KPI Skor Kartının Uygulanması

Amaç

KPI ile Logo CRM üzerinde performans ölçümlemesi yapılması ve belirlenen kriterde ve zaman aralıklarında yapılan kayıt toplamlarının verilen hedeflere oranı görüntülenmesi.

Kullanımı

KPI tanımı yapılarak, bir kullanıcıya tanımlanan günlük, haftalık, aylık girilmesi gereken aktivite, fırsat, teklif gibi ekranlardaki kayıt sayısının belirlenen hedefe ne kadar ulaştığı görüntülemesi yapabilirsiniz. KPI kurgulamak için öncelikle Tanımlar> KPI> Tanımlar bölümünden ölçümleri görüntüleyebilmek için KPI skor kartı eklenir.



 Yeni KPI Tanımı

KPI tanım liste ekranın sağ tarafında Yeni tanım butonu tıklanır ve KPI Tanım detay ekranı gelir.

 Örnek: Yıllık Tamamlanan Aktivitelerin Kaç Tanesi Satış Oldu

KPI ölçümleme örneğimizde "Yıllık Tamamlanan Aktivitelerin Kaç Tanesi Satış Oldu"  görüntülemek için aşağıdaki adımlar izlenir.


  • Ad: KPI tanımına verilen isimdir.
  • Hedef Nesne Türü: Aktiviteler için örnek yapıldığından aktivite seçimi yapılır. Hangi bölümde KPI raporu alınacaksa ilgili iş nesnesi seçim yapılır.
  • Kriter: Bu alan sonuçların doğru çıkabilmesi için önemlidir. Burada iki tarih belirlenir; biri başlangıç tarihi, diğeri bitiş tarihidir. Bu tarihler Ölçümleme Frekansı kısmında belirlenen aralıkların sistem tarafından otomatik alınabilmesi için verilmelidir.

 Kriterin Uygulanması

Kriterin Uygulanması;

  • Yeşil artı işaretine tıklanarak Kriter vereceğimiz alanların açılması sağlanır.



  • Örneğin "Ve" şart koşuluna göre (plus) tıklanır ve aktivite iş nesnesinin içerisindeki alanlar görüntülenir. (plus) butonuna tıklandığı zaman öndeğer olarak ilk satırdaki mavi renkte görülen alan bilgisi gelir. Alan bilgisine tıklanır ve KPI ölçümleme, aktivite tarihine göre yapılacağı için Tarih seçilir. Bunun yerine tercihen oluşturma tarihi de seçilebilir.




  • Tarihi alanı seçildiğinde yeşil renkle Eşit yazan alanda "Büyük veya eşit" seçilir.




  • Metin sekmesine geçilir ve RangeStart() komutu yazılır. Böylelikle aralık başlangıcını belirlenmiş olur.



  • Aynı şekilde tekrardan ve (plus) şart koşulu ile yeni bir tarih alanı eklenir ve eşit yazan yeşil renkteki alanda "Küçük veya eşit" seçilir.



  • Metin sekmesinde de ve Aralık sonunu belirlemek için RangeEnd() komutu yazılmalıdır.



  • Kriterin son aşamasında ise Aktivitenin Durum bilgisi "Tamamlandı" ve Kategori bilgisi "Satış" seçilmelidir. 

  • Yön: KPI ölçüm verisinin düşük mü yoksa yüksek mi olacağı belirlenir.


  • İfade: Toplam kayıt sayısını almak için ön değer olarak gelir.


  • Ölçümleme Frekansı

    Aralık: Hangi aralıkta rapor çıkacağının belirlendiği bölümdür.

    Karşılaştırma Aralığı: Resimde gözüken kutucuk işaretlenirse karşılaştırma aralığı aktif olur. Aralık kısmında belirtilen kriter ile karşılaştırma yapılır.


    Ölçümleme Frekansı: Ölçümleme tipini belirler. Örnekte Gün seçilmiştir.


  • Bölgeler


      Yeşil Bölge: Hedefler burada tanımlanır. Yeşil bölgede belirtilen hedef geçilirse olumlu anlamına gelir. Örnekte 5 değeri belirlenmiştir.
      Kırmızı Bölge: Burada belirlenen değerin altında ise kırmızı renk olur. Hedef tutturulamamıştır. Örnekte 3 belirlenmiştir.

Sonuç

Bulunduğumuz ay içerisindeki Aktivite kayıtları ile bir önceki ayın Aktivite kayıtları karşılaştırılmıştır. Bulunulan ay içerisinde 5'ten fazla kayıt varsa yeşil, 3'ten az ise kırmızı gösterilir. Tanımlar → KPI tanımlaması için örnek bir tanımlama yapılmış oldu. Bir sonraki adımda ise KPI Skor kartı oluşturmaktır.

Görüntülenmesi

Sol menü ağacında Satış Pazarlama→ KPI skor kartları açılır. Yeni KPI skor kartı butonu tıklanır. Ekranda skor kartının adı belirlenir ve bağlantı butonu ile istenilen KPI tanımı eklenir.

Kaydetme işlemi tamamlandıktan sonra aktivitelerin satış olma durumunu görüntülenir.

Bağlantı ile eklediğiniz KPI satırına basıldığında eklenmiş olan Aktivitelerin listesini görebilirsiniz. Ayrıca Grafikleri Göster butonuna basıldığında Mevcut ve Önceki değerleri bir arada görüntüleyebilirsiniz.




Bilgilendirme

Skor Kartı içerisine birden fazla Bağlantı yapılabilmektedir.