You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

Version 1 Next »

Bütçe Ayarları

Bütçe Ayarları, Logo Mind Budget uygulamasında, bütçe hazırlama editöründe kullanılacak tüm tanımların yapıldığı alandır. Uygulamaya giriş yapan kullanıcı "Yetkili" olması durumunda Ayarlar-Bütçe Ayarları menüsüne erişim sağlar. Bütçe Ayarları penceresi alt bölümde yer alan düğme seçenekleri, aynı ekranın sol bölümündeki erişim ağacı üzerinde yapılan seçime göre değişiklik gösterir. 
Pencerede yer alan "Şirket" alanında, Logo Mind Budget uygulamasında kayıtlı olan şirketler listelenir ve hangi şirket için bütçe tanımlanacaksa seçim yapılır. Eğer yeni bir şirket tanımı yapılmak istenirse, seçim listesi yanında yer alan "+" işareti aracılığıyla yeni bir şirket tanımının yapılacağı ekrana ulaşılır. 
Bkz. Şirketler 
Menü alt seçenekleri şunlardır:

  • Bütçe Tanımlama
  • Bütçe Kalemleri
  • Organizasyon Şeması
  • Boyutlar
  • Ödeme Planı
  • Alt Bütçe Tanımları
  • Raporlama Kalemleri
  • Finansal Raporlar


Bütçe Tanımlama

Logo Mind Budget uygulaması ile hazırlanacak olan bütçenin tanımlandığı alandır. Bütçe Ayarları erişim ağacı üzerinde "Bütçe Tanımlama" seçimi yapıldığında  Ekle düğmesi ile bütçe tanımı yapılır. 

Şirket

Şirket alanında bütçe tanımlamasının yapılacağı şirket bilgisi yer alır. Bütçe Ayarları ana ekranında yer alan Şirketler alanında yapılan seçim doğrultusunda otomatik olarak gelir, değiştirilemez.

Bütçe Adı

Bütçe Adı alanında hazırlanacak olan bütçenin adı belirtilir. Alfanumerik bir alandır.

Geçmiş Bütçe

Geçmiş Bütçe alanında daha önceden hazırlanmış olan bütçeler listelenir. Yeni tanımlanacak olan bütçenin daha önceden uygulamada hazırlanmış olan bir bütçe ile bağlantısı kurulacaksa seçim yapılır. Geçmiş bütçe bilgisi, yeni tanımlanacak olan bütçe editöründe ayrı bir kolon olarak gösterilir. Bunun için editör üzerinde yer alan Geçmiş Yıl kutucuğu kullanılır. Eğer bütçe editörü üzerinde geçmiş yıl bilgisi gösterilmesi istenirse kutucuk işaretlenir aksi takdirde gösterilmez. Bütçe tanımlama esnasında geçmiş yıl bilgisi belirtilmezse, editör üzerinde Geçmiş Yıl kutucuğu aktif gelmez ve işaretlenemez.

Bütçe Başlangıcı/Bütçe Bitişi

Bu alanlarda bütçenin hangi tarihler için hazırlanacağı ay ve yıl seçimi yapılarak belirlenir. Bitiş tarihi başlangıç tarihinden öncesi bir tarih olamaz. Bütçeye bilgi girişi yapılmışsa, bütçe tarih aralığı kısaltılamaz ancak uzatılabilir.


Bütçe tanımı üzerinde değişiklik yapılacaksa  Değiştir düğmesi kullanılır. Bütçe editörü üzerinde bilgi girişi yapılarak kaydedilmişse başlangıç tarihinde değişiklik yapılamaz ancak bitiş tarihinde uzatma yapılabilir. 
Bütçe tanımının silinmesi için  Sil düğmesi kullanılır. Tanımlanan bütçenin Alt Bütçesi bulunması ve editör üzerinde bilgi girişi yapılarak kaydedilmesi durumlarında bütçe tanımı silinemez. 
Bütçe tanımının kopyalanması için  Kopyala düğmesi kullanılır. Bütçeler Alt Bütçeleri ile birlikte kopyalanır ancak kaydedilmiş veri değerleri yeni tanıma aktarılmaz. 
Finansal raporlar "Yetkili" kullanıcı tarafından Ayarlar-Bütçe Ayarları-Finansal Raporlar ile tanımlanır. Bunun için bütçe tanımı üzerinde yer alan  Finansal Raporları Oluştur düğmesi kullanılır. Bu düğmeye basılmasıyla, otomatik olarak Raporlama Kalemleri ve Finansal Raporlar oluşur; hangi finansal raporların oluştuğu bilgisi kullanıcıya bildirilir. Oluşturulan raporlar Logo Mind Budget uygulaması Ana Menü üzerinde yer alan Raporlar menüsü altında yer alır. Rapor verisini düzenle seçeneği ile oluşturulan raporlar üzerinde değişiklik yapılabilir. 
Bkz. Finansal Raporlar

Zamanlanmış Görevler

Bütçelere gerçekleşen bilgilerin alınması için bütçe tanımları üzerinden zamanlanmış görevler kaydedilir. Zamanlanmış görevler Ayarlar-Bütçe Ayarları-Bütçe Tanımlama-F9 menüsünde yer alır.
Zamanlanmış Görev Ayarları 
Bir bütçe tanımı üzerine zamanlanmış görev kaydı oluşturmak için öncelikle gerçekleşen bilgilerin nereden yani hangi adaptörden alınacağı belirlenir. Adaptör tanımları Ayarlar-Genel Ayarlar-Şirketler üzerinde yer alan  düğmesi ile ulaşılan Veri Kaynakları menü seçeneğinden yapılır. Bkz. Veri Kaynakları 
Daha sonra bütçe tanımı üzerinde F9-Zamanlanmış Görevler seçeneği ile Saatlik, Günlük, Haftalık ve Aylık gibi, hangi zamanlarda adaptörden bilgi alınacağı tanımlanır. "Kaydet ve Başlat" düğmesi ile görev tanımı ilgili bütçe tanımı için kaydedilir. 


