You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 9 Next »

Genel Bölümü'nde, "Kayıt/Yardımcı Programlar" menüsünün altında yer alır. Şirket/Şube/Parametre Tanımları ekranı;  İşletmeler, Şubeler ve Parametreler olmak üzere üç sekmeden oluşur. "İşletmeler" sekmesi, yeni işletmenin açılmasını sağlar.

"İşletmeler" sekmesi, sadece "Enterprise" paketinde ekrana gelir. Çünkü, sadece "Enterprise" Paketinde işletme tanımlaması yapılır. Diğer paketlerde, "Şubeler" ve "Parametreler" olmak üzere iki sekme görüntülenir.


"Şubeler";  yeni şubenin açılmasını ve içinde çalışılan şirkete ait bazı tanımlamaların yapılmasını sağlayan sekmedir. 

"Parametreler", Şirkete ait genel uygulama parametrelerinin bulunduğu sekmedir.


İşletme, Şirket, Şube Mantığı

Yeni bir şirket, işletme ya da şube tanımlamadan önce ihtiyaca göre neyin tanımlamasının yapılacağına karar verilerek işlem adımlarına geçilmesi gerekir.

Şirket, içinde çalışılan veritabanıdır. Firmalar her mali yıl için şirket açar ve yıl sonunda devir yaparak, yeni şirket üzerinden işlemlerine devam eder. İşletme, holding kavramı olan yerlerde kullanılır.

Örneğin;

SANGIDA firmasının bir holding olduğu düşünüldüğünde, holding bünyesinde yer alan SANSUT, SANET ve SANSU firmaları birer işletme olarak tanımlanabilir.

Şube, firmaların farklı bölgelerdeki şube kayıtlarının ayrı takip edilmesi istendiği durumlarda tanımlanır.

Çalışılan şirkete ya da işletmeye ait şube varsa, şirketten ayrı olarak şube tanımlaması yapılabilir. "İşletme" ve "Şube" tanımlamalarının yapılması ile, işletme veya şubeler bazında ortak raporlar alınması sağlanır. Bazı işlemlerin merkez şube ya da merkez işletmeden tek seferde ortak olarak yapılması sağlanır.

"Enterprise" paketinde; şirket içinde işletme, işletme içinde şube tanımlanabilir.




Mavi: Şirket

Yeşil: İşletme

Sarı: Şube


"Enterprise" dışındaki paketlerde sadece şirket içinde şube açılabilir.


İşletmeler

İçinde çalışılan şirkete ait yeni işletmenin tanımlandığı sekmedir.

Bir şirket içinde birden fazla işletme tanımlanabilir. İşletme tanımlamada; "İşletme Kodu" alanının sıfır (0) olması, ilgili işletmenin bu sistemde en yetkili şirket olduğu anlamına gelir. Bu işletmeye "Holding" de denilebilir.

Bu kodla açılan bir işletme:

  • Tüm Kayıtları Görme,
  • İşletme Tanımlama,
  • Şube Tanımlama yetkilerine sahiptir.
İşletme, sadece "Enterprise" Paketinde açılabilir. Yeni bir işletme tanımlamak için öncelikle, programa giriş yapılırken "Ortak30" işletmesinin seçilmesi gerekir. "Ortak30" işletmesi merkez işletmedir ve yeni bir işletme tanımlama işlemi "Ortak30" içinden yapılır.
Şirket/Şube/Parametre Tanımları Ekranı

İşletme Kodu

Yeni tanımlanacak işletme kodunun girildiği alandır.

İşletme Adı

Yeni tanımlanacak işletme adının girildiği alandır.

Aktif

Tanımlı olan işletmenin aktif olup olmadığının belirlendiği alandır. Aktif kutucuğu işaretlenmediği zaman, ilgili işletme şirket bağlantı ekranında diğer işletmeler arasında görülmez ve dolayısıyla o işletme içine girilemez. "Aktif" seçeneği, ilgili işletmenin geçici olarak kullanım dışı bırakılması durumunda kullanılabilir. İşaretlendiğinde, ilgili işletme şirket bağlantı ekranına gelerek işletme içindeki verilere ulaşılmasını sağlar.

