Günümüzde firmalar, dinamik rekabet ortamında kendilerine avantaj sağlayacak teknolojik araçlara ve etkin maliyet yönetimi sağlayan uygulamalara çok daha kolay erişebiliyor. Bununla beraber, dileğiniz teknolojik yatırımı yapın veya otomatize, girift sistem otomatizasyonları kurun; iş yine öz gücünüzü oluşturan insanda bitiyor.
Bu açıdan bakacak olursak, İnsan Kaynakları Yönetimi kavramı, firmaları zor piyasa şartlarında bir adım öne çıkaracak en önemli olgulardan biri. Şirket içinde öne çıkacak bir uzmanlık alanı oluşturmak ve bu alana tam hâkimiyet sağlayacak bir uzman yetiştirmek, önce o kişiyi bulma ve sonra da doğru pozisyona yerleştirme süreciyle başlıyor. İşe uygun görülen kişinin adaptasyon ve Eğitim süreci için dikkate değer bir zaman ve emek harcanıyor. Sonrasında işe yetişmesi için bunca emek, para ve zaman harcadığınız kişiyi firmanızın bünyesinde tutabilmeniz gerekiyor.
Tiger HR (İnsan Kaynakları Sistemi), sağladığı modern vizyon ile internet / intranet üzerinden İK bölümünün yüksek performansla kullanabileceği interaktif uygulamalar sunuyor.

Özlük Modülü

  • Çok kapsamlı özlük bilgileri saklayabilen modülden duruma göre dilediğiniz kadar veriyi süzebilir, gerekirse detaylarda boğulmadan sadece ihtiyaç duyduğunuz verilere ulaşabilirsiniz.
  • Sisteme çalışanlarınızın kimlik ve iletişim bilgilerini (nüfus, pasaport, telefon numarası, cep telefonu numarası, e-posta) girmekle kalmayıp, tahsil geçmişi, sertifikalar, iş tecrübeleri, referanslar, yakınlarına dair bilgiler, beden ölçüleri ve ehliyet sınıfı gibi birçok veriyi de girebilirsiniz.
  • Çeşitli sebeplerle aynı kişi için tanımlanmış birden fazla sabit bilgi kartını tek özlük bilgisinde birleştiren ve böylelikle fazladan kart açılmasını önleyen "teke indirgeme" algoritması mevcuttur.
  • Standart izin tanımlarının yani sıra, her firmaya göre değişebilecek izin tiplerini (ücretli/ ücretsiz, zorunlu/ zorunlu değil gibi) detaylarla tanımlayabilirsiniz.
  • Farklı kırılımlara göre (mavi yaka/beyaz yaka, departman, pozisyon vb.) izin parametreleri tanımlayabilirsiniz.
  • Detaylı izin talep ekranı, detaylı izin hakkediş, kullanım bilgilerini görüntüleyebilirsiniz.
  • Rapor (eksik gün) takibi, izin planlama, izin talebi, gerçekleşmiş izinler ve yasal bildirimler döngüsünü onay süreçleri ile bütünleşik olarak portal + uygulama üzerinden sisteme işleyebilirsiniz.
  • İhtar, ceza ve ödül süreçlerini başlangıcından bitişine kadar takip edebilir ve gelişmeleri ve sonuçları ilgili yetkililere anında raporlayabilirsiniz.
  • Tiger HR özlük modülü, Bordro Plus bordrolama uygulaması ile tam entegre çalışır; iki uygulama arasında herhangi bir veri aktarımı gereksinimi yoktur.
  • Tiger HR içerisinde olmayan fakat kullanıcı tarafından kaydedilmek İstenen veriler, istediğiniz kadar dinamik alan tanımlanarak oluşturulabilirsiniz.
  • Pozisyon bazında norm kadro raporu alınabilirsiniz.
  • Görsel basım tasarımı desteği ile izin talep formu, zimmet formu, eğitim katılım formu ve özlük formu oluşturabilirsiniz.
  • Detaylı parametreler ile her modül ile ilgili ayarlar yapılabilir, ekranları düzenlenebilirsiniz.
  • Modül, çoklu pozisyon desteği vermektedir.
  • Organizasyonel yapı temelinde özlük- veri yetkilendirmesi yapabilirsiniz.


Organizasyonel Bilgi ve Tarihçe Takibi

  • Çalışanlara ait coğrafi ve operasyonel organizasyon birimlerini ayrı ayrı sisteme tanımlayabilir; çalışanların çalıştığı ülke, il, ilçe, semt, bölge, departman, birim, pozisyon, kademe ve amir bilgilerini sisteme işleyebilirsiniz.
  • Çalışanların izin kişisel kartlarına tüm organizasyonel bilgilerini arşivleyebilir; işe giriş, atama, terfi ve çıkış işlemlerine dair tarihçeyi saklayabilirsiniz.
  • İstediğiniz tarihte ilgili kişinin hangi birimde görev yaptığını sorgulayabilir, belirli bir tarih için birimlerin talep ettiği işçi sayısını ve ortaya çıkacak işçilik maliyetlerini, maliyet kalemleri detayında raporlayabilirsiniz.
  • Amir hiyerarşisinden yola çıkarak, firmanızın organizasyon şemasını oluşturabilirsiniz.


