e-Fatura Durum Kodları ile ilgili ayrıntılı bilgiye bu dokümandan ulaşabilirsiniz.

e-Fatura GİB durum kodları şunlardır:



GIB DURUM KODLARI




AÇIKLAMALARI



SEBEP



ÇÖZÜM


İlgili durumda yapılması gereken



*1000



ZARF KUYRUĞA EKLENDİ


Gönderici birim, içerisinde FATURA belgesi olan zarfı oluşturur ve Merkez Birime (GİB' e) gönderir. Bu zarf Merkez Birimde kuyruğa alınır. Zarfın durumu "ZARF KUYRUĞA EKLENDİ" olur.



GİB'teki yoğunluk



-



Durum kodunun güncellenmesi beklenmelidir.















*1100

















ZARF İŞLENİYOR














Merkez Birimde kuyruğa alınan zarf, kuyrukta sırası geldiğinde işlenmeye başlar. Burada zarfın durumu "ZARF İŞLENİYOR" olmaktadır. "1000" ve "1100" statülerinde zarf GİB' e iletilmiştir. Bu aşamalarda Gönderici Birim Merkez'de durum sorgular ve bu iki durum kodundan biri cevap olarak dönerse faturanın ERP statüsü "GİB'e gönderildi" olur.
















GİB'teki yoğunluk
















-
















Durum kodunun güncellenmesi beklenmelidir.


1110


ZIP DOSYASI DEĞİL

















NOT: Zarf gönderim aşamalarında çeşitli işlemlerden, şema ve schematron kontrolünden geçer. Gönderilen zarfın GİB'in belirlediği standartlara uygun olmamasından dolayı hata alınırsa ilgili durum kodları alınır.

Faturanın bulunduğu zarfa GİB'de işlenmesi sırasında ilgili hata kodlarından birini alırsa faturanın statüsü "GİB'de işlenemedi" olarak güncellenir. Bu aşamadan sonra süreç sonlanır, işlem alıcıya iletilemeden bu aşamada kalır.


Zarf formatı ".ZIP" formatında değilse ilgili hata alınır.


Gönderilen zarf formatı ".ZIP" olmalıdır.

Faturalar yeniden gönderilmeli
(faturanın aynı ETTN ile tekrar gönderimine
izin verilir.)



1111


ZARF ID UZUNLUĞU GEÇERSİZ


ZARF ID uzunluğu 32 karakterden farklıysa ilgili hata alınır.

ZARF ID uzunluğu 32 karakter olmalıdır.

Faturalar yeniden gönderilmeli.
(faturanın aynı ETTN
ile tekrar gönderimine izin verilir.)


1120


ZARF ARŞİVDEN KOPYALANAMADI




Faturalar yeniden gönderilmeli.
(faturanın aynı ETTN
ile tekrar gönderimine izin verilir.)



1130



ZIP AÇILAMADI



Zarf okunamadığı durumlarda ilgili hata alınır.

GIB sisteminde geçici bir durum
olabilir ve ya zarfın dosyasında hata da olabilir. Dosyada hata var ise, yeniden zarflanıp gönderilmesi gerekmektedir.
Aksi halde faturalar yeniden gönderilmeli


Faturalar yeniden gönderilmeli.
(faturanın aynı ETTN ile tekrar gönderimine izin verilir.)


1131


ZIP BİR DOSYA İÇERMELİ



Zarf içerisinde dosya bulunmadığında ilgili hata alınır.


Zarf içerisinde dosya (Fatura, uygulama yanıtı, sistem yanıtı) olmalıdır.

Faturalar yeniden gönderilmeli.
(faturanın aynı ETTN
ile tekrar gönderimine izin verilir.)



1132



XML DOSYASI DEĞİL



Dosyalar (Fatura, U&S Yanıtı)
.XMLformatında olmadığında ilgili hata alınır.


Dosyalar (Fatura, U&S Yanıtı) .XML formatında olmalıdır.

Faturalar yeniden gönderilmeli.
(faturanın aynı ETTN
ile tekrar gönderimine izin verilir.)



1133


ZARF ID VE XML DOSYASININ ADI AYNI OLMALI


ZARF ID
(<sh:DocumentIdentification>) ile XML ID(xxxxxxxx.xml) aynı karakterleri içermez ise ilgili hata alınır.

