Widget | İletişim Yardım Masası (HelpDesk)

Tanım

Kullanıcıların yardım masasına müracaat edip destek alabileceği tüm sayfalara eklenebilen bir widgettır.

Kullanımı

Özelleştirilebilir sistem sayfalarına ya da yeni oluşturulan sayfalara widget olarak eklenmektedir. Widget'ın özelliği kullanıcılar arası (cari kısıtı ile) mağaza bazlı bir iletişim-yardım platformu oluşturmaktır. Yeni konuşma oluşturulabilir, konuşma içinde kullanıcının bulunduğu birim ve altındaki carilere ait tüm kullanıcılarla iletişime geçilebilir, yetkiye bağlı olarak konuşma silinebilir veya cari detay kartı açılabilir. Okunmayan mesaj olması durumunda konuşmanın üstünde mesaj ikonu çıkar ayrıca okunmamış olan mesajların arkaplanı gri olarak görünür. Mobil görünümde solda listelenen konuşmalar bir dropdown içinde yukarıda görünür.
"Tasarım Modu" açıldığında "Sayfa Tasarımı Düzenle" özelliği ile sayfa layout üzerinden "Yeni Widget Ekle" ile eklenebilir.

Ekran

Görünüm

Tüm sayfalara eklenebilir widget bileşenidir. Bu widgetın ayarları kapalıdır. Tamamen responsive görünümü vardır, telefon, tablet ve bilgisayar ekranlarında sağlıklı çalışır. Kullanıcı grubu yetkilerinde konuşma silme yetkisi de bulunmaktadır.

Veritabanı İşlemleri

PRT_HELPDESK

Konuşmaların master kaydının tutulduğu tablodur, uyarlama yapılamaz.

  • ID Tamsayı id alanıdır.
  • STORE_ID Tamsayı mağaza kodu alanıdır.
  • DIALOGUE_CODE 10 karakterlik yazı alanıdır. Her konuşma için unique 6 haneli bir sayı oluşturulur.
  • ACCOUNT_CODE 50 karakterlik bir yazı alanıdır. Cari kodu bilgisi içerir.
  • TITLE 300 karakterlik bir yazı alanıdır. Konuşma başlığını içerir.
  • INSERT_DATE Tarih alanıdır. Konuşmanın oluşturulduğu tarih-saati içerir.
  • INSERTED_BY Tamsayı alanıdır. Konuşmanın hangi kullanıcı tarafından yaratıldığı bilgisini id olarak tutar.
  • UPDATE_DATE Tarih alanıdır. Konuşmanın en son değiştiği tarih-saati içerir.
  • UPDATED_BY Tamsayı alanıdır. Konuşmada en son mesaj atmış kullanıcının id bilgisdini tutar.
  • INT1 Ek alandır, tamsayı alanıdır.
  • INT2 Ek alandır, tamsayı alanıdır.
  • TEXT1 Ek alandır, yazı alanıdır.
  • TEXT2 Ek alandır, yazı alanıdır.
  • TEXT3 Ek alandır, yazı alanıdır.
  • TEXT4 Ek alandır, yazı alanıdır.
  • TEXT5 Ek alandır, yazı alanıdır.
  • BIT1 Ek alandır, boolean alanıdır.
  • BIT2 Ek alandır, boolean alanıdır.
  • DOUBLE1 Ek alandır, ondalık alanıdır.
  • DOUBLE2 Ek alandır, ondalık alanıdır.

PRTSP_HELPDESK_SET_READ

Konuşmayı okundu-okunmadı olarak işaretlemeyi set eden prosedürdür. Aktif session üstünden kullanıcı idsini kullanır ve parametre olarak sadece konuşma id bilgisini alır. Uyarlama yapılamaz.

  • HELPDESK_ID Tamsayı alanıdır, master konuşma kaydının id sini içerir.

PRT_HELPDESKITEM

Konuşma mesajlarının kaydının tutulduğu tablodur, uyarlama yapılamaz.