Örneğin, Saatlik işaretlenerek Her 12 saatte bir, Günlük İşaretlenerek Her 2 günde saat 12:15'te, Haftalık işaretlenerek ve gün seçimi yapılarak saat 12:00'de, Aylık işaretlenerek her 2 ayda bir ayın 1. Günü saat 12:00'de adaptörden gerçekleşen veri bilgisi al gibi görev tanımlanabilir.
Görevi Durdur
Oluşturulan görev, Bütçe Tanımı-F9-Görevi Durdur seçeneği ile durdurulur.
Görev Devam Et 
Durdurulmuş olan bir zamanlanmış göreve, Bütçe Tanımı-F9-Göreve Devam Et seçeneği ile göreve devam edilir.
Görev Sil 
Tanımlı görev kaydı silinmek istenirse, Bütçe Tanımı-F9-Görevi Sil seçeneği kullanılır.
Not: Bütçe tanımı üzerinde yeni bir zamanlanmış görev tanımı yapıldığında, durdurulduğunda, devam edildiğinde ya da silindiğinde Ana Menü-Bildirimler menüsü üzerinden takibi yapılır. Ayrıca, zamanı geldiğinde adaptör ile bağlantı kurarak gerçekleşen tüm görev hareketleri de Bildirimler menüsünde listelenir. Bkz. Bildirimler

Bütçe Kalemleri

Bütçe Kalemleri, kurumun bütçe yaparken değerlendirmeye alacağı gelir, gider, vb. türlerden olan bütçe unsurlarıdır. Öngörülen gelecek faaliyet dönemi içinde gerçekleştirilecek faaliyetler için yapılacak gider ve gelirleri ifade eder. Bütçe Kalemleri tanımları, Ayarlar-Bütçe Ayarları erişim ağacı üzerinde yer alan Bütçe Kalemleri menüsünden yapılır. Logo Mind Budget uygulaması ile üç şekilde Bütçe Kalemi tanımı yapılır:

  1. Bütçe Ayarları erişim ağacı üzerinde "Bütçe Kalemleri" seçimi yapıldığında  Ekle düğmesi ile
  2. Veri Bağlantısı ekleyerek tanımlanan adaptör üzerinden
  3. Excel'den aktarma yoluyla


  1. Ekle Düğmesi İle Bütçe Kalemi Tanımlama

Bütçe kalemi penceresinde yeni bir satır eklemek için  Ekle düğmesi kullanılır. Ekle düğmesine basılmasıyla satırda "+" işareti belirir. Bu işaret bilgi girişi yapılabilir anlamına gelir, aksi takdirde satır alanı değiştirilebilir bir alan değildir. Bilgi girişi yapılabilir olduğu anda seçim kutucuğunun solunda  Kalem işareti yer alır.

Kodu

Bütçe kaleminin kodu bilgisidir. Alfanumerik bir alandır. Örneğin, BK.001 gibi. Aynı kod bilgisi tekrar kullanılamaz, uyarı alınır.

Adı

Bütçe kalemi adıdır. Alfanumerik bir alandır.

Kullanım Durumu

Uygulamaya ilk defa kaydedilen bütçe kaleminin kullanım durumu öndeğer olarak "Kullanılabilir" gelir, istenirse ilgili alandan "Kullanılamaz" olarak değiştirilir. Bir alt bütçe kaleminin durumu "Kullanılamaz" olduğunda tanımlı olduğu bütçe kaleminin durumu değişmez ancak ana bütçe kaleminin durumu "Kullanılamaz" olarak belirlendiğinde alt bütçe kalemleri de "Kullanılamaz" olur.
Eğer bütçe editörü üzerinde veri girişi yapılmış bir bütçe kaleminin durumu "Kullanılamaz" olarak değiştirilirse, bu kaleme bilgi girişi yapılamaz ancak bütçe editörü üzerinde görüntülenmeye devam edilir.

Adaptör

Bütçe kalemleri Veri Bağlantısı Ekleme yoluyla tanımlandığında, veri bağlantısının sağlandığı adaptör bilgisi alana gelir.

Ödeme Planı

Bütçe kalemine ait ödeme planı bu alandan seçilir. Ödeme planları Ayarlar-Bütçe Ayarları-Ödeme Planı menüsü ile kaydedilir. Bkz. Ödeme Planı


Ekle düğmesine tıklandığında beliren "Kaydet" düğmesi ile kalemler kaydedilir. Tanımlanan bütçe kalemine ait bir alt bütçe kalemi eklemek için, bütçe kalemi satırına tıklanır ve kırılımlı bir yapı halinde alt bütçe kalemi tanımlanmasına izin verilir. 
Bütçe editörü üzerinde veri girilmiş veya "Detay Satır" eklenmiş bir bütçe kalemine bir alt kırılım eklenmek istenirse, verilerin silineceğine dair bir uyarı mesajı alınır. Kullanıcının kabul etmesi durumunda editörde yer alan veri bilgisi silinir. 
NOT: Uygulamada tanımlı olan bir bütçe kalemi, "sürükle bırak" yöntemi ile başka bir bütçe kalemine alt bütçe kalemi olarak eklenebilir.

  1. Excel'den Aktar / Excel'e Aktar

Bütçe Kalemi eklemek için menüde yer alan "Excel'den Aktar" seçeneği kullanılır. Bunun için menüde yer alan  düğmesi kullanılır. 


Excel Dosyası alanında aktarılmak istenen dosya bilgisi belirtilir. Kullanıcı aktarmak istediği dosya adını biliyorsa manüel olarak yazar ya da satır sonunda bulunan "…" işareti ile dosyanın bulunduğu alana ulaşıp seçim yapar. 
Excel Sayfası alanında ise aktarılmak istenen Excel dosyası içerisinde yer alan sayfalar listelenir ve seçim yapılır. 
"Aktar" düğmesi ile bütçe kalemleri Excel'den aktarılır. Kullanıcı Logo Mind Budget uygulaması içerisinde daha önceden tanımlanmış olan bütçe kalemlerini Excel'e aktarmak isterse  Excel'e Aktar düğmesini kullanır.

  1. Veri Bağlantısı İle Bütçe Kalemi Ekleme

Logo Mind Budget uygulamasına, adaptör bağlantısı sağlanarak da bütçe kalemi tanımlanır. Bunun için  Veri Bağlantısıyla Ekle düğmesi kullanılır. Bütçe Kalemleri Tanımlama Adaptör Bağlantısı penceresinden tanımlanacak bilgiler şunlardır:

Model Kaynakları

 

Şirket Veri Bağlantıları

Bütçe kalemi tanımının alınacağı adaptör bağlantıları bu alandan listelenir ve seçim yapılır. Adaptör tanımları, Ayarlar-Şirketler-Veri Kaynakları seçeneği ile yapılır. Bkz. Veri Kaynakları

Modeller

Bütçe kalemi tanımının alınacağı adaptöre ait modeller listelenir ve seçim yapılır. Örneğin, adaptör diğer bir Logo uygulaması olan Tiger ise, Tiger'da yer alan modellerden Genel Muhasebe seçimi yapılır.

Kart Modelleri

Bütçe kalemi tanımının alınacağı adaptöre ait model seçimi ile bu alanda modele ait kart modelleri listelenir. Örneğin, Tiger adaptöründen Genel Muhasebe modeli seçildiğinde Kart Modeli olarak Muhasebe Hesabı seçilebilir.

Kod Alanı

Bütçe kalemi tanımının alınacağı adaptöre ait model ve kart modellerinden hangi kod alanı seçiminin yapılacağı bu alandan belirlenir. Örneğin, Tiger adaptöründen Genel Muhasebe modeli ve Kart Modeli olarak Muhasebe Hesabı seçildiğinde Kod Alanı Hesap Kodu olarak belirlenebilir.

Ad Alanı

Bütçe kalemi tanımının alınacağı adaptöre ait model ve kart modellerinden hangi ad alanı seçiminin yapılacağı bu alandan belirlenir. Örneğin, Tiger adaptöründen Genel Muhasebe modeli ve Kart Modeli olarak Muhasebe Hesabı seçildiğinde Ad Alanı Hesap Açıklaması olarak belirlenebilir.

Koşul

Bütçe kalemi tanımının alınacağı model kaynağı seçenekleri belirlendikten sonra hangi koşullarda bilgi getirmesi gerektiği bu alandan belirlenir. Örneğin, Tiger adaptörü Genel Muhasebe modelinde yer alan Muhasebe Hesapları kart modellerinin Hesap Kodu ve Açıklamalarından, Hesap Kodu 100 ile 110 arasında olanları getirmesi için koşul belirlenebilir.









Model Kaynağı ve koşullar belirlendikten sonra "Ekle" düğmesi ile Filtreler başlığı altında, yapılan seçimler listelenir.  düğmesi ile koşullara uygun olan ve veri bağlantısı kurarak alınan bütçe kalemleri, liste halinde ilgili ekranda yer alır. Hangi bütçe kalemleri Logo Mind Budget uygulamasına aktarılacaksa kalemlerin yanında yer alan kutucuktan seçimini ya da seçim iptalini yapar. Listelenen kalemler içerisinde uygulamada önceden tanımlı kalemler varsa, satır rengi farklı ve bilgi girişi yapılamaz bir alan olarak gelir.  düğmesine basıldığında seçim kutucuğu işaretli kalemler uygulamaya aktarılır. 


Bağlı Veri Bilgileri
Logo Mind Budget uygulamasına veri bağlantısı ile bütçe kalemi eklendiğinde, kaleme ait bağlı veri bilgilerine ulaşılan seçenektir. Ayarlar-Bütçe Ayarları-Bütçe Kalemleri penceresi üzerinde yer alan  Bağlı Veri Bilgileri seçeneği ile ulaşılır. Bağlı veri bilgileri penceresinden; ilgili kalemin hangi adaptör, modül ve modeli üzerinden hangi alan ve değer ile alındığının ayrıntılı bilgisine ulaşılır.

Seçili Olanları Şirkete Kopyala/ Farklı Şirketten Kopyala
Uygulamada kayıtlı bütçe kalemleri, uygulama içerisinde tanımlanmış olan diğer şirketlere kopyalanabilir. Bunun için Ayarlar-Bütçe Ayarları-Bütçe Kalemleri-F9 menüsünde yer alan "Seçili Olanları Şirkete Kopyala" seçeneği kullanılır. Bu seçenek üzerine gelindiğinde Logo Mind Budget uygulaması için tanımlanmış şirketler listelenir ve hangi şirkete bütçe kalemleri aktarılacaksa seçim yapılır. 
Uygulamada kayıtlı olan şirketlerde daha önceden kayıtlı bulunan bütçe kalemleri tanımlanacaksa Ayarlar-Bütçe Ayarları-Bütçe Kalemleri-F9 menüsünde yer alan "Farklı Şirketten Kopyala" seçeneği kullanılır. 
Şirket tanımları Ayarlar-Genel Ayarlar-Şirketler menüsünden yapılır. Bkz. Şirketler
Bütçe Kalemini Silme
Bütçe kalemlerini silmek için, kalem üzerine tıklandığında  Sil düğmesi ve birden fazla kalem silinecekse kalemlerin yanındaki kutucuk işaretlenerek  Seçili Kayıtları Sil düğmesi kullanılır. Bütçe kalemleri bir alt bütçede kullanılmış ise silinemez, uyarı alınır. 

Organizasyon Şeması

Şirketlerde yer alan hiyerarşiyi gösteren organizasyon şeması tanımının yapıldığı menü seçeneğidir. Organizasyon şeması tanımları, Ayarlar-Bütçe Ayarları erişim ağacı üzerinde yer alan Organizasyon Şeması menüsünden yapılır. Logo Mind Budget uygulaması ile üç şekilde Organizasyon Şeması tanımı yapılır:

  1. Bütçe Ayarları erişim ağacı üzerinde "Organizasyon Şeması" seçimi yapıldığında  Ekle düğmesi ile
  2. Veri Bağlantısı ekleyerek tanımlanan adaptör üzerinden
  3. Excel'den aktarma yoluyla


  1. Ekle Düğmesi İle Organizasyon Şeması Tanımlama

Organizasyon şeması penceresinde yeni bir satır eklemek için  Ekle düğmesi kullanılır. Ekle düğmesine basılmasıyla satırda "+" işareti belirir. Bu işaret bilgi girişi yapılabilir anlamına gelir, aksi takdirde satır alanı değiştirilebilir bir alan değildir. Bilgi girişi yapılabilir olduğu anda seçim kutucuğunun solunda  Kalem işareti yer alır.

Kodu

Organizasyon şemasının kod bilgisidir. Alfanumerik bir alandır. Örneğin, ORG.001 gibi. Aynı kod bilgisi tekrar kullanılamaz, uyarı alınır.

Adı

Organizasyon şemasının adıdır. Alfanumerik bir alandır.

Kullanım Durumu

Uygulamaya ilk defa kaydedilen organizasyon şemalarının kullanım durumu öndeğer olarak "Kullanılabilir" gelir, istenirse ilgili alandan "Kullanılamaz" olarak değiştirilir. Bir alt organizasyon şemasının durumu "Kullanılamaz" olduğunda, ait olduğu ana organizasyon şemasının durumu değişmez ancak ana organizasyon şemasının durumu "Kullanılamaz" olarak belirlendiğinde alt organizasyon şemaları da "Kullanılamaz" olur.

Adaptör

Organizasyon şemaları Veri Bağlantısı Ekleme yoluyla tanımlandığında, veri bağlantısının sağlandığı adaptör bilgisi alana gelir.

