoru 48: Lookup Ekstra Alan Nasıl Tanımlanır?

Tanımlar → Diğer → Ekstra Alanlar menü başlığı altında farklı ekstra alan tanımlama veri giriş türleri bulunur. Ekstra alan örnekleri için detaylı bilgiye tıklayınız.

Expand
titleSoru 49: Durum Motoru Nasıl Çalıştırılır?

Durum motoru tanımlaması için destek kayıtları üzerinden verilen örnek için detaylı video kaydına tıklayınız.

Expand
titleSoru 50: ERP Satın alma Fiyatlarını Logo CRM üzerinde nasıl görebilirim?

Satınalma fiyatlarını görebilmek için sistem tercihleri 30. parametreyi aktif edilmesi gerekir.
Image Added

Kullanıcınızın ERP satın alma fiyatını görebilmek isterseniz Tanımlar-> Güvenlik-> Kullanıcı erişim haklarından herhangi bir kullanıcıyı seçerek 
"Entegrasyon aktifken satış fiyatlarını görebilir" iznini kullanıcıya verilmesi gerekir. 

Image Added

Görüntüleme aşaması ise ürünler ve teklif ürünler menüsünde işlemler tabı altında veya ERP-> E butonun altından ERP ürün fiyatları seçeneğine tıklandığında satınalma fiyatları görülür.
Image Added

Image Added

Expand
titleSoru 51: Satışa dönen teklif kaydın sevkiyat hareketlerini görebilir miyiz?

Evet görüntülenir. Teklifler → İşlemler butonu altından ERP → Sevkiyat özeti tıklanır. Teklifiniz ERP satış siparişi olarak aktarım sağlandıktan sonra sevkiyat özet ekranından takip sağlanır.

Image Added

Image Added

Expand
titleSoru 52: Teklif Ürünleri kategorilerine göre gruplandırma yapılır mı?

Evet yapılır. Teklif menüsü → İşlemler → Kategori butonuna tıklanarak teklifinize seçilen ürünleri farklı kategorilere ayırarak kullanabilirsiniz. Doküman ve video kaydını inceleyebilirsiniz.

Expand
titleSoru 53: Adres veritabanı senkronizasyonu nasıl yapılır?

Adres veritabanı senkronizasyonu Tanımlar → Adresler → Ülke, şehirler, ilçeler, semtler ve mahalleler işlemler menü başlığı altında bulunan adres veritabanı senkronizasyonu butonu ile yapılır. Detaylı video ve doküman için tıklayınız.

Expand
titleSoru 54: Satış temsilcisinin kendisine ait firmayı görebilmesi için yapması gereken adımlar nelerdir?

Her satış temsilcisi kendisine ait firmayı görebilmek için Tanımlar → Güvenlik → Roller üzerinden firma rolünü çoğaltarak yeni rol tanımlar. Detaylı video ve doküman için rol kriterleri örnekleri doküman bilgisine tıklayınız.

Expand
titleSoru 55: IMAP (Modern) izinlerin tanımlanması nasıl sağlanır?

IMAP (modern) kullanımı için SMTP ve IMAP (modern) izinlerin tanımlanması, yönetici izin gereksinimleri ve kullanıcı sertifika yükleme işlemleri için detaylı doküman bilgisine tıklayınız.

Expand
titleSoru 56: Otomatik Görevler | E-posta dinleme | Dinleme ayarları nasıl tanımlanır?

Logo CRM Otomatik görevler → E-posta dinleme → Dinleme ayarları ve işlem parametre bilgileri için detaylı doküman bilgisine tıklayınız.

Expand
titleSoru 57: Tiger & Go3 ERP Oturum oluşturma hatası: (XML document must have a top level element.) hatası nasıl giderilir?

