You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 2 Next »

Her rapor şablonunda ana başlık, alt başlık, kolon başlıkları, listelenen satırlar ve toplamlar bölümleri yer alır. Raporu oluşturan 7 ana bölüm vardır: 

1-Rapor Başlığı
2-Üstbilgi
3-Grup Üstbilgisi
4-Düz
5-Grup Altbilgisi
6-Altbilgi
7-Rapor Sonu

Rapor Başlık Bilgisi: Raporun başlık bölümünde tanımlanan raporun adı, rapor tarihi / saati, kurum numarası, kurum adı, kullanıcı adı gibi rapor başlık bilgileri yer alır. Rapor / Sayfa Başlığı alanına tıklandığında Özellikler bölümünde yer alan Bölüm No alanından rakam girilerek rapordaki yeri belirtilir. Bölüm Tipi alanından ise Rapor Başlığı seçimi yapılmalıdır. Rapor başlığı rapor oluşturulduğunda bir kere basılır ve raporun en üstünde yer alır.

Başlık bölümünde yer alması istenen alanlar ve bu alanlarda tanımı yapılan rapora göre yazdırılacak bilgiler için  Alan ekle seçeneği kullanılır. Daha sonra ilgili alanda yer alması istenen özellikler ve değerlerinin ne olacağı sağda yer alan Özellikler menüsünden kaydedilir.

Üst Bilgi: Raporda yer alacak bilgiler her sorgulamada değiştikçe, raporun her sayfasında tekrar eden başlık bilgilerinin yer aldığı bölümdür. Varlık Listesi Raporu'ndan örnek vermek gerekirse, Kategori, Kod, Açıklama alanları gibi…

Raporda yer alacak standart ya da tanımlı alan başlıkları rapor tanım ekranında Ekle seçeneği altında yer alan Veri alanı seçeneği ile kaydedilir. Alan penceresinde eklenecek alanın türü ve içeriği belirlenir. Alanın özelliklerini belirlemek için Özellikler menüsü kullanılır. Kolon başlıkları için Kolon alanı seçilir. 

 

Grup Üstbilgisi: Rapora esas veriler sınıflandırılmış ise, Grup Üstbilgisi bölümünde başlık verilerek alttaki satırlar gruplandırılabilir. Örneğin; Varlık Listesi Raporu'nda, Motorlu Taşıtlar ayrı bir başlık altında gruplandırılarak raporlanabilir.

Alanlar: Rapora esas verilerin basıldığı bölümdür. Raporda satırlarda yer alması istenen bilgiler  Alan Ekle seçeneği ile kaydedilir ve değişkenleri belirlenir. Alan için eklenecek alanın türü ve içeriği belirlenir. Alanın özelliklerini belirlemek için Özellikler menüsü kullanılır.

Grup Altbilgisi: Rapora esas veriler sınıflandırılmış ise, Grup Altbilgisi bölümünde girilen bilginin gruplandırılmış satırların altında basılması sağlanabilmektedir.

Sayfa Toplamı ve Ara Toplam Bölümleri: Sayfa toplamı, ara toplam ve genel toplam bölümlerinde bastırılacak bilgiler özellikler alanında yer alan değişkenler alanından belirlenir. Rapor değişkenleri listelenir ve alana uygun değişken adı seçilerek rapor şablonuna aktarılır.

Rapor bölümleri ve bu bölümlerde yer alacak bilgiler her bölümde ayrı ayrı belirlenir. Rapor bölümlerinin boyut bilgileri ve hangi formatta şablonda yer alacağı her bölüm için ayrı ayrı kaydedilir. Bunun için Özellikler başlığı altında yer alan seçenekler ve değerleri kullanılır.