Ödeme Planı

Organizasyon şeması ve alt organizasyon şemalarına ait ödeme planları bu alandan seçilir. Ödeme planları Ayarlar-Bütçe Ayarları-Ödeme Planı menüsü ile kaydedilir. Bkz. Ödeme Planı


Ekle düğmesine tıklandığında beliren "Kaydet" düğmesi ile şemalar kaydedilir. Tanımlanan organizasyon şemasına ait bir alt organizasyon şeması eklemek için, organizasyon şeması satırına tıklanır ve kırılımlı bir yapı halinde alt organizasyon şeması tanımlanmasına izin verilir.
NOT: Uygulamada tanımlı olan bir organizasyon şeması, "sürükle bırak" yöntemi ile başka bir organizasyon şemasına alt organizasyon şeması olarak eklenebilir.

  1. Excel'den Aktar / Excel'e Aktar

Organizasyon şeması eklemek için menüde yer alan "Excel'den Aktar" seçeneği kullanılır. Bunun için menüde yer alan  düğmesi kullanılır. 


Excel Dosyası alanında aktarılmak istenen dosya bilgisi belirtilir. Kullanıcı aktarmak istediği dosya adını biliyorsa manüel olarak yazar ya da satır sonunda bulunan "…" işareti ile dosyanın bulunduğu alana ulaşıp seçim yapar. 
Excel Sayfası alanında ise aktarılmak istenen Excel dosyası içerisinde yer alan sayfalar listelenir ve seçim yapılır. 
"Aktar" düğmesi ile organizasyon şeması Excel'den aktarılır. Kullanıcı Logo Mind Budget uygulaması içerisinde daha önceden tanımlanmış olan organizasyon şemalarını Excel'e aktarmak isterse  Excel'e Aktar düğmesini kullanır.

  1. Veri Bağlantısı İle Bütçe Kalemi Ekleme

Logo Mind Budget uygulamasına, adaptör bağlantısı sağlanarak da organizasyon şeması tanımlanır. Bunun için  Veri Bağlantısıyla Ekle düğmesi kullanılır. Organizasyon Şeması Tanımlama Adaptör Bağlantısı penceresinden tanımlanacak bilgiler şunlardır:

Model Kaynakları

 

Şirket Veri Bağlantıları

Organizasyon şeması tanımının alınacağı adaptör bağlantıları bu alandan listelenir ve seçim yapılır. Adaptör tanımları Ayarlar-Şirketler-Veri Kaynakları seçeneği ile yapılır. Bkz. Veri Kaynakları

Modeller

Organizasyon şeması tanımının alınacağı adaptöre ait modeller listelenir ve seçim yapılır.

Kart Modelleri

Organizasyon şeması tanımının alınacağı adaptöre ait model seçimi ile, bu alanda modele ait kart modelleri listelenir.

Kod Alanı

Organizasyon şeması tanımının alınacağı adaptöre ait model ve kart modellerinden hangi kod alanı seçiminin yapılacağı bu alandan belirlenir.

Ad Alanı

Organizasyon şeması tanımının alınacağı adaptöre ait model ve kart modellerinden hangi ad alanı seçiminin yapılacağı bu alandan belirlenir.

Koşul

Organizasyon şeması tanımının alınacağı model kaynağı seçenekleri belirlendikten sonra hangi koşullarda bilgi getirmesi gerektiği bu alandan belirlenir.


Model Kaynağı ve koşullar belirlendikten sonra "Ekle" düğmesi ile Filtreler başlığı altında, yapılan seçimler listelenir.  düğmesi ile koşullara uygun ve veri bağlantısı kurarak alınan organizasyon şemaları, liste halinde ilgili ekranda yer alır. Hangi organizasyon şeması Logo Mind Budget uygulamasına aktarılmak istenirse şemaların yanında yer alan kutucuktan seçim ya da seçim iptali yapılır.  düğmesine basıldığında seçim kutucuğu işaretli şemalar uygulamaya aktarılır.
Bağlı Veri Bilgileri
Logo Mind Budget uygulamasına veri bağlantısı ile organizasyon şeması eklendiğinde, şemaya ait bağlı veri bilgilerine ulaşılan seçenektir. Ayarlar-Bütçe Ayarları-Organizasyon Şemaları penceresinde yer alan  Bağlı Veri Bilgileri seçeneği ile ulaşılır. Bağlı veri bilgileri penceresinden; ilgili şemanın hangi adaptör, modül ve modeli üzerinden hangi alan ve değer ile alındığının ayrıntılı bilgisine ulaşılır.
Seçili Olanları Şirkete Kopyala/ Farklı Şirketten Kopyala
Uygulamada kayıtlı organizasyon şemaları, uygulama içerisinde tanımlanmış olan diğer şirketlere kopyalanabilir. Bunun için Ayarlar-Bütçe Ayarları-Organizasyon Şemaları-F9 menüsünde yer alan "Seçili Olanları Şirkete Kopyala" seçeneği kullanılır. Bu seçenek üzerine gelindiğinde Logo Mind Budget uygulaması için tanımlanmış şirketler listelenir ve hangi şirkete organizasyon şeması aktarılacaksa seçim yapılır. 
Uygulamada kayıtlı olan şirketlerde daha önceden kayıtlı bulunan organizasyon şeması tanımlanacaksa Ayarlar-Bütçe Ayarları-Organizasyon Şemaları-F9 menüsünde yer alan "Farklı Şirketten Kopyala" seçeneği kullanılır. 
Şirket tanımları Ayarlar-Genel Ayarlar-Şirketler menüsünden yapılır. Bkz. Şirketler
Organizasyon Şeması Silme
Organizasyon şemalarını silmek için, şema üzerine tıklandığında  Sil düğmesi ve birden fazla şema silinecekse kutucuk işaretlenerek  Seçili Kayıtları Sil düğmesi kullanılır. Organizasyon şemaları bir alt bütçede kullanılmış ise silinemez, uyarı alınır.


Boyutlar

Bütçe işlemleri ile ilgili ayrıntılı bilgi edinebilmek için boyut tanımının yapıldığı menü seçeneğidir. Boyut bilgisi, bütçe hazırlığı aşamasında tanımlanması zorunlu bir bilgi değildir ancak ayrıntılı bilgi için kullanıcı boyut tanımı yapmak isteyebilir. 
Örneğin, bir şirkette ana bütçe kalemi satış ürünü olan araba olsun. Alt bütçe kalemi Dizel Arabalar olduğunda, satış elemanları boyut olarak bu alt bütçeye tanımlanabilir. Bu şekilde, Dizel Arabalar için A kişisinin satış hedefi boyut tanımı ile konabilir. Ancak bu boyut bilgisi, alt bütçe kalemi için tanımlanması zorunlu bir bilgi değildir. 
Boyut tanımları, Ayarlar-Bütçe Ayarları erişim ağacı üzerinde yer alan Boyutlar menüsünden yapılır. Logo Mind Budget uygulaması ile üç şekilde Boyut tanımı yapılır:

  1. Bütçe Ayarları erişim ağacı üzerinde "Boyutlar" seçimi yapıldığında  Ekle düğmesi ile
  2. Veri Bağlantısı ekleyerek tanımlanan adaptör üzerinden
  3. Excel'den aktarma yoluyla


  1. Ekle Düğmesi İle Boyut Tanımlama

Boyutlar penceresinde yeni bir satır eklemek için  Ekle düğmesi kullanılır. Ekle düğmesine basılmasıyla satırda "+" işareti belirir. Bu işaret bilgi girişi yapılabilir anlamına gelir, aksi takdirde satır alanı değiştirilebilir bir alan değildir. Bilgi girişi yapılabilir olduğu anda seçim kutucuğunun solunda  Kalem işareti yer alır.