ZARF ID
(<sh:DocumentIdentification>) ile XML ID(xxxxxxxx.xml) aynı karakterleri içermelidir.

Faturalar yeniden gönderilmeli.
(faturanın aynı ETTN
ile tekrar gönderimine izin verilir.)


1140


DOKUMAN
AYRIŞTIRILAMADI


Zarftaki faturalar doğru şekilde çıkarılamadığı için ilgili hata alınır.


Faturalar yeniden gönderilmeli(faturanın aynı ETTN ile tekrar
gönderimine izin verilir.)



1141



ZARF ID YOK



Zarf ID alanı boş ise ilgili hata alınır.


Zarf ID alanı boş olmamalıdır.

Faturalar yeniden gönderilmeli(faturanın aynı ETTN ile tekrar
gönderimine izin verilir.)



1142


ZARF ID VE ZIP DOSYASI ADI AYNI OLMALI


Zarf ID ve ZIP dosyası adı aynı değil ise ilgili hata alınır.

Zarf ID ve ZIP dosyası adı aynı olmalıdır.

Faturalar yeniden gönderilmeli.
(faturanın aynı ETTN ile tekrar gönderimine izin verilir.)


1143


GEÇERSİZ VERSİYON




Faturalar yeniden gönderilmeli.
(faturanın aynı ETTN ile tekrar gönderimine
izin verilir.)



1150


SCHEMATRON KONTROL SONUCU HATALI



GIB'in belirlediği standartlarda olması gereken bilgiler yanlış girilmiştir.


Bilgiler kontrol edilip GIB'in belirlediği standartlara uygun hale getirilmelidir.

Faturalar yeniden gönderilmeli.
(faturanın aynı ETTN
ile tekrar gönderimine izin verilir.)


1160


XML SEMA KONTROLÜNDEN GEÇEMEDİ


GİB şema kontrollerinden geçebilen bir faturanın alıcının sisteminde de XML
kontrollerinden geçebilmesi gerekir. Alıcıyı uyarınız.


Faturalar yeniden gönderilmeli.
(faturanın aynı ETTN
ile tekrar gönderimine izin verilir.)



1161


İMZA SAHİBİ TCKN VKN ALINAMADI




Faturalar yeniden gönderilmeli.
(faturanın aynı ETTN
ile tekrar gönderimine izin verilir.)


1162


İMZA
KAYDEDİLEMEDİ




Hatasız gönderim için gönderimden önce "imza doğrulama" kontrolü yapılmalıdır.

Faturalar yeniden gönderilmeli.
(faturanın aynı ETTN ile tekrar gönderimine
izin verilir.)








**1163






GÖNDERİLEN ZARF SİSTEMDE DAHA ÖNCE KAYITLI OLAN BİR FATURAYI İÇERMEKTEDİR



Merkez birim zarfı posta kutusuna gönderir. Eğer gönderim başarılı olmuşsa öncelikle zarfın merkezdeki durum kodu posta kutusundan sistem yanıtı gelene kadar 1220 "HEDEFTEN SİSTEM YANITI GELMEDİ" şeklinde
olur. Bu zarftaki faturaların herhangi birinin yeni bir zarf ile tekrar gönderilmesi durumunda yeni gönderilen zarf 1163 "GÖNDERİLEN ZARF SİSTEMDE DAHA ÖNCE KAYITLI OLAN BİR FATURAYI İÇERMEKTEDİR"
durum kodunu içeren sistem yanıtını alacaktır.

NOT: 1300 durum kodu almış zarflar da tekrar gönderilirse aynı hata alınır.

Merkez birim zarfı posta kutusuna gönderir. Eğer gönderim başarılı olmuşsa öncelikle zarfın merkezdeki durum kodu posta kutusundan sistem yanıtı gelene kadar 1220 "HEDEFTEN SISTEM
YANITI GELMEDI" şeklinde olur.Bu zarftaki faturaların herhangi birinin yeni bir zarf ile tekrar gönderilmesi durumunda yeni gönderilen zarf 1163 "GONDERILENZARF SISTEMDE DAHA ONCE KAYITLI OLAN BIRFATURAYI
ICERMEKTEDIR" durum kodunu içeren sistem yanıtını alacaktır.




1163 "GONDERILEN ZARF SISTEMDE DAHA ONCE KAYITLI OLANBIR FATURAYI
ICERMEKTEDIR" durumu aynı fatura numarası ya da ETTN numarası ile daha önce gönderim (yükleme) yapıldığı durumlarda oluşur (farkında olmadan aynı fatura ya da ETTN numarası ile ikinci kez gönderim yapmaya çalışıyor olabilirsiniz.


Faturalar yeniden
Gönderilmemeli.
Bu hata kodunun alınması durumunda dokümanın en altında
yer alan işlem adımlarını
uygulayablirsiniz.



1170


YETKİ KONTROL EDİLEMEDİ




Faturalar yeniden gönderilmeli.
(faturanın aynı ETTN ile tekrar gönderimine
izin verilir.)


1171

GÖNDERİCİ BİRİM YETKİSİ YOK


Gönderici birim etiketinde "GB" yerine "PK" tanımlanmış olabilir.

Gönderici birin etiketinde "GB" tanımlı olmalıdır.

Faturalar yeniden gönderilmeli.
(faturanın aynı ETTN


















NOT: Zarf gönderim aşamalarında çeşitli işlemlerden, şema ve schematron kontrolünden geçer. Gönderilen zarfın GİB'in belirlediği standartlara uygun olmamasından dolayı hata alınırsa ilgili durum kodları alınır.



Faturanın bulunduğu zarfa GİB'de işlenmesi sırasında ilgili hata kodlarından birini alırsa faturanın statüsü "GİB'de işlenemedi" olarak güncellenir. Bu hata kodlarını içeren Sistem Yanıtı doğrudan merkez tarafından Gönderici Birim'e iletilir ve bu aşamadan sonra süreç sonlanır, işlem alıcıya iletilemeden bu aşamada kalır.



ile tekrar gönderimine izin verilir.)



1172


POSTA KUTUSU YETKİSİ YOK


Posta kutusu etiketinde "PK" yerinde "GB" tanımlanmış olabilir.

Posta kutusu etiketinde "PK" tanımlı olmalıdır.

Faturalar yeniden gönderilmeli.
(faturanın aynı ETTN ile tekrar gönderimine izin verilir.)



1175


İMZA YETKİSİ KONTROL
EDİLEMEDİ


İmza yetkisi kontrol edilemedi yanıtı imzanın yetersiz olduğu anlamına gelmemektedir. Müşterinin ekstra kontrol istediği durumlarda ilgili hata alınır.



.


Faturalar yeniden gönderilmeli.
(faturanın aynı ETTN ile tekrar gönderimine
izin verilir.)



1176


İMZA SAHİBİ YETKİSİZ




Faturalar yeniden gönderilmeli.
(faturanın aynı ETTN ile tekrar gönderimine izin verilir.)



1177



GEÇERSİZ İMZA



İmza doğrulama geçersizdir.


Hatasız gönderim için gönderimden önce "imza doğrulama" kontrolü yapılmalıdır.


Faturalar yeniden gönderilmeli.
(faturanın aynı ETTN
ile tekrar gönderimine izin verilir.)


1180


ADRES KONTROL EDİLEMEDİ




Faturalar yeniden gönderilmeli.
(faturanın aynı ETTN
ile tekrar gönderimine izin verilir.)




1181




ADRES BULUNAMADI





Etiket bilgisi ve VKN eşleşmesi yapılamıyor.

Alıcının VKN/TCKN ve etiket bilgisinin güncel olduğundan emin olunuz. (Etiket ya da yöntem değiştirmiş olabilir.)Göndericinin VKN/TCKN ve etiket bilgisinin güncel olduğundan emin olunuz.
(Etiket ya da yöntem değiştirmiş olabilir.)




Faturalar yeniden gönderilmeli.
(faturanın aynı ETTN ile tekrar gönderimine
izin verilir.)


1182


KULLANICI
EKLENEMEDİ




Faturalar yeniden gönderilmeli.
(faturanın aynı ETTN ile tekrar gönderimine
izin verilir.)



1183


KULLANICI SİLİNEMEDİ




Faturalar yeniden gönderilmeli.
(faturanın aynı ETTN ile tekrar gönderimine izin verilir.)


1190

SİSTEM YANITI HAZIRLANAMADI




Faturalar yeniden gönderilmeli.
(faturanın aynı ETTN






ile tekrar gönderimine izin verilir.)



1195



SİSTEM HATASI




Faturalar yeniden gönderilmeli.
(faturanın aynı ETTN ile tekrar gönderimine izin verilir.)






1200





ZARF BAŞARIYLA İŞLENDİ


Zarf işlenmiş, kontrollerden geçmiş ve merkez sistemde bir hata almamışsa zarfın durumu "ZARF BAŞARIYLA İŞLENDİ" olmaktadır. Bu aşamada zarfın durumu sistem yanıtı ile Gönderici Birime gönderilir. GİB' ten 1200 durum kodu "Zarf Başarıyla İşlendi" metni ile sistem yanıtı gönderildiğinde ERP statüsü "GİB' de işlendi- Alıcıya gönderilecek" olarak güncellenir. Aynı statü kodu Alıcı tarafından gönderildiğinde ise; bu zarfın alıcı tarafında işlendiği anlamına gelecektir.






-






-






-






*1210





DOKUMAN BULUNAN ADRESE GÖNDERİLEMEDİ



Zarf merkezde işlendikten sonra alıcıya gönderilir. Alıcıya gönderme sırasında herhangi bir sorun yaşanır ve zarfın gönderimi başarısız olur ise; göndericiye 1210 durum kodu döner. (Merkez birim zarfı dört defa göndermeyi dener, ilki göndericinin gönderip GİB'den geçerek alıcıya iletildiği saattir. 1210 durumu alınırsa GİB aynı zarfı 3 kere daha göndermeyi dener. 3 deneme saat 06.00 ve 18.00 saatleri arasında sırayla yapılmaktadır.)





-



GIB'in tekrar gönderim denemesi başarılı olur ise, 1300 BAŞARIYLA TAMAMLANDI durum kodu alınır. Eğer bu süre sonlandıktan sonra gönderim hala başarısız ise, 1215 DOKÜMANGÖNDERİMİ BAŞARISIZ, TEKRAR GÖNDERME
SONLANDI durum kodu alınır.




1210 durumunun
1215, 1220, 1230
ya da 1300 durumuna dönmesi
beklenmelidir. (2 gün)






1215





DOKÜMAN GÖNDERİMİ
BAŞARISIZ. TEKRAR GÖNDERME SONLANDI


Gönderim sırasında bir hata oluşması halinde zarf 1210 durum kodunun alındığı andan itibaren Merkez birim aynı zarfı dört defa ikişer saat arayla toplam sekiz saat içerisinde tekrar göndermeyi dener. Son denemede (dördüncü deneme) zarf hala karşı tarafa başarıyla iletilememiş ise zarfın durumu 1215 "DOKÜMAN GÖNDERİMİ BAŞARISIZ. TEKRAR GÖNDERME SONLANDI"
durum kodunu alır. 1215 durum kodunun alınmasının ardından ilgili zarftaki faturalar aynı Fatura ID' si ile tekrar gönderilebilecektir.






-






-




Faturalar yeniden gönderilmeli.
(faturanın aynı ETTN ile tekrar gönderimine izin verilir.)







*1220








HEDEFTEN SİSTEM YANITI GELMEDİ






Zarf merkezde işlendikten sonra alıcıya gönderilir, eğer gönderim başarılı olmuş ise; alıcıdan merkeze sistem yanıtı gelene kadar zarfın merkezdeki durumu 1220 "HEDEFTEN SİSTEM YANITI GELMEDİ " şeklinde olur
ve buna göre faturanın ERP statüsü de "Alıcıya gönderildi" olmaktadır.





1220 "HEDEFTEN SISTEM YANITI GELMEDI" durum
kodunda alıcı zarfı sistemine aldığını GİB'e bildirmiş ancak zarfı sorunsuzca işleyip işleyemediğine dair olumlu ya da olumsuz bir cevap dönmemiştir.




Bu durumda GİB yanıt dönmeyen mükelleflere otomatik uyarı maili atar. Ancak alıcı ile iletişime geçilerek yanıt dönmeleri sağlanabilir. Bu durumdaki zarfların içerisindeki faturaların tekrar gönderilmesi mükerrer gönderim
olacağından ikinci kez gönderilmemesi
gerekmektedir

1220 durumunun
1230 ve ya 1300 durumuna dönmesi beklenmelidir.
İki gün
içerisinde durum kodu güncellenmez ise; bu konuda alıcı ile görüşülebilir.





