Page History
...
Panel | |||||
---|---|---|---|---|---|
AmaçOtomatik Görevler | Gelişmiş bildirim ile aktif edilen kural gerçekleştiği anda bildirim yanı sıra tarih/saat/gün zamanlama periyodunda gerçekleştirilen işlemlerin toplu raporu, e-posta gönderimi ve Push Notification olarak bildirilmesini sağlar. Yapılan , web bildirimi (toast message) ve mobil bildirim gönderimi sağlar. Bağlantı sağlanan Logo CRM veya ERP datalarından dönecek sorguya göre yapılan görüşmeleri, günlük teklif adedinizi, satışa dönüşen tekliflerinizi, alınan siparişlerinizi, kesilen irsaliye veya faturalarınızı ya da gerçekleşen tahsilatlarınızı ve banka durumlarınız gibi raporları Gelişmiş bildirim aracılığıyla toplu olarak ilgili kullanıcı/kullanıcılara gönderilmesi sağlanır.sağlar.
|
Panel | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||
1- Gereksinimler1.1. Gelişmiş Bildirim çalıştırmak için 'Logo CRM Quartz Service' çalıştığına emin olunuz. Quartz servisi için windows→ hizmetler den kontrol edilir. 1.2. E-posta dinleme işlemi için hangi protokol ile çalışıldığı belirlemek gerekir. E-posta dinleme otomatik görev parametre ayarları IMAP protokolüne uyumlu olarak çalışır. POP ve SMTP gereksinimleri için geçerli değildir.gönderimleri için e-posta ayarlarının tanımlanmış olması gerekmektedir. E-posta ayarı veya şifremi unuttum dokümanlarından e-posta ayarı detayına ulaşabilirsiniz. E-posta ayarı olmadığı durumda e-posta üzerinden gelişmiş bildirim alınmaz. 1.3. E-posta gönderecek kullanıcı sistem yöneticisi olması gerekir.
|
Panel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- KullanımTanımlar → Otomatik Görevler → Yeni Otomatik Görev butonu tıklanır. Görevler menü içeriğinde Görev tipi "E-posta dinleme" seçilir. Otomatik Görev tanımlarındaki gibi otomatik görev detay ekranındaki alanlar girilir ve parametre ekranı açılır. 2.1 Parametre Ayarları | Dinleme Ayarları E-posta dinleme | Dinleme Ayarları ekranında dinlenecek e-posta, şifre, sunucu bilgisi, port, filtre, inbox türü, crm kullanıcı adı ve crm şifre bilgisi bulunur.E-posta: Dinlenecek mail adresinin tanımlandığı alandır.
Port: Dinlenecek mail adresinin port bilgisidir. Varsayılan olarak IMAP Port bilgisi SSL seçili ve port numarası 993 aktif gelir. Info | | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Expand | ||
---|---|---|
| ||
CRM Kullanıcı adı ve şifresi: Logo CRM'e giriş yapılan kullanıcı adınız ve şifre bilgisi girilir. Amaç quartz için oturum açmayı sağlar.
2.1.1 Dinleme Ayarları için Zorunlu AlanlarDinleme ayarları için zorunlu alanlar bulunur. E-posta, CRM kullanıcı adı ve şifre alanları zorunlu alanladır. Fakat E-posta alanından dinleme işlemi yapıldığı için e-posta bilgisini doğru girmeniz beklenir. Aksi taktirde e-posta dinleme işlemi gerçekleşmez. E-posta dinleme işleminden hata alındığında Windows→ Olay görüntüleyicisi→ Uygulama Hizmet Günlükleri → Logo Group altından kaynak sınıf LogoCRMQuartz hata, uyarı veya bilgi durumları görüntülenir.
title | Zorunlu Alanlar ve Logo CRM Quartz |
---|
Sorunsuz çalışırsa;
2.1.2. Filtre Tanımlama
Gelen mailin TO, TITLE, BODY, FROM, ISREPLY alanlarına göre filtreleme işlemi yapılabilmektedir.