Logo CRM 'e giriş sağlandıktan sonra entegrasyon seti kapalı ve oturum oluşturma hatası geldiğinde aşağıdaki adımlar izlenir.Image Added

  1. Tiger ERP dosya yoluna ulaşılır ve LogoObjectService dizin içerisinden LogoObjectService.exe yönetici olarak çalıştırılır. 

    Image Added

  2. LogoObjectService.exe yönetici çalıştırıldıktan sonra stop and uninstall butonu tıklanır ve daha sonra install and start butonu tıklanarak kaydedilir.

    Image Added
  3. Logo CRM çıkış-giriş sağlandıktan sonra Entegrasyon seti bağlı olarak görülür.

    Image Added
Expand
titleSoru 58: Ürün Fiyatları Excel üzerinden aktarılır mı?

Evet aktarım sağlanır. Sol menüden ürünler menüsü görüntülenir ve ürün fiyatları liste ekranı tıklanır.

Image Added

Ürün fiyatları liste ekranı üzerinde bulunan işlemler → Excel → Excel şablon oluşturulur ve daha sonra oluşturulan şablonu Excel' den aktar işlemi ile ürün fiyatlar liste ekranına aktarım sağlanır.

Image Added

Expand
titleSoru 59: Kişi kartının Tiger ERP' ye aktarımı nasıl yapılır?

Logo CRM Kişiler menüsü içerisindeki ad, soyad ve e-posta alan bilgilerinin Tiger ERP cari kartlar ilgili 1-2-3 ve e-posta adresi aktarımı için yapmanız gereken adımlar;

  1. Tanımladığınız entegrasyon setleri üzerinden "Yetkili bilgileri senkronize et" seçeneği seçilmelidir. Alan seçimi için Logo CRM sol menü üzerinden Tanımlar → Entegrasyon Setleri → Image Addedseçilir.
  2. Kişi kartı açılır ve ilgili kişinin kişi rolü alanı doldurulur. Fakat dikkat edilmesi gereken durum ise kişi rolü alanı içerisinde firma temsilcisi 1-2-3 alanlarını seçmeniz gerekir. ERP 'ye senkronizasyon işlemlerinde sadece firma temsilcisi 1-2-3 alanları gönderilir. Diğer seçenekleri seçtiğiniz durumda CRM ' den ERP 'ye yönüne doğru gönderim sağlamamış olursunuz.
    Image Added

  3. Alan senkronizasyon yapısını incelemek için Logo CRM → Tanımlar → Entegrasyon Seti → İşlemler → Alanlar → Firma tıklanır. Örneğin ilgili e-posta-1 alan yapısını inceleyebilirsiniz. 
    Image Added

  4. Kişi Kartının ERP'ye senkronizasyonu 
    View file
    nameKişi Bilgisinin ERP' ye Gönderimi.mp4
    height400
Expand
titleSoru 60: Tiger ERP Satın alma fiyatını Logo CRM teklif ürün ekranına getirebilir miyim?

Evet. Tiger ERP satın alma fiyatını Logo CRM → Tanımlar → Diğer →  Ekstra alanlar → Lookup Text Alan Kullan veri giriş türü aracılığıyla getirilir. Detaylı doküman için tıklayınız.

Expand
titleSoru 61: Dashboard Rol ve kullanıcı yetkilendirilmesi nasıl yapılır?

Roller üzerinden varsayılan rol olarak dashboard rolü bulunmamaktadır. Yeni bir rol tanımı açarak dashboard rolü tanımlanır. Detaylı bilgi için tıklayınız.

Expand
titleSoru 62: Destek Kaydı üzerinden Ticket oluşturma ve sonuçlandırma nasıl yapılır?

Destek kaydı üzerinden e-posta gönderme ve ticket oluşturma - sonuçlandırma işlemlerini sağlayabilirsiniz. Detaylı bilgi için uygulamalı örnekler dokümanı linkine tıklayınız.

Expand
titleSoru 63: Her kullanıcı kendi kaydını görsün, bazı teklifler ortak görülsün rol tanımını yaparken nelere dikkat etmeliyim?