Yeni bir işletme tanımladıktan sonra ilgili işletme ve daha önce tanımlanan işletmeler grid ekranda görüntülenir. Tanımlanan yeni işletmeye girilmesi için ilgili işletmeye ait en az bir tane merkez özelliğine sahip şube açılması gerekir.

Şubeler

Kullanılan pakete göre "İşletme" ya da "Şirket" içinden şube tanımlamasının yapılmasını sağlayan sekmedir.

Bir işletme ya da şirketin içinde birden fazla şube açılabilir. "Merkez" seçeneğinin işaretli olması, açılan şubenin merkez olduğunu gösterir. Bir işletme ya da şirket içinde sadece bir merkez şube tanımlaması yapılır.

"Merkez" seçeneği işaretlendiğinde şube (merkez):

  • Kendi şubelerindeki tüm kayıtlara erişebilir.
  • Şube tanımlaması yapabilir.

Merkez olmayan şube, program içinde sağlanan güvenlik nedeniyle yetkisiz hale getirilir. Yani, sadece kendi kayıtlarını ve ortak kullanıma açılmış kayıtları görebilir.



Şirket/Şube/Parametre Tanımları Ekranı

Şube Kodu

Tanımlanacak şube kodunun girildiği alandır. Rehber butonu  ile, şube kodlarına ulaşılır.

MerkezTanımlanan şubenin merkez olup olmayacağının belirtildiği alandır. 

İşletme Kodu

İlgili şubenin hangi işletme koduna ait olduğu bilgisinin izlendiği alandır.

Unvan

İlgili şube unvanının girildiği alandır. Her şirket/işletme altında şube olması gerektiği için, şirket tanımlandığında bazı şubeler program tarafından oluşturulur. Bu şubeye kayıt girildikten sonra raporlanması istendiğinde, unvan bilgisinin basımı için şirket unvanının girilmesi gerekir. Programa giriş yapıldığında ana menü ve modül ana menülerinin başlık bilgisinde, giriş yapılan şubeye ait unvan bilgisi gösterilir.

Adres

Şubeye ait adres bilgisinin girildiği alandır.

İlçe

Şubeye ait ilçe bilgisinin girildiği alandır. Alanın sağ tarafında yer alan aşağı ok butonu ile daha önce girilen ilçeler görüntülenir.

İl

Şubeye ait il bilgisinin girildiği alandır. Rehber butonu  ile, şehir rehberine ulaşılır.

Ülke

Şubeye ait ülke kodunun girildiği alandır. Rehber butonu  ile, ülke kodlarına ulaşılır.

"Ülke Kodları Tanımlama" ile ilgili detay bilgi için Yardımcı Programlar → Kayıt → Ülke Kayıtları

Vergi Dairesi

Şubeye ait vergi dairesinin tanımlandığı alandır. Alanın sağ tarafında yer alan aşağı ok butonu ile daha önce girilen vergi daireleri görüntülenir.

Vergi No

Şubeye ait vergi numarasının tanımlandığı alandır.

TC Kimlik NoŞahsa ait kimlik numarasının girildiği alandır. 

Web Adresi

Web adresinin girildiği alandır. İnternet erişim butonu  ile, web adresine erişim sağlanır.

SermayesiŞube sermayesinin girildiği alandır.
Ticaret Sicil AdresiŞubeye ait ticaret sicil adresinin girildiği alandır. 
Ticaret Sicil NoŞubeye ait ticaret sicil numarasının girildiği alandır.
Oda Kaydı/Üye NoŞubeye ait oda kaydı veya üye numarasının girildiği alandır.

Aktif

Tanımlı olan şubenin aktif olup olmadığının belirlendiği alandır. Aktif kutucuğu işaretlenmediği zaman, ilgili şube şirket bağlantı ekranında diğer şubeler arasında görülmez ve dolayısıyla o şube içine girilemez. "Aktif" seçeneği, ilgili şubenin geçici olarak kullanım dışı bırakılması durumunda kullanılabilir. İşaretlendiğinde, ilgili şube şirket bağlantı ekranına gelerek şube içindeki verilere ulaşılmasını sağlar.

