You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 2 Next »

Amaç

Belirlenen zaman aralığında ve kriterlerde mail adreslerini dinleyerek mail geldiğinde Logo Flow üzerinde iş başlatabilmesi amaçlanmıştır. Bu sayede, mailler üzerinden takip edilen Destek, Teklif gibi birçok iş sürece dahil edilerek ilgili kişilere yönlendirilmesi otomatik olarak sağlanır. 

Gereksinimler


Tasarım Aracı

Tanımlı mail adresine gelen mailin Logo Flow üzerinde iş başlatabilmesi için aşağıdaki işlem adımları takip edilmelidir:

1) Tasarım aracı üzerinde onaya sunulacak sürecin form ve akış tasarımı yapılmalıdır.

3) Maili devamlı dinleyerek bir mail geldiğinde otomatik iş başlatabilmek için Tasarım Aracı→ Genel İşlemler bölümünden; Mail Dinleme tipinde bir Otomatik Süreç Tanımı yapılmalıdır. 

Tip: Mail adresinde gelen mailleri dinleyerek iş başlatmak için Mail Dinleme seçilmelidir. Tip bölümündeki diğer seçimlerin detaylı anlatımı için tıklayınız.

Başlatan Kullanıcı: Otomatik başlatılacak işi, portal tarafında Başlatan olarak görüntülenecek kişi bilgisidir. 

Otomatik başlatılan işlerde kullanmak adına bir kullanıcı oluşturup bu bölümde o kullanıcı seçilebilir. Bu sayede işin sistem tarafından başlatıldığı anlaşılır. bknz. Kullanıcı Tanımlama

Başlatılacak İş Akışı: Mail adresine mail geldiğinde Logo Flow üzerinde otomatik başlatılacak iş akışı seçilir.

Email: Dinlenecek mail adresinin tanımlandığı alandır.

Şifre: Dinlenecek mail adresinin şifresinin tanımlandığı alandır.

Sunucu Bilgileri:

Protokol:

Reply Mailleri İşleme Al: Gelen mail üzerinden Reply yapılarak devam eden mailleşmeler için iş başlatılması istenirse bu seçeneğin işaretlenmesi gerekmektedir.

Filtre: Tanımlı mail adresine gelen maillerin belirli bir filtreden geçerek Logo Flow tarafında iş başlatması istenirse bu bölümden tanımlama yapılması gerekmektedir. 

Filtre Tanımlama

Gelen mailin SUBJECT, BODY, TO, CC, BCC alanlarına göre filtreleme işlemi yapılabilmektedir. Bu bölümde T-SQL formatında sorgu yazılmaktadır.

Örnek 1  

İstek: Konusunda Hata ifadesi geçen mailler için iş başlatılsın.

FiltreSUBJECT like '%Hata%' 

Örnek 2

İstek[email protected] adresinden gelen mailler için iş başlatılsın.

FiltreFROM= '[email protected]'

Örnek 3 

İstek: TO da [email protected] adresine gelen ve konusunda Teklif Bilgisi ifadesi geçen mailler için iş başlatılsın.

FiltreTO= 'ornek@mail.com' AND SUBJECT like '%Teklif Bilgisi%' 


Dinleme Sıklığı: Servis dinleme sıklığının tanımlandığı bölümdür. Varsayılan değer olarak 20 dakika gelmektedir. Minimum 5 dakika olarak belirlenebilir.

Otomatik süreç tanımları; LFLOW veritabanı üzerindeki NWFCONFIG tablosunda tutulmaktadır. Group kolonundaki değerler otomatik süreç tanımının tipini göstermekte olup; TIMERBASEDEPENDENCY eLogo tipli tanımları ifade etmektedir. 

Mail Dinleme tipli otomatik süreç tanımları için; 

  • Tasarım aracı üzerinden ilk tanım yapıldığında ilgili eLogo servisinden gelen en son fatura veya irsaliyenin id bilgisi VALUE kolonuna yazılır. Bu sayede; tanım yapılmadan önce girilmiş fatura veya irsaliyeler için iş başlatılmaz. Her iş başlatma sonrasında başlattığı fatura veya irsaliyenin id değerini bu kolondaki değer ile günceller.
  • Sistem otomatik olarak işi başlatırken her zaman tanımda verilen filtreye ek olarak; VALUE kolonundaki değeri de kontrol eder ve burada belirtilen değerden büyük olan fatura veya irsaliyeler için iş başlatır.

  • Otomatik olarak başlatılan işler; LFLOW veritabanı üzerindeki WORKFLOW_LOCKTABLE tablosunda tutulmaktadır. 

KEY: Akış Id Değeri_Otomatik Süreç Tanımı Id Değeri_Otomatik olarak başlatılan fatura veya irsaliye kaydının id bilgisi

STORAGEDID: Akış Id bilgisi

USERID: Başlatan Kullanıcı id bilgisi

LOGDATE: Otomatik başlatılma tarihi


Logo Flow üzerinde onayı başlatılmış ve sonuçlandırılmış bir işi tekrar istenilen bir adımdan başlatmak için; İş Takip sayfasından ilgili iş bulunarak kopyalama işlemi gerçekleştirilmelidir.