Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.
Expand
titlee-Arşiv

1-e-Faturam var, e-Arşiv'e geçerken ne yapmam gerekiyor?

Sipariş Portalı'ndan e-Arşiv hizmetinin siparişini geçip, desteği aramanız ve aktivasyon maili talep etmeniz, sonrasında imzalama yapmanız gerekmektedir.

2-e-Arşiv Mailing hizmetine nasıl geçebilirim?

Sipariş Portalı'ndan (https://siparis.elogo.com.tr) e-Arşiv mailing siparişini geçip, firmanızın logosunu ve Vergi numarasını [email protected]'e göndermeniz gerekmektedir.

3-e-Fatura Kullanıcısına e-Arşiv Faturası Kesilebilir Mi?

e-Fatura uygulayıcıları e-Fatura kullanıcılarına yalnızca e-Fatura düzenleyebilirler. Bu çerçevede e-Arşiv mükellefi firmanın fatura keseceği kurum da e-Fatura kullanıcısı ise, e-Arşiv değil e-fatura kesilmelidir.

4-e-Arşiv uygulamasına geçiş yapmak istiyorum, e-Fatura uygulamasına kayıtlı olmak zorunda mıyım?

Evet. Gelir İdaresi Başkanlığı tebliğine göre, e-Arşiv uygulamasından yararlanmak isteyen firmaların öncelikle e-Fatura sistemine kayıtlı olması gerekmektedir.

5-e-Arşiv uygulamasına geçiş yaptıktan sonra ne kadar süre daha kağıt fatura düzenlemeye devam edebilirim?

e-Arşiv uygulamasına geçiş yaptıktan sonra, kağıt fatura düzenlemeniz söz konusu değildir.

6-e-Arşiv Fatura nasıl oluşturulur?

Detaylı e-Arşiv Fatura dokümanımıza ulaşmak için tıklayınız.

7-e-Arşiv Faturayı nasıl iptal edebilirim?

Başarılı bir şekilde gönderilmiş ve imzalandı statüsündeki e-Arşiv faturalarınız iptal edilebilmektedir. Kullanmış olduğunuz muhasebe programı üzerinde ilgili faturanın üzerinde sağ tıklayarak iptal et dedikten sonra oluşan  e-Arşiv iptal faturanızı Connectten hazırla-paketle-gönder diyerek göndermeniz gerekmektedir.

8-e-Arşiv Raporlarım GİB'e ulaştı mı, nasıl öğrenebilirim?

e-Arşiv raporlarınızın  Gelir İdaresine ulaşıp ulaşmadığını e-Fatura.diyalogo.com.tr  adresine  vergi numaranız ve şifreniz ile giriş yaparak, e-Arşiv menüsü altında e-Arşiv raporları alanından kontrol edebilirsiniz. Paket başarıyla işlendi statüsündeki raporlarınız Gelir İdaresi Başkanlığına iletilmiş raporlardır.

9-Hata alan e-Arşiv faturayı nasıl tekrar gönderebilirim?

LogoConnect programında, e-Arşiv  sekmesi altında “e-Arşiv  Gönder” butonuna tıklayıp “Hazırlanacak ” sekmesine gelin. Herhangi bir alana sağ tıklayıp “Filtrele” seçeneğini seçin. Açılan pencerede, solda “Filtreler” listesinde “e-Arşiv  Durumu” filtresini açın. Kırmızı çarpı işaretli satırları üzerilerine çift tıklayarak yeşil hale getirin ve “Tamam” deyin. Fatura karşınıza çıkacaktır. Zarftaki faturaları ayrı ayrı seçip gönderebilirsiniz.

10-e-Arşiv Mail / SMS Gitmiyor

e-Arşiv mail ve SMS'lerinizin iletilip iletilmediğinin kontrolünü  e-Fatura.diyalogo.com.tr adresine vergi numaranız ve şifreniz ile giriş yaparak, e-Arşiv menüsü altındaki e-Arşiv Postaları ve e-Arşiv SMS menüleri ile kontrol edebilirsiniz.

11-e-Arşiv Raporlarını Nasıl Göndereceğim?

Oluşan e-Arşiv fatura raporlarınız sistem tarafından içinde bulunduğunuz günü takip eden günün sonuna kadar otomatik olarak gönderilecektir.

12-e-Arşiv fatura nasıl iptal edebilirim?

e-Arşiv fatura iptali için detaylı dokümana ulaşmak için tıklayınız.

13-e-Arşiv Faturası oluşturdum ve gönderdim ve hata aldı. Nasıl İptal edebilirim?

Sadece başarılı olan e-Arşiv faturaları iptal edilebilmektedir. HATALI e-Arşiv faturaları iptal edilememektedir. Hatasının düzeltilmesi ve yeniden gönderilmesi eğer iptal edilecekse başarılı olan kaydın iptal olması gerekmektedir.