Telefon No, Faks No, e-PostaTanımlaması yapılan şubeye ait telefon numarası, faks numarası ve e-Posta bilgisinin girildiği alandır.

Şube ile ilgili resim/dosya eklenmesini sağlayan işaretlerdir. İşaretler kullanılarak, şube için birden fazla resmi eklenebilir, önceki ve sonraki resimler izlenebilir, dosya eklenebilir veya silinebilir.

Bir şubeden diğer şubeye "Kullanıcı Bilgileri" ve "Genel Parametre" bilgilerinin aktarılması için kullanılan butondur. Kaynak Şube ve Hedef Şube alanlarının sorgulanmasını sağlar. 



Şubeden Şubeye Bilgi Kopyalama Ekranı

Kaynak Şube

Kopyalanması istenen şubenin girildiği alandır. Rehber butonu  ile, şube kodları arasından seçim yapılır.

Hedef Şube

Kopyalanacak şubenin girildiği alandır.  Rehber butonu  ile, şube kodları arasından seçim yapılır.

Kopyalanacak BilgilerHedef şubeye kopyalanacak bilgilerin seçildiği alandır. 
Şubeden şubeye bilgi kopyalama işleminin başlatılması için kullanılan butondur.

Parametreler

Programda genel olarak hangi uygulamaların yapılacağının belirtildiği, genellikle bir defa düzenlenip daha sonra müdahale edilmeyen genel parametrelerin bulunduğu sekmedir.



Şirket/Şube/Parametre Tanımları Ekranı

Şube Kodu

Yapılan tanımlamaların geçerli olacağı şube kodunun girildiği alandır. Seçilen şube için parametre tanımlamaları yapılır. Rehber butonu  ile, şube kodları arasından seçim yapılır.

Plasiyer Uygulaması Var

Firmaların satış organizasyonu, müşteri temsilcilikleri, bayi organizasyonu gibi durumları için, müşterilerine göre tanımladıkları ve cari kayıtlar bazında takip ettikleri satış elemanı, müşteri temsilcisi, pazarlamacı ve plasiyer gibi uygulamalarının hayata geçirilmesi için kullanılan parametredir.

Plasiyer kodlarının, Cari → Kayıt → Plasiyer Kodu Kayıtları girişinden tek tek tanımlandıktan sonra, "Cari Sabit Kayıtları" ekranındaki "Plasiyer Kodu" alanından girilmesi gerekir. Bu parametrenin işaretlenmesi durumunda Kasa, Çek, Senet, Fatura, Dekont modüllerden girilen her kayıtta "Plasiyer Kodu" sorgulanır.

Entegre kayıtlardan sorgulanarak girilen ya da elle yapılan kayıtlardan girilen "Plasiyer Kodları", cari hesaba ait hareketlere aktarılır ve "Plasiyer Kodu" alanında saklanır.

Bu uygulamayı seçerek kayıtlarını oluşturan firmalar, plasiyer koduna göre alacakları listeleri "Rapor" modülünden alabilir.

Proje Uygulaması Var

Proje uygulamasının başlatılması için kullanılan parametredir. 

Proje uygulaması; proje bazında iş yapan firmaların projenin başlangıcından sonuna kadar, ilgili proje için yapılan her türlü gider ve masrafı, projeye bağlı olarak gerçekleşen senet/çek hareketlerini, gerçekleştirilen üretim işlemlerini ve her türlü hareketi takip etmeleri için kullanılır. Böylece, projelerin her aşaması proje bazında ayrı ayrı raporlanarak projeler için aynı hesap kodları kullanılsa da tamamen birbirinden ayrılabilir. Proje uygulamasının kullanılması için, program genelinde tüm modül ve işlemlerde "Proje Kodu" sorgulaması bulunur. Bu parametrenin işaretlenmesiyle birlikte, her modülde ve her türlü hareket kayıtlarında "Proje Kodu" sorgulanır. "Proje Kodu" alanı boş bırakılmaz.