Tip | ||
---|---|---|
| ||
Örnek 1 İstek: Konusunda Hata ifadesi geçen mailler için dinleme başlatılsın. Filtre: TITLE like '%Hata%' Örnek 2 İstek: [email protected] adresinden gelen mailler için dinleme başlatılsın. Filtre: FROM= 'ornek@mail.com' Örnek 3 İstek: TO da [email protected] adresine gelen ve konusunda "Teklif Bilgisi" ifadesi geçen mailler için dinleme başlatılsın. Filtre: TO= '[email protected]' AND TITLE like '%Teklif Bilgisi%' Örnek 4 İstek: Reply mailleri dışındaki mailler için dinleme başlatılsın. Filtre: ISREPLY='false' |
2.2 Parametre Ayarları | İşlem
İşlem parametre seçimleri varsayılan olarak seçili gelmez. İşlem parametre altında destek kaydı oluşturulsun, kişi ve firma aktarılsın seçimlerine göre yoksa oluşturulsun, domain eşleştirilsin ve ilişkili kayıtlara gelen e-posta ekleme işlemi sağlar.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
İşlem Parametre Bilgileri;
1-Hiç bir seçim yapılmazsa: E-posta dinleme → İşlem altında bulunan hiç bir parametre seçeneği seçilmezse, Bölümler→ e-postalar iş nesnesinde gelen e-posta bilgisi görüntülenir.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
2-Destek kaydı oluşturulsun: E-posta dinleme | İşlem → Destek kaydı oluşturulsun seçilir. Destek kayıtlar menüsüne gelen e-posta bilgisine göre kayıt açılır. E-posta menüsünden kayıt türü "destek kayıtları" görüntülenir veya destek kayıtları liste ekranından ilgili kayıt görüntülenir.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
title | Bilgilendirme |
---|
Destek kayıtları durum alan kriterlerini oluşturmak için Tanımlar→ Destek kayıtları → Destek kaydı durumları tanımlanır.
3-Kişi aktarılsın: E-posta dinleme | İşlem → Kişi aktarılsın kutucuğu seçildiğinde, Gelen e-posta bilgisi kişi kartlarında var ise ilişkili kayıtlar→ e-posta tabı altına eklenir. Kişi kartlarında gelen e-posta bilgisine ait kayıt yoksa, ilişkili kayıtlara ekleme yapılmaz. Sadece e-posta menüsünde e-posta bilgisi olarak ekler.
Kişi aktarılsın | Yoksa oluşturulsun: Yoksa oluşturulsun kutucuğu işaretlenirse, dinlenen e-posta adresi kişiler menüsünde yoksa kişi kartı ekler. Yoksa oluşturulsun kutucuk seçimi kişi aktarılsın seçimine bağlıdır ve tek başına seçim yapılmaz.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
4-Firma Aktarılsın: E-posta dinleme | İşlem → Firma aktarılsın işaretlenirse, firma ilişkili kayıtlara gelen e-posta bilgisini ekler. Firma kartında gelen e-posta bilgisine ait kayıt yoksa, ilişkili kayıtlara ekleme yapılmaz. Sadece e-posta menüsünde e-posta bilgisi olarak ekler. Ek olarak işlem altında bulunan destek kaydı oluşturulsun ve firma aktarılsın şeklinde seçim yapılabilinir. Bu durumda ise gelen e-postayı destek kayıtlarına kayıt açar ve firma seçim kısmına da e-mail içerisindeki kişiye bakar destek kayıtları firmasına ekler.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Tip | ||
---|---|---|
| ||
Firma aktarılsın seçimi yapılması, yeni firma kartını açması anlamına gelmez. Sadece firma kartınızın e-posta bilgisinde, e-posta dinle ile eşleşen mail adres bilgisi var ise firma → ilişkili kayıtlar → E-posta alanını bilgi ekler. |
Firma Aktarılsın | Domain eşleştirilsin
Firma aktarılsın seçimi var ise gelen e-posta firma menüsü içerisinde kontrol edilerek aranır. Firma üzerinde birebir eşleşen eposta adresi varsa Eposta ilişkilendirilir - aktarım yapılır.