14-e-Arşiv Faturasını iptal ettikten sonra İPTAL kaydını göndermem gerekiyor mu?

İptal etmiş olduğunuz e-Arşiv faturasının iptal bilgisini mutlaka kullanmış olduğunuz  ERP programından Özel Entegratörünüz ile paylaşmanız gerekmektedir.

15-e-Arşiv Faturalarını  fatura oluşturduğum firma ya da kişi ile paylaşmalı mıyım?

Oluşturmuş olduğunuz e-Arşiv faturasının çıktısını ya da oluşturulmuş ve Özel Entegratör'e iletilmiş e-Arşiv Faturasının PDF görüntüsünü mutlaka  alıcı ile paylaşmanız gerekmektedir.

16-e-Arşiv fatura görseli için zorunlu bir durum var mı?

Fatura görselinde imza görselinin mutlaka bulunması gerekmektedir.

17-Kimler e-Arşiv mükellefidir? Ya da kime e-Arşiv faturası oluşturabilirim?

Siz e-Arşiv mükellefi olduktan sonra e-Fatura mükellefi olmayan tüm kurum ya da kişiler e-Arşiv mükellefi konumundadır.

18-e-Arşiv Faturası ile teslimat ya da sevkiyat yapılabilir mi?

e-Arşiv fatura görselinde "İrsaliye Yerine Geçer" ibaresi ve bunun yanı sıra "Düzenleme Tarihi" yer aldığı durumlarda teslimat ya da sevkiyat yapılabilmektedir.

19-e-Arşiv Faturasının GİB'ye raporlandığını ve Gelir İdaresinde kayıtlı olduğunu nasıl sorgular ve bir e-Arşiv faturasını nasıl doğrularım?

e-Arşiv faturanızı sorgulamak ve doğrulamak için  https://ebelge.gib.gov.tr/earsivsorgula.html  adresini kullanabilirsiniz.

20-e-Arşiv faturasının gönderim şeklinin ELEKTRONİK olduğu durumlarda mail gönderme hizmetiniz var mı?

e-Arşiv Faturanızın gönderim şeklinin ELEKTRONİK seçildiği durumlarda Logo Elektronik sizin adınıza  dilerseniz mail dilerseniz cep telefonuna SMS olarak gönderim sağlamaktadır.Mail ya da SMS hizmetlerinin ücretlendirmesi ortak kontör havuzundan düşmektedir. Her giden 5 mail için 1 kontör, her giden  3 SMS için de yine 1 kontör düşmektedir.

21-Gönderim şekli elektronik olan e-Arşiv faturalarının mail yada SMS olarak iletilip iletilmediği bilgisini nereden kontrol edebilirim?

Özel Entegratörlük Portalı'ndan https://e-Fatura.elogo.com.tr adresi ile giden mail ya da SMS'lerinizin iletilip iletilmediğini ve okunma durumlarını kontrol edebilirsiniz.

22-İnternet satışlarında e-Arşiv faturası oluştururken nelere dikkat etmemiz gerekmektedir?

e-Arşiv faturasının Fatura Tipinin İnternet e-Arşiv Faturası olması ve fatura tasarımının da sistem tarafından otomatik olarak çıkan iade bölümlerinin tasarımdan çıkarılmaması gerekmektedir.

Expand
titlee-Fatura

1-GİB durum kodları nelerdir? Hangi hatada ne yapmalıyım?

GİB durum kodları listesine ulaşmak için tıklayınız.

2-Faturamı nasıl gönderebilirim?

LogoConnect üzerinden e-Faturanızı göndermek için tıklayınız, Özel Entegratör Portalı üzerinden e-Faturanızı göndermek için tıklayınız.

3-Gelen e-Faturaya, kağıt faturalarda olduğu gibi 8 gün içerisinde itiraz hakkım devam ediyor mu?

Kağıt faturalardaki itiraz mekanizması mevzuatın izin verdiği ölçüde e-Faturada da uygulanabiliyor. e-Faturada temel fatura ve ticari fatura olarak iki çeşit bulunuyor. Ticari fatura, 7 gün için kabul ve red seçeneği sunarken, temel faturada itirazların sistem üzerinden değil, harici yollardan yapılması gerekiyor.

4-Yurtdışına kargo şirketleri aracılığı ile mal gönderiyorum. Bunlara ilişkin faturalar e-Fatura mı olmalı?

Mikro İhracat diye adlandırılan bu yöntemde GÇB yerine kargo firmalarında ETGB kullanılmakta olup, mevcut süreçte e-Faturanın konusuna girmemektedir. Bu nedenle bu kapsamda gerçekleştirilen ihracat işlemleri için matbu (Kağıt/e-Arşiv) fatura düzenlenmeye devam edilecektir.

5-e-Fatura ile ilgili dikkat edilmesi gereken önemli hususlar nelerdir?

e-Faturanın düzenlenmesinde, gönderilmesinde ve alınmasında aşağıdaki hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir:

e-Fatura, Başkanlık tarafından duyurulan format ve standartlara uygun biçimde oluşturulmalıdır.

e-Fatura, sadece e-Fatura bünyesinde tanımlı olan kullanıcılar adına düzenlenmelidir. Bu nedenle e-Fatura alma yetkisi bulunmayanlar adına e-Fatura düzenlenmesi mümkün değildir.

e-Faturalar, e-Fatura Uygulaması aracılığı ile müşterilere gönderilmelidir. Bu bakımdan uygulama harici yollarla gönderilen herhangi bir elektronik belge Vergi Usul Kanunu kapsamında e-Fatura olarak kabul edilmez. Müşterinin uygulama üzerinde tanımlı olması, faturanın format ve standartlara uyması ve elektronik belgenin mali mühür ile mühürlenmiş olması bu sonucu değiştirmez.

e-Fatura mali mühür ile mühürlenmelidir. Üzerinde mali mühür bulunmayan herhangi bir belge Vergi Usul Kanunu kapsamında e-Fatura olarak kabul edilmez

6-KDV’nin sıfır geçilmesi gereken bir fatura keserken hangi kodu seçmeliyim?

İstisna kapsamında bir fatura kesiliyorsa İSTİSNA fatura tipi seçilip KDV  Mevzuatında öngörülen istisna türlerinden hangisine göre işlem yapılacaksa ona karşılık gelen kod seçilmelidir. Eğer fatura istisna kapsamında düzenlenen bir fatura değilse SATIŞ fatura tipi seçilip 351 “ İstisna Olmayan Diğer” kodu seçilmelidir.

7-e-Faturayı nasıl iptal edebilirim?

Ticari faturalar 7 günlük süre içerisinde iptal edilebilir. Eğer ticari e-Fatura düzenlenerek alıcı firmaya gönderilmiş ve iptal edilmek isteniyorsa, müşteri bu e faturayı 7 gün içerisinde reddedilebilir. Sonrasında yeni bir e-Fatura oluşturularak müşteriye yeniden gönderilmelidir.
Temel e-Faturaların iptal seçeneği bulunmamaktadır. Temel e-Fatura gönderilmiş ve iptal edilmek isteniyorsa, faturayı gönderdiğiniz müşterinizin bu faturaya karşılık bir iade e-Faturası oluşturup tarafınıza iletmesi gerekir. Bu işlem her iki faturanın birbirini mahsuplaştırması için yeterlidir.

8-e-Fatura'da sehven bir sıra numarası atlanmış ve o numaraya hiç fatura kesilmemişse halinde nasıl bir işlem yapılmalıdır?

Bağlı bulunulan Vergi Dairesi Müdürlüğüne dilekçe ile izahatta bulunulması gerekmektedir. Yeni düzenlenecek faturalar aynı seri numarası kullanılarak en son kesilen fatura numarasından sıra atlamadan ve atlanılan sıra numaraları kullanılmadan devam edilmelidir.

9-Temel ve ticari fatura senaryosu arasındaki fark nedir?

"Temel Fatura" ile "Ticari Fatura" arasında sadece faturaya sistem üzerinden itiraz imkanı açısından farklılık bulunmaktadır. Alınan ticari faturaya e-Fatura uygulaması üzerinden 8 gün içerisinde Ret veya Kabul yanıtı gönderilmesi imkanı vardır. Temel faturaya itiraz ise e-Fatura uygulaması üzerinden değil harici yollarla yapılabilmektedir.

10-Portal üzerinden nasıl e-Fatura düzenleyebilirim?

Detaylı e-Fatura dokümanımıza ulaşmak için tıklayınız.

11-Connect üzerinden nasıl e-Fatura düzenleyebilirim?

Detaylı e-Fatura dokümanımıza ulaşmak için tıklayınız.

12-Faturam Hata Aldı, Tekrar Gönderebilir Miyim?

LogoConnect programında, e-Fatura sekmesi altında “e-Fatura Gönder” butonuna tıklayıp “Onaylanacak” sekmesine gelin. Herhangi bir alana sağ tıklayıp “Filtrele” seçeneğini seçin. Açılan pencerede, solda “Filtreler” listesinde “e-Fatura Durumu” filtresini açın. Kırmızı çarpı işaretli satırları üzerilerine çift tıklayarak yeşil hale getirin ve “Tamam” deyin. Fatura karşınıza çıkacaktır. Zarftaki faturaları ayrı ayrı seçip gönderebilirsiniz.

13-e-Fatura durum kodları nelerdir?

e-Fatura durum kodları ve açıklamaları için tıklayınız.

14-Türkiye sınırlarına girişi olmayan Transit Ticaret kapsamındaki satışlar ihracat e-Faturası olarak düzenlenmeli midir?