Proje takibi ile ilgili detay bilgi için; Muhasebe → Kayıt → Proje Kodu Girişi

Otomatik İşlem Tipi

Her bir farklı menüden yapılan işlemlerin, program tarafından otomatik olarak belirlenen işlem tipleri ile entegrasyona aktarılması için kullanılan parametredir. Böylece, kullanıcıların işlem yaptıkları menülerde işlem tiplerini değiştirmemesi veya unutması gibi durumlardan kaynaklanacak hatalar ortadan kalkar. Bunun için farklı menülerden yapılan işlemlere, farklı işlem tipleri belirleyen bir işlem tipi rehberi hazırlandı. Firmalar işlem tipi rehberini kullanmadan işlemlerini yapabilir ve program yaptıkları işleme ait işlem tipini otomatik olarak entegrasyona aktarır.

İşlem Tipi Tanımlama ile ilgili detay bilgi için; Entegrasyon → Kayıt → İşlem Tipi Tanımlama

Muhasebe Entegre

Ön muhasebe kayıtlarının, genel muhasebeye entegre olarak çalışması için kullanılan parametredir. Ön muhasebe kayıtları kendi içinde entegre olarak çalışır. Bu durum parametrik olmayıp, kendi içindeki entegrasyonlar program tarafından sağlanır.

Muhasebeye entegre çalışılması için, ön muhasebe sistemi ile muhasebe sistemi arasındaki entegrasyonun kurulması gerekir.

Entegrasyon kurulması ile ilgili detay bilgi için; Entegrasyon → Kayıt → Entegrasyon Kodları
Para Birimi

Parametre tanımlamaları yapılan şube için para birimi girilen alandır. 

Örneğin;

TL KR

Doküman Yönetim Sistemi

Doküman yönetim sisteminin seçilmesi için kullanılan alandır. Netsis ve Kets DocPlace olmak üzere iki tür entegrasyon seçeneği vardır. Netsis doküman sisteminin haricinde, doküman eklenecek alanlar için Kets DocPlace yönetim sistemine bağlanılarak dosya eklenmesi için, alanın sağ tarafında yer alan  butonu ile, “Kets DocPlace” kurulumunun yapılması gerekir. Kurulum işleminden sonra doküman eklenecek ekranlarda (Örneğin; "Stok Kartı Kayıtları" ekranı) standart dosya ekleme alanları pasif, “Kets DocPlace” butonu ise aktif hale gelir. “Doküman Yönetim Sistemi” parametresi “Netsis” olarak seçildiğinde, doküman eklenecek ekranlar eskisi gibi kullanılabilir.

Özel Hesap Penceresi Gösterilmesin

Cari kartlarda "Hesap Tipi" olarak "Özel Hesap Kapatma" seçildiği halde, program içinde "Özel Hesap Kapatma" sorgulama ekranının gelmemesi için kullanılan parametredir. Böylece, cari hesabın hesap tipi "Özel Hesap Kapatma" olduğu halde, işlem adımları sırasında "Özel Hesap Kapatma" sorgulaması ekrana gelmez. Kullanıcı, bu tür cari hesaplar için özel hesap kapatma işlemini Cari → Kayıt → Özel Hesap Kapatma bölümünden yapar.

Özel Hesap Kapatma ile ilgili detay bilgi için;  Cari → Kayıt → Özel Hesap Kapatma

Entegre Kullanıcı No. Sorulsun

Entegrasyon aktarımı sırasında "Kullanıcı Numarası" sorgulanması için kullanılan parametredir. Sadece, belirtilen kullanıcının kayıtları muhasebeye aktarılabilir. Böylece, "Entegrasyon" modülüne entegre edilen sadece belli bir kullanıcının girdiği kayıtların, tüm kayıtlar arasından ayıklanarak izlenmesi sağlanır. Burada, kayıt yapan kişinin kullanıcı kodu ne olursa olsun, diğer kullanıcıların kodlarını vererek, sadece onların yapmış olduğu kayıtları izleme olanağına sahiptir. Kullanıcı kodu 0 (sıfır) girildiğinde ise herhangi bir ayrım yapılmadan, o bölümdeki tüm kayıtlar ekranda listelenir.

