You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 2 Current »

Özlük bilgileriyle ilgili raporlar bu bölümde hazırlanmaktadır.

Kullanıcı Raporlar sekmesinden Özlük Raporlarını seçtiğinde aşağıdaki ekran görüntüsü oluşur.

Özlük Raporlarında bulunan 2 bölüm: Kaydedilmiş Raporlar, Taslak Raporlar

  • Kaydedilmiş Raporlar: Kullanıcı taslak raporları üzerinden kendi ürettiği ve kaydettiği raporları bu bölümde görür.

Bu ekranda Raporu Göster dediğimizde aşağıdaki ekran açılmaktadır.

Rapor Sahaları
Kullanıcı bu bölümde, oluşturacağı raporda görünmesini istediği sahaları belirler. Kullanıcı Rapor Sahaları'nda tanımlı olan sahalardan istediği sahaları sürükleyip Seçili Sahalar bölümüne bırakabilir.

Rapor Filtreleri
Kullanıcı bu bölümde raporun amacına göre sahalar üstünde kısıtlar ekleyebilir. Kısıtların kullanımı Ek Bilgiler/Rapor Genel Kullanım bölümünde 'GENEL KULLANIM/Kısıt Tipi Kullanımı' başlığı adı altında örneklerle açıklanmıştır.

Sıralama ve Gruplama
Kullanıcı bu bölümde rapor sonucunda karşısına çıkan listenin düzeni ile ilgili değişiklik yapar. Örnek verilecek olursa, kullanıcı çalışan kodlarını artan sırada ya da azalan sırada gözükmesini ayarlayabilir.

Rapor Parametreleri
Kullanıcı raporun basımıyla ilgili düzenlemeleri bu bölümden yapar. Kullanıcı raporun çıkmasını istediği rapor formatını PDF, XML gibi seçeneklerden seçebilir.
Bu alanların altında bulunan Kaydet butonu ile yapılan değişiklikler kaydedilir ve raporlar sekmesindeki rapor güncellenmiş olur.
Rapor Al butonu ile ilgili rapor ekrana basılır.
Rapor Hazırla butonuna basıldığında arka planda istenilen raporun hazırlanmasını sağlar. Hazırlanan rapor, Kişisel/Raporlarım başlığı altına eklenmektedir.

Rapor Bilgisi
Kullanıcı bu bölümde çalıştığı raporun adını ve açıklamasını görüntüler. Kullanıcı raporun adını ve açıklamasını değiştirebilir.
Kullanıcı serbest rapor sahasında butonuna tıklandığında tanımlı raporlar listesi çıkacaktır. Kullanıcı serbest raporlarda tanımlı bir raporu seçip onu baz olarak yeni bir rapor üretebilir.
Serbest rapor genel gösterimde aynı zamanda Rapor Grup adı olarak da geçmektedir. Kullanıcı buradan başka tanımlı bir raporu seçip ona geçebilir. Kullanıcının butonuyla geçiş yaptığı rapora göre Rapor Sahalarında tanımlı sahalar da değişecektir.

Kaydedilmiş Raporlar Aracılığıyla Yeni Rapor Oluşturma
Kullanıcı Kaydedilmiş Raporlar kısmında var olan bir raporu "Raporu Göster" butonuna tıklayıp, adını değiştirip kaydettiğinde var olan raporu güncellemiş olur.
Kullanıcı bu işlemle kendi kaydetmiş olduğu raporları güncelleyebilir, yeni kısıt ya da sahalar ekleyebilir, silebilir, raporun adını veya açıklamasını değiştirebilir.

  • Taslak Raporlar: Tiger HR kullanıcının sıklıkla kullanabileceği bazı raporları Taslak Raporlar Tiger HR tarafından kurulum esnasında standart olarak eklenmiştir. Kullanıcı var olan Taslak Raporları üzerinden "Yeni Rapor Oluştur" butonu ile kendi ihtiyaçları doğrultusunda farklı bir rapor oluşturabilir. Raporu Düzenle butonu ile ise taslak rapor düzenlenebilir.

Taslak Raporlar sekmesindeki Yeni Rapor Oluştur butonuna tıklandığında kaydedilmiş raporlarda gelen ekran önünüze gelir. Rapor Sahaları, Rapor Filtreleri, Sıralama ve Gruplama, Rapor Parametreleri ve Rapor Bilgisi alanları gelir. İlgili alanlar ile ilgili açıklamalar Kaydedilmiş Raporlar kısmında bulunmaktadır.
Taslak Raporlar sekmesindeki Raporu Düzenle butonuna tıklandığında ise ilgili taslak raporunun Tasarım Adı, Açıklama, Veri Kaynağı ve View alanını değiştirebilirsiniz. İlgili ekranda raporda gelmesini istediğiniz sahaları da değiştirebilirsiniz.

Taslak Raporlar Aracılığıyla Yeni Rapor Oluşturma
Kullanıcı Taslak Raporları üzerinden yeni bir rapor oluşturabilir. Kullanıcının bu şekilde oluşturacağı yeni rapor Kaydedilmiş Raporlar bölümünde gözükecektir.
Kullanıcı yeni rapor oluşturmak için öncelikle Taslak Raporlar sekmesini seçmelidir.
Kullanıcı bu sayfada Tiger HR'de tanımlı olan raporları görüntüler.
Kullanıcı taslak raporlar üzerinden kendi istekleri doğrultusunda yeni bir rapor oluşturmak için "Yeni Rapor Oluştur" butonunu kullanır.
Kullanıcı "Yeni Rapor Oluştur" butonunu tıkladıktan sonra aşağıdaki gibi bir ekran görüntüsüyle karışılacaktır.

Rapor Bilgilerinde Düzenleme
Kullanıcı örnek olarak Özlük Pozisyon Geçmişi raporunda değişiklik yapmak istediğinde "Raporu Göster" butonuna tıklar. Aşağıdaki gibi gelen ekranda raporda görmek istediği alanları sürükle-bırak özelliği ile Rapor Sahaları'ndan "Seçili Sahalar'a bırakarak belirleyebilir.


Kullanıcı Kaydedilmiş Raporlar içinden Rapor bilgisi kısmında raporun adını ve açıklaması değiştirir.
Kullanıcı tüm bu değişiklikler sonrası "Kaydet" butonuna tıklar ve daha önce kaydetmiş olduğu raporun adını güncellemiş olur.

Uygulamada "Rapor Al" denildikten sonra uygulama uzun süre bekliyor ve sonuç getirmiyorsa bunun sebebi, çalışan sayısıyla doğru orantılı olarak arka planda raporun hazırlanması uzun sürmesi ve Web uygulamalarında zaman aşımına uğramasıdır. Zaman aşımından dolayı alınamayan raporlar için "Raporu Hazırla" butonuna tıklanmalıdır.
Bu işlem ile belirlediğiniz raporun hazırlanması için uygulama bir görev verilmiş olur. Arka planda raporu hazırlar. Hazırlanan rapor, Kişisel/Raporlarım başlığı altına eklenmektedir. Kullanıcı bu bölümden, hazırlanan raporu bilgisayarına indirebilir.

Rapor Sahalarında Düzenleme
Kullanıcı Taslak Raporlar içinde tanımlı olan rapor sahalarına (aşağıdaki resimde vurgulanan kısımda) yeni bir rapor sahası ekleyemez. Dolayısıyla kullanıcı var olan tanımlanmış rapor sahaları içinden seçim yapmalıdır.
Kullanıcı Rapor sahalarındaki sahaları Sürükle-Bırak özelliğiyle Seçili Sahalara bırakır.
Kullanıcı oluşturacağı raporda görmek istediği sahaları seçili sahalara sürükleyip bırakır.
Sürükle- Bırak özelliği Ek Bilgiler/Rapor Genel Kullanım bölümünde 'GENEL KULLANIM/ Sürükle-Bırak Özelliği' başlığı altında açıklanmıştır.
Seçili sahalarda bulunan saha adları değiştirilebilir. Bu özellik Ek Bilgiler/Rapor Genel Kullanım bölümünde 'GENEL KULLANIM/Saha Adı Değiştirilmesi Özelliği' başlığı altında açıklanmıştır.
Seçili sahalardaki sahaların düzenlenmesi özelliğiyle kullanıcı raporda görünecek sütun adlarını değiştirebilir.
Kullanıcı Seçili Sahalarda oluşturacağı raporda görmek istemediği alanları butonuyla gerçekleştirir.
Kullanıcının butonuyla sildiği sahalar tekrar rapor sahalarında listenin en sonuna eklenir.
Kullanıcı, tanımlı raporunun rapor sahalarındaki tüm sahaları kullanmak istediğinde Rapor sahaları alanının altında bulunan "Tümünü seç" butonunu tıklamalıdır.
Kullanıcı Seçili Sahalar içindeki tüm sahaları silmek isterse "Tümünü Kaldır" butonunu tıklamalıdır.
Bazı sayısal verilerin yanında bulunmaktadır. Kullanıcı bu butona tıklandığında "toplam al" butonu aktif olur.
Kullanıcı böylelikle seçmiş olduğu sayısal sahanın alt toplamını yani tüm satırlar için toplanmış halini raporda görecektir.
"Toplam Al " işaretinin genel kullanımı Ek Bilgiler/Rapor Genel Kullanım bölümünde 'GENEL KULLANIM/Toplam Alma İşaretinin Kullanımı' başlığı altında açıklanmıştır.

Rapor Filtrelerinde Düzenleme
Kullanıcı raporunda gözükmesini istediği sahalar üzerinde filtreleme yapabilir. Böylelikle ihtiyacı olan satırları çok fazla satırlar içeren raporlarda filtreleyerek alabilir.

Kullanıcı Rapor Sahaları kısmında filtrelemek istediği sahayı seçer.
Kullanıcı butonuna tıklandığında seçilen saha Rapor Filtreleri bölümüne geçer.
Kullanıcı oluşturacağı raporda birden fazla filtre uygulayabilir. Kullanıcı butonuyla seçtiği filtreyi silebilir.
Filtrelerde kısıt tipi ve Değer-1 alanlarının kullanımıyla ilgili detaylı bilgi ve örnekler Ek Bilgiler/Rapor Genel Kullanım bölümünde 'GENEL KULLANIM/Kısıt Tipi Kullanımı' başlığı altında açıklanmıştır.

Rapor Sıralama ve Gruplamasında Düzenleme
Kullanıcı bu bölümde oluşturacağı raporun düzeni, sıralamasıyla ilgili düzenlemeler yapar.
Kullanıcı rapor sahaları bölümünde sıralamak istediği sahayı seçer.
2 çeşit sıralama yönü vardır: Artan, Azalan.
Kullanıcı Rapor Sahalarındaki saha ve sıralama tipi seçiminden sonra butonuna tıklandığında ilgili saha sıralamalar bölümüne geçer.
Gruplama için detaylı bilgi Ek Bilgiler/Rapor Genel Kullanım bölümünde 'GENEL KULLANIM/Gruplama Özelliği' başlığı altında detaylı bir şekilde açıklanmıştır.

Rapor Parametrelerini Düzenleme
Rapor parametreleri, baskı seçenekleri ve rapor formatı bu bölümde düzenlenir.
Kullanıcı Baskı seçeneklerinde almak istediği raporun baskıdaki görünümünü düzenler.

  • Kullanıcı raporun çıktısını dikey ya da yatay olarak belirleyebilir. Aşağıdaki resimde de vurgulandığı gibi kullanıcı dikey/ yatay tercihini seçer.
  • Kullanıcı herhangi bir ID ya da kod sahasında 0'la başlayan numaraların sıfırlarının gözükmesini isterse onay kutucuğunu seklinde işaretlemelidir.

Örneğin Özlük ID'si 000132 olan çalışanın raporda özlük ID'sinde başta bulunan 3 tane sıfırın görülmesi istenirse onay kutucuğu işaretlenmelidir.

  • Kullanıcı raporda Rapor Parametrelerinde belirlediği baslığın görünmesini düzenleyebilir. Kullanıcı rapor parametreleri bölümünde başlık bilgisi girilir.

Kullanıcı raporun başlık adını 'Eğitime Katılmayanlar ' şeklinde görmek istesin. Kullanıcı raporda başlık görmek istediğinde Baskı Seçenekleri kısmında seçeneğini onaylamalıdır.
Kullanıcı "Rapor Al" butonuna tıkladıktan sonra başlık adında yapılan değişiklik raporda aşağıda vurgulandığı gibi gözükecektir.

  • Kullanıcı Şirket Adı bilgisinin raporda görünmesini isterse onay kutucuğunu işaretlemelidir. Kullanıcı Şirket Adını Araçlar/Ayarlar/Sistem Ayarları bölümünde belirler.
  • Kullanıcı raporun çıktısının otomatik olarak sayfaya sığdırılmasını ayarlayabilir.
  • Kullanıcı sayfa genişliği, tarih/saat, sayfa no, rapor sonu genel toplam bilgi gösterimini ayarlayabilir. Kullanıcının onay kutularına tıklaması yeterlidir.

Raporlar modülünde desteklenen rapor formatları: CSV, Doc, DocX, Html, PDF, XLS, XLSX, XPS.
Kullanıcı desteklenen rapor formatını yukarda tanımlı formatlar içinden seçebilir.
Kullanıcı tüm bu değişiklikler sonrası "Kaydet" butonuna tıklandığında kullanıcının yapmış olduğu bu güncellemeler sonrası Kaydedilmiş Raporlarda eklenmiş hali son hali aşağıdaki gibidir.