You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 3 Next »

Tanımlar > Güvenlik menüsü altında yer alan Roller seçeneği ile kullanıcılara bağlanacak roller tanımlanır.


CRM'de Rol Nedir?

CRM'de rol tanımı, rolün bağlanacağı kullanıcının uygulamadaki yetki çerçevesini belirler. Bir CRM kullanıcısı ancak kendine bağlanan rol kapsamında işlem yapabilir, kayıtlara erişebilir, düzenleme ve silme işlemlerini yapabilir veya entegrasyon setleri ile çalışabilir.

Örneğin, ilgili kullanıcıların teklifleri görüntülemesi ile ilgili rollerini kısıtladığınızda, satış temsilcileri yalnızca kendilerine ait olan teklif kayıtlarını görüntüleyebileceklerdir.

Roller ekranında yeni bir rol tanımı yapmak için Yeni Rol tuşuna tıklanır.

Rol tanımlarını düzenlemek için Düzelt tuşu kullanılır.

Var olan bir rolü çoğaltmak için çoğaltılacak rol seçilir ve Çoğalt Rol tuşuna tıklanır.


Rol Tanımlama

Bir rol tanımlarken öncelikle bilgi girişi zorunlu olan Ad alanına giriş yapılır.

işaret kutucuğu, kullanıcıya yönetici rolü verilecekse işaretlenir.


Rol tanım ekranı 3 ayrı sekmeden oluşur:

  • Kullanıcılar
  • Tür İzinleri
  • Tür İzinleri Matrisi


Kullanıcılar Sekmesi

Rol tanımının Kullanıcılar sekmesinde, tanımlanan rolün atanacağı kullanıcılar seçilir. Kullanıcılar sekmesinden tuşu ile eklenen kullanıcılara tanımlanan rol bağlanmış olur.

Aynı işlem kullanıcı bazında Kullanıcı Kartından da yapılabilir. Bunun için kullanıcı kartının Roller sekmesinde kullanıcıya istenen rol bağlanır.


Tür İzinleri

Tür İzinleri sekmesinde rolün kapsamı belirlenir.

Hedef Türü alanında, yetki kapsamı tanımlanacak olan nesne seçilir. 

Kullanıcıların yalnızca kendilerine ait kayıtları okuması ve düzenlemesi isteniyorsa, "Okuma" ve "Yazma" izinlerinin işareti kaldırılmalıdır.


  • Üye İzinleri

Bir alanın gizlenmesi ya da sadece okuma modunda görüntülenmesi gibi talepler, rol tanımda Üye İzinleri ile sağlanır.