Kullanıcı numaralarıyla ilgili ayrımın yapılması için "Entegre Kullanıcı No. Sorulsun" parametresinin işaretlenmesi gerekir.

Entegrasyon aktarımında kullanıcı numarasının sorgulanması ile ilgili detay bilgi için; Muhasebe → Entegre → İşlemler → Seçenekli Aktarma/Toplu Aktarma

Seri Takibi Var

Seri takibi uygulamasının kullanılmasını sağlayan parametredir. Seri takibi uygulaması, stok giriş/çıkışlarını ve üretim hareketlerini seri numaralarıyla birlikte takip etmek için program genelinde geliştirilmiş bir sistemdir. Parametrenin işaretlenmesi ile Stok, Fatura ve Üretim modüllerinde seri sorgulaması başlar.

Seri takibi ile ilgili detay bilgi için; Stok → Kayıt → Seri Parametreleri

İş Akışı Uygulaması Var

İş akış uygulamasının kullanılmasını sağlayan parametredir. Bu uygulama sadece "Enterprise" paketinde ve "Oracle" veritabanında kullanılır. Diğer paketlerde ve veritabanında aktif olarak gelmez.

Güvenlik Uygulaması

Güvenlik uygulamasının kullanılmasını sağlayan parametredir. Alanın alt tarafında bulunan aşağı ok butonu ile; Satır Bazı Güvenlik Sistemi, Kolon Bazı Geçerlilik Sistemi, Hepsi, ve Hiçbiri seçenekleri arasından seçim yapılır. 

Satır Bazı Güvenlik Sistemi

Satır Bazı Güvenlik Sistemi uygulamasının aktif hale getirilmesi için kullanılan seçenektir. Bu seçeneğin seçilmesi ile Kullanıcı İşlemleri →Kayıt → "Satır Bazı Güvenlik" bölümü aktif hale gelir. Uygulama, sadece Oracle veritabanında desteklenir.

Kolon Bazı Geçerlilik Sistemi 

Kolon Bazı Geçerlilik Sistemiuygulamasının aktif hale getirilmesi için kullanılan seçenektir. Bu seçeneğin seçilmesi ile Kullanıcı İşlemleri → Kayıt → "Kolon Bazında Geçerlilik Değerleri" bölümü aktif hale gelir.

Hepsi 

Satır Bazı Güvenlik Sistemi ve Kolon Bazı Geçerlilik Sistemi uygulamasının aynı anda aktif hale getirilmesi için kullanılan seçenektir. Bu seçenek sadece "Oracle" veritabanında görülür.

Hiçbiri

Her iki güvenlik uygulamasının da (Satır Bazı Güvenlik Sistemi ve Kolon Bazı Geçerlilik Sistemi) kullanılması istenmediği zaman tercih edilen seçenektir.

Form Bazı Güvenlik Uygulaması Var

Form Bazı Güvenlik uygulamasının kullanılması için, "Form Bazı Güvenlik Uygulaması" ile açılan herhangi bir form üzerinde görülen alanların, kullanıcı/grup bazında kaydın değiştirilmemesi ya da alanın görüntülenmemesini sağlar.

Rehber Kullanım Şekli

Program genelinde rehberlerin farklı şekillerde kullanılması mümkündür. Buradaki combo box alanından istenilen rehber şekli seçilmelidir. Rehberler Normal, Sırasız ve Hızlı olmak üzere 3 çeşittir.

Normal Rehber

Rehber tipi normal olarak seçildiği zaman rehberdeki sahalar otomatik olarak isim sıralı olarak gelmekte ve rehberdeki bilgilerin tamamı alttaki gridte görülebilmektedir. Kullanıcı isterse daha sonra rehberdeki kayıtları istediği alana göre sıralayabilmektedir.

Sırasız Rehber

Rehber tipi sırasız olarak seçildiği zaman rehberdeki alanlar belli bir sahaya göre sıralanmadan gelecek, yine normal rehberde olduğu gibi alt gridde rehberdeki kayıtlar görülebilecektir. Sırasız rehberde kayıtlar normal rehberde olduğu gibi sıralanmadan döküldüğü için bu rehber türünde kayıtlar daha hızlı gelmektedir. Dökülen kayıtlar, daha sonra kullanıcı tarafından sıralatılabilir.