Çalışan Portali

  • Çalışan herhangi bir döneme ait bordrosunu izleyebilir, dilerse çıktısını alabilir.
  • Çalışanların izin ve yakınlarının mutlu günlerini kutlamak için görsel destekli iletiler oluşturabilir; şirket duyurularınızı, prosedür değişikliklerini ve yönetmelikleri dilediğiniz departmana iletilmek üzere düzenleyebilirsiniz.
  • Yüksek sayıda çalışan istihdam ediyorsanız, "kim kimdir?" uygulamasını kullanarak firma içi çalışan sorgulaması yapabilir, her çalışan hakkında detaylı bilgi edinebilirsiniz.
  • Portal üzerinden yürüteceğiniz izin otomasyonunu kullanarak, çalışanların izin taleplerini, amir onaylarını, kullanım bildirimlerini ve iptalleri entegre bir biçimde yönetebilirsiniz.
  • Portal üzerinden eğitim talebi, planlanan eğitimlere dair yayın, eğitime katılım talebi ve eğitim tarihi hatırlatması yapabilirsiniz.
  • Kendinize atanan Anket/Sınavları yanıtlayabilirsiniz.
  • Öneri/Şikayette bulunabilir, Öneri/Şikayetlerle ödül-ceza sürecine etkileyebilirsiniz.
  • Kendinize verilmiş zimmetli malzemeleri görebilir, takibini yapabilirsiniz.
  • Şirket içi faaliyetlerde çekilen fotoğrafları slayt gösterisi olarak çalışan portaline eklenebilirsiniz.
  • Çalışanlar kimlik/iletişim bilgileri güncelleyebilir, IK onayladıktan sonra sistemde en güncel çalışan bilgilerini tutulabilirsiniz.


Çalışan Profili

  • Nitelik/yetkinlik kataloğu tanımlayarak, yetkinlikler için süre tanımlanabilirsiniz.
  • Çalışan ve pozisyon yetkinlikleri tanımlanarak profiller oluşturulabilirsiniz.
  • Boş pozisyonlar için profil eşleştirme yaparak, en uygun adayları belirlenebilirsiniz.


Eğitim ve Etkinlikler

  • Çok detaylı eğitim tanımları yapabilirsiniz (İstenen detayda kullanım, eğitim materyalleri, eğitmen firmalar/şahıslar, mekanlar vb.).
  • Eğitim katılımcı profillerinin tanımlanması ve çalışanların profillerinin eşleştirilmesi sonucu eğitim ihtiyaç matrisini saptanarak, raporlanabilirsiniz. Bu sayede yıllık eğitim planının oluşturulması kolaylaşır.
  • Eğitim katılımcı profillerini çalışanın mevcut yetkinlik profili, almış olduğu eğitimler, sertifikaları, tahsili vb. birçok faktörün bir araya gelmesiyle oluşturularak tanımlayabilirsiniz.
  • Eğitim taleplerini, çalışan portali üzerinden toplanabilirsiniz.
  • Yıllık eğitim planı çıkararak tahmini katılımcı sayısı üzerinden materyal, eğitmen, yol, konaklama, ikram maliyetleri de hesaplayabilirsiniz.
  • Eğitim gerçekleştirmek istediğinizde yada eğitim gerçekleştirdiğinizde, eğitmen, amir ya da insan kaynakları tarafından girilen kişi bazında katılım ve değerlendirme bilgisini (notlama sistemi ile ve/veya görüş belirterek değerlendirme yapabilir) alabilir ve isteğe göre sınav değerlendirmeleri de girilebilirsiniz.
  • Eğitim değerlendirme sonuçları yetkinlik profillerine otomatik yansıtılarak alınan sertifikaların otomatik işlenmesini sağlar.
  • Çalışanların özlük bilgilerinde eğitim/sınav tarihçeleri ve değerlendirmelerini izlenebilirsiniz.
  • Sürükle - bırak desteği ile hızlı ve kolay bir şekilde birçok eğitim katılım formu tasarlayabilirsiniz.
  • Eğitim sonunda kullanıcı tarafından tasarlanmış eğitim katılım formları kullanılabilir ve çıktısını alabilirsiniz.


Çalışan Sağlığı

  • Programlanabilen hatırlatma fonksiyonu sayesinde periyodik tetkik takibini yapılabilirsiniz.
  • Periyodik olmayan rahatsızlıkların tetkik, tanı, tedavi, ilaç, sevk, SGK bildirimi ve devamsızlık gün sayısı bazında takibini yapılabilirsiniz.
  • Bölüm bazında çalışma kısıtları, kişi bazında personelin çalışamayacağı bölümlerin ve çakışmaların takibini yapabilirsiniz.
  • Özürlülerin ve geçici özürlerin durum takibini yapabilirsiniz.
  • Vizite ile birlikte hızlı basım, kaza sıklık ve devamsızlık oranlarını gösteren performans göstergelerini takip edebilirsiniz.
  • İş kazaları için hızlı form hazırlama özelliğini kullanabilirsiniz.


İşe Alım ve Yerleştirme

  • Firmanıza özel başvuru portali oluşturabilirsiniz.
  • İlan hazırlayıp yayınlayabilir, ilan için yetkinlik profili ve/veya online yapılabilecek aday yeterlilik sorularını hazırlayabilirsiniz.
  • Aday; portal üyelik işlemi, üyelik aktivasyonu, şifremi unuttum, üyelikten çıkma gibi işlemleri yapabilir.
  • Aday portal üzerinden özgeçmiş oluşturabilir, daha önceden hazırlamış olduğu özgeçmişini sisteme yükleyebilir, özgeçmişine doküman ekleyebilir.
  • Linkedin, Facebook ve Twitter sosyal medya hesaplarıyla portale profil transferi yaparak giriş yapılabilir.
  • Portalde olmayan fakat adaylar tarafından doldurulması gereken veri girişleri için işe alım portali ekranına dinamik alan ekleme yapabilirsiniz.
  • Aday, açık ilanlara başvuru yapabilir.
  • Aday, ilan için oluşturulmuş yeterlilikte olup olmadığını ölçebilir. Kendi profili ile ilan için oluşturulan profili karşılaştırabilir. İlan için oluşturulmuş soruları cevaplayabilir. Bu soruları cevