You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 4 Next »

Amaç

Satınalma taleplerinin onayları tamamlandıktan sonra taleplerin Satınalma Teklif Süreci(Teklif) ‘ ne aktarıldığı süreçtir.

Senaryo ve Organizasyon Şeması


Mobilya üretim ve iç-dış pazarlamaya dönük firmamız bulunmaktadır. Firmamızın genel organizasyon ve talep süreçlerini yürüttüğümüz organizasyon şemasını aşağıda görülmektedir.



Üretim Departmanı



Talep sahibi rolündeki 'Üretim Şefi' kullanıcısı portal üzerinden “Satınalma Teklif Süreci (Talep)" bölümüne tıklayarak süreç başlatır. Gelen formda; Firma, Fiş No, Tarih, Kullanıcı Adı, İşyeri, Bölüm, Fabrika ve Ambar alanları ön değer olarak seçili gelir. Belge No, Özel Kod ve Proje alanları için değer veya metin kısımları seçilir. Talep formu üst kısım için firma alanı dışında zorunlu alan yoktur.

Üretim Şefi, Talep edilen malzemeler satır alanları için Malzeme Açıklama, Miktar, Birim (zorunlu alan), Birim Fiyat ve Termin Tarihi kayıt girişlerini tamamladıktan sonra "Üretim Müdürü" kullanıcısına onaya gönderir. Üretim Müdürü formu kontrol eder, bu aşamada kayıt üzerinde değişiklik talep edebilir, onaylayabilir veya reddedebilir. Reddettiğinde Üretim Şefine ret bilgilendirmesi gider. Üretim Müdürü onay verdiği durumda, fiyat karar aktivitesine girmiyorsa Satınalma Teklif Süreci (Talep) bir sonraki aşamaya Satınalma Teklif Süreci (Teklif) 'e aktarılır. Eğer ki oluşturulan talep sürecinin fiyatlandırması yüksek ise öncelikle Fabrika Müdürüne ve fiyat daha yüksek ise Genel Müdüre onaya gider. En son aşamada onay dan geçilen süreç bir sonraki süreç olan Satınalma Teklif Süreci (Teklif)'e aktarılır.

Aktarım sırasında hata alınması durumunda akış "Kurumsal Uygulama Danışmanı" kullanıcısına gider ve tekrar dene ile teklif akışı başlatılır.

Örnek senaryo üzerinden işletilen akış örneğine ait video aşağıda bulunmaktadır.

Satınalma Teklif Süreci (Talep).mp4

Akış Dosyası (.xnm)

Aşağıdaki dosya indirilerek uygulamaya aktarılır. İçeri aktarma işleminin nasıl yapıldığına dair bilgi için Aktar bölümü incelenebilir. Satınalma Teklif sürecin ilk akış formudur.

Satınalma Teklif Süreci (Talep).nxm

Form Şablonu

Malzeme Kartı Oluşturma formu için tasarlanan form şablon ekran görüntüsü aşağıdaki gibidir:

 Görsel

Akış Şablonu

Malzeme Kartı Oluşturma formu için tasarlanan akış şablonu aşağıdaki gibidir:

 Görsel

Konfigürasyon

Formda bulunan Birim, Malzeme Özel Kod-2-3-4-5, Ödeme şekli, Firma Bilgisi, Öndeğer bilgileri ve Tiger bağlantı bilgisi için tasarım aracı üzerinden veritabanı bağlantısı oluşturulmuştur. Veri kaynaklarında varsayılan Firma öndeğeri "001" olarak belirlendi. Eğer firma Tiger ERP'de firma öndeğeriniz "001" den farklıysa veri kaynaklarından Birim, Malzeme Özel Kod-2-3-4-5, Ödeme şekli, Top1Birim ve Tiger bağlantı veri kaynakları çift tıklanır ve sorgu kısmında firma  LG_<<Firma(001)>> bilgisi değiştirilir.


ERP entegrasyonu aşamasında başarısız olunması durumunda akış "Yönetici Hata Formu" ile devam edecektir. Bu forma portal üzerinden erişebilmek için yetkilendirme işlemi yapılmalıdır. Bu durum için yönetici hata formu → yetkilendirme → kullanıcı listesinden yetkili olacak kullanıcı seçilmelidir.

Tiger veritabanı ayarları SQL bağlantı listesi → Düzenle → Bağlantı Bilgileri üzerinden yapılabilir.


  • Rest Ayarları;

Malzeme kartının Tiger ürünü içerisine aktarılabilmesi adına yapılması gereken bir tanımlamadır.

Ayarlar servisi içerisinden LFlow Servis ayarları bölümünde Logo Rest Servis Ayarı gelir. Logo Rest servis ayarında Rest Servis adres bilgisi doldurulmalıdır. Kullanıcı adı ve şifresi girişinden sonra bağlantıyı sına ile bağlantı durumu görüntülenir.

En sonunda kaydet ile çıkış sağlanır.


Rest ayarları düzenlendikten sonra servisler (ajm,was,web, settings) restart edilmelidir. Bknz. Servis İşlemleri . Sonrasında tasarım aracı açılıp, akış içeri aktarılmalıdır.



  • Organizasyon ve Hiyerarşi Tanımlama;

Yönetici onay adımlarını sağlıklı bir şekilde yürütebilmek adına eğer sistemde tanımlı bir hiyerarşi yoksa; Genel Tanımlar->Organizasyon ve Hiyerarşi Tanımlama bölümünden kullanıcıların alt-üst ilişkileri tanımlanmalıdır.