Hızlı rehber

Rehber tipi hızlı olarak seçildiği zaman rehberin grid ekranında hiç bir kayıt gelmeyecek istenilen kod ya da isim yazılıp Enter tuşuna basıldığı zaman kayıtlar görülebilecektir. Hızlı rehber şeklinde kayıtlar çağrılmadan önce grid ekranına hiçbir kayıt gelmediği için, veriler ekrana normal ve sırasız rehbere göre daha hızlı gelmektedir.

NDI Uygulaması Var

NDI paketinin yüklü olduğu durumlarda, NDI paketinde hazırlanan ekran ve rehberlerin ticari pakette kullanılabilmeleri için işaretlenmesi gereken parametredir. Bu durumda, içinde bulunulan şube ile NDI veri tabanı bağlantısının kurulacağı ve NDI paketinde tanımlanan ekran ve rehberlerin ilgili şubede kullanılmasına yönelik tanımlamaların yapılacağı menüler Yardımcı Programlar/Kayıt/NDI menüsü altında aktif hale gelecektir.

Bu tanımlamalar ile ilgili detaylı bilgi için bakınız Yardımcı Programlar/NDI.

Dinamik Kodlama Sistemi

@6 Serisi ürünlerde, kullanıcı arabirimlerinin her yerine eklenen dinamik kodlama özelliği ile, programın standart davranışını değiştirecek kod yazılması, ekranların istendiği şekilde değiştirilebilmesi, yeni özellikler kazandırılması gibi programlama tekniği ile yapılabilecek fonksiyonlar, kodlanabilmektedir. Bu uygulamaları yapılabilmesi için öncelikle Dinamik Kodlama Sistemi parametresinin işaretlenmesi gerekmektedir.

Dinamik kodlama özelliğinde, kodlama VBScript dili ile yapılmaktadır. Vbscript kodlarını sadece admin olan kullanıcılar tanımlayabilmekte ve gerektiğinde geçersiz hale getirebilmektedirler.

Dinamik Kodlama tanımlamalarının nasıl yapılacağı ile ilgili detaylı bilgi için bakınız Giriş/Netsis Script Kod Desteği.

Döviz Uygulaması Var

Program kullanımında döviz uygulamasının aktif hale gelmesi için işaretlenmesi gereken parametredir. Diğer modüllerin dövizli çalışabilmesi için bu parametrenin işaretlenmiş olması gerekmektedir.  Ayrıca her modülün dövizli işlemlerle ilgilendirilebilmesi için parametreler veya sabit kayıtlarından sorgulanan döviz parametre ve sorgulamalarının da yanıtlanması gerekecektir.

Düzeltme Tipi

Programda yapılan bütün döviz işlemlerinde, döviz ekranlarından girilen değişik veya aynı döviz tip ve tutarları ilgili sahalarda saklanmaktadır. Firmaların, işlemler sırasında kullanacakları farklı döviz tiplerinin tek bir döviz tipine çevrilerek, tek bir döviz cinsi bazında raporlar alabilmesi ve işlemler yapabilmesi için sorgulanan alandır. Bu sahada, yapılan tüm döviz çevrimlerinde kullanılacak, yani çevrilmesi istenen döviz tipi sorgulanmaktadır. Bu alana girilecek döviz tipinin Döviz Takibi /Kayıt/Döviz İsimleri tanımlama menüsünden tanımlanmış olması gerekmektedir.  

Döviz isimleri tanımlama ile ilgili detay bilgi için bakınız Döviz Takibi/Döviz İsimleri Tanımlama.

Eğer firma ilgili şirkette enflasyon muhasebesi kullanıyorsa bu alana enflasyon için tanımlamış olduğu döviz tipini girmesi gerekmektedir.

Enflasyon muhasebesi kullanımı ile ilgili detay bilgi için bakınız Muhasebe/Ek-?? (Enflasyon Muhasebesi).