1230




HEDEFTEN SİSTEM YANITI BAŞARISIZ GELDİ

Zarfın başarısız işlendiğine dair bir kod dönülmesi halinde Merkezde 1220 durum koduyla bekleyen zarfın yeni durumu 1230 "HEDEFTEN SİSTEM YANITI
BAŞARISIZ GELDİ" olur. 1230 durum kodunun alınmasının ardından ilgili zarftaki faturalar aynı Fatura ID' si ile tekrar gönderilebilecektir. Bu nedenle fatura iptal süreçleri başlatılmaz. Gönderici birim merkeze sorgu gönderdiğinde faturanın ERP statüsü de "Alıcıda işlenemedi" olur.




-




-



Faturalar yeniden gönderilmeli.
(faturanın aynı ETTN ile tekrar gönderimine izin verilir.)





*1300





BAŞARIYLA TAMAMLANDI



Hedeften sistem yanıtının 1200 "ZARF BAŞARIYLA İŞLENDİ" durum kodu ile gelmesi halinde Merkezde 1220 durum koduyla bekleyen zarfın yeni durumu 1300 "BAŞARIYLA TAMAMLANDI" olur. Buna göre de gönderici birim, merkeze sorgu gönderdiğinde faturanın ERP statüsü "Alıcıda işlendi – Başarıyla işlendi" hale gelir.





-





-





-


Faturaların yeniden gönderilme aşamaları:

  • Kodların başında "*" işareti var ise;

İlgili durum kodları alındığında, satış faturasının aynı ETTN ile gönderimine izin verilmez. e-Fatura uygulaması normal işleyişinde bu faturaların tekrar gönderimine gerek duyulmamaktadır.

  • Kodların başında "*" işareti yok ise;


İlgili durum kodları alındığında, satış faturasının aynı ETTN ile tekrar gönderimine izin verilir.

    • İlgili zarfın üzerinde zarf sil işlemi yapılır
    • Toplu efatura oluşturma ekranında taslaklar sekmesine gelen fatura taslaklardan silinir.
  • Satış faturası üst bilgiler ekranından satış faturası silinir.
  • Kaydedilen yeni satış faturası gönderilir.


  • **1163 Durum kodunun alınmasının sebepleri;
  • İlgili zarf içerisindeki faturanın daha önce gönderilmiş olup durum kodunu almadan silinip tekrar gönderim yapılmış olabilir.
  • İlgili zarf içerisinde birden fazla efatura olması durumunda bunların sadece bir tanesi bile daha önce gönderildi ise aynı durum kodunu alır.


1163 durumundaki zarflarınız için şu işlemleri yapabilirsiniz. (online e-Fatura kullanılması durumunda)

  • 1163 durum kodundaki zarflar, sağ klik > zarf sil ile silinir. (Eğer zarf içerisinde birden fazla fatura var ise; efaturaları tek tek zarflayıp gönderim yapıp, içerisindeki hangi faturanın 1163 durum kodunu aldığını tespit edebilirsiniz. Bu şekilde diğer faturalarınız da karşı tarafa başarılı bir şekilde ulaşacaktır. Sonrasında tekrar 1163 durum kodunu alan zarfı silip aşağıdaki adımları uygulayabilirsiniz)
  • Fatura numarası ve tarihi ile efatura parametrelerinde gelen/giden dizinindeki giden klasörünün içerisinde fiziki olarak giden ilk zarf bulunmalıdır.
  • e-Fatura giden kutusu zarf bazında açılarak zarf yükle butonu ile gönderdiğiniz ilk zarf yüklenmelidir. Sonrasında tekrar sorgula yapabilirsiniz.


1163 durumundaki zarflarınız için şu işlemleri yapabilirsiniz. (entegratör kullanılması durumunda)

  • 1163 durum kodundaki zarflar, sağ klik > zarf sil ile silinir.
  • Entegratör içerisinde zarf bazında 1300 durum kodlu zarf bulunup indirilir.
  • Efaturaaktarım.exe uygulaması ile ilgili zarfı içeriye alabilirsiniz. (Efaturaaktarım.exe uygulamasını [email protected] adresine mail atarak temin edebilirsiniz.