MailChimp Nedir?

MailChimp toplu e-posta gönderimi sağlayan, gönderilmiş olan e-postaların ne kadarının okunup ne kadarının okunmadığı gibi istatistiki bilgiler sağlayan bir e-posta pazarlama platformudur. MailChimp bu servisi ücretli ve ücretsiz olarak sunmaktadır. MailChimp ücretsiz olarak kullanıldığında ayda 12 bin e-posta gönderme imkanı sağlamaktadır. Bunun yanında ücretli seçeneğinde e-posta göndereceğiniz abone sayısına göre değişen bir aylık bir ücret karşılığında, sınırsız e-posta gönderme imkanı da sağlamaktadır.


MailChimp Servisi Nasıl Kullanılır?

MailChimp servisini kullanabilmek için API key, liste ve şablon ayarlarının yapılması gerekmektedir. Bu ayarları mailchimp üzerinden hesabınıza giriş yaparak gerçekleştirebilirsiniz.

1 - Liste Ayarları

MailChimp servisini kullanarak Logo CRM üzerinden e-posta göndermek için öncelikle abone listelerinin hazırlanması gerekmektedir. Mailchimp üzerinden oluşturulan boş listeyi, Logo CRM'de seçilen İşlem Listesine ait kayıtların e-posta adresleri dolduracaktır.

Abone listeleri, e-posta gönderilecek olan kullanıcıların bulunduğu listedir. Aşağıdaki resimde bu abone listeleri görüntülenmektedir. Create List (Liste Oluştur) seçeneğine tıklanarak yeni bir liste oluşturulabilir.






2 - Şablon Ayarları
 
MailChimp üzerinden yapılması gereken diğer bir tanımlama, gönderilecek e-postaların kullanacağı şablondur. Create Template (Şablon Oluştur) seçeneğine tıklayarak yeni bir şablon oluşturulabilir.

 Aşağıda görüldüğü gibi şablon tasarımınızı yapabilirsiniz. MailChimp'in varsayılan şablonlarında hiçbir değişiklik yapmadan e-posta gönderimi yapılamaz. Bu ekrandan mutlaka şablon özelleştirilmelidir. Sağ alt köşede bulunan Save and Exit (Kaydet ve Çık) seçeneği ile şablonu kaydedebilirsiniz.




3 -- API Anahtarı Ayarları

MailChimp servisini kullanabilmek için API anahtarına sahip olmak gerekir. API anahtarına aşağıda gösterildiği gibi ulaşılabilir. Aşağıdaki resimde görüldüğü gibi Account (Hesap) paneline tıklanır.




 Account paneli açıldıktan sonra aşağıda görüldüğü gibi Extras (Ekstra) kısmından API keys seçeneğine tıklanır.


  Açılacak olan ekranda API anahtarı aşağıdaki gibi Create A Key (Anahtar Oluştur) seçeneği işaretlenerek oluşturulur.


Oluşturulan API anahtarı kopyalanıp Logo CRM'de Tanımlar > Güvenlik > Kullanıcı menüsünden ulaşılan MailChimp API anahtarı bölümüne kopyalanır ve kullanıcı kartı kaydedilir.


 


Toplu e-Posta Gönderimi

Gerekli tanımlar yapıldıktan sonra toplu e-posta gönderme işlemini gerçekleştirmek için Satış & Pazarlama menüsü altında yer alan İşlem Listeleri ekranındaki Toplu e-Posta İşlemleri seçeneği kullanılır.





Toplu e-posta gönderimi için kullanıcıyı yönlendirecek bir sihirbaz ekrana gelir.


1. Adım: Giriş


2. Adım: Platform seçilir.
 

3. Adım: MailChimp portalinden hazırlanan liste ve şablon seçilir. İşlem Listesinde bulunan e-posta adresleri bir sonraki adıma geçmeden önce seçilen listeye otomatik olarak aktarılır.

MailChimp portalinde listeye giren, ancak CRM üzerindeki İşlem Listesinde bulunmayan e-posta adresleri olabilir.

Aşağıdaki senaryoda Logo CRM üzerinde İşlem Listesinde e-posta gönderilmek istenen 2 kişi vardır. MailChimp portalında da LogoCRM İşlem listesinde bulunmayan bir e-posta adresi vardır.


 
 
Bu durumda MailChimp listenizde bulunan bu e-posta adreslerine de işlem adımlarının sonunda e-posta gönderilir.


4. Adım: Gönderim zamanıdır. Burada Şimdi ve Sonra olmak üzere iki seçenek vardır. Şimdi seçeneği seçilirse, bu işlem adımlarının sonunda gönderilecek e-posta karşı tarafa gider. Sonra seçeneği seçilirse, e-posta belirtilen zaman diliminde karşı tarafa ulaşır. Eğer Sonra seçeneği seçilirse, MailChimp'in altyapısı gereği 15 dakikalık zaman dilimleri üzerinden e-posta gönderilebilir. (Örn : 14:15, 16:45, 01:00)


5. Adım: Gönderilecek e-posta için konu ve yanıt e-posta adresi belirlenir. Yanıt e-posta adresi, karşı tarafa e-posta gönderdiğiniz zaman, karşı tarafın cevaplarının hangi mail adresine gideceğini belirler.



Son Adım: Tamam seçeneğine tıklanarak toplu e-posta gönderilir.





Karşılaşılabilecek Bazı Senaryolar

1 - LogoCRM'de MailChimp servisi üzerinden e-posta gönderilmek istenen kişilerin veya firmaların liste türleri, İşlem Listesinin liste türüne göre düzenlenmelidir.

Aşağıdaki senaryoda İşlem Listeleri içerisinde bulunan Deneme listesindeki kişilere e-posta gönderilmek istenmektedir. Görüldüğü gibi bu listenin liste türü doğum günü kutlamasıdır.



  Bu liste içerisinde 2 kişi bulunuyor.

Bu kişilere e-posta gönderilebilmesi için bu kişiler üzerinde bulunan Liste Türü alanında ilgili liste türünün seçili olması gerekir. Bu örnekte bu kişide "Doğum günü kutlaması" seçilmiştir.

  Eğer İşlem listesinde bulunan hiçbir kullanıcıda liste türü seçilmiş olmasaydı, kullanıcılar MailChimp listesine aktarılırken aşağıdaki gibi bir uyarı çıkacaktı.


 
2 - Aşağıdaki senaryoda Yanıt e-posta adresi olarak MailChimp üzerinden doğrulanmamış bir e-posta domain adresi girilmiştir.



Bu durumda e-posta gönderme işlemi yapılmak istenildiğinde aşağıdaki gibi bir uyarı çıkacaktır.


Doğrulanmamış bir domain kullanıldığı durumlarda MailChimp'in kendi sitesi üzerinden domain doğrulayabilirsiniz. Bunun için aşağıdaki adımlar izlenir. Account (Hesap) seçeneğine girilir.



 
Çıkan ekranda Verified domains (Doğrulanan Domain'ler) seçeneği seçilir.



  Buradan Verify A Domain (Bir Domain Doğrula) seçeneği kullanılarak e-posta domain doğrulaması yapılabilir.



3 - MailChimp'e ait şablonları değiştirmeden kullandığınız taktirde MailChimp servisi üzerinden e-posta göndermek istenildiğinde aşağıdaki uyarıyla karşılaşırsınız.


Şablon hazırlarken MailChimp'e ait bir ifade bıraktığınız taktirde MailChimp bu ifadeleri değiştirmenizi isteyecek ve e-posta göndermenize izin vermeyecektir.