- Birebir eşleşen eposta adresi yoksa, firma kartı ile ilgili domain içeren kayıt aranır. Bulamazsa gönderici adres domain bilgisi kontrol edilerek firma e-posta bilgilerinden aranır. (3 eposta adresi taranır) Bulunursa e-posta bu firma kaydı ile ilişkilendirilir.
Özet ile Domain eşleştirilsin amacı, gelen e-posta bilgisinin firma→ e-posta 1-2-3 alanı içinde aramayı sağlar.
Info | ||
---|---|---|
| ||
Firma aktarılsın | Domain eşleştirilsin özelliğindeki domain bilgisi örneğin "[email protected]" mail adresin "@logo.com.tr" kısmını ifade eder. |
Expand | ||
---|---|---|
| ||
İşlem | Diğer E-posta Aktarım Parametreleri
İşlem altındaki e-posta dinleme parametreleri seçimleri değişkenlik gösterebilir. Örneğin Destek kayıtları oluşturulsun seçildiğinde kişi ve firma aktarılsın birlikte seçebilirsiniz. Kişi kartı için yoksa oluşturulsun ve firma kartı için domain eşleştirilsin seçim kutucukları tek başına seçim sağlanamadığından firma ve kişi aktarılsın kutucuk seçimine göre aktif olur.
title | Bilgilendirme |
---|
Destek kaydı oluşturulsun seçili, firma aktarılsın ve kişi aktarılsın-yoksa oluşturulsun aynı anda seçili olduğu durumda, yeni bir destek kaydı açılır. Firma bilgisi bulunursa kişi kartına firma bilgisi de eklenir. E-posta içeriği de notlar alanına eklenir.
title | Destek kayıtlarına firma ve kişi bilgisinin eklenmesi |
---|
title | Video Çıktısı |
---|
3- Çıktı
Otomatik Görevler | E-posta dinleme özelliği için uygulama videoları;1- E-posta dinleme | Dinleme Ayarlarının Oluşturulması
Expand | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||
|
2- E-posta dinleme | İşlem - Destek kaydı oluşturulsun
Expand | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||
|
3- E-posta dinleme | İşlem - Destek kaydı oluşturulsun - kişi aktarılsın | yoksa oluşturulsun
Expand | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||
|
4- E-posta dinleme | İşlem - Destek kaydı oluşturulsun - firma aktarılsın | domain eşleştirilsin
Expand | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||
|
Gelişmiş Bildirim" seçildikten sonra görev adı, zamanlama, hatalı durum bilgilendirme doldurulur ve ve rapor parametreleri aşağıdaki bilgiler doğrultusunda doldurulur.
Zamanlama : Görevin çalışacağı başlangıç ve tekrarlama zamanı için tanımlama yapılan alandır.
1 defalık hemen çalıştır : İlgili görev kaydedildiğinde direkt olarak tetiklenir. Yazılan sorgu için dönen değer varsa tek sefer için bildirim gönderilir ve görev tekrar çalışmaz. Genel olarak görev test işlemlerinde seçilir.
1 defalık ileri tarihli çalıştır : Hemen çalıştırdan farklı olarak belirtilen tarihte yine tek sefer için çalışır ve görev tekrar çalışmaz. İleri tarihli testler için kullanılabilir.
Tekrarlı çalıştır : Hazırlanan görevin saatlik, günlük, haftalık gibi periyotlarda tekrarlanarak çalışmasını sağlar. Seçilen parametreye göre tekrarlama saati, gün içinde çalışacak saati gibi detaylar belirlenebilmektedir. Görev aktif olduğu sürece tekrarlama zamanına göre bildirimler çalışacaktır.
Parametre ayarı ile genel, sorgu, içerik ve adres ekranları görülür.
2.1. Genel
Senaryo: Otomatik görevler liste ekranında görüntülenen gelişmiş bildiriminizin tanım kısmıdır. Zorunlu alandır. E-posta ve Bildirim için içeriğine ait "Başlık" bilgisi olarak gönderilir. Otomatik görev tanımı boş olduğu durumlarda senaryo otomatik olarak görev adı olarak atanır.
Veri Tabanı Bağlantısı: Metin alanın en sağındaki tıklanır ve veri tabanı bağlantı bilgileri girilir. Veri bağlantısı ekranından sunucu adı, kullanıcı adı, şifre bilgileri girilir.
