You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 3 Next »

DESTEK DOKÜMANI
Ürün: LOGOCRM
Bölüm : KPI
KPI (Key Performance Indicator)
Crm üzerinde performans ölçümlemesi yapılmasını sağlar. Belirlenen kriterlerde ve zaman aralıklarında yapılan kayıt toplamlarının verilen hedeflere oranı görülür. Örnek olarak bir kullanıcıya tanımlanan günlük, haftalık,aylık girilmesi gereken aktivite sayısının, belirlenen hedefe ne kadar ulaştığı görülebilir.
Bunun için Tanımlar menüsü altında KPITanımlar bölümünden ölçümleri görebilmek için KPI skor kartı eklenir.




















































1
DESTEK DOKÜMANI
Ürün: LOGOCRM
Bölüm : KPI


Örnek Uygulama:
Son 30 gün içerisinde girilen kişiye göre aktivite sayısını kontrol edelim. Yukarıdaki resimde görüldüğü gibi KPI tanımlarına girildikten sonra










Yeni bir tanım ekllenir, aşağıdaki gibi bir pencere açılacaktır.




























Ad: KPI tanımına verilen isimdir.
Hedef Nesne Türü: Aktiviteler için örnek yapıldığından aktivite seçimi yapılır. Hangi bölümde rapor alınmak isteniyorsa o bölümünden seçim yapılır.
Kriter: Bu kısım sonuçların doğru çıkabilmesi için önemlidir.
Burada iki tarih belirlenir, biri başlangıç diğeri bitiş tarihi. Bu tarihler Ölçümleme Frekansı kısmında belirlenen aralıkların sistem tarafından otomatik alınabilmesi için yapılmalıdır.

2
DESTEK DOKÜMANI
Ürün: LOGOCRM
Bölüm : KPI


Küçük yeşil artı işaretine basılarak tarih alanı eklenir.








Açılan satırda mavi "Id" yazan kısımda Tarih seçimi yapılır. Ölçümleme Aktivite tarihine göre yapılacağından Tarih seçilir. Bunun yerine tercihen oluşturma tarihi de seçilebilir.




































Tarihi seçildikten sonra yeşil Eşit yazan kısıma büyük veya eşit' i seçelim








3
DESTEK DOKÜMANI
Ürün: LOGOCRM
Bölüm : KPI































Sonrasında resimde gözüken g harfi seçilir.









Açılan combobox' tan RangeStart' ı seçilir.






















4
DESTEK DOKÜMANI
Ürün: LOGOCRM
Bölüm : KPI
Artı işareti ile yeni kriter eklenir.








Daha sonra ortadaki yeşil eşit' ikonuna basılır ve açılan combobox' da RangeEnd' i seçimi yapılır.
Tarih aralıkları belirtilir. Kullanıcı bazında ölçümleme yapabilmek için kullanıcılar filtrelenir.
Ve' nin yanındaki artı işaretine basılır.










Oluşturan' ı seçerken ilk açılan combobox'ta bu veriler gelir, tekrar aşağı ok tuşuna basılarak kullanıcı listesinden seçim yapılabilir.


















Yön: Ölçümlenecek verinin düşük olması mı? yoksa yüksek olması mı? , bunun tercihini yapılır.
İfade: Toplam kayıt sayısını almak için default' ta gelir.









5
DESTEK DOKÜMANI
Ürün: LOGOCRM
Bölüm : KPI
Ölçümleme Frekansı:









Aralık: Hangi aralıkta rapor çıkacağının belirlendiği bölümdür.
Karşılaştırma Aralığı:Resimde gözüken kutucuk işaretlenirse karşılaştırma aralığı aktif olur. Aralık kısmında belirtilen kriter ile karşılaştırma yapılır.
.
Ölçümleme Frekansı: Ölçümleme tipini belirler. Gün bazında, yıl bazında gibi..
Bölgeler:
Yeşil Bölge: Hedefler burada tanımlanır. Yeşil bölgede belirtilen hedef' i geçilirse olumlu anlamına gelir. Örnekte 5 değeri belirlendi.
Kırmızı Bölge: Burada belirlenen değerin altında ise kırmızı renk olur. Hedef tutturulamamıştır. Bizim örneğimizde 3 belirledik.Sonuç olarak şöyle bir tanımlama yaptık
Aktivite tarihi son üç günde ne kadar kayıt girilmiş ve geçen ay ne kadar kayıt girmişim. Bunun karşılaştırmasını yaptık. Eğer son 3 günde 5' ten fazla kayıt girdiysem yeşil, 3'ten az kayıt girdiysem kırmızı olacak.


























6
DESTEK DOKÜMANI
Ürün: LOGOCRM
Bölüm : KPI









































Tanımlama böylece tamamlanmıştır. Bundan sonraki adım buna bir skor kartı oluşturulmasıdır. Örneğin Ahmet kullanıcısı için son 30 günde 20 aktivite giriş hedefi, son 3 ayda 100.000 tl' lik teklif hedefi, bu yıl da 200 fırsat girişi hedefi verilebilir. Bu durumda Ahmet kullanıcısına bir Skor kartı oluşturup, bütün bu tanımlamaları içerisine eklediğinizde tek bir ekrandan Ahmet' in durumu gözlemlenebilir.
Sol taraftaki menüden KPI SKOR kartlarının seçimi yapılr.













7
DESTEK DOKÜMANI
Ürün: LOGOCRM
Bölüm : KPI































Açılan pencereden yeni bir skor kartı eklenir. Ekranda skor kartının adı belirlenir ve bağlantı butonu ile istenilen KPI tanımı eklenir.



















Kaydettikten sonra Ahmet' in hedeflerine bakıldığında;








8
DESTEK DOKÜMANI
Ürün: LOGOCRM
Bölüm : KPI















Ahmet kullanıcısı için son 3 gün ve geçen yıl' ı karşılaştırdık. Son üç günde 1 kayıt girilmiş, geçen sene de 9 kayıt girilmiş şeklinde ölçümleme yapıldı. Ölçümleme frekansında yeşil alan' a 5 verildiği için mevcut kayıt 1 olduğundan kırmızı renkte görüntülendi.













































9