Tanımlar > Güvenlik menüsü altında yer alan Roller seçeneği ile kullanıcılara bağlanacak roller tanımlanır.
CRM'de Rol Nedir?
CRM'de rol tanımı, rolün bağlanacağı kullanıcının uygulamadaki yetki çerçevesini belirler. Bir CRM kullanıcısı ancak kendine bağlanan rol kapsamında işlem yapabilir, kayıtlara erişebilir, düzenleme ve silme işlemlerini yapabilir veya entegrasyon setleri ile çalışabilir.
Örneğin, ilgili kullanıcıların teklifleri görüntülemesi ile ilgili rollerini kısıtladığınızda, satış temsilcileri yalnızca kendilerine ait olan teklif kayıtlarını görüntüleyebileceklerdir.
Roller ekranında yeni bir rol tanımı yapmak için Yeni Rol
tuşuna tıklanır.Rol tanımlarını düzenlemek için Düzelt
tuşu kullanılır.Var olan bir rolü çoğaltmak için çoğaltılacak rol seçilir ve Çoğalt Rol
tuşuna tıklanır.Rol Tanımlama
Bir rol tanımlarken öncelikle bilgi girişi zorunlu olan Ad alanına giriş yapılır.
işaret kutucuğu, kullanıcıya yönetici rolü verilecekse işaretlenir.
Rol tanım ekranı 3 ayrı sekmeden oluşur:
- Kullanıcılar
- Tür İzinleri
- Tür İzinleri Matrisi
Kullanıcılar Sekmesi
Rol tanımının Kullanıcılar sekmesinde, tanımlanan rolün atanacağı kullanıcılar seçilir. Kullanıcılar sekmesinden
tuşu ile eklenen kullanıcılara tanımlanan rol bağlanmış olur.Aynı işlem kullanıcı bazında Kullanıcı Kartından da yapılabilir. Bunun için kullanıcı kartının Roller sekmesinde kullanıcıya istenen rol bağlanır.
Tür İzinleri
Tür İzinleri sekmesinde rolün kapsamı belirlenir.
Hedef Türü alanında, yetki kapsamı tanımlanacak olan nesne seçilir.
- Üye İzinleri
Bir alanın gizlenmesi ya da sadece okuma modunda görüntülenmesi gibi talepler, rol tanımda Üye İzinleri ile sağlanır.