Hayır. Sadece Gümrük Çıkış Beyannamesi ile yurt dışına çıkan malın faturası ihracat e- faturası şeklinde düzenlenmeli GÇB ekinde çıkmayan fatura eskisi gibi kağıt veya gönderici e-Arşiv mükellefi ise e-Arşiv fatura olarak düzenlenmelidir.

15-Serbest Bölgelerdeki şirketlere düzenlenen e-Faturalar, alıcı da e-Faturaya kayıtlı bir kullanıcı ise ihracat e-Faturası olarak mı düzenlenmelidir?

Serbest bölgedeki alıcıya düzenlenen fatura GÇB ekinde düzenlenen bir fatura ise ihracat e-Faturası olarak düzenlenmeli, serbest bölge işlem formu vb. başka bir belge ekine alındığı durumlarda alıcı da e-Fatura mükellefi ise eskisi gibi e-Fatura olarak düzenlenecektir. Alıcı e-Faturaya kayıtlı değilse ve gönderici e-Arşiv mükellefi ise e-Arşiv fatura düzenleyecek , değilse kağıt fatura düzenlenecektir.

16-Konsinye ihracat da ihracat e-Faturası kapsamında mıdır?

Konsinye ihracat türü işleyişi açısından farklı özellikler göstermektedir. Bu nedenle konsinye ihracat yapan e-Fatura kullanıcılar e-Arşiv kullanıcısı ise e-Arşiv fatura olarak değilse kağıt fatura olarak belge düzenlemeye devam edecektir.

17-Yurtdışına düzenlenen hizmet faturaları da ihracat e-Faturası şeklinde mi düzenlenmelidir?

e-Fatura kayıtlı kullanıcılarının düzenleyeceği ihracat faturalarının e-Fatura olarak düzenlenmesi zorunluluğu sadece mal ihracında söz konusudur. Hizmet ihracı bu kapsamda olmayıp eskisi gibi gönderici e-Arşiv kullanıcısı ise e-Arşiv fatura değilse kağıt fatura olarak düzenlemeye devam edecektir.

18-Bedelsiz ihracatlar da e-Fatura kapsamında mıdır? Düzenlenecek ise nasıl düzenlenmelidir?

Bedelsiz ihracatta da mal çıkışında Gümrük ve Çalışma Bakanlığı düzenlenip düzenlenmediğine göre ihracat e-Faturası düzenlenecek olup GÇB ekinde düzenlenmediği müddetçe gönderici e-Arşiv kullanıcısı ise e-Arşiv fatura değilse kağıt fatura olarak düzenlemeye devam edecektir. Bununla birlikte bedelsiz gönderilen mallar bir GÇB ile çıkacaksa faturası mutlaka e-Fatura olmak zorundadır. Bilindiği üzere, e-Fatura kapsamında bedelsiz faturalar düzenlenebilmektedir. Bedelsiz ihracat faturası düzenleyecek mükelleflerin e-Faturada “payableamount” (ödenecek tutar) alanına “sıfır” (0) yazması ve “Bilge Sistemi”nde beyanname açılırken bedelsiz alanını seçmesi gerekmektedir.

Expand
titlee-İrsaliye

1-e-İrsaliye Nedir?

e-İrsaliye, yeni bir belge türü olmayıp, kağıt ortamdaki “sevk irsaliyesi” belgesi ile aynı hukuki niteliklere sahip dijital irsaliye belgesidir.

2-Kimler e-İrsaliye düzenleyebilir?

Sadece e-İrsaliye uygulamasına kayıtlı kullanıcılar e-irsaliye düzenleyebilir ve alabilirler.

3-e-Arşiv faturası, irsaliye yerine kullanılabilir mi?

Faturanın, malın teslimi anında düzenlenmesi ve kağıt haline “İrsaliye yerine geçer” ifadesinin yazılması koşuluyla e-Arşiv faturaları irsaliye yerine kullanılabilir.

4-Türkiye sınırlarına girişi olmayan Transit Ticaret kapsamındaki satışlar ihracat e-Faturası olarak düzenlenmeli midir?

Hayır. Sadece Gümrük Çıkış Beyannamesi ile yurt dışına çıkan malın faturası ihracat e- Faturası şeklinde düzenlenmeli GÇB ekinde çıkmayan fatura eskisi gibi kağıt veya gönderici e-Arşiv mükellefi ise e-Arşiv fatura olarak düzenlenmelidir.

5-e-İrsaliye hangi irsaliye türünü / türlerini kapsamaktadır?

Düzenlenen e-İrsaliye belgesi, yeni bir belge türü olmayıp, kağıt ortamdaki “sevk irsaliyesi” ile aynı hukuki niteliklere sahiptir.

6-Malı sevk etmek için e-İrsaliye’yi ne zaman düzenlemeliyiz?

e-İrsaliyenin malın fiili sevkinden önce düzenlenmesi ve GİB sistemleri ile alıcısına başarılı bir şekilde iletilmesi malın fiili sevki için yeterli olacaktır.

