You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 19 Next »


Amaç

E-posta dinleme ile e-mailin sisteme kaydedilmesi, destek kaydı ilişkisinin oluşturulması ve firma-kişi kartları ile ilişkilendirmesidir. Parametre ayarı ile dinleme ayarları ve işlem bilgisine göre e-posta dinleme ayarları oluşturulur.

Bilgilendirme

E-posta dinleme için Otomatik görev → Zamanlama ileri tarihli çalıştır olarak tarih veya saat seçimine göre çalıştırmanız önerilir.

 Görev Zamanlama

Otomatik Görevler | E-posta Dinleme

1- Gereksinimler

E-posta dinleme işlemi için hangi protokol ile çalışıldığı belirlemek gerekir. E-posta dinleme otomatik görev parametre ayarları IMAP protokolüne uyumlu olarak çalışır. POP ve SMTP gereksinimleri için geçerli değildir.

Bilgilendirme

IMAP protokolü için Gmail veya Outlook üzerinden herhangi bir ayar yapılmasına gerek yoktur. Otomatik görevler → Görevi tipi → E-posta dinleme seçildikten sonra parametre ayarlarından dinleme ayarı oluşturmanız yeterlidir.

Otomatik Görevler | E-posta Dinleme

2- Kullanım

Tanımlar → Otomatik görevler → Yeni görev  butonu tıklanır. Görev tipi "E-posta dinleme" seçilir. Daha önceki otomatik görev tanımlarındaki gibi otomatik görev alanları girilir. 

2.1 Parametre Ayarları | Dinleme Ayarları

E-posta dinleme | dinleme ayarları ekranında dinlenecek e-posta, şifre, sunucu bilgisi, port, filtre, inbox türü, crm kullanıcı adı ve crm şifre bilgisi bulunur.

E-posta: Dinlenecek mail adresinin tanımlandığı alandır.
Şifre: Dinlenecek mail adresinin şifresinin tanımlandığı alandır. Şifre alanı düz metin ile (şifre açık) görünür haldedir.
Sunucu Bilgisi: Dinlenecek mail adresinin sunucu bilgisidir. IMAP desteği olmalıdır. Örneğin ekran görüntüsünde outlook.office.365.com IMAP desteği bulunmaktadır. IMAP Gmail desteği veya outlook desteği için Outlook veya Gmail destek sayfalarından incelenmelidir.

IMAP Bilgileri

Gmail Imap Bilgileri ; Port No = 993, host = imap.gmail.com
Microsoft Outlook, Exchange Imap Bilgileri ; Port No = 993, host = outlook.office365.com

Port: Dinlenecek mail adresinin port bilgisidir. Varsayılan olarak IMAP Port bilgisi SSL ve port numarası 993 aktif gelir. 
SSL Kullan: Varsayılan olarak işaretli gelmektedir. SSL kutucuğu işaretsiz ise 143 port bilgisi görülür. SSL'li veya SSL'siz kullanım port numaranız farklı ise port alana girilir.
Filtre: Varsayılan olarak filtre ekranı boştur. Filtre oluşturma için (TO, TITLE, BODY, FROM, ISREPLY) çıktılarından yararlanılır. 

IMAP Hakkında Ek Bilgi

IMAP
Imap ile birden fazla cihaza aynı anda mail servisi verilebilmektedir. Mail verileri sunucu tarafında tutulup bilgisayara herhangi bir indirme işlemi yapılmamaktadır. Gelen maillerin bayrakları değiştirilebilir ve farklı klasörlere aktarma işlemi yapılabilmektedir. (Gelen kutusu, ertelenenler vs).

Çalışma Mantığı :
Sistem ilk defa çalıştırılırken son mailin ID si alınır ve sonraki isteklerde son mailin ID si başlangıç verilerek yeni gelen mailler listelenir. Kullanıcının belirlediği sıklıkta tekrar dinleme yapılır. Yeni maillerin filtre edilmesi için text alanı açılmıştır. İstenilen mail çıktıları (TO, TITLE, BODY, FROM, ISREPLY) sistemde tsq sorgusuyla yazılarak filtrelenebilir.

Inbox Türü: Varsayılan olarak "Okunmadı" seçili gelir. Dinlenecek mail adresinden okunmadı mailleri görüntülemeyi sağlar. Diğer Inbox türleri ise okdundu, yeni ve hepsi dir.

 Inbox Türleri

CRM Kullanıcı adı ve şifresi: Logo CRM'e giriş sağlarken kullanıcı adınız ve şifre bilgisi girilir. Amaç quartz için oturum açmayı sağlar.

2.1.1 Dinleme Ayarları Zorunlu Alanlar

Dinleme ayarları için zorunlu alanlar bulunur. E-posta, CRM kullanıcı adı ve şifre alanları zorunlu alanladır. Fakat E-posta alanından dinleme işlemi yapıldığı için e-posta bilgisini doğru girmeniz beklenir. Aksi taktirde e-posta dinleme işlemi gerçekleşmez. E-posta dinleme işleminden hata aldığınızda Windows→ Olay görüntüleyicisi→ Uygulama Hizmet Günlükleri → Logo Group altından kaynak sınıf LogoCRMQuartz hata, uyarı veya bilgi durumları görüntülenir.

 Zorunlu Alanlar ve Logo CRM Quartz


2.1.2. Filtre Tanımlama

Gelen mailin TO, TITLE, BODY, FROM, ISREPLY alanlarına göre filtreleme işlemi yapılabilmektedir.

Filter Örnekleri

Örnek 1  

İstek: Konusunda Hata ifadesi geçen mailler için dinleme başlatılsın.

FiltreTITLE like '%Hata%' 

Örnek 2

İstek[email protected] adresinden gelen mailler için dinleme başlatılsın.

FiltreFROM= 'ornek@mail.com'

Örnek 3 

İstek: TO da [email protected] adresine gelen ve konusunda Teklif Bilgisi ifadesi geçen mailler için dinleme başlatılsın.

FiltreTO= '[email protected]' AND TITLE like '%Teklif Bilgisi%' 

Örnek 4

İstek: Reply mailleri dışındaki mailler için dinleme başlatılsın.

FiltreISREPLY='false'

2.2 Parametre Ayarları | İşlem