Öneri/şikayet eklemek için uygulama menüsünden “Öneri/Şikayet Yön.” ana modülüne, bu modülden de “Öneriler/Şikayetler”e tıklanır. Açılan “Öneri/Şikayet - Listeleme” ekranından “Ekle” butonu kullanılarak yeni bir öneri/şikayet eklenir.

“Öneri/Şikayet – Ekleme” ekranında “Lokasyon”, “Tür” ve “Bildirim Metni” zorunlu alanlardır. “Tür” alanından eklemesi yapılanın öneri, şikayet, talep veya hata bildirimi olduğu belirtilir. Gerekli alanlar doldurulduktan sonra “Kaydet” butonuna basılır.

Yeni bir öneri/şikayet eklemesi yapıldıktan sonra sistem, kullanıcıyı “Öneri/Şikayet - Düzenleme” ekranına yönlendirir. Bu ekrandan öneri/şikayet bilgileri düzenlenebilir. Ekranda yer alan “Durum” alanını değiştirmek için uygulama menüsünden “Öneri/Şikayet Yön.” ana modülüne, bu modülden de “Ö./Ş. Değerlendirmeler”e tıklanır. Açılan listeleme ekranından ilgili öneri/şikayet “Düzenle” modda açılır. Açılan “Öneri /Şikayet – Değerlendirme - Düzenleme” ekranından gerekli alanlara eklemeler ve düzenlemeler yapılabilir. “Durum” alanı değiştirilebilir.

“DÖF’e Dönüştür” butonuna tıklanmasıyla eklemesi yapılan öneri/şikayet “DÖF”e dönüşütülür. “Kaydet” butonuna basılmasıyla ilgili öneri/şikayet değerlendirmesi üzerindeki değişiklikler başarıyla kaydedilir.

Kullanıcının kendi açtığı öneri/şikayetleri görebilmesi için uygulama menüsünden “Öneriler/Şikayetler” ana modülüne, bu modülden de “Önerilerim/Şikayetlerim”e tıklanır.