7-e-İrsaliyelerde de Düzenleme tarihinin yanında "Sevk tarihi"nin de yer alması zorunlu mudur? Düzenlendiği gün sevki işlemi de gerçekleştirilen durumlarda, sevk tarihinin e-İrsaliye üzerinde ayrıca doldurulması, yer verilmesi zorunlu mudur?

Evet, matbu kağıt ortamdaki sevk irsaliyelerinde olduğu gibi, elektronik ortamda düzenlenen e-İrsaliyelerde de tanzim (düzenleme) tarihi yanında ayrıca bir sevk tarihinin yer alması zorunludur (VUK GT 253). Tanzim tarihi ile sevk tarihinin aynı gün olması halinde de bu tarihler ayrı ayrı e-İrsaliye'de yer alacaktır.

8-Sevk tarihi, irsaliye tarihi ile aynı veya ileri bir tarih mi olmalıdır? Yoksa irsaliye tarihinden daha geçmiş bir tarih olabilir mi?

e-İrsaliye malın sevki sırasında yanında bulundurulması gereken bir belge olup, malın fiili sevkinde önce düzenlenmesi gerekmektedir. İrsaliye üzerinde, irsaliyenin düzenlenme tarihine ilave olarak malın fiili sevk tarihinin de belge üzerinde gösterilmesi gerekmektedir. Malın fiili sevk tarihinin, irsaliyenin düzenlenme tarihinden önce olması mümkün değildir.

9-Malın fiili sevkinden önce, fatura düzenlenmişse düzenlenecek faturada malın fiili sevk tarihi ve irsaliye no'su alanı boş bırakılabilir mi?

Malın fiili sevk tarihi ile hangi irsaliye belgesi ile sevk edileceği faturanın düzenlenmesi anında henüz bilinmediğinden, faturadaki ilgili alanlar boş bırakılabilir. Ancak bu durumlarda, sonradan düzenlenecek e-İrsaliye'nin ilgili alanlarında önceden düzenlenen e-Fatura'nın tarih ve belge numarasına yer verilmesi zorunludur

10-Geçmiş tarihli e-İrsaliye düzenlenebilir mi?

Geçmiş tarihli e-İrsaliye düzenlenmesi mümkün değildir. e-İrsaliye sisteminde bununla ilgili kısıt bulunmaktadır. e-İrsaliye sistemine iletilen belgelerin fiili sevk tarihi e-İrsaliye sistem tarihinden önceki bir tarih olamaz.

11-Hedeften sistem yanıtı gelmediği durumda (alıcı tarafından sistem yanıtı gelmediğinde, iletilemediğinde) sevkiyatın kağıt irsaliye ile yapılması mümkün olacak mıdır? GİB sistemleri bu şekilde sistem üzerinden bir dönüş yapabilecek midir?

487 Sıra No'lu VUK Genel Tebliğinin aşağıdaki belirtilen açıklamalarına göre işlem yapılacağından kağıt irsaliyeye göre işlem yapılması söz konusu olmayacaktır. Malın sevkiyatına başlanılması için alıcı tarafından sistem yanıtının dönülmesi beklenmeyecek, sadece e-İrsaliye' nin GİB sistemlerine iletilmiş olması yeterli olacaktır.

12-Aynı mükellefin depoları, şubeleri arasındaki dahili sevkiyatlarında da e-İrsaliye düzenlenmesi zorunlu mu?

Evet zorunludur. Zira, e-İrsaliye de kağıt irsaliye ile aynı hukuki değere sahip olduğundan, kağıt irsaliye düzenlenmesi gereken bir durumda (işletmelerin kendi birimleri, şubeleri veya depoları arasındaki mal sevkiyatlarında genel hükümlere göre kağıt irsaliye düzenleme zorunluluğu bulunmakta olduğundan) satıcı veya malı sevk eden ile alıcı veya malı teslim alacak olanın e-İrsaliye uygulamasına kayıtlı olduğu durumda, iki taraf durumunda e-İrsaliye uygulamasına kayıtlı durumda bulunan işletmenin kendisi olduğundan, düzenlenecek sevk irsaliyesinin e-İrsaliye olarak düzenlenmesi gerekmektedir.

13-e-İrsaliyenin düzenlenmesi sırasında mobil cihazlar, tablet vb. sistemler kullanılabilir mi? Yoksa bunların mutlaka masaüstü bir PC'den mi düzenlenmesi gerekir?

İrsaliye düzenlenmesi aşamasında teknolojinin sunduğu her türlü imkandan yararlanmak mümkündür.

14-e-İrsaliye yanıtı, irsaliye oluşturulduktan kaç gün sonraya kadar oluşturulabilir olacaktır?

e-İrsaliye yanıtı süresi fatura düzenleme süresi olan 7 günlük süreyi aşamaz

15-Aynı e-İrsaliye için ALICI birden fazla e-İrsaliye YANITI oluşturup sisteme iletebilir mi?