Expand | |||||
---|---|---|---|---|---|
| |||||
|
Özel Anahtarlar ve Değerler: Özel Parametreler özel değerler üzerinde saklanmaktadır. Anahtar ve değer içeren, hızlı bir şekilde veri girişi yapabilen bir grid tasarım içerir. Örneğin ERP veri tabanı bağlama işlemi sağlandıysa, özel anahtar değere firma bilgisi, değer kısmına firmanın numarası eklenir veya dönem bilgisi ve dönem numarası eklenmesi gibi düşünülür. Böylece istenildiğinde sadece değer alanı değiştirilerek sorguların dinamik olarak değişmesi sağlanır.
Başlangıç Tarihi: Gelişmiş bildirimin başlangıç saatini alır. Varsayılan olarak boş bir tarih görüntülenir. Sorgunun çalışma ve otomatik görevin son çalışma tarihine göre başlangıç tarihi sistem tarafından güncellenir.
Info | ||
---|---|---|
| ||
Deneme yapmak için başlangıç saatinizi geçmişe yönelik verebilirsiniz. Sorgunuz çalıştıktan sonra başlangıç saatiniz otomatik görevin son çalışma tarihine göre zamanı geldiğinde arka planda güncellenir. |
2.2. Sorgu
Gelişmiş Bildirim | Sorgu alanına tıklanır ve açılan sorgu editör ekranıyla sorgularınız eklenir. Sorgu ekranında, sorgu editörü, kayıt tetiklenme türleri, oluşturma tarihi, güncelleme tarihi, bağlı sorgu ve tarih formatı yer alır.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Sorgu: Sorgu editör içerisinde üst kısımda parametre ekranı görülür. Parametrenin amacı ise genel tabı altında bulunan 'özel anahtar' bilgisini çeker. Sorgu editör kısmı ise veri tabanı üzerinden ekleyeceğiniz sorgu eklenir. Test butonuna ile sorgunun çalışır veya çalışmadığı durum geri bildirim ile görüntülenir.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Sorgu kısmında eksik bilgi veya bağlanan data üzerinde bir sorun olduğunda uyarı bilgilendirilmesi görülür.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Veri tabanı bağlı olmadığı durumda; Veri tabanı bağlı olmadığı durumda diğer bir hata durumu; Sorgu Editör üzerinden eksik sorgu bilgisi yazıldığında; |
Tetikleme Tipleri;
Sorguların çalışması için tetikleme tipleri gerekir. Tetikleme tipleri kayıt eklendiğinde, güncellendiğinde veya sorgu çalıştığında gerçekleşir. Veri tabanına bağlı eklenen sorguların çalışması için kayıt ekleme, güncelleme ve sorgu çalıştığında tetiklensin seçimlerinde farklılık gösterir.
- Kayıt eklendiğinde tetiklensin: İlgili iş nesnesine veya diğer veri tabanı sorgusundan dönecek sorguya göre kayıt eklendiğinde tetiklenen durumdur.
- Kayıt güncellendiğinde tetiklensin: İlgili iş nesnesine veya diğer veri tabanı sorgusundan dönecek sorguya göre var olan kayıt güncellendiğinde tetiklenen durumdur.
Tip | ||
---|---|---|
| ||
Kayıt eklendiğinde ve kayıt güncellendiğinde tetiklensin seçildiğinde oluşturma tarihi ve güncelleme tarihi alanlarını doldurmanız önerilir. |
Sorgu çalıştığında tetiklensin: Veri tabanı üzerinden eklenen sorguya select işlemi seçili ise gerçekleşir.
Info title Bilgi Kayıt eklendiğinde ve kayıt güncellendiğinde tetiklensin işlemleri aynı anda seçilebilir. Sorgu çalıştığında tetiklensin seçildiğinde diğer seçenekler seçilemez.
Info title Bilgi Kayıt eklendiğinde ve kayıt güncellendiğinde tetiklesin işaretlenirse başlangıç tarihi ile getdate arasında olan kayıtlar bildirim içeriğine eklenir.