Kodu

Boyutun ya da alt boyutun kod bilgisidir. Alfanumerik bir alandır. Örneğin, BYT.001 gibi. Aynı kod bilgisi tekrar kullanılamaz, uyarı alınır.

Adı

Boyutun ya da alt boyutun adıdır. Alfanumerik bir alandır.

Kullanım Durumu

Uygulamaya ilk defa kaydedilen boyutun ve alt boyutun kullanım durumu öndeğer olarak "Kullanılabilir" gelir, istenirse ilgili alandan "Kullanılamaz" olarak değiştirilir. Bir alt boyutun durumu "Kullanılamaz" olduğunda ait olduğu ana boyutun durumu değişmez ancak ana boyutun durumu "Kullanılamaz" olarak belirlendiğinde alt boyutun da "Kullanılamaz" olur.

Adaptör

Boyutlar Veri Bağlantısı Ekleme yoluyla tanımlandığında, veri bağlantısının sağlandığı adaptör bilgisi alana gelir.

Ödeme Planı

Boyuta ve alt boyutlara ait ödeme planları bu alandan seçilir. Ödeme planları Ayarlar-Bütçe Ayarları-Ödeme Planı menüsü ile kaydedilir. Bkz. Ödeme Planı


Ekle düğmesine tıklandığında beliren "Kaydet" düğmesi ile boyutlar kaydedilir. Tanımlanan boyuta bir alt boyut eklemek için, boyut satırına tıklanır ve kırılımlı bir yapı halinde alt boyut tanımlanmasına izin verilir.
NOT: Uygulamada tanımlı olan bir boyut, "sürükle bırak" yöntemi ile başka bir boyuta alt boyut olarak eklenebilir.

  1. Excel'den Aktar / Excel'e Aktar

Boyut eklemek için menüde yer alan "Excel'den Aktar" seçeneği kullanılır. Bunun için menüde yer alan  düğmesi kullanılır. 


Excel Dosyası alanında aktarılmak istenen dosya bilgisi belirtilir. Kullanıcı aktarmak istediği dosya adını biliyorsa manüel olarak yazar ya da satır sonunda bulunan "…" işareti ile dosyanın bulunduğu alana ulaşıp seçim yapar. 
Excel Sayfası alanında ise aktarılmak istenen Excel dosyası içerisinde yer alan sayfalar listelenir ve seçim yapılır. 
"Aktar" düğmesi ile boyutlar Excel'den aktarılır. Kullanıcı Logo Mind Budget uygulaması içerisinde daha önceden tanımlanmış olan boyutlarını Excel'e aktarmak isterse  Excel'e Aktar düğmesini kullanır.

  1. Veri Bağlantısı İle Bütçe Kalemi Ekleme

Logo Mind Budget uygulamasına, adaptör bağlantısı sağlanarak da boyut tanımlanır. Bunun için  Veri Bağlantısıyla Ekle düğmesi kullanılır. Boyut Tanımlama Adaptör Bağlantısı penceresinden tanımlanacak bilgiler şunlardır:

Model Kaynakları

 

Şirket Veri Bağlantıları

Boyut tanımının alınacağı adaptör bağlantıları bu alandan listelenir ve seçim yapılır. Adaptör tanımları Ayarlar-Şirketler-Veri Kaynakları seçeneği ile yapılır. Bkz. Veri Kaynakları

Modeller

Boyut tanımının alınacağı adaptöre ait modeller listelenir ve seçim yapılır.

Kart Modelleri

Boyut tanımının alınacağı adaptöre ait model seçimi ile, bu alanda modele ait kart modelleri listelenir.

Kod Alanı

Boyut tanımının alınacağı adaptöre ait model ve kart modellerinden hangi kod alanı seçiminin yapılacağı bu alandan belirlenir.

Ad Alanı

Boyut tanımının alınacağı adaptöre ait model ve kart modellerinden hangi ad alanı seçiminin yapılacağı bu alandan belirlenir.

Koşul

Boyut tanımının alınacağı model kaynağı seçenekleri belirlendikten sonra hangi koşullarda bilgi getirmesi gerektiği bu alandan belirlenir.


Model Kaynağı ve koşullar belirlendikten sonra "Ekle" düğmesi ile Filtreler başlığı altında yapılan seçimler listelenir.  düğmesi ile koşullara uygun ve veri bağlantısı kurarak alınan boyutlar, liste halinde ilgili ekranda yer alır. Hangi boyutlar Logo Mind Budget uygulamasına aktarılmak istenirse boyutların yanında yer alan kutucuktan seçim ya da seçim iptali yapılır.  düğmesine basıldığında seçim kutucuğu işaretli boyutlar uygulamaya aktarılır.
Bağlı Veri Bilgileri
Logo Mind Budget uygulamasına veri bağlantısı ile boyut eklendiğinde, boyuta ait bağlı veri bilgilerine ulaşılan seçenektir. Ayarlar-Bütçe Ayarları- Boyutlar penceresinde yer alan  Bağlı Veri Bilgileri seçeneği ile ulaşılır. Bağlı veri bilgileri penceresinden; ilgili boyutun hangi adaptör, modül ve modeli üzerinden hangi alan ve değer ile alındığının ayrıntılı bilgisine ulaşılır.
Seçili Olanları Şirkete Kopyala/ Farklı Şirketten Kopyala
Uygulamada kayıtlı boyutlar, uygulama içerisinde tanımlanmış olan diğer şirketlere kopyalanabilir. Bunun için Ayarlar-Bütçe Ayarları-Boyutlar-F9 menüsünde yer alan "Seçili Olanları Şirkete Kopyala" seçeneği kullanılır. Bu seçenek üzerine gelindiğinde Logo Mind Budget uygulaması için tanımlanmış şirketler listelenir ve hangi şirkete boyut aktarılacaksa seçim yapılır. 
Uygulamada kayıtlı olan şirketlerde daha önceden kayıtlı bulunan boyut tanımlanacaksa Ayarlar-Bütçe Ayarları-Boyutlar-F9 menüsünde yer alan "Farklı Şirketten Kopyala" seçeneği kullanılır. 
Şirket tanımları Ayarlar-Genel Ayarlar-Şirketler menüsünden yapılır. Bkz. Şirketler
Boyut Silme
Boyutları silmek için, şema üzerine tıklandığında  Sil düğmesi ve birden fazla boyut silinecekse kutucuk işaretlenerek  Seçili Kayıtları Sil düğmesi kullanılır. Boyutlar bir alt bütçede kullanılmış ise silinemez, uyarı alınır.

