e-Fatura Durum Kodları ile ilgili ayrıntılı bilgiye bu dokümandan ulaşabilirsiniz.
e-Fatura GİB durum kodları şunlardır:
|
|
|
|
| |
---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Faturalar yeniden gönderilmeli |
|
| ZARF ID uzunluğu 32 karakterden farklıysa ilgili hata alınır. | ZARF ID uzunluğu 32 karakter olmalıdır. | Faturalar yeniden gönderilmeli. | |
|
| Faturalar yeniden gönderilmeli. | |||
|
|
| GIB sisteminde geçici bir durum |
| |
|
|
|
| Faturalar yeniden gönderilmeli. | |
|
|
|
| Faturalar yeniden gönderilmeli. | |
|
| ZARF ID | ZARF ID | Faturalar yeniden gönderilmeli. | |
|
| Zarftaki faturalar doğru şekilde çıkarılamadığı için ilgili hata alınır. | Faturalar yeniden gönderilmeli(faturanın aynı ETTN ile tekrar | ||
|
|
|
| Faturalar yeniden gönderilmeli(faturanın aynı ETTN ile tekrar | |
|
| Zarf ID ve ZIP dosyası adı aynı değil ise ilgili hata alınır. | Zarf ID ve ZIP dosyası adı aynı olmalıdır. | Faturalar yeniden gönderilmeli. | |
|
| Faturalar yeniden gönderilmeli. | |||
|
|
|
| Faturalar yeniden gönderilmeli. | |
|
| GİB şema kontrollerinden geçebilen bir faturanın alıcının sisteminde de XML | Faturalar yeniden gönderilmeli. | ||
|
| Faturalar yeniden gönderilmeli. | |||
|
|
| Faturalar yeniden gönderilmeli. | ||
|
|
| Merkez birim zarfı posta kutusuna gönderir. Eğer gönderim başarılı olmuşsa öncelikle zarfın merkezdeki durum kodu posta kutusundan sistem yanıtı gelene kadar 1220 "HEDEFTEN SISTEM |
|
|
|
| Faturalar yeniden gönderilmeli. | |||
| GÖNDERİCİ BİRİM YETKİSİ YOK | Gönderici birim etiketinde "GB" yerine "PK" tanımlanmış olabilir. | Gönderici birin etiketinde "GB" tanımlı olmalıdır. | Faturalar yeniden gönderilmeli. | |
| ile tekrar gönderimine izin verilir.) | ||||
|
| Posta kutusu etiketinde "PK" yerinde "GB" tanımlanmış olabilir. | Posta kutusu etiketinde "PK" tanımlı olmalıdır. | Faturalar yeniden gönderilmeli. | |
|
| İmza yetkisi kontrol edilemedi yanıtı imzanın yetersiz olduğu anlamına gelmemektedir. Müşterinin ekstra kontrol istediği durumlarda ilgili hata alınır. |
|
| |
|
| Faturalar yeniden gönderilmeli. | |||
|
|
|
|
| |
|
| Faturalar yeniden gönderilmeli. | |||
|
|
| Alıcının VKN/TCKN ve etiket bilgisinin güncel olduğundan emin olunuz. (Etiket ya da yöntem değiştirmiş olabilir.)Göndericinin VKN/TCKN ve etiket bilgisinin güncel olduğundan emin olunuz. |
| |
|
| Faturalar yeniden gönderilmeli. | |||
|
| Faturalar yeniden gönderilmeli. | |||
| SİSTEM YANITI HAZIRLANAMADI | Faturalar yeniden gönderilmeli. | |||
ile tekrar gönderimine izin verilir.) | |||||
|
| Faturalar yeniden gönderilmeli. | |||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 1220 durumunun |
|
| Zarfın başarısız işlendiğine dair bir kod dönülmesi halinde Merkezde 1220 durum koduyla bekleyen zarfın yeni durumu 1230 "HEDEFTEN SİSTEM YANITI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Faturaların yeniden gönderilme aşamaları:
- Kodların başında "*" işareti var ise;
İlgili durum kodları alındığında, satış faturasının aynı ETTN ile gönderimine izin verilmez. e-Fatura uygulaması normal işleyişinde bu faturaların tekrar gönderimine gerek duyulmamaktadır.
- Kodların başında "*" işareti yok ise;
İlgili durum kodları alındığında, satış faturasının aynı ETTN ile tekrar gönderimine izin verilir.
- İlgili zarfın üzerinde zarf sil işlemi yapılır
- Toplu efatura oluşturma ekranında taslaklar sekmesine gelen fatura taslaklardan silinir.
- Satış faturası üst bilgiler ekranından satış faturası silinir.
- Kaydedilen yeni satış faturası gönderilir.
- **1163 Durum kodunun alınmasının sebepleri;
- İlgili zarf içerisindeki faturanın daha önce gönderilmiş olup durum kodunu almadan silinip tekrar gönderim yapılmış olabilir.
- İlgili zarf içerisinde birden fazla efatura olması durumunda bunların sadece bir tanesi bile daha önce gönderildi ise aynı durum kodunu alır.
1163 durumundaki zarflarınız için şu işlemleri yapabilirsiniz. (online e-Fatura kullanılması durumunda)
- 1163 durum kodundaki zarflar, sağ klik > zarf sil ile silinir. (Eğer zarf içerisinde birden fazla fatura var ise; efaturaları tek tek zarflayıp gönderim yapıp, içerisindeki hangi faturanın 1163 durum kodunu aldığını tespit edebilirsiniz. Bu şekilde diğer faturalarınız da karşı tarafa başarılı bir şekilde ulaşacaktır. Sonrasında tekrar 1163 durum kodunu alan zarfı silip aşağıdaki adımları uygulayabilirsiniz)
- Fatura numarası ve tarihi ile efatura parametrelerinde gelen/giden dizinindeki giden klasörünün içerisinde fiziki olarak giden ilk zarf bulunmalıdır.
- e-Fatura giden kutusu zarf bazında açılarak zarf yükle butonu ile gönderdiğiniz ilk zarf yüklenmelidir. Sonrasında tekrar sorgula yapabilirsiniz.
1163 durumundaki zarflarınız için şu işlemleri yapabilirsiniz. (entegratör kullanılması durumunda)
- 1163 durum kodundaki zarflar, sağ klik > zarf sil ile silinir.
- Entegratör içerisinde zarf bazında 1300 durum kodlu zarf bulunup indirilir.
- Efaturaaktarım.exe uygulaması ile ilgili zarfı içeriye alabilirsiniz. (Efaturaaktarım.exe uygulamasını [email protected] adresine mail atarak temin edebilirsiniz.