You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 16 Next »

Amaç

Firma, Teklif ve Destek kayıtları menülerinde liste ve detay ekranlarından e-posta gönderme işleminin yapılması sağlanması

Firma Liste Ekranı

Firmalar Liste Ekranından Mail Gönderimi

Firmalar ekranındayken müşteriye e-Posta gönderiminin yapılması sağlanmıştır. Firmalar liste ekranında bir firma satırını seçilir. İşlemler>e-Posta seçeneğine seçilir.

 Liste Ekranı e-posta seçimi

e-Posta Gönder: "e-Posta Bilgileri" penceresinde "Gönderen e-posta" alanındaki ön değeri değişmez.  Gönderen e- Posta daha önce ayarlı değilse sağ taraftaki (plus) seçilir ve ilgili e-Posta ayarları doldur. "Kime" alanındaki değeri değiştirmez buradaki bilgi ilgili firmadaki e-posta alanından çekmektedir. "Cc", "Bcc", "Konu" alanlarına giriş sağlanılır. "İçerik" bölümüne e-Posta içeriğini bilgileri girilir. Dokümanlar sekmesinde ekli bir dokümanı ekleyebilir veya yeni doküman oluşturulur. Eklenecek belgeler sekmesinde ise bilgisayar üzerinde eklenecek dosya seçebilir ve eklenebilinir. Son olarak ilgili firmaya e-Posta gönderimi için "Gönder" butonu tıklanır.  

 e-Posta gönderimi


E-posta Ayar ekranı

E-posta Ortak Seçim

Firma menüsü liste veya detay ekranından açılan e-posta ekranında sadece e-posta, dokümanlar ve eklenecek belgeler sekmelerinin gelmektedir. Gönderen e-posta ve CC bilgisinin Tanımlar>Güvenlik>E-posta ayarlarından otomatik gelmektedir, Kime bilgisi Firma detay ekranında e-posta bilgilerinden otomatik çekmektedir. 

 e-Posta bilgileri

Firma Detay Ekranı

Firmalar Detay Ekranından Mail Gönderimi

 Firmalar liste sayfasındayken bir firmayı seçer ve detay sayfasını açılır. İşlemler>e-Posta seçeneği tıklanır.  İlişkili kayıtlar>E-postalar ekranını açılır. E-postalar ekranındaki "e-Posta Gönder" butonuna tıklanır. Ekrana e-Posta gönderim ekranı gelir. Liste ekranındaki gibi e-Posta gönderim koşulları sağlanır.

 Detay Ekran e-Posta Gönderimi


Quartz Servisinin Kurulması ve Çalıştırılması

Firmalar E-posta Gönderiminde Doküman Ekleme

Amaç

Firmalar ekranında e-posta gönderirken sistemde var olan dokümanlar veya yeni oluşturabileceğiniz dokümanlardan seçim yapılması ya da doküman eklenebilmesi sağlamaktır.

Kullanımı

Firma menüsünde liste veya detay ekranında işlemler → e-Posta gönderimi tıklanılır ve "e-Posta Bilgileri" ekranındaki "Dokümanlar" sekmesine seçilir.  

 e-Posta Doküman

"Bağlantı" butonuna tıklanılır. "Doküman" penceresini görüntülenir. 

 e-Posta Doküman-Bağlantı

 "Doküman" penceresinde istenilen doküman satırları seçilir ve "Tamam" butonuna tıklanılır. Seçilen dokümanları "Dokümanlar" sekmesine eklenilir. 

Dokümanlar sekmesinde kolon olarak "Dosya", "Dizin", "Kullanıcılara Bildir" ve "Kaydetme Türü" kolonları yer alacaktır. "Bağlantı" ve "Bağlantı kaldır" butonları yer alacaktır. "Bağlantı" butonuna tıklandığında mevcuttaki  "Dokümanlar" penceresi açılacaktır. 

e-Posta Bilgileri>"Dokümanlar" sekmesindeki listede bir kayıt ekli olduğunda da "Bağlantı kaldır" butonu aktif olacaktır. Dokümanlar listesinde bir kayıt seçilip "Bağlantı kaldır" butonuna basıldığında ilgili satır listeden kaldırılacaktır. 

e-Posta Bilgileri>"Dokümanlar" sekmesindeki "+" butonuna basıldığında da mevcuttaki yeni doküman ekleme penceresi olan "Doküman" penceresi açılacaktır. 

 Doküman




Doküman ile ilişkili durumlar

Firma / teklif / fırsat / destek kayıtları e-posta gönderme ekranı dokümanlar sekmesine

  • Yeni doküman ekleme,
  • Bağlantı ekleme,
  • Bağlantı kaldırma butonları eklenmiştir.

Bağlantılı dokümanlar e-posta gönderme işleminden sonra ilgili tablolara kaydedilmiştir.

  • Firma için RL_Document_Firm
  • Teklif için RL_Proposals_Documents
  • Fırsat için RL_Document_Opportunity
  • Destek kaydı için RL_Document_Ticket tabloları kontrol edilebilir.



Uygulama Setup

Firmalar E-posta Gönderiminde Yeni Dosya Ekleme ve Gönderme


Amaç

Firmalar menüsünde detay veya liste ekranında e-posta gönderilirken bilgisayarda kayıtlı olan başka dokümanların eklenmesini sağlamaktır. 