Döviz Çevrim Tipi

Döviz alış, döviz satış, efektif alış, efektif satış olmak üzere 4 seçenek bulunmaktadır. Kayıtlarla ilgili döviz cinsinin hangi kurdan işlem göreceği firma prensiplerine göre seçilerek bu sahada belirlenmektedir. Bu sahada tanımlanan döviz tipi, modüllerden yapılan dövizli kayıtlarda tekrar sorgulanacaktır. İstenilirse kayıtlar sırasında döviz tipi değişikliği yapılabilir. Fakat modüllerde bulunan dövize çevrim işlemlerinde, döviz çevrim tipi değiştirilemeyecektir.

Enter Tuş Desteği

Program genelinde menülerdeki bir sahadan başka bir sahaya geçebilmek için Tab tuşuna basılması gerekmektedir. Fakat bu parametre işaretlenirse Tab tuşu yanı sıra Enter tuşuna basarak da bir sahadan başka bir sahaya geçilebilecektir.

Sesli Uyarı

Program genelinde işlemler sırasında çıkan uyarı ekranlarında sesli olarak da uyarı gelmesi isteniyorsa işaretlenmesi gereken parametredir.

Aktif Alan Rengi

Bu tuş ile gelen renk kutucuklarından biri seçilerek, işlemler sırasında aktif olan sahanın karakterlerinin istenilen renkte olması sağlanabilmektedir.

Pencere Rengi

Bu tuş kullanılarak, gelen renk kutucuğundan seçilecek rengin, ana ekran ve modüllerde fon rengi olarak kullanılması sağlanabilmektedir.

E-Posta Uygulaması Var mı?

Şirket içinde yapılan işlemlerin bazılarının, istenen kullanıcılara anında e-mail aracılığı ile gönderilmesi ve ayrıca cari kartları tanımlı müşteri veya satıcılara, kendileriyle ilgili bir işlem yapıldığında e-mail yoluyla bilgi gönderilmesi amacıyla kullanılan uygulamadır. Bu parametre işaretlendiğinde, e-posta uygulaması için gerekli olan aşağıdaki iki saha sorgulanacaktır.

SMTP Server Adı

E-posta uygulaması işaretlendiği zaman aktif olan parametredir. Bu sahaya internet sunucusunun adı girilmelidir.

SMTP Kullanıcı Adı

E-posta uygulaması işaretlenmiş ise aktif olan parametredir. Internet sunucusunun bulunduğu makinede geçerli olan bir kullanıcının adının girileceği sahadır. Internet sunucusunda, Netsis uygulamaları için bir kullanıcı açılarak bu sahaya ismi girilmelidir. Netsis uygulamaları sonucunda e-posta gönderimi yapıldığında, gönderen kişi olarak bu sahaya girilen kullanıcı adı görüntülenecektir.

SMTP Şifre

SMTP Kullanıcı Adı sahasına girilen kullanıcıya ait şifrenin girilebileceği sahadır. Kullanılan bazı internet sunucuları için bu sahaya bilgi girilmesi zorunludur. Kullanıcı adı ve şifre sahalarına 100 karakterlik bilgi girilebilmektedir. Kullanıcı adı ve şifre sahaları, bilgi girişinin zorunlu olmadığı durumlarda boş geçilebilir.


İlgili kayıtlar girildikten sonra “Kaydet”  butonu ile kayıt tamamlanır. Açılan bir kayıt, kayıt sil butonu ile iptal edilir veya üzerinde değişiklik yapılması için kaydet  tuşu kullanılarak düzeltilir.

Kaydedilen satır üzerinde değişiklik yapılması istendiğinde, ilgili satırının üzerinde çift tıklayarak seçim yapılması halinde, gerekli alan/alanların üzerinde değişiklik yapılabilir. Kaydedilen satır aynı şekilde seçildikten sonra araç çubuklarında bulunan   kayıt silme butonu ya da klavyedeki F7 tuşu yardımıyla ilgili satır silinir. 

Herhangi bir şubede kayıt olması halinde ilgili şube silinemez.