İşçi Sağlığı bilgileriyle ilgili raporlar bu bölümde hazırlanmaktadır.
Kullanıcı bir kez kullanmak için rapor oluşturuyorsa ve kaydetmek istemiyorsa sadece "Rapor Al" butonuyla rapor alıp kapat tuşuna basar ve aldığı raporu kaydetmemiş olur.

İşçi Sağlığı Raporlarında bulunan 2 bölüm: Kaydedilmiş Raporlar, Taslak Raporlar

  • Kaydedilmiş Raporlar: Kullanıcı taslak raporları üzerinden kendi ürettiği ve kaydettiği raporları bu bölümde görebilir.
  • Taslak Raporlar: Kullanıcının sik kullanabileceği Taslak Raporları Tiger HR tarafından kurulum esnasında standart olarak eklenmiştir Kullanıcı var olan Taslak Raporları üzerinden "Yeni Rapor Oluştur" butonu ile kendi ihtiyaçları doğrultusunda farklı bir rapor oluşturabilir.

Kaydedilmiş Raporlar' da "Raporu Göster" butonuyla, Taslak Raporları' nda ise "Yeni Rapor Oluştur" butonuyla ekranda görünen bazı sahaların genel açıklamaları aşağıda açıklanmıştır.

Rapor Bilgisi
Kullanıcı bu bölümde çalıştığı raporun adını ve açıklamasını görüntüler. Kullanıcı raporun adını ve açıklamasını değiştirebilir.
Kullanıcı serbest rapor sahasında butonuna tıkladığında tanımlı raporlar listesi çıkacaktır. Kullanıcı serbest raporlarda tanımlı bir raporu seçip onu baz olarak yeni bir rapor üretebilir. Serbest rapor genel gösterimde aynı zamanda Rapor Grup Adı olarak da geçmektedir. Kullanıcı buradan başka tanımlı bir raporu seçip ona geçebilir. Kullanıcının butonuyla geçiş yaptığı rapora göre Rapor Sahalarında tanımlı sahalar da değişecektir.
Rapor Sahaları
Kullanıcı bu bölümde, oluşturacağı raporda görünmesini istediği sahaları belirler. Kullanıcı Rapor Sahaları'nda tanımlı olan sahalardan istediği sahaları sürükleyip Seçili Sahalar bölümüne bırakabilir.
Rapor Filtreleri
Kullanıcı bu bölümde raporun amacına göre sahalar üstünde kısıtlar ekleyebilir. Kısıtların kullanımı Ek Bilgiler/Rapor Genel Kullanım bölümünde 'GENEL KULLANIM/Kısıt Tipi Kullanımı' başlığı adi altında örneklerle açıklanmıştır.
Sıralama ve Gruplama
Kullanıcı bu bölümde rapor sonucunda karsısına çıkan listenin düzeni ile ilgili değişiklik yapar. Örnek verilecek olursa, kullanıcı çalışan kodlarını artan sırada ya da azalan sırada gözükmesini ayarlayabilir.
Rapor Parametreleri
Kullanıcı raporun basımıyla ilgili düzenlemeleri bu bölümden yapar. Raporun çıkmasının istediği rapor formatını PDF, XLS gibi seçeneklerden seçebilir.
Kullanıcı yeni rapor oluşturma işlemini 2 şekilde gerçekleştirebilir.

  • Kullanıcı kendi kaydetmiş raporlar üstünde değişiklikler yapıp kaydettiğinde yeni rapor oluşturabilir.
  • Kullanıcı Taslak Raporları üstünde değişiklik yapıp adını kendi tanımladığı bir adla değiştirdiğinde yeni bir rapor üretmiş olur ve bu rapor kaydedilmiş raporlarda görünür.

Kaydedilmiş Raporlar Aracılığıyla Yeni Rapor Oluşturma
Kullanıcı Kaydedilmiş Raporlar kısmında var olan bir raporu "Raporu Göster" butonuna tıklayıp, adını değiştirip kaydettiğinde var olan raporu güncellemiş olur.
Kullanıcı bu işlemle kendi kaydetmiş olduğu raporları güncelleyebilir, yeni kısıt ya da sahalar ekleyebilir, silebilir, raporun adını veya açıklamasını değiştirebilir.
Taslak Raporlar Aracılığıyla Yeni Rapor Oluşturma
Kullanıcı Taslak Raporları üzerinden yeni bir rapor oluşturabilir. Kullanıcının bu şekilde oluşturacağı yeni rapor Kaydedilmiş Raporlar bölümünde gözükecektir.
Kullanıcı yeni rapor oluşturmak için öncelikle Taslak Raporlar sekmesini seçmelidir.
Kullanıcı bu sayfada Tiger HR'de tanımlı olan raporları görüntüler. Kullanıcı taslak raporlar üzerinden kendi istekleri doğrultusunda yeni bir rapor oluşturmak için "Yeni Rapor Oluştur" butonunu kullanır. "Yeni Rapor Oluştur" butonunu tıkladıktan sonra rapor düzenleme ekranı ekrana gelmektedir.
Rapor Bilgilerinde Düzenleme
Kullanıcı örnek olarak Tetkik raporunu baz alarak yeni bir rapor üretmek istediğinde Kaydedilmiş Raporlar'ın "Raporu Göster" butonuna ya da Taslak Raporlar'ın "Yeni Rapor Oluştur" butonuna tıklar.
Kullanıcı Rapor bilgisi kısmında raporun adını ve açıklaması değiştirir. Tüm bu değişiklikler sonrası "Kaydet" butonuna tıklar ve daha önce kaydetmiş olduğu raporunu güncellemiş olur.
NOT: Uygulamada "Rapor Al" denildikten sonra uygulama uzun süre bekliyor ve sonuç getirmiyorsa bunun sebebi, çalışan sayısıyla doğru orantılı olarak arka planda raporun hazırlanması uzun sürmesi ve Web uygulamalarında zaman aşımına uğramasıdır. Zaman aşımından dolayı alınamayana raporlar için "Raporu Hazırla" butonuna tıklanmalıdır. Bu işlem ile, belirlediğiniz raporun hazırlanması için uygulama bir görev verilmiş olur. Arka planda raporu hazırlar. Hazırlanan rapor, Kişisel/Raporlarım başlığı altına eklenmektedir. Kullanıcı bu bölümden, hazırlanan raporu bilgisayarına indirilebilir.
Rapor Sahalarında Düzenleme
Kullanıcı Taslak Raporlar içinde tanımlı olan rapor sahalarına yeni bir rapor sahası ekleyemez, dolayısıyla kullanıcı var olan tanımlanmış rapor sahaları içinden seçim yapmalıdır.

Kullanıcı Rapor sahalarındaki sahaları Sürükle-Bırak özelliğiyle Seçili Sahalara bırakır. Kullanıcı oluşturacağı raporda görmek istediği sahaları seçili sahalara sürükleyip bırakır.
Sürükle- Bırak özelliği Ek Bilgiler/Rapor Genel Kullanım bölümünde 'GENEL KULLANIM/ Sürükle-Bırak Özelliği' başlığı altında açıklanmıştır.
Seçili sahalarda bulunan saha adları deştirilebilir. Bu özellik Ek Bilgiler/Rapor Genel Kullanım bölümünde 'GENEL KULLANIM/Saha Adi Değiştirilmesi Özelliği' başlığı altında açıklanmıştır.
Seçili sahalardaki sahaların düzenlenmesi özelliğiyle kullanıcı raporda görünecek sütun adlarını değiştirebilir. Kullanıcı Seçili Sahalarda oluşturacağı raporda görmek istemediği alanları butonuyla gerçekleştirir. Kullanıcının butonuyla sildiği sahalar tekrar rapor sahalarında listenin en sonuna eklenir.
Kullanıcı, tanımlı raporunun rapor sahalarındaki tüm sahaları kullanmak istediğinde Rapor sahaları alanının altında bulunan "Tümünü Seç " butonunu tıklamalıdır. Seçili Sahalar içindeki tüm sahaları silmek isterse "Tümünü Kaldır" butonunu tıklamalıdır. "Toplam Al" butonuna tıkladığında ise seçmiş olduğu sayısal sahanın alt toplamını yani tüm satırlar için toplanmış halini raporda görecektir.
"Toplam Al" işaretinin genel kullanımı Ek Bilgiler/Rapor Genel Kullanım bölümünde 'GENEL KULLANIM/Toplam Alma İşaretinin Kullanımı' başlığı altında açıklanmıştır.

Rapor Filtrelerinde Düzenleme
Kullanıcı raporunda gözükmesini istediği sahalar üzerinde filtreleme yapabilir.

Böylelikle ihtiyacı olan satırları, çok fazla satırlar içeren raporlarda filtreleyerek alabilir.
Kullanıcı Rapor Sahaları kısmında filtrelemek istediği sahayı seçer.
Kullanıcı  butonuna tıkladığında seçilen saha Rapor Filtreleri bölümüne geçer. Kullanıcı oluşturacağı raporda birden fazla filtre uygulayabilir. Kullanıcı  butonuyla seçtiği filtreyi silebilir. Filtrelerde kısıt tipi ve Deger-1 alanlarının kullanımıyla ilgili detaylı bilgi ve örnekler Ek Bilgiler/Rapor Genel Kullanım bölümünde 'GENEL KULLANIM/Kısıt Tipi Kullanımı' başlığı altında açıklanmıştır.

Rapor Sıralama ve Gruplamasında Düzenleme
Kullanıcı bu bölümde oluşturacağı raporun düzeni, sıralamasıyla ilgili düzenlemeler yapar.
Kullanıcı rapor sahaları bölümünde sıralamak istediği sahayı seçer.2 çeşit sıralama yönü vardır: Artan, Azalan. Rapor Sahalarındaki saha ve sıralama tipi seçiminden sonra butonuna tıkladığında ilgili saha Sıralamalar bölümüne geçer.

Kullanıcı oluşturacağı raporda gruplama yapmak isterse eklediği filtrenin yanında bulunan butonuna tıklar.
Gruplama için detaylı bilgi Ek Bilgiler/Rapor Genel Kullanım bölümünde 'GENEL KULLANIM/Gruplama Özelliği' başlığı altında detaylı bir şekilde açıklanmıştır.



Rapor Parametrelerini Düzenleme
Rapor parametreleri, baskı seçenekleri ve rapor formatı bu bölümde düzenlenir.
Kullanıcı Baskı seçeneklerinde almak istediği raporun baskıdaki görünümünü düzenler.

  • Kullanıcı raporun çıktısını dikey ya da yatay olarak belirleyebilir. Aşağıdaki resimde de vurgulandığı gibi kullanıcı dikey/ yatay tercihini seçer.


  • Kullanıcı herhangi bir ID ya da kod sahasında 0'la başlayan numaraların sıfırlarının gözükmemesini isterse onay kutucuğunu şeklinde işaretlemelidir. Örneğin Özlük ID'si 000132 olan çalışanın raporda özlük ID'sinde başta bulunan 3 tane sıfırın görünmemesi istenirse onay kutucuğu işaretlenmelidir.
  • Kullanıcı raporda Rapor Parametreleri'nde belirlediği başlığın görünmesini düzenleyebilir. Kullanıcı rapor parametreleri bölümünde başlık bilgisi girilir. Kullanıcı raporun başlık adını 'Tetkik Sıklık Raporu ' şeklinde görmek istesin. Kullanıcı raporda başlık görmek istediğinde Baskı Seçenekleri kısmında onay kutucuğunu seçmelidir.


Kullanıcı "Rapor Al" butonuna tıkladıktan sonra başlık adında yapılan değişiklik raporda aşağıda vurgulandığı gibi gözükecektir.

  • Kullanıcı Şirket Adı bilgisinin raporda görünmesini isterse onay kutucuğunu işaretlemelidir. Kullanıcı Şirket Adını Araçlar/Ayarlar/Sistem Ayarları bölümünde belirler. Bu değişikliğin sonundaki örnek rapor aşağıda vurgulanarak gösterilmektedir.
  • Kullanıcı raporun çıktısının otomatik olarak sayfaya sığdırılmasını ayarlayabilir.
  • Kullanıcı sayfa genişliği, tarih/saat, sayfa no, rapor sonu genel toplam bilgi gösterimini ayarlayabilir.

Kullanıcının onay kutularına tıklaması yeterlidir. Raporlar modülünde desteklenen rapor formatları: CSV, Doc, DocX, Html, PDF, XLS, XLSX, XPS. Kullanıcı desteklenen rapor formatını tanımlı formatlar içinden seçebilir.
Kullanıcı tüm bu değişiklikler sonrası "Kaydet" butonuna tıkladığında kullanıcının yapmış olduğu bu güncellemeler sonrası Kaydedilmiş Raporlarda eklenmiş hali son hali aşağıdaki gibidir.