Kullanıcı bazında teklif kayıtlarını rol üzerinden kriter yazarak ayrılması ve bazı tekliflerde ortak çalışma için kayıt bazında izin verilmesinin sağlanması yapabilirsiniz. Detaylı bilgi için uygulamalı örnekler doküman linkine tıklayınız

Expand
titleSoru 64: E-Posta Rolü tanımlaması nasıl yapılır? E-posta rolü üzerinden kullanıcı yetkilendirme yapabilir miyim?

Roller üzerinden varsayılan rol olarak e-posta rolü bulunmamaktadır. Yeni bir rol tanımlaması açarak tanımlayabilirsiniz. Ayrıca kullanıcı yetkilendirmesi tanımlanan yeni rol üzerinden yetki verebilirsiniz. Detaylı bilgi için uygulamalı örnekler doküman linkine tıklayınız.

Expand
titleSoru 65: Tiger ERP' ye Firmanın ilgili kişisinin telefon bilgisi nasıl gönderilir?

Logo CRM' den Tiger ERP'ye çift yönlü olarak firmanın ilgili kişisinin telefon bilgisi varsayılan olarak gönderilmemektedir. Fakat Logo CRM portal üzerinden Tanımlar → Entegrasyon Setleri → Alanlar → Firma üzerinden uyarlama yapılarak gönderilir. Detaylı bilgi için tıklayınız.

Expand
titleSoru 66: Tekliflerde kritere bağlı olarak otomatik aşama değişikliği nasıl yapılır?

Teklifler menüsünde manuel veya kritere göre aşama değişikliği yapılabilir. Detaylı bilgi için youtube üzerinden video linkine tıklayınız.

Expand
titleSoru 67: Rota Planlama oluşturulurken nelere dikkat etmeliyim?

Rota planı oluştururken atanan kullanıcı, başlangıç ve bitiş tarihleri ve rota öğelerini seçilmesine dikkat edilmesi gerekir. Rota planı kullanımı için uygulamalı örnekler doküman linkine tıklayınız.

Expand
titleSoru 68: Firma satış temsilcisi alanını Kişi kartında nasıl gösterilir?

Firma ve Kişi kartında ayrı ayrı satış temsilcisi alanları mevcuttur. Fakat Firmanın satış temsilcisi bilgisi kişi kartına da görüntülenmesi isteniliyorsa kişi kartına calculated alan tasarlayarak eklenir. Detaylı bilgi için tıklayınız.

Expand
titleSoru 69: Sol menü üzerinden herhangi bir iş nesnesine ait kriter bilgiyi kullanıcı bazında gösterilir mi?

Sol menü (Navigation Items) üzerinde menü çoklaması model editor üzerinden yapılır. Örnek olarak aktivite kaydı → kategori alanın içerisindeki 'çatkapı' kriterine göre kullanıcı bazında rol tanımlaması yapılır. Detaylı bilgi için uygulamalı örnekler dokümanı linkine tıklayınız.

Expand
titleSoru 70: Mobil uygulamasında herhangi bir iş nesnesinde kriter üzerinden gösterilen alanın liste ekranında gösterimi nasıl sağlanır?

Logo CRM Mobil uygulamasında herhangi bir iş nesnesinde kriter üzerinden gösterilen alanın liste ekranında gösterimi sağlanır. Aktivite menüsü üzerindeki satış temsilcisi alanını Logo CRM Mobil liste ekranında gösterim uygulamalı örnek için linke tıklayınız.

Expand
titleSoru 71: Menüler içerisindeki tab alanları gizlenir mi?

Evet gizlenir. Herhangi iş nesnesi (BO) üzerinde bulunan ilişkili kayıtlar veya ERP tabını istenilen kullanıcı üzerinden gizleme mevcuttur. Konun detayı için uygulamalı örnekler doküman linkine tıklayınız.