Çalışma Takvimi
Servise ilk girişte öndeğer bir takvim seçimi yapılır. İstenirse Yönetim Paneli> Diğer Tanımlar> Tanımlar> Takvimler ekranından puantaj günlerinin hesaplanmasında kullanılacak olan çalışma takvimi düzenlenir.
Ücret Parametreleri & Kurum Ücret Parametreleri
Puantaj hesaplamasında kullanılacak olan parametreler düzenlenir. Sistem Ayarları> Öndeğer ve Parametreler> Ücret Yönetimi> Ücret Parametreleri ekranından Puantaj satırlarını oluşturan ve bordro hesaplamalarında kullanılan parametreler, genel özellikleri ile tanımlanır.
İlgili Dokümanlar;
Excel'den Ücret Parametreleri Aktarımı
Ücret Parametrelerinin Eklenmesi
Farklı mesai parametrelerinde çalışan ekipler var ise farklı puantaj öndeğerleri oluşturularak her ekip için farklı puantaj öndeğeri kullanılarak puantaj yapılabilir.
Ücret Yönetimi>Tanımlar>Puantaj Öndeğerleri ekranından tanım yapılır.
İlgili Doküman; Puantaj Öndeğeri Oluşturma
Puantaj Hesaplaması;
Ücret Yönetimi>Hareketler>Dönem Bilgileri üzerinden Dönem tarihi puantaj hesaplanacak dönemin başlangıç tarihi olmalıdır.
Üst menü ağacında yer alan Düzenle> Çalışma Tarihleri alanından "İnsan Kaynakları Çalışma Tarihi" puantaj yapılacak dönem ile aynı ay olmalıdır.
Ücret Yönetimi>İşlemler>Puantaj Kartları Hesaplama ile açılan ekrandan Puantaj Öndeğeri seçilirek toplu puantaj hesaplanabilir.
İlgili Doküman ; Toplu Puantaj Oluşturulması
Çalışana ilgili aya ait izin ve borç kayıtları aktarımı yapılır. Aktarımı yapılacak izin kayıtların durumunun "Gerçekleşti" borç kayıtlarının durumunun ise "Onaylandı" olması gerekmektedir.
Puantaj oluşturulduktan sonra Ücret Yönetimi>Hareketler>Puantajlar ekranından oluşmuş olan puantajlar görülebilir.
Toplu işlem ile yapılabildiği gibi Puantajlar ekranındaki Ekle butonu ile de puantaj kartı oluşturulabilir.
Puantaj oluşturma ile ilgili destek dokümanları;
Puantaja İzin Aktarımı :Puantaja İzin Aktarım İşlemi
Puantaja Borç/Alacak Aktarımı: Puantaja Borç Alacak Aktarım İşlemi
Toplu Puantaj Oluşturma: Toplu Puantaj Oluşturulması ve İzin , Borç/Alacak Aktarımı
Ücret Yönetimi>Raporlar>Tahakkuk Listesi raporlarından kontrolleri sağlamak için rapor alınır.
Burada İşlem Tarihi ilgili ayın ait olduğu dönem bilgileri girilerek alınır. Tahakkuk toplamları raporu ile de bordro tutar kontrolleri sağlanabilir.
Puantajların muhasebeleştirebilmesi için durumunun "Onaylandı" olması gerekmektedir. Onaylanan puantaj kartları üzerinde sadece İncele işlemi yapılabilmektedir.
*Puantaj Kartlarının Durum Değişikliğini toplu bir şekilde yapmak için
Ücret Yönetimi> Hareketler> Dönem Bilgileri ekranına gelinir.
İlgili Dönem üzerinde sağ tuş açılır menüden "Dönem Puantajlarını Güncelleme" seçilir.
Yeni Durum alanından durum bilgisi seçilir ve uygula ile işlem çalıştırılır.
Dönem puantajlarının durumu "Onaylandı" olduğunda Genel Muhasebe>İşlemler>Bordro Tahakkuklarını Muhasebeleştir işlemi yapılabilir.
İlgili Doküman: Bordro Tahakkuklarının Muhasebeleştirilmesi