Page History
Tanımlar > Güvenlik menüsü altında yer alan Roller seçeneği ile kullanıcılara bağlanacak roller tanımlanır.
CRM'de Rol Nedir?
CRM'de rol tanımı, rolün bağlanacağı kullanıcının uygulamadaki yetki çerçevesini belirler. Bir CRM kullanıcısı ancak kendine bağlanan rol kapsamında işlem yapabilir, kayıtlara erişebilir, düzenleme ve silme işlemlerini yapabilir veya entegrasyon setleri ile çalışabilir.
Örneğin, ilgili kullanıcıların teklifleri görüntülemesi ile ilgili rollerini kısıtladığınızda, satış temsilcileri yalnızca kendilerine ait olan teklif kayıtlarını görüntüleyebileceklerdir.
Roller ekranında yeni bir rol tanımı yapmak için Yeni Rol tuşuna tıklanır.
Rol tanımlarını düzenlemek için Düzelt tuşu kullanılır.
Var olan bir rol tanımını düzenlemek için rolü çoğaltmak için çoğaltılacak rol seçilir ve Çoğalt Rol tuşuna tıklanır.
Rol Tanımlama
...
işaret kutucuğu, kullanıcıya yönetici rolü verilecekse işaretlenir.
işaret kutucuğu, kullanıcıya model editörde işlem yetkisi verilmek isteniyorsa işaretlenir.
Rol tanım ekranı 3 ayrı sekmeden oluşur:
- Kullanıcılar
- Tür İzinleri
- Tür İzinleri Matrisi
Kullanıcılar Sekmesi
Rol tanımının Kullanıcılar sekmesinde, tanımlanan rolün atanacağı kullanıcılar seçilir. Kullanıcılar sekmesinden tuşu ile eklenen kullanıcılara tanımlanan rol bağlanmış olur.
Aynı işlem kullanıcı bazında Kullanıcı Kartından da yapılabilir. Bunun için kullanıcı kartının Roller sekmesinde kullanıcıya istenen rol bağlanır.
Info |
---|
Bkz. Kullanıcı Kartı Roller Sekmesi |
Tür İzinleri
Tür İzinleri sekmesinde rolün kapsamı belirlenir.
Hedef Türü alanında, yetki kapsamı tanımlanacak olan nesne seçilir.
Tip |
---|
Kullanıcıların yalnızca kendilerine ait kayıtları okuması ve düzenlemesi isteniyorsa, "Okuma" ve "Yazma" izinlerinin işareti kaldırılmalıdır. |
- Üye İzinleri
Bir alanın gizlenmesi ya da sadece okuma modunda görüntülenmesi gibi talepler, rol tanımda Üye İzinleri ile sağlanır.