Ödeme Planı

Bütçe kalemleri, Organizasyon şemaları ve Boyutlar için ödeme planı tanımının yapıldığı menü seçeneğidir. Ödeme planları, Ayarlar-Bütçe Ayarları erişim ağacı üzerinde yer alan Ödeme Planı menüsünden yapılır. 
Ödeme planı tanımlamak için  Ekle düğmesi kullanılır. 

Ödeme Planı Tanımı

 

Kodu

Ödeme planı kod bilgisidir. 24 karakter uzunluğunda alfanumerik bir alandır.

Açıklaması

Ödeme planı açıklama bilgisidir. Alfanumerik bir alandır.

Zaman Türü

Gün ve Ay seçeneklerini içerir. Yapılan seçime göre, öndeğer olarak gelen Gün kolonu Ay olarak otomatik değişir.

Gün / Ay

Zaman türü alanında yapılan seçime göre bu kolon başlığı, Gün ya da Ay değerini alır.

Yüzde

Yüzde alanı öndeğeri 100 olarak gelir. Insert tuşu ile alta satır eklenir. Satırların toplamı 100'den az ya da fazla olamaz. Aksi takdirde kaydetme esnasında uyarı alınır.

 

Alt Bütçe Tanımları

Alt bütçe tanımları, Ayarlar-Bütçe Ayarları erişim ağacı üzerinde yer alan Alt Bütçe Tanımları menüsünden yapılır. Öncelikle hangi şirket için alt bütçe tanımlanacağı "Şirket" alanından seçilerek belirtilmelidir. Şirket tanımları Ayarlar-Genel Ayarlar-Şirketler menü seçeneği ile kaydedilir. Bkz. Şirketler
Alt bütçe tanımlamak için  Ekle düğmesi kullanılır.

Tipi

Alt bütçe tipidir. Gelir ve Gider seçeneklerini içerir.

Adı

Alt bütçenin adı bilgisidir. 24 karakter uzunluğunda alfanumerik bir alandır.

Açıklama

Alt bütçenin açıklamasıdır. 122 karakter uzunluğunda alfanumerik bir alandır.

Bütçe

Bütçe alanında, alt bütçe tanımlanacak olan şirkete ait bütçeler listelenir ve seçim yapılır.

Döviz Türü

Alt bütçe tanımı yapılan şirkete ait Döviz Türleri alana gelir ve seçim yapılır. Döviz türleri Ayarlar-Genel Ayarlar-Döviz Türü menü seçeneği ile tanımlanır.
Bkz. Döviz Türü
Şirket tanımı esnasında belirtilen yerel para birimi, öndeğer olarak gelir; değiştirilebilir.

Döviz Kur Tipi

Alt bütçe tanımı yapılan şirkete ait Döviz Kur Tipleri alana gelir ve seçim yapılır. Döviz kur tipleri Ayarlar-Genel Ayarlar-Döviz Kur Tipi menü seçeneği ile tanımlanır. Bkz. Döviz Kuru Tipleri
Şirket tanımı yapılırken belirtilmiş olan yerel para birimi ile bu alandaki döviz türü aynı ise, döviz kur tipi alanı değiştirilemez. Örneğin, yerel para birimi USD olan bir şirkette, alt bütçe ekleme esnasında döviz türü alanı yine USD seçilirse bu alan değiştirilemez.
Döviz türü alanında yapılan seçim şirketin yerel para biriminden farklı ise, döviz kur tipi seçmek zorunludur.

Ödeme Planı

Şirket için tanımlı ödeme planları listelenir, alt bütçeye ait genel bir ödeme planı varsa seçim yapılır. Bkz. Ödeme Planı




Bütçe Kalemleri sekmesi altında şirket için tanımlanmış bütçe kalemleri, kodu ve adı bilgisi ile listelenir. Bütçe Kalemleri tanımı Ayarlar-Bütçe Ayarları-Bütçe Kalemleri menü seçeneği ile yapılır. Bkz. Bütçe Kalemleri
Ana bütçe kalemi için seçim kutucuğu işaretlendiğinde kendisine ait alt bütçe kalemleri varsa işaretlenmez. Ancak alt bütçe kalemi için işaretleme yapıldığında, üst bütçe kalemi otomatik olarak işaretlenir.
Organizasyonel Birimler sekmesi altında şirket için tanımlanmış organizasyonel birimler, kodu ve adı bilgisi ile listelenir. Organizasyonel birim tanımı Ayarlar-Bütçe Ayarları-Organizasyon Şeması menü seçeneği ile yapılır. Bkz. Organizasyon Şeması
Organizasyonel birimler için yer alan seçim kutucuğunda, bir organizasyonel birim işaretlendiğinde kendisine ait bir alt organizasyonel birim varsa işaretlenmez. Ancak alt organizasyonel birim için işaretleme yapıldığında, üst organizasyonel birim otomatik olarak işaretlenir.
Boyutlar sekmesi altında şirket için tanımlanmış boyutlar, kodu ve adı bilgisi ile listelenir. Boyut tanımı Ayarlar-Bütçe Ayarları- Boyutlar menü seçeneği ile yapılır. Bkz. Boyutlar
Boyut için yer alan seçim kutucuğunda, bir boyut işaretlendiğinde kendisine ait bir alt boyutu varsa işaretlenmez. Ancak alt boyut için işaretleme yapıldığında, üst boyut otomatik olarak işaretlenir.
Not: Bir alt bütçe için Bütçe Kalemi ve Organizasyonel Birim tanımı zorunlu iken, Boyut tanımı zorunlu değildir.
Bütçe Kalemi, Organizasyonel Birim ve Boyutlar sekmelerinin hepsinde yer alan  Tümünü Seç ve  Tümünü Kaldır düğmeleri, işaretlemede kolaylık sağlamak için kullanılır.
"Kaydet" düğmesi ile alt bütçe tanımı kaydedilir. Aynı tanımı  Kopyala düğmesi ile kopyalayarak yeni bir alt bütçe tanımı oluşturulur. 
Alt bütçeye ait bir tanım silinecekse  Sil düğmesi kullanılır. Silinmek istenen alt bütçeye ait bütçe kayıtları varsa, kullanıcı alt bütçeye ait veri kaydı olduğuna dair uyarılır. Ancak kullanıcı onay verirse silinir. 
Organizasyon Bütçe Kalemleri 
Alt bütçe tanımı yaparken, organizasyonların seviyelerine göre farklı bütçe kalemi tanımları yapılır. Bunun için Alt bütçe penceresinde yer alan  Organizasyon Bütçe Kalemleri düğmesi kullanılır. Buradan "Organizasyonda Kullanılacak Bütçe Kalemleri" penceresine ulaşılır. Pencere yer alan Organizasyon alanında, alt bütçe tanımında seçilen organizasyonlar listelenir. 
Bkz. Organizasyon Şeması

Her bir organizasyon için farklı bütçe kalemi bu pencereden tanımlanır. Burada organizasyona göre seçilen bütçe kalemleri, bütçe editöründe ilgili organizasyonlar için ayrı birer satır olarak gelir. 

