You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 10 Next »

KPI Skor Kartının Uygulanması

Amaç

KPI ile Logo CRM üzerinde performans ölçümlemesi yapılması ve belirlenen kriterde ve zaman aralıklarında yapılan kayıt toplamlarının verilen hedeflere oranı görüntülenmesi.

Kullanımı

KPI tanımı yapılarak, bir kullanıcıya tanımlanan günlük, haftalık, aylık girilmesi gereken aktivite, fırsat, teklif gibi ekranlardaki kayıt sayısının belirlenen hedefe ne kadar ulaştığı görüntülemesi yapabilirsiniz. KPI kurgulamak için öncelikle Tanımlar> KPI> Tanımlar bölümünden ölçümleri görüntüleyebilmek için KPI skor kartı eklenir.

 Tanımlar > KPI > Tanım

 Yeni KPI Tanımı

KPI tanım liste ekranın sağ tarafında Yeni tanım butonu tıklanır ve KPI Tanım detay ekranı gelir.



Örnek1: Satış temsilcisinin, Ay bazında Aktive kayıtlarının kontrolünü sağlayan KPI tanımı.

  • Ad: KPI tanımına verilen isimdir.
  • Hedef Nesne Türü: Aktiviteler için örnek yapıldığından aktivite seçimi yapılır. Hangi bölümde rapor alınacaksa o bölümden seçim yapılır.
  • Kriter: Bu alan sonuçların doğru çıkabilmesi için önemlidir. Burada iki tarih belirlenir; biri başlangıç tarihi, diğeri bitiş tarihidir. Bu tarihler Ölçümleme Frekansı kısmında belirlenen aralıkların sistem tarafından otomatik alınabilmesi için verilmelidir.

Yeşil artı işaretine tıklanarak Kriter vereceğimiz alanların açılması sağlanır.

Açılan satırda mavi "Check-in" seçildiğinde aktivite modülünün içerisindeki alanlar açılır Ölçümleme, aktivite tarihine göre yapılacağı için Tarih seçilir. Bunun yerine tercihen oluşturma tarihi de seçilebilir.

Tarihi seçildikten sonra yeşil renkle Eşit yazan alanda "Büyük veya eşit" seçilir.

Metin sekmesine geçilir ve RangeStart() komutu yazılır. Böylelikle Aralık Başlangıcını belirlemiş oluruz.

Bir tarih alanı deha eklenir ve eşit yazan alanda "Küçük veya eşit" seçilir.

Metin sekmesinde de ve Aralık sonunu belirlemek için RangeEnd() komutu yazılmalıdır.

Son olarak Satış Temsilcisi kriteri verilmelidir.

  • Yön: Ölçümlenecek verinin düşük mü yoksa yüksek mi olacağı seçilir.
  • İfade: Toplam kayıt sayısını almak için öndeğer olarak gelir.

Ölçümleme Frekansı:

  • Aralık: Hangi aralıkta rapor çıkacağının belirlendiği bölümdür.
  • Karşılaştırma Aralığı: Resimde gözüken kutucuk işaretlenirse karşılaştırma aralığı aktif olur. Aralık kısmında belirtilen kriter ile karşılaştırma yapılır.
  • Ölçümleme Frekansı: Ölçümleme tipini belirler. Örnekte Gün seçilmiştir.

Bölgeler:

  • Yeşil Bölge: Hedefler burada tanımlanır. Yeşil bölgede belirtilen hedef geçilirse olumlu anlamına gelir. Örnekte 5 değeri belirlenmiştir.
  • Kırmızı Bölge: Burada belirlenen değerin altında ise kırmızı renk olur. Hedef tutturulamamıştır. Örnekte 3 belirlenmiştir.

Sonuç olarak şöyle bir tanımlama yapılmıştır. Bulunduğumuz ay içerisindeki Aktivite kayıtları ile bir önceki ayın Aktivite kayıtları karşılaştırılmıştır. Bulunulan ay içerisinde 5'ten fazla kayıt varsa yeşil, 3'ten az ise kırmızı gösterilir.
KPI tanımlaması yapılmıştır. Bir sonraki adımda, bir skor kartı oluşturulmalıdır.

Ekranda skor kartının adı belirlenir ve bağlantı butonu ile istenilen KPI tanımı eklenir.


Kaydetme işlemi tamamlandıktan sonra ilgili satış temsilcinin hedefleri gözlemlenebilmektedir.

Bağlantı ile eklediğiniz KPI satırına basıldığında eklenmiş olan Aktivitelerin listesini görebilirsiniz. Ayrıca Grafikleri Göster butonuna basıldığında Mevcut ve Önceki değerleri bir arada görüntüleyebilirsiniz.


  • Skor Kartı içerisine birden fazla Bağlantı yapılabilmektedir.

Örnek2: Bugün ve Dün Aktivite kayıtlarını karşılaştırma yapan KPI tanımı.

Örnek3: Yılbaşından bugüne Son Üç Gün ve Türü Yeni İş olarak kaydedilmiş Fırsat kayıtları arasından karşılaştırma yapan KPI tanımı.

Oluşturulan Skor Kartları bağlantı yapıldığında görüntü aşağıdaki şekildedir.