Şirketlerin amaçlarına, hedeflerine ve politikalarına uygun olarak hazırlanan ve gelecek dönem faaliyetlerine ait yapılan planlamaların gerçekleşip gerçekleşmediğinin takip edildiği raporlar olan bütçeler, Logo Mind Budget uygulamasında Bütçeler ana menüsü üzerinden tanımlanır. 

Uygulamaya giriş yapan kullanıcı, "Yetkili" olması durumunda Bütçeler menüsüne erişim sağlar. Kullanıcı yetkileri Ayarlar-Genel Ayarlar-Kullanıcılar menü seçeneği ile tanımlanır.

Yetkisi olan kullanıcı,  Ekle düğmesi ile Bütçe Oluşturma ekranına ulaşır. Bütçe Oluşturma penceresinde bütçe editörüne ulaşmak için öncelikle gerekli bazı tanımlar yapılmalıdır. Bu tanımlar "Yetkili" kullanıcı tarafından Ayarlar-Bütçe Ayarları menüsünden yapılır. Ancak yeni bir tanım eklenecekse yine "Yetkili" kullanıcı bütçe oluşturma penceresinde yer alan menü seçeneklerini kullanır. 

Bütçe Oluşturma penceresinde yer alan menü seçenekleri şunlardır:

  • Bütçe
  • Bütçe Kalemleri
  • Organizasyon
  • Boyut

Bütçe

Bütçeler, "Yetkili" kullanıcı tarafından Ayarlar-Bütçe Ayarları-Bütçe Tanımlama menü seçeneği ile tanımlanır. Kullanıcı isterse Bütçe Oluştur penceresinden de yeni bir bütçe tanımı yapar.

Şirket alanından hangi şirket için bütçe oluşturacağını seçer. Uygulamada kayıtlı şirketler listelenir ve seçim yapılır. Yeni bir şirket tanımı eklenecekse, yetkili kullanıcı tarafından "+" düğmesi ile eklenir.

Bütçe Adı alanında bütçenin adı belirtilir.

Geçmiş Bütçe alanında daha önceden hazırlanmış olan bütçeler listelenir.
Bütçe Başlangıcı ve Bütçe Bitişi alanlarında bütçenin hangi tarihler için hazırlanacağı ay ve yıl seçimi yapılarak belirlenir. "Bütçe Oluştur ve Kaydet" düğmesi ile yeni bir bütçe tanımı oluşturulur.

Bütçe Kalemleri

Bütçe kalemleri, Ayarlar-Bütçe Ayarları-Bütçe Kalemleri menü seçeneği ile daha önceden uygulamada tanımlanmışsa, Şirket seçimi yapılmasıyla otomatik olarak alana gelir. Bütçede yer alması istenen kalemler yanındaki kutucuktan işaretlenir.
Ancak yeni bütçe kalemleri, istenirse Bütçe Oluştur penceresinden de tanımlanır. Bütçe kalemleri, bütçe editörüne ulaşmadan önce tanımı yapılması zorunlu alanlardandır. Bu pencereden üç şekilde bütçe kalemi tanımlanır.

  1. Ekle Düğmesi ile
  2. Veri Bağlantısı ekleyerek tanımlanan adaptör üzerinden
  3. Excel'den aktarma yoluyla

Organizasyon

Organizasyon, Ayarlar-Bütçe Ayarları-Organizasyon Şemaları menü seçeneği ile daha önceden uygulamada tanımlanmışsa, Şirket seçimi yapılmasıyla otomatik olarak alana gelir. Bütçede yer alması istenen organizasyon şemaları yanındaki kutucuktan işaretlenir.
Ancak yeni organizasyonlar, istenirse Bütçe Oluştur penceresinden de tanımlanır. Organizasyon, bütçe editörüne ulaşmadan önce tanımı yapılması zorunlu alanlardandır. Bu pencereden üç şekilde organizasyon tanımlanır:

  1. Ekle Düğmesi ile
  2. Veri Bağlantısı ekleyerek tanımlanan adaptör üzerinden
  3. Excel'den aktarma yoluyla

Boyut

Boyut, Ayarlar-Bütçe Ayarları-Boyutlar menü seçeneği ile daha önceden uygulamada tanımlanmışsa, Şirket seçimi yapılmasıyla otomatik olarak alana gelir. Bütçede yer alması istenen boyutlar yanındaki kutucuktan işaretlenir.
Ancak yeni boyutlar, istenirse Bütçe Oluştur penceresinden de tanımlanır. Boyutlar, bütçe editörüne ulaşmadan önce tanımı yapılması zorunlu bir alan değildir. Bu pencereden üç şekilde boyut tanımlanır:

  1. Ekle Düğmesi ile
  2. Veri Bağlantısı ekleyerek tanımlanan adaptör üzerinden
  3. Excel'den aktarma yoluyla




 Bütçe Oluştur Ve Kaydet düğmesi ile yapılan bütçe tanımı, bütçe kalemleri, organizasyon ve boyut bilgilerine göre bütçe kaydedilir ve bütçe editörüne ulaşılır. 
Var olan bütçe tanımı üzerinde  Düzenle düğmesi ile değişiklik yapılır.