Tip | ||
---|---|---|
| ||
Sorgu çalıştığında tetiklensin seçildiği durumda, kayıt eklendiğinde, kayıt güncellendiğinde, oluşturma tarihi, güncelleme tarihi alanları pasif gelir. |
Tip | ||
---|---|---|
| ||
Sorgu alanında eklediğiniz sorgunun sonunda ORDER BY veya GROUP BY var ise "Sorgu çalıştığında tetiklensin" tetikleme türüne göre çalışmaktadır. "Kayıt eklendiğinde" ve "Kayıt güncellendiğinde" tetikleme seçenekleri için ise geliştirme devam etmektedir. |
Oluşturma Tarihi: Sorgu içerisinde oluşturma veya başlangıç tarih alan bilgisi eklenir.
Güncelleme Tarihi: Son güncelleme tarih alan bilgisi eklenir.
Info | ||
---|---|---|
| ||
Oluşturma Tarihi ve Güncelleme Tarihi alanları ilgili tetikleme türü işaretlendiyse seçilmelidir. Sorgu içerisindeki tarih tipli alanlar arasından seçilebilirler. |
Bağlı Sorgu: Sorgu alanına bağlı olarak çalışır. Bağlı sorgu alanı içerisindeki bulunan parametre bilgisine tıklandığında sorgu alanındaki veri tabanı kolonları gösterilir. Master ve Tra ilişkili olan kayıtları ilişkilendirmek için bağlı sorgu kullanılır.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Tarih Formatı: Sunucu üzerindeki tarih formatıdır. Varsayılan olarak → yyyy-MM-dd HH:mm:ss şeklindedir. Sunucu tarih formatı farklı ise hata alınacağından, gerekiyorsa uygun şekilde düzenlenmelidir.
2.3. İçerik
Gelişmiş Bildirim | İçerik işlem türüne göre bildirim gönderimini sağlar. Hazırlanan sorguların gönderim içerikleri oluşturulur.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Konu: Gönderilecek e-postaya ait "Konu" bölümü içeriğidir. Genel parametreler ve sorgu kolonları konu içeriğine eklenebilir.
Metin alanı yapısına sahiptir. Konu alanın sağında bulunan tıklanır ve sql 'sorgu oluştur' menü yapısı gelir. Parametreler metin alanında aşağıya yönlü ok basıldığında ise sorguya ait veri tabanı üzerindeki alanlar görülür.
Oluşturulacak metin-sql sorgu oluştur ekranında metin alanı eklenir ve parametre seçiminden alan seçimi sağlanır. Parametre içinden seçilen alan, sorgu oluştur ekranında {veri} şeklinde görüntülenir.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Info | ||
---|---|---|
| ||
İçerik → Sorgu oluştur → Parametre seçiminde eklediğiniz alan her zaman metin cümlenin sonuna gelir. Alanı kopyala ile istediğiniz yere yapıştırmanız beklenir. |
İçerik İşleme Türü: Tüm veri için tek bildirim (ManyToOne) oluştur ve Her bir veri için ayrı bildirimler (OneToOne) oluştur seçeneklerinden bir tanesi seçilerek, bildirim gönderme işlemi sağlanır.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Tüm Veri İçin Tek Bildirim (Many To One) Her Bir Veri İçin Ayrı Bildirimler (One To One) |
- Tüm veri için tek bildirim oluştur (ManyToOne): Sorgunun içerik işleme türüne göre tüm veriler için tek bildirim oluşturur ve içerik bilgisini HTML yapıda ManyToOne'a göre düzenler.
- Her bir veri için ayrı bildirimler oluştur (OneToOne): Sorgunun içerik işleme türüne göre her veri için ayrı bildirim oluşturur ve içerik bilgisini HTML yapıda OneToOne' a göre düzenler.
İçerik Yapısı: İçerik işleme türü seçimine göre 'HTML oluştur' ekranı gelir. HTML oluşturma ekranın içerik kısmı;
- Özel parametreler: Genel tabı altındaki özel parametreye veri girildiğinde HTML oluştur → özel parametre seçiminde girilen veri görüntülenir.