  • ID Tamsayı id alanıdır.
  • STORE_ID Tamsayı mağaza kodu alanıdır.
  • HELPDESK_ID Tamsayı alanıdır. Mesajların hangi konuşmaya bağlı olduklarını gösteren alandır. Foreign Keydir, referansı ise PRT_HELPDESK tablosundaki ID alanıdır. Bu key ile Delete cascade tanımlıdır yani Helpdesk id si ile bir konuşma master tablosundan silindiğinde item tablosunda bu foreign key ile alakalı bütün kayıtlar da silinecektir.
  • ACCOUNT_CODE 50 karakterlik bir yazı alanıdır. Cari kodu bilgisi içerir.
  • BODY Yazı alanıdır. Mesaj bilgisini içerir.
  • IS_READ Boolean alanıdır. Mesaj okundu bilgisini içerir.
  • INSERT_DATE Tarih alanıdır. Mesajın oluşturulduğu tarih-saati içerir.
  • INSERTED_BY Tamsayı alanıdır. Mesajın hangi kullanıcı tarafından yaratıldığı bilgisini id olarak tutar.
  • UPDATE_DATE Tarih alanıdır. Kullanım dışıdır.
  • UPDATED_BY Tamsayı alanıdır. Kullanım dışıdır.
  • INT1 Ek alandır, tamsayı alanıdır.
  • INT2 Ek alandır, tamsayı alanıdır.
  • TEXT1 Ek alandır, yazı alanıdır.
  • TEXT2 Ek alandır, yazı alanıdır.
  • TEXT3 Ek alandır, yazı alanıdır.
  • TEXT4 Ek alandır, yazı alanıdır.
  • TEXT5 Ek alandır, yazı alanıdır.
  • BIT1 Ek alandır, boolean alanıdır.
  • BIT2 Ek alandır, boolean alanıdır.
  • DOUBLE1 Ek alandır, ondalık alanıdır.
  • DOUBLE2 Ek alandır, ondalık alanıdır.

PRTFN_HELPDESKREAD


Konuşmanın okunup okunmadığını belirleyen aktif session bilgisini kullanan bir fonksiyondur. Mantık olarak konuyu başlatan kişi ve diğer kullanıcılar kavramı mevcuttur. Uyarlama yapılamaz.

  • HELPDESK_ID Tamsayı alanıdır, master konuşma kaydının id sini içerir.

PRTV_HELPDESKLIST

PRT_HELPDESK tablosunun tüm alanlarını ve aynı zamanda ek olarak kullanıcı adı ve cari ismi içerir.

  • USERNAME 255 karakterli yazı alanıdır. NETSIS veritabanındaki SSOUSER tablosuyla PRT_HELPDESK tablosundaki INSERTED_BY alan eşitliğinde joinlenir.Kullanıcı adı içerir.
  • NAMESURNAME 200 karakterli yazı alanıdır. NETSIS veritabanındaki SSOUSER tablosuyla PRT_HELPDESK tablosundaki INSERTED_BY alan eşitliğinde joinlenir.Kullanıcının ad-soyadını içerir.
  • ACCOUNT_NAME 100 karakterli yazı alanıdır. PRTV_CURRENTACCOUNT viewıyla PRT_HELPDESK tablosundaki ACCOUNT_CODE alan eşitliğinde joinlenir.Kullanıcının bağlı olduğu cari ismini içerir.
  • IS_READ Bit alanıdır. PRTFN_HELPDESKREAD fonksiyonunu kaydın ID si ile çalıştırarak mesajın okunup okunmadığını hesaplar.

PRTV_HELPDESKITEMLIST

PRT_HELPDESKITEM tablosunun tüm alanlarını ve aynı zamanda ek olarak kullanıcı adı ve ad-soyad içerir.

  • USERNAME 255 karakterli yazı alanıdır. NETSIS veritabanındaki SSOUSER tablosuyla PRT_HELPDESK tablosundaki INSERTED_BY alan eşitliğinde joinlenir.Kullanıcı adı içerir.
  • NAMESURNAME 200 karakterli yazı alanıdır. NETSIS veritabanındaki SSOUSER tablosuyla PRT_HELPDESK tablosundaki INSERTED_BY alan eşitliğinde joinlenir.Kullanıcının ad-soyadını içerir.


Page viewed 2349 times by 2 users since Feb 01, 2017