Gerçekleşen Veriler Bağlantı Sihirbazı

Alt bütçeye gerçekleşen veri bilgilerinin hangi adaptöre bağlantı yapılarak hangi alan bilgileri ile veri getireceğinin belirlendiği seçenektir. Bunun için Ayarlar-Bütçe Ayarları-Alt Bütçe Tanımları üzerinde yer alan  Gerçekleşen Veriler Bağlantı Sihirbazı düğmesi kullanılır.
Not: Öncelikle Ayarlar-Şirketler-Veri Kaynakları seçeneği ile adaptör tanımı yapılmalıdır. Bkz. Veri Kaynakları 

Bağlantı Tanımı

 

Kodu / Açıklaması

Alt bütçe için gerçekleştirilecek veri bağlantısının adı ve açıklaması bilgisidir.

Model Kaynakları

 

Adaptör

Gerçekleşen verilerin Logo Mind Budget uygulamasına aktarılabilmesi için bağlantı kurulacak olan adaptör bilgisidir. Ayarlar-Şirketler-Veri Kaynakları menü seçeneği ile tanımlanmış olan adaptörler listelenir ve seçim yapılır.

Modüller

Gerçekleşen verilerin aktarılacağı adaptörde yer alan modüller listelenir ve seçim yapılır. Örneğin adaptör diğer bir Logo uygulaması olan Tiger olduğunda, Tiger'da yer alan tüm modüller listelenir. Logo Mind Budget uygulamasına Tiger'da yer alan Satınalma Modülü üzerinden bilgi alınacak diyebiliriz.

Hareket Modelleri

Hareket modelleri, gerçekleşen verilerin aktarılacağı adaptör modülünün hangi hareketinden yararlanılacağının belirlendiği alandır. Modül seçimi yapılmasıyla hareket modelleri modüle bağlı olarak listelenir ve seçim yapılır. Örneğin, Tiger adaptörü Satınalma Modülü üzerinden Alım Faturalarından bilgi alınacak diyebiliriz.

Tarih

Gerçekleşen verilerin adaptör üzerinden hangi tarih baz alınarak aktarılacağının belirlendiği alandır. Örneğin Tiger adaptörü üzerinden Alım Faturalarına bağlantı kurulacaksa fatura tarihi seçilebilir.

Veri Alanı

Gerçekleşen verilerin aktarılacağı adaptörün hareket modeli üzerinden hangi veri alanı dikkate alınacaksa seçim yapılır. Örneğin Tiger adaptörü Satınalma Modülü Alım Faturaları üzerinden veri alanı olarak Tutar seçilebilir.

Organizasyon

Gerçekleşen verilerin aktarılacağı adaptörde organizasyona karşılık gelen alanın seçimi yapılır. Örneğin Tiger adaptöründe Organizasyona karşılık İşyeri olarak geçmesi gibi.

Filtre

Bağlantı Tanımı ve Model Kaynakları yapıldıktan sonra gerçekleşen verilerin alınacağı hareket alan ve detay bağlantıları Filtre başlığı altından belirlenir.

Hareket Alan Adı

Gerçekleşen verilerin alınacağı adaptör üzerinde yer alan hangi tablo alanlarında hareket edileceği belirlenir.

Detay Bağlantı Türü

Filtre olarak verilecek hareket alanıyla hangi detayda bağlantı kurulacağı seçilir. Örneğin, Tiger adaptöründe Satınalma Modülü Alım Faturalarından hareketle, filtrelerde hareket alan adını Tutar olarak belirlersek, detay bağlantı türünü de Sabit Değer seçerek koşulu belirleyebiliriz.


"Kaydet" düğmesi ile koşulları belirtilen adaptör bağlantısı tanımlayarak gerçekleşen veri bağlantısı tanımı yapılır.

Raporlama Kalemleri

Finansal raporlarda kullanılacak olan raporlama kalemlerinin kaydedildiği menüdür. Ayarlar-Bütçe Ayarları-Raporlama Kalemleri menü seçeneği ile kaydedilir. 
Öncelikle "Şirket" alanından hangi şirket için raporlama kalemi tanımı yapılacağı seçilmelidir. Daha sonra "Raporlama Kalem Tipi" alanından Nakit Akış, Gelir Tablosu, Bilanço Aktif ve Bilanço Pasif seçeneklerinden biri belirtilir. Logo Mind Budget uygulaması ile üç şekilde Raporlama Kalemi tanımı yapılır:

  1. Bütçe Ayarları erişim ağacı üzerinde "Raporlama Kalemleri" seçimi yapıldığında  Ekle düğmesi ile
  2. Excel'den aktarma yoluyla
  3. Ayarlar-Bütçe Ayarları-Bütçe Tanımlama-Finansal Raporları Oluştur seçeneği ile otomatik olarak


  1. Ekle Düğmesi İle Raporlama Kalemi Tanımlama

Raporlama Kalemleri penceresinde yeni bir satır eklemek için  Ekle düğmesi kullanılır. Ekle düğmesine basılmasıyla satırda "+" işareti belirir. Bu işaret bilgi girişi yapılabilir anlamına gelir, aksi takdirde satır alanı değiştirilebilir bir alan değildir. Bilgi girişi yapılabilir olduğu anda seçim kutucuğunun solunda  Kalem işareti yer alır.

Kodu

Raporlama kaleminin ya da alt raporlama kaleminin kod bilgisidir. Alfanumerik bir alandır. Örneğin, RK.001 gibi. Aynı kod bilgisi tekrar kullanılamaz, uyarı alınır.

Adı

Raporlama kaleminin ya da alt raporlama kaleminin adıdır. Alfanumerik bir alandır.

Kullanım Durumu

Uygulamaya ilk defa kaydedilen raporlama kaleminin ve alt raporlama kaleminin kullanım durumu öndeğer olarak "Kullanılabilir" gelir, istenirse ilgili alandan "Kullanılamaz" olarak değiştirilir. Bir alt raporlama kaleminin durumu "Kullanılamaz" olduğunda ait olduğu ana raporlama kaleminin durumu değişmez ancak ana raporlama kaleminin durumu "Kullanılamaz" olarak belirlendiğinde alt raporlama kalemi de "Kullanılamaz" olur.

Yansıma Tipi

Raporlama kaleminin finansal rapora nasıl yansıyacağının belirlendiği alandır. Pozitif ve Negatif seçeneklerini içerir.


Ekle düğmesine tıklandığında beliren "Kaydet" düğmesi ile raporlama kalemleri kaydedilir. Tanımlanan raporlama kalemine ait bir alt raporlama kalemi eklemek için, kalem satırına tıklanır ve kırılımlı bir yapı halinde alt raporlama kalemi tanımlanmasına izin verilir.

  1. Excel'den Aktar / Excel'e Aktar

Raporlama kalemi eklemek için menüde yer alan "Excel'den Aktar" seçeneği kullanılır. Bunun için menüde yer alan  düğmesi kullanılır. 


Excel Dosyası alanında aktarılmak istenen dosya bilgisi belirtilir. Kullanıcı aktarmak istediği dosya adını biliyorsa manüel olarak yazar ya da satır sonunda bulunan "…" işareti ile dosyanın bulunduğu alana ulaşıp seçim yapar. 
Excel Sayfası alanında ise aktarılmak istenen Excel dosyası içerisinde yer alan sayfalar listelenir ve seçim yapılır. 
"Aktar" düğmesi ile raporlama kalemleri Excel'den aktarılır. Kullanıcı Logo Mind Budget uygulaması içerisinde daha önceden tanımlanmış olan raporlama kalemlerini Excel'e aktarmak isterse  Excel'e Aktar düğmesini kullanır.

  1. Finansal Raporları Oluştur İle Otomatik Olarak

Raporlama Kalemleri, Ayarlar-Bütçe Ayarları-Bütçe Tanımlama-Finansal Raporları Oluştur  seçeneği ile otomatik olarak oluşturulur. 
Bkz. Bütçe Tanımlama

Finansal Raporlar

Logo Mind Budget uygulaması içerisinde tanımlanmış olan ve biriken bilgilerin özetleri, belli dönemlerde ilgililerine finansal tablolar aracılığıyla aktarılır. Bu tanımlardan çıkarılacak sonuçlar ile zaman içerisinde karşılaştırmalar yapılarak, şirket hakkında çok yararlı bilgiler edinilir. Şirketlerin finansal durumu ve faaliyetleri hakkında bilgi veren araçlar olarak kullanılan finansal raporlar, Logo Mind Budget uygulaması içerisinde Ayarlar-Bütçe Ayarları-Finansal Raporlar menü seçeneği ile tanımlanır. 
Finansal Rapor tanımlamak için  Ekle düğmesi kullanılır. Ekle seçeneği ile Finansal Rapor Tanımlama penceresi açılır. 

Türü

Finansal rapor türleri olan Nakit Akışı, Bilanço ve Gelir Tablosu seçeneklerini içerir.

Adı

Finansal tablonun adı bilgisidir. 24 karakter uzunluğunda alfanumerik bir alandır.

Açıklama

Finansal tablonun açıklama bilgisidir. Alfanumerik bir alandır.

Detay Türü

Genel ve Organizasyon Bazında seçeneklerini içerir. Genel seçilmesi durumunda, şirkette yer alan organizasyonel birimlerim tümü için finansal rapor tanımı geçerli olur. Organizasyon bazında seçilir ise, hangi organizasyon için finansal rapor tanımı yapılıyorsa sadece onun için geçerli olur.
Tanımlanan finansal rapor için veri girişi yapılmışsa, detay türü alanı değiştirilemez.

Bütçe

Bütçe alanında, finansal rapor tanımlanacak olan şirkete ait bütçeler listelenir ve seçim yapılır.

Döviz Türü

Finansal rapor tanımı yapılan şirkete ait Döviz Türleri alana gelir ve seçim yapılır. Döviz türleri Ayarlar-Genel Ayarlar-Döviz Türü menü seçeneği ile tanımlanır.
Bkz. Döviz Türü
Şirket tanımı esnasında belirtilen yerel para birimi, öndeğer olarak gelir; değiştirilebilir.

Döviz Kur Tipi

Finansal rapor tanımı yapılan şirkete ait Döviz Kur Tipleri alana gelir ve seçim yapılır. Döviz kur tipleri Ayarlar-Genel Ayarlar-Döviz Kur Tipi menü seçeneği ile tanımlanır.
Bkz. Döviz Kuru Tipleri
Şirket tanımı yapılırken belirtilmiş olan yerel para birimi ile bu alandaki döviz türü aynı ise, döviz kur tipi alanı değiştirilemez. Örneğin yerel para birimi USD olan bir şirkette, alt bütçe ekleme esnasında döviz türü alanı yine USD seçilirse bu alan değiştirilemez.
Döviz türü alanında yapılan seçim şirketin yerel para biriminden farklı ise, döviz kur tipi seçmek zorunludur.


Raporlama Kalemleri alanı altında listelenen kalemler, Ayarlar-Bütçe Ayarları-Raporlama Kalemleri menüsü ile tanımlanır. Bkz. Raporlama Kalemleri
Raporlama Kalemleri, seçimi yapılan finansal rapor türüne göre değişiklik gösterir. Logo Mind Budget uygulaması, Nakış Akışı, Bilanço ve Gelir Tablosu türleri için kaydedilmiş tüm kalemleri listeler. Tür olarak bilanço seçimi yapılırsa bu alan "Raporlama Kalemleri Aktif" ve "Raporlama Kalemleri Pasif" olarak iki alana ayrılır. 
Finansal Rapor Tanımlama penceresinde alan  Tümünü Seç ve  Tümünü Kaldır düğmeleri, işaretlemede kolaylık sağlamak için kullanılır.
"Kaydet" düğmesi ile finansal rapor tanımı kaydedilir. Kaydedilen finansal raporları oluşturmak için, Ayarlar-Bütçe Ayarları-Bütçe Tanımlama menüsü üzerinde yer alan  Finansal Raporları Oluştur düğmesi kullanılır. Finansal raporları oluştur ile raporlama kalemleri de otomatik olarak oluşacaktır. Oluşturulan raporlar Logo Mind Budget uygulaması Ana Menü üzerinde bulunan Raporlar menüsü altında yer alır, ancak istenirse "Rapor Verisini Düzenle" seçeneği ile üzerinde değişiklik yapılır.