Metaveri yönetiminin en önemli noktası dosyaların içerisindeki metaverilerin çıkartılması ve kullanılabilir hale getirilmesidir. Logo Doküman Yönetimi Servisi içerisinde dosyaya ait temel metaveriler (oluşturma tarihi, değişiklik tarihi, paylaşılan kullanıcılar, boyutu, durumu) otomatik olarak oluşturulur. Kuruma özel oluşturulan metaveri alanları kullanıcılar tarafından doldurulabilir. Logo Doküman Yönetimi sunduğu "Belge Türü" yapısıyla metaveri alanlarını gruplar ve sunduğu form yapısıyla veri işlemlerini kolaylaştırır. 

Dosya metaverilerine dosya detay ekranında bulunan "info" butonuna basarak ulaşabilirsiniz. Bu bilgiler "Belge Türü" ve "Detaylar" ekranlarında yer almaktadır.

Dosya yükleme ekranında metaverileri oluşturma işlemi için izlenecek adımlar şunlardır:

  • "Yeni Dosya Ekle" isimli dosya yükleme ekranında "Doküman Tipi" yazılı alandaki aşağı ok ikonuna basılır.
  • Gelen menüde istenilen belge türü seçilir ve "tamam" butonuna basılır. İgili belge türüne ait metaveriler listelenir.
  • Zorunlu olan değişken isimlerinin sağ üst kısmında yıldız işareti bulunmaktadır. Bu alan doldurulmazsa "kaydet" butonu aktif olmayacaktır.
  • Diğer alanların doldurulması zorunlu değildir.
  • İlgili alanlar doldurulduktan sonra "kaydet" butonuna basılır. 

Dosya detayı ekranında metaverileri düzenleme işlemi için izlenecek adımlar şunlardır:

  • Dosya detayı ekranında "info" butonuna basılır.
  • "Detaylar" ekranında ki "Düzenleme" butonuna basılır.
  • İstenilen düzenlemeler yapıldıktan sonra "kaydet" butonuna basılır.