Hayır, belirtilen şekilde bir irsaliye için birden fazla yanıt dönülmesi mümkün değildir.

16-e-İrsaliye üzerinde nakliye firması, aracın plaka no, şoför bilgilerinin yazılma zorunluluğu var mıdır?

Taşıma işinin, lojistik firmaları tarafından yapılması halinde düzenlenecek e-İrsaliye'de lojistik firmasının VKN, Unvan bilgisi yazılmalıdır. Araç ve şoföre ilişkin bilginin bu durumda yazılması zorunlu değildir. Ancak, taşıma işinin bizzat satıcı/alıcının kendi araç ve şoförleri ile yapılması halinde düzenlenecek e-İrsaliye'de araç plaka no ve şoförün bilgilerine yer verilmesi zorunludur.

17-Taşıma sırasında sadece e-İrsaliye'nin karekod veya barkodunun bulundurulması yeterli midir?

Hayır, sadece barkod veya karekod bilgisinin bulunması yeterli olmayıp, taşıma sırasında araçta düzenlenen e-İrsaliye'nin bir örnek kağıt çıktısı veya elektronik olarak belge görüntüsünün bulundurulması ve yol denetimi personeline ibraz edilmesi ve bu bilgilere göre ibraz olunan sevk irsaliyesi belgesinin GİB sistemleri üzerinden doğrulanabilmesi gerekmektedir.

18-e-İrsaliyenin yanlışlıkla müşteri tarafından reddedilmesi sonucunda nasıl ilerlenecek, aynı irsaliye yeni numara ile tekrar gönderilebilecek mi?

e-İrsaliyenin alıcısı tarafında sehven reddedildiği durumlarda ivedilikle yeni e-İrsaliye düzenlenmesi gerekmektedir. Düzenlenecek yeni e-İrsaliyede yeni belge numarası kullanılmak zorundadır

19-Bedelsiz gönderilerde de İrsaliye kullanılacak mı?

İrsaliye malın değerinden bağımsız olarak taşınacak olanın bir mal olup olmadığına bakar. Mevzuat gereği, merkez ve şube karşılıklı olsa dahi karşıdan karşıya geçirilen mal için merkezin şubesine veya şubenin merkeze irsaliye düzenlemesi gerekir.

20-Düzenleyen ve alıcının aynı mükellef olması durumunda yine e-İrsaliye düzenlenecek mi?

Evet sevk irsaliyesi e-İrsaliye kapsamındadır. e-İrsaliye düzenleyen ve alan aynı taraf olabilir.

Expand
titlee-Mutabakat

1-Mutabakat gönderimini nasıl yapacağım?

Mutabakat gönderimi ile ilgili detaylı doküman için tıklayınız.

2-Birden fazla kişiye mutabakat gönderebilir miyim?

Aynı mutabakatı birden fazla kişiye göndermek için kullanmış olduğunuz muhasebe programında  ilgili firmanın cari hesap kartında Diğer sekmesindeki adres alanına araya noktalı virgül işaretini koyarak ve boşluk bırakmadan birden fazla mail adresi yazabilirsiniz.

3-Mutabakat cevabı birden fazla mail adresine gelebilir mi?

Göndermiş olduğunuz mutabakatınıza gelen cevabın birden fazla kişiye mail gitmesini istiyorsanız, https://e-mutabakat.logo.com.tr/  adresine giriş yaparak sağ üst köşede bulunan seçeneklerden Kullanıcı Parametreleri alanına giriş yaparak ''Mutabakat Cevap Alıcı Email Adresleri'' kısmına dilediğiniz kadar mail adresini araya boşluk bırakmadan ve noktalı virgül ile ayırarak yazabilirsiniz .

4-Mutabakat tanımlamalarımı nerden yapabilirim?

e-Mutabakat ile ilgili detaylı doküman için tıklayınız.

5-Logo e-Mutabakat ile hangi mutabakatlarımı yapabilirim?

BA, BS ve Cari Bakiye mutabakatları Logo e-Mutabakat sistemi üzerinden yapılabilir. Ayrıca mutabık kalınmadığı durumlarda, karşılıklı gönderilen ekstreler sistem üzerinde karşılaştırılarak farklar tespit edilebilir.

6-Mutabakat yapacağım firmaların da Logo e-Mutabakat kullanıcısı olması zorunlu mudur?

Hayır. Alıcı tarafın e-Mutabakat kullanıcısı olması zorunlu değildir.

7-Logo e-Mutabakat kullanmak için Logo ERP çözümlerinden birine sahip olmak gerekir mi? 

Hayır gerekmez. Logo e-Mutabakat uygulaması Logo ERP çözümlerinden bağımsız olarak çalışabilmektedir.

Expand
titleHizmet Başlatma

1-eLogo hizmetini nasıl başlatabilirim?

• e-Fatura uygulaması üzerinde, kendilerine ait bir kullanıcı hesabı oluşturmalıdır.
• e-Fatura uygulamasından yararlanmak için Gelir İdaresi Başkanlığına yazılı başvuru yapmalıdır.
• Başvurunun uygun bulunması halinde de; o Tüzel kişiler için Mali Mühür Sertifikası alınmalıdır, o Gerçek kişiler için e-İmzanızın bulunması yeterlidir. (Gerçek kişiler de dilerlerse faturalarını mali mühür ile imzalayabilir).
•Sipariş portalı üzerinden kontör ve ürün siparişi geçilmeli, ödeme ve sözleşme süreçleri tamamlanmalıdır.
•Mali mühür ile e-Çözümler ürünlerinin aktivasyonları tamamlanmalıdır.

2-İlk kez fatura keseceğim, ne yapmalıyım?

Entegratörlük portalimiz üzerinden fatura oluşturmayı anlatan detaylı dokümanımıza ulaşmak için tıklayınız.

3-İki kez imza maili geldi, kaç imza atmam gerekiyor?

e-Fatura, e-Fatura Saklama, e-Arşiv, e- Defter Saklama ve e-İrsaliye için ayrı ayır imzalama yapmanız gerekmektedir.

4-Hala GİB listesinde gözüküyorum, neden olabilir?

GİB e-Fatura mükellef listesi belirli saat aralıklarla güncellenmektedir. Aktivasyon işlemlerinizi tamamladıktan sonra Gün içerisinde tamamlanacaktır.

5-e-Posta adresi değişikliğini nasıl yapabilirim?

Günlük bilgilendirme maillerinin  gönderilmiş olduğu adresinizin değiştirilmesi için [email protected] adresine mail ile talepte bulunabilirsiniz.

6-Şirketlerim arası kontör aktarımını nasıl yapabilirim?

Entegratörlük Portalı'na (e-Fatura.elogo.com.tr ) kullanıcı adı ve şifreniz ile giriş yaparak, sağ üst menüde yer alan 'kontör Dağıt' sayfası üzerinden firmalarınız arasında kontör transferi yapabilirsiniz.

7-Unvan Değişikliği yapabilir miyim?

Unvan değişikliği işlemi için yeni unvanlı firmanıza ait Vergi Levhası, İmza Sirküleri ve Ticaret Sicil gazetesini [email protected] adresine mail atmanız gerekmektedir. İlgili mail bizlere geldiğinde koduyla ilgili tarafınıza dönüş yapılacaktır. Yapılacak işlem için eski ve yeni mali mühürlerin hazır tarafınızda bulundurulması zorunludur.

8-Yetkili Kişi Değişikliği yapabilir miyim?

Firmanıza kayıtlı yetkili kişi ad-soyad değişikliği için [email protected] adresine mail atmanız gerekmektedir.

9-Mali Mühür Nedir?

Vergi Usul Kanunu kapsamında yapılacak düzenlemeler çerçevesinde kullanılmak üzere, tüzel kişi ve diğer kurum, kuruluş ve işletmelere ait veri bütünlüğünün, kaynağın ve içeriğin garanti altına alınması ile gerekli durumlarda gizliliğin sağlanması fonksiyonlarının yerine getirilmesi amacı ile oluşturulan mali mühür, Başkanlık adına TÜBİTAK-UEKAE tarafından kurulan elektronik sertifika alt yapısını ifade etmektedir. e-Fatura uygulaması için alınan mali mühür, e-Defter uygulaması için de kullanılabilmektedir.

10-Harcadığım kontörlere ilişkin detaylı raporu nasıl öğrenebilirim?

Harcamış olduğunuz kontörlere ilişkin  detaylı raporu e-Fatura.diyalogo.com.tr adresine vergi numaranız ve şifreniz ile giriş yaparak Raporlar menüsü altından ''Kullanıcı Raporları'' alanından görüntüleyebilirsiniz.

11-Sipariş Portalı şifremi nasıl değiştirebilirim?

Sipariş Portalı'na mail adresi ve şifrenizle giriş yaptıktan sonra, üye bilgileri sayfasından şifrenizi değiştirebilirsiniz. Şifrenizi unuttuysanız şifremi unuttum butonu ile yeni bir şifre belirleyebilirsiniz.

12-Portal (efatura.elogo.com.tr) şifremi nasıl değiştirebilirim?

https://efatura.elogo.com.tr adresine giriş yaparak ,şifremi unuttum butonu ile yeni bir şifre belirleyebilirsiniz.

13-Mutabakat Portalı şifremi nasıl değiştirebilirim?

https://e-mutabakat.logo.com.tr  adresine giriş yaparak ,şifremi unuttum butonu ile yeni bir şifre belirleyebilirsiniz.

Expand
titlee-Serbest Meslek Makbuzu

1-e-Serbest Meslek Makbuzunu alıcısına iletmeli miyim?

Elektronik ortamda düzenlenen ve elektronik sertifika ile imzalanan e-Serbest Meslek Makbuzu belgesinin, alıcının talebi çerçevesinde ıslak imzalı kağıt çıktısı verilerek ya da elektronik ortamda iletilerek teslim edilmesi gerekmektedir.

2-e-Serbest Meslek Makbuzu kullanmak için e-Faturaya geçmem gerekir mi?

e-Serbest Meslek Makbuzu Kullanmak için e-Fatura mükellefi olunması gerekmektedir.

3-e- Serbest Meslek Makbuzunda bulunması gereken zorunlu alanlar nelerdir?

  • Serbest meslek erbabının; adı, soyadı, vergi dairesi, VKN veya TCKN’si, adresi,
  • Müşterinin adı, soyadı veya unvanı, adresi, vergi mükellefi ise vergi dairesi, VKN veya TCKN’si,
  • Belgenin düzenlenme tarihi ile saat ve dakika olarak düzenlenme zamanı ve belge numarası,
  • Alınan ödemenin miktarı (varsa vergi tevkifatı tutarları ve katma değer vergisi tutarları ayrıntılı olarak gösterilecek şekilde)

4-e-SMM makbuzu iptal edilebilir mi?

e-SMM makbuzu iptal edilebilir. İptal edilen e-Serbest makbuzları iptal edildiği tarih üzerinden Özel Entegratörünüz tarafından Gelir İdaresi Baskanlığına raporlanır.

5-e-SMM makbuzum hata aldı iptal edebilir miyim?

Sadece başarılı durumda olan e-smm makbuları iptal edilebilmektedir. Hatalı makbuzlar iptal edilmemektedir.

6-Gönderdiğim E-SMM makbuzlarımı saklamak zorundamıyım?

Gönderilen e-SMM makbuzları Logo Özel Entegratör Portalı'nda Özel Entegratörünüz tarafından saklanmaktadır.

7-e-SMM uygulamasını kullanmak için mali mührüm olması gerekir mi?

e-SMM uygulamasından faydalanmanız için mali mührünüzün olması gereklidir.

8-e-SMM'na geçmeden önce Gelir İdaresine Başkanlığına başvurmak gerekli midir?

e-Fatura mükellefi olunduğundan dolayı e-SMM için herhangi yeni bir başvuru yapmaya gerek yoktur.

Expand
titleSipariş Portalı

1-Nasıl kontör satın alabilirim?

siparis.elogo.com.tr 'e giriş yaparak Kredi Kartı veya EFT/Havale yoluyla kontör satın alabilirsiniz.

2-Güncel kontör fiyatlarınız nedir?

Güncel kontör fiyatları ve hizmet kullanım ücretleri için tıklayınız.

3-Şirketime alt firma ekleyebilir miyim?

eLogo Sipariş Portali (siparis.elogo.com.tr) üzerinden oluşturduğunuz ana firmaya alt firmalar ekleyebilirsiniz.

4-Siparişimi KK ile yaptım, onaylandığını nasıl anlayabilirim?

Entegratörlük Portalı'na (e-Fatura.elogo.com.tr ) kullanıcı adı ve şifreniz ile giriş yaparak, sağ üst menüden kontrol edebilirsiniz.

5-Hangi bankalara ödeme yapabiliyorum?

Ödeme yapabileceğiniz Logo Elektronik Ticaret Hizmetleri A.Ş. Hesap Numaralarımız;
İŞ BANKASI / RIHTIM (1394) TR51 0006 4000 0011 3940 0029 03
YAPI VE KREDİ / KADIKÖY TİCARİ TR92 0006 7010 0000 0083 0775 84
AKBANK / KADIKÖY (020) TR63 0004 6000 2088 8000 0023 71
GARANTİ BANK / PENDİK (01669) TR83 0006 2001 6690 0006 2972 40

6-Havale / EFT ile ödeme yaparken nelere dikkat etmeliyim?

Ödeme yaparken işlemin açıklama kısmına sipariş sırasında oluşan ORD numarasını eklemeniz gerekmektedir.

7-Her hizmet için ayrı kontör mü almam gerekiyor?

Hayır, aldığınız kontörü her ürün için kullanabilirsiniz.

8-Nasıl hizmet siparişi verebilirim?

siparis.elogo.com.tr 'e giriş yaparak ürün siparişi gerçekleştirebilirsiniz.

9-Aldığım kontör neden gözükmüyor?

Siparişini geçmiş ve ödemesini yapmış olduğunuz kontörlerinizi e-Fatura.diyalogo.com.tr adresine vergi numaranız ve şifreniz ile giriş yaparak, ekranın en üst sağ tarafından görebilirsiniz.

10-Güncel ürün Kullanım kontör bedelleri nedir?

Güncel kontör fiyatları ve hizmet kullanım ücretleri için tıklayınız.