Kullanımı

Eklenecek Belgeler sekmesinde bilgisayarda kayıtlı olan dokümanlardan seçim yapılarak birden fazla doküman eklenmesi sağlanmıştır. "e-Posta Bilgileri" penceresinde "Eklenecek belgeler" isimli bir sekme olacaktır. "Eklenecek belgeler" sekmesi; Teklif ekranı üzerinden açılan "e-Posta Bilgileri" sekmesi ile aynı işlevde olacaktır.

 Eklenecek Belgeler

"e-Posta Bilgileri" sekmesinde açıklama olarak "e-Posta ve Dokümanlar sekmesinde dosya eki alanlarının dışında, bilgisayarınızdaki dosyaları aşağıdaki listeyi kullanarak ekleyebilirsiniz." ifadesi yer alacaktır.

"Eklenecek belgeler" sekmesindeki ataç şeklindeki "Ekle" butonuna basıldığında mevcutta var olan(Teklif>e-posta>Eklenecek belgeler) "Eklenecek dosya" penceresi açılır. "Eklenecek dosya" penceresinde "Browse" butonuna tıklandığında "Open" penceresi açılacak ve bilgisayar üzerinde kayıtlı olan dokümanlar için seçim yapılır. Bu ekranın çalışma şekli Teklif ekranı üzerinden açılan e-posta>"E-posta bilgileri" ekranındaki "Eklenecek belgeler" sekmesi ile aynıdır. 

 Eklenecek Dosya


Eklenen belgeler PO_File içerisinde kaydedilmektedir. Ayrıca database de RL_Mail_File üzerinde eklenen dosyalar ilişkilendirilir.

LogoCRMAdaptationTools | Model Kontrolü

Firma Menüsünden Gelen ve Gönderilen E-postaların Dokümanları ile Gösterilmesi


Amaç

Firma kayıtlarında gelen ve gönderilen maillerin dokümanları ile gösterilmesidir.

Kullanımı

Firmaya gönderilen ya da firmanın gönderdiği maillerin ekleri ile birlikte gösterilmesi sağlanmıştır. Firmalar>"E-postalar" sekmesi üzerinde eklenmiştir. Firmanın göndermiş olduğu e-mail içerisinde ekli bir doküman var ise e-mail içerisindeki dosyalar "E-postalar" sekmesi altında "Dosyalar" kolonu altında gösterilir. "Dosyalar" kolonu altında gelen e-mail'in adı yer alır. "Dosyalar" kolonu altında gösterilen dosyalar veritabanında kayıt olmayacaktır, dokümanlar mail içerisinde tutulacaktır.

 Dosyalar

Model Eşitleme butonuyla eşitleme yapılır. Bu butona tıklandıktan hemen sonra uyarı mesajı gelir. Ancak model kontrol sırasında hata varsa hata verir. IIS Servisler bu işlem sonrasında restart (yeniden başlatma) edilir.

 Uyarı

Hatalı durum bildirme butonuyla ise "crm.destek@logo.com.tr"adresine kullanıcının model kontrol sonucu gönderilir. 

 e-mail gönderim

Context menüden de model kontrol formuna ait işlemler kısa yollarla yapılabilir.



Model Kontrol işlemine tıklandığında eğer model kontrolde uyarı veya hata olursa kullanıcı bunları isterse görüntüleyebilir.



Context Menu aracılığıyla Çalıştır-Model Eşitle-Yayınla işlemi yapıldığında, hatalar mevcutsa kullanıcıya uyarı verilir, model eşitleme işlemi yapılmaz ve ardından model kontrol formu açılarak bu hatalar kullanıcıya gösterilir.

Context Menu aracılığıyla Model Eşitle işlemi yapıldığında IIS servisler bu işlem sonrasında restart (yeniden başlatma) edilir. Hatalar varsa bunlar uyarı olarak gösterilir ve kullanıcı dilerse bu hataları görüntüleyebilir.

Veritabanı Ayarı

LogoCRMAdaptationTools | Veritabanı Ayar Kontrolü

LogoCRMAdaptationTools | Veritabanı ayarlarının kaydedildiği uygulamanın iptal edilip, bu uygulama içerisinde form olarak yönetilmesi sağlanmıştır. Veritabanı Ayarları formu AdaptationTools içerisinde oluşturulmuştur.

Form genel itibariyle yukarıda 3 adet "Yeniden Yükle", "Bağlantıyı Test et", "Bağlantıyı kaydet" butonları, orta kısımdaki veritabanı bilgilerinin girildiği layout ve en aşağıda bağlantı test durumunun gözüktüğü alandan oluşmaktadır.

 Veritabanı Ayarı

Default olarak formda, Authentication alanı Sql Server Authentication, port 1433 ve ağ kısmı yerel ağ olarak gelmektedir.

 Veritabanı ayarı

Gerekli alanlar doldurulduktan sonra ortadaki "Bağlantıyı Test Et" butonuyla database bağlantısı test edilir. Girilen bilgiler doğru ise bağlantı başarılı sonucu alınır veya girilen bilgiler yanlış ise başarısız sonucu alınır.

 Veritabanı Bağlantısı

LogoCRMAdaptationTools | Uygulama Klasörü

LogoCRMAdaptationTools | Uygulama Klasörü


LogoCRMAdaptationTools | Uygulama klasörü linkinin eklenmesi ve çalıştığı konumu kaydedilmesi sağlanmıştır. 

Aadaptation Tools her açıldığında , çalıştığı yer ile kayıt yaptığı yer farklı ise , kaldırıp tekrar eklenmesi sağlanmıştır. Adaptation Tools içerisine > Klasör link eklenmiştir ve çalıştığı ana dizinin açmasını sağlanmıştır.