Döngüler: MLOOP ve TLOOP olarak HTML gönderim seçeneğine düzenleme yapar. Tek veya her veri için bildirim gönderimde HTML veriyi düzenler.
Tip title Bilgilendirme Döngüler master ve tra yapısına göre oluştur. Örneğin teklif menüsündeki üst yapıyı master teklif ürün kısmında tra olarak düşünülür. HTML metin yapısını döngüler oluşturur.
- Kolonlar: Sorguda eklenen veri tabanı alanları görüntüler. HTML tasarım üzerinde kolonlar altından alan eklenmesi sağlanır.
- HTML metin görüntüleyici: Varsayılan olarak hazır Logo template gelir. İçerik işlem türüne göre HTML yapısı değişir.
olarak görüntülenir. HTML oluştur ekranın alt kısımda tasarım, html görüntüleme ve ön izleme ekranları bulunur.
Tip | ||
---|---|---|
| ||
Gelişmiş bildirim kayıt işlemi tamamlandıktan sonra sorgu üzerinde değişiklik yapılırsa, HTML oluştur ekranı yeni eklenen alanları tekrardan görüntülemez. HTML oluştur bilgi içeriği silinir ve tamam butonu basılır. Daha sonra tekrardan içerik metin alanından tıklanır ve içerik yeniden oluşturulur. |
Kısa Bildirim Mesajı: Gönderilecek web ya da mobil bildirime ait açıklama bölümüdür. Genel parametreler ve sorgu kolonları açıklama içeriğine eklenebilir.
2.3.1. İçerik İşleme Türüne Göre E-posta Gönderim Senaryoları
1- Tüm veri için tek bildirim oluştur (Many to One) : Bağlı Sorgu tanımı olsa bile tra bilgisi için işlem yapılmaz, sadece Sorgu tanımı (master) baz alınır.
Bu işleme türünde, adres tabı altındaki kime(veri) alanı kapalıdır ve müdahale edilemez.
Adres tabı içerisindeki To kısmında birden fazla kişi varsa, kişiler farklı olarak ayrı ayrı mail gönderilir.
Ana sorgudan kaç kayıt dönüyorsa bilgiler birleştirilerek içerik oluşturulur.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
2- Her bir veri için ayrı bildirimler oluştur (One to One): Adres içerisindeki Kime (veri ) alanı dolu ise her farklı kişiye/kişilere kendi bilgisi gönderilebilir. Kime (veri dolu ise one to one için) Cc hariç diğer To alanların dolu olması önemli değildir. (bağlı sorgusu varsa, içerik ve tra farklı gitmiş olur her kişi özelinde, cc varsa tüm epostalar (zaten birbirinden farklıdır) cc de gider
(1 mail 1 To 2cc kişisi) onetoone > kime-veri kısmı boş ise her To kişisine ayrı ayrı mail gider. Farklı içerikler de ayrı ayrı gider. Bu durumda mesela A kişisi ve B kişisi giden bir mail (To ile ayrı ayrı) cc ler de ki kişilere 2 defa gelmiş olur.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
2.4. Adres
Gelişmiş Bildirim Parametre Ekranı | Adres sekmesi tanımlamaların yapıldığı ekrandır.
- Gönderim yapılacak kullanıcılar "Gönderen E-posta" ile Gelişmiş Bildirim gönderirken bildirimin gönderileceği e-posta adresinin seçilmesini sağlar.
Gönderilen E-posta seçimi ile birlikte;
Otomatik Görevler > Gelişmiş Bildirim görev tipinin parametre ekranındaki "Adres" sekmesine, kullanıcının tanımladığı e-postalar arasından seçim yapabileceği gönderen e-posta alanı eklenmesi sağlanır. Gönderim işleminin seçili e-posta üzerinden yapılır.
Tip | ||
---|---|---|
| ||
Otomatik Görev kaydını oluşturacak kullanıcı, "Tanımlar > E-Posta Ayarları" menüsünde e-posta tanımlaması yaptıysa e-mail bilgisi görüntülenir. Gönderen e-posta alanında yer alan " |
Info | ||
---|---|---|
| ||
MT_Mail_Settings tablosu içerisinde kullanıcı ile ilişkilendirilmiş tüm e-postalar listelenmelidir. |
- Gönderim yapılacak kullanıcılar "Kime (Kullanıcı)" (To) bölümünde seçilir. Tanımlar → Güvenlik → Kullanıcılar menüsünden kullanıcı bilgilerini çeker.
- Gönderim yapılacak kullanıcılar "Kime (Departman)" (To Group) bölümünde seçilir. Tanımlar → Diğer→ Departmanlar menüsünden eklenen departman bilgisini çeker.
- Gönderim yapılacak kullanıcılar "Kime (Veri)" (To Veri) bölümünde seçilir. Sql sorguda oluşan varchar, nchar tipli kolonları listelenir. Genel de e-posta alanı getirilir.
- Gönderim yapılacak kullanıcılar "Kime (E-posta)" (To) bölümünde seçilir. Metin girişi sağlanan e-posta eklenebilecek alandır. ";" ile e-posta eklenir. Ayrıca e-posta formatı yanlış girilirse uyarı verilir.
- Gönderim yapılacak kullanıcılar "Bilgi" (CC) bölümünde seçilir. Tüm tipler için CC olarak gidecek kişi seçiminin yapılması "Kime (Kullanıcı)" (To) alanı gibi davranış gösterir.
- Bildirim gönderimi için tip seçimi yapılır. Birden fazla bildirim gönderme tipi seçilir. Web bildirim (toast message), e-posta ve mobil bildirim (push notification) gönderimleri yapılır.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Tip | ||
---|---|---|
| ||
Kime (Veri) alanı içerik işlem türü "Tüm veri için tek bildirim" seçili olduğunda bu alan salt okunur (readonly) gelir. |
2.4.1.Web ve Mobil Bildirim;
Otomatik görev tanımı yapılır. Gelişmiş bildirim görev tipi için Genel, Sorgu, İçerik ve Adres alanları doldurulur. Adres bölümünde 'seçimi yapılır. Zamanı geldiğinde veri tabanı sorgularına ve adres bölümü tanımlarına uygun olarak bildirim gönderilir.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Ayrıca bildirim veya bildirimler menüsü üzerinden dosya indir butonuna basılır ve rapora erişilir.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Mobil | Push Notification - Bildirimler
"AutomaticTaskReport" ve "AutomaticTaskAdvancedNotification" bildirimlerinin push notification olarak mobile gönderilmesi için gerekli tanımlamalar yapılmıştır. Bildirimin parametrelere uygun şekilde gönderilmesi sağlanır.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Put /settings api ucu ile ilgili AllowAutomaticTaskReport ve AllowAutomaticTaskAdvancedNotification alanları güncellenir.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Web | E-posta Web Bildirimi
Otomatik Görevler | Gelişmiş bildirim senaryo durumu aktif olarak çalıştığı zaman aşağıdaki gibi e-posta içerik görüntülenir.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Tip | ||
---|---|---|
| ||
Otomatik Görevler | Gelişmiş Bildirim hazır senaryo şablonları ve kendi local / server ortamınıza içeriye aktar ile alırken dikkat edilmesi gereken konular için tıklayınız. |
Panel | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||||||||||
3- Gelişmiş Görevleri Dışarı/İçeri AktarmaGörev tanımlarında içeri-dışarı aktarmanın desteklenmesi sağlanmıştır. "içeri aktar" işlemi yapmak için Tanımlar > Otomatik Görevler ekranı açılır. "İşlemler" altından "Görev işlemleri > Görevi içe aktar" öğesine tıklar.
İçeri aktar: Görev seçimi için ekran açılır. .crm uzantılı dosya seçimi yapılır. Tamam butonuna basarak içeri aktarmayı başlatır. İçeri aktarma tamamlanınca içeriye aktarılan görev liste üzerinde görüntülenir.
Dışarı aktar: Tarayıcının öndeğer indirme klasörüne açılır. Tamam butonuna basarak dışarı aktarmayı başlatır. Dışarı aktarma tamamlanınca dışarıya aktarılan görev dosya yolunda .crm uzantısı ile görüntülenir.
|