Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.


Widget Connector
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=WvotPrWHCq8


Logo Bulut İK'da satın alma işleminden sonra

  1. Kurumun Organizasyonel Birim yapısı Yönetim Panelinden tanımlanır ve SGK entegrasyon ayarları yapılır.
  2. Kullanıcılar servise eklenir ve yetki tanımlamaları yapılır. 

Kullanıcı Ekleme İşlemleri ve Kullanıcı Lisanslarının Seçilmesi İşlemi  

Kullanıcı Grupları Yetkilendirme

...



Image RemovedImage Added

Servis içerisinde çalışanlar için puantaj çalıştırılması yapılacak ise ilk olarak Sistem Ayarları menüsü altında yer alan Ücret Parametreleri kontrol edilmeli ve kuruma eklenmelidir.

...

Alt menü çubuğunda yer alan "Kanun Parametreleri Aktarımı" butonu ile güncel kanun parametreleri servise eklenir.

Bordo Kanun Parametreleri Destek Dokümanı:

Bordro Kanun Parametreleri Güncelleme

Bu alanlar servisin standardında ekli olarak gelir, kuruma özgü düzenleme yapılmak istenirse güncellenir.

...

Ücret Parametreleri menüsü; Mesailer, Ek Mesailer, Sosyal Yardımlar, Ek Ödemeler ve Ek Kesintiler olmak üzere 5 seçeneklidir.


Mesailer

Image RemovedImage Added

Bunlardan normal, hafta tatili, resmi tatil, ücretli izin, çalışılan tatil ve ücretsiz izin mesaileri öndeğer olarak servis içerisinde tanımlıdır. Standartta ekli olan mesai tanımları kontrol edilip kuruma özgü olarak düzenlenebilir.

...

Fazla Mesai Tanımı ile ilgili destek dokumanlarıı; 

Fazla Mesai


Sosyal Yardımlar

Kurumun çalışanlarına ücret dışında vermekte olduğu yemek, ulaşım, evlilik yardımı vb. ödemeler Sosyal Yardım başlığı altında toplanmıştır. 

...

Ek Kesinti-1, İhbar tazminatı, Masraf, Yasal kesintiler adındaki kesintiler öndeğer olarak tanımlıdır.


Ücret Parametreleri Destek Dokümanı:

Ücret Parametrelerinin Eklenmesi 
Excel'den Ücret Parametreleri Aktarımı

  • Sistem Ayarları> Öndeğer ve Parametreler> Ücret Yönetimi> Kurum Ücret Parametreleri

...

Kuruma ait ücret parametreleri belirlendikten sonra Organizasyon Yönetimi Modülü ile kurum için pozisyonlar, organizasyon şemaları, roller, görev ve sorumluluk tanımları yapılır.

Organizasyon

...

Ekle butonu ile yeni bir pozisyon ekleme sayfası açılır. Kod, Açıklama Bilgisi girilir ve Bağlı olduğu organizasyon şeması seçilir. Burada önemli olan nokta tepe pozisyonu ekledikten sonra "Altına Ekle" ile devam edilmelidir. Eğer bir organizasyon şeması için birden fazla pozisyon ekleme işlemi yapacaksanız ve "Altına Ekle" değil "Ekle" ile devam ederseniz eklemiş olduğunuz pozisyonlar şema içerisinde gözükmez.

Bu yüzden her zaman "Ekle" butonu ilk tepe pozisyon tanımlanır ve altına eklenecek bağlı pozisyonlar için "Altına Ekle" ile devam edilir.

image2023-7-18_9-59-29.pngImage Removed

  • Organizasyon Yönetimi> Tanımlar>Pozisyon Grupları seçeneği, şirket içerisindeki pozisyonları gruplandırmak için kullanılır.

Departman Adı ile açılan ekran Yönetim Paneli>Kurumlar>Sağ Tuş Menü>Bölümler sekmesinden tanımlanır.

Image Removed

Rol Tanımları: Pozisyonun gerektirdiği beceriler, bu becerilerin derecesi, önemi, alınması gerekli eğitimler, öğrenim durumu gibi bilgiler rol tanımları ile belirlenir. Organizasyon Şeması içerisinden ilgili pozisyon üzerinde sağ tuş açılır menü içerisinden "Roller" ekranına giderek pozisyon için tanımlı roller seçilebilir.
Image Removed Altta bulunan (Ekle)  butonundan yeni bir rol tanımlanabilir.

Image Removed

Yönetimi için detaylı doküman ; Organizasyon Yönetimi Destek Dokümanı


Organizasyon Yönetimi Modülü ile birlikte pozisyon ve şema tanımları yapıldık sonra Çalışan Yönetimi Modülü ile çalışanlarınızı ekleyebilir organizasyon şemasında tanımlamış olduğunuz pozisyon bilgileri ile eşleştirebilirsiniz.

Çalışan Yönetimi için detaylı doküman ;Çalışan Kartı Destek Dokümanı


Çalışan Yönetimi Modülü ile çalışanlarınızı kuruma ekledikten sonra çalışanlarınız izin, fazla mesai gibi talepleri oluşturabilmesi ve bunların takibi için Zaman Yönetimi Modülü ile izin, fazla mesai tanımları yapılır. 

Zaman Yönetimi Modülü için kullanabileceğiniz destek dokümanları ; Zaman Yönetimi Destek Dokümanları


Kurum içerisinde Borç/Alacak durumlarının takibi yapılacak ise Borç/Alacak Yönetimi Modülü ile ilgili tanımlalamaların yapılması gereklidir.

Borç/Alacak Yönetimi Modülü için kullanabileceğiniz destek dokümanları ; Borç/Alacak Yönetimi Destek Dokümanları


** Zaman Yönetimi ve Borç/Alacak Yönetimi Modülü ile tanımlanmış olan izin, fazla mesai, borç/alacak tanımları Çalışan Portalında kullanılabilir. Bu sayede çalışanlarınız direk portal üzerinden talep oluşturabilir.  Servis içerisinde onay tanımları yapılı ise Çalışanların portal üzerinden yaptığı talepler yöneticilerin onayına düşebilir.


Ücret Yönetimi

Logo Bulut İK'da puantaj hesaplamaları Dönemler üzerinden takip edilir.

Her dönem bir puantaj hesaplanma zamanını ifade eder.  İlk dönemin oluşturulması için bir puantaj kaydının eklenmesi gereklidir. 

Ücret yönetimi > Hareketler >Puantajlar ekranından bir puantaj oluşturulur.

Puantaj oluşturulduktan sonra Ücret yönetimi > Hareketler > Dönem Bilgileri ekranında dönem bilgisinin kurum ücret parametrelerinin geçerlilik tarihine göre oluştuğu gözükür.



Ücret Yönetimi için detaylı doküman:  Puantaj Ön Hazırlıkları ve Puantaj Hesaplanması

Dönem Bilgileri Nasıl Oluşturulur Destek Videosu: 

Widget Connector
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=j2Mli2d57i8