You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 3 Next »

Amaç

Belirlenen zaman aralığında ve kriterlerde mail adreslerini dinleyerek mail geldiğinde Logo Flow üzerinde iş başlatabilmesi amaçlanmıştır. Bu sayede, mailler üzerinden takip edilen Destek, Teklif gibi birçok iş sürece dahil edilerek ilgili kişilere yönlendirilmesi otomatik olarak sağlanabilir. 

Gereksinimler

Pop ve Imap protokolleri mail sunucusuna bağlanarak verilen izinler dahilinde maillere erişim sağlar. Bu nedenle Gmail ve Outlook mail sunucularından özel olarak erişime izin verilmelidir.

Gmail için yapılması gerekenler:

1. Tarayıcıdan gmaile giriş yapınız. Sağ üstte, Ayarlar Ayarlar ardından Tüm ayarları göster'i tıklayın.
2. Yönlendirme ve POP/IMAP sekmesini tıklayın.
3. Pop indirme ve Imap erişimi üzerinden etkin hale getirilir.

 Gmail Ekran

Outlook exchange hesaplar için yapılması gerekenler :

1. Tarayıcıdan outlook hesabına erişip ayarlar kısmından Pop ve Imap olarak arama yapılmalıdır.
2. Gelen ekranda pop ve imap bilgileri görüntülenir. Bu ekrandan gerekli izinler verilmelidir.

 Outlook Ekran

Sisteme girilecek olan mailin host, ip bilgileri,ssl şartları gmail, outlook destek sayfalarından detaylı olarak incelenmelidir.

Tasarım Aracı

Tanımlı mail adresine gelen mailin Logo Flow üzerinde iş başlatabilmesi için aşağıdaki işlem adımları takip edilmelidir:

1) Tasarım aracı üzerinde onaya sunulacak sürecin form ve akış tasarımı yapılmalıdır.

3) Maili devamlı dinleyerek bir mail geldiğinde otomatik iş başlatabilmek için Tasarım Aracı→ Genel İşlemler bölümünden; Mail Dinleme tipinde bir Otomatik Süreç Tanımı yapılmalıdır. 

Tip: Mail adresinde gelen mailleri dinleyerek iş başlatmak için Mail Dinleme seçilmelidir. Tip bölümündeki diğer seçimlerin detaylı anlatımı için tıklayınız.

Başlatan Kullanıcı: Otomatik başlatılacak işi, portal tarafında Başlatan olarak görüntülenecek kişi bilgisidir. 

Otomatik başlatılan işlerde kullanmak adına bir kullanıcı oluşturup bu bölümde o kullanıcı seçilebilir. Bu sayede işin sistem tarafından başlatıldığı anlaşılır. bknz. Kullanıcı Tanımlama

Başlatılacak İş Akışı: Mail adresine mail geldiğinde Logo Flow üzerinde otomatik başlatılacak iş akışı seçilir.

Email: Dinlenecek mail adresinin tanımlandığı alandır.

Şifre: Dinlenecek mail adresinin şifresinin tanımlandığı alandır.

Sunucu Bilgileri: Dinlenecek mail adresinin sunucu bilgisidir.

Gmail Imap Bilgileri ; Port No = 993, host = imap.gmail.com
Gmail Pop Bilgileri ; Port No = 995, host = pop.gmail.com

Microsoft Outlook, Exchange Imap Bilgileri ; Port No = 993, host = outlook.office365.com
Microsoft Outlook, Exchange Pop Bilgileri ; Port No = 995, host = outlook.office365.com

Protokol: Hangi protokol üzerinden işlem yapılacağının seçildiği alandır. 

IMAP
Imap ile birden fazla cihaza aynı anda mail servisi verilebilmektedir. Mail verileri sunucu tarafında tutulup bilgisayara herhangi bir indirme işlemi yapılmamaktadır. Gelen maillerin bayrakları değiştirilebilir ve farklı klasörlere aktarma işlemi yapılabilmektedir(Gelen kutusu, ertelenenler vs).

Çalışma Mantığı :
Sistem ilk defa çalıştırılırken son mailin id si alınır ve sonraki isteklerde son mailin id si başlangıç verilerek yeni gelen mailler listelenir. Kullanıcının belirlediği sıklıkta tekrar dinleme yapılır. Yeni maillerin filtre edilmesi için text alanı açılmıştır. İstenilen mail çıktıları (BODY, TITLE , FROM) sistemde tsq sorgusuyla yazılarak filtrelenebilir. Pop üzerinde de aynı destek sağlanmaktadır.

Pop
Pop protokolü Imape göre eski bir protokoldür. Pop tek yönlü çalışır. Sistemde gelen maili bir cihazdan görüntülersek , bağlı diğer cihazlarda silinme , maile erişememe gibi problemler oluşabilir. Güncel sunucularda pop ve imap desteği olup sıklıkla imap tercih edilmektedir.

Çalışma Mantığı :
Kullanıcı sisteme login olduğunda adına bir txt dosyası oluşturulur ve sistemdeki mail idleri txt ye kaydolur. Yeni gelen mailerin tespiti için mail id leri tekrar listelenir. Prototipte kayıtlı değil ise yeni mail olarak algılanır ve sistemde gösterilir. Yeni mail id leri txt dosyasına kaydedilir. Kullanıcının belirlediği sıklıkta tekrar dinleme yapılır

Reply Mailleri İşleme Al: Gelen mail üzerinden Reply yapılarak devam eden mailleşmeler için iş başlatılması istenirse bu seçeneğin işaretlenmesi gerekmektedir.

Filtre: Tanımlı mail adresine gelen maillerin belirli bir filtreden geçerek Logo Flow tarafında iş başlatması istenirse bu bölümden tanımlama yapılması gerekmektedir. 

Filtre Tanımlama

Gelen mailin SUBJECT, BODY, TO, CC, BCC alanlarına göre filtreleme işlemi yapılabilmektedir. Bu bölümde T-SQL formatında sorgu yazılmaktadır.

Örnek 1  

İstek: Konusunda Hata ifadesi geçen mailler için iş başlatılsın.

FiltreSUBJECT like '%Hata%' 

Örnek 2

İstek[email protected] adresinden gelen mailler için iş başlatılsın.

FiltreFROM= '[email protected]'

Örnek 3 

İstek: TO da [email protected] adresine gelen ve konusunda Teklif Bilgisi ifadesi geçen mailler için iş başlatılsın.

FiltreTO= 'ornek@mail.com' AND SUBJECT like '%Teklif Bilgisi%' 


Dinleme Sıklığı: Servis dinleme sıklığının tanımlandığı bölümdür. Varsayılan değer olarak 20 dakika gelmektedir. Minimum 5 dakika olarak belirlenebilir.

Otomatik süreç tanımları; LFLOW veritabanı üzerindeki NWFCONFIG tablosunda tutulmaktadır. Group kolonundaki değerler otomatik süreç tanımının tipini göstermekte olup; TIMERBASEDEPENDENCY eLogo tipli tanımları ifade etmektedir. 

Mail Dinleme tipli otomatik süreç tanımları için; 

  • Tasarım aracı üzerinden ilk tanım yapıldığında ilgili eLogo servisinden gelen en son fatura veya irsaliyenin id bilgisi VALUE kolonuna yazılır. Bu sayede; tanım yapılmadan önce girilmiş fatura veya irsaliyeler için iş başlatılmaz. Her iş başlatma sonrasında başlattığı fatura veya irsaliyenin id değerini bu kolondaki değer ile günceller.
  • Sistem otomatik olarak işi başlatırken her zaman tanımda verilen filtreye ek olarak; VALUE kolonundaki değeri de kontrol eder ve burada belirtilen değerden büyük olan fatura veya irsaliyeler için iş başlatır.

  • Otomatik olarak başlatılan işler; LFLOW veritabanı üzerindeki WORKFLOW_LOCKTABLE tablosunda tutulmaktadır. 

KEY: Akış Id Değeri_Otomatik Süreç Tanımı Id Değeri_Otomatik olarak başlatılan fatura veya irsaliye kaydının id bilgisi

STORAGEDID: Akış Id bilgisi

USERID: Başlatan Kullanıcı id bilgisi

LOGDATE: Otomatik başlatılma tarihi


Logo Flow üzerinde onayı başlatılmış ve sonuçlandırılmış bir işi tekrar istenilen bir adımdan başlatmak için; İş Takip sayfasından ilgili iş bulunarak kopyalama işlemi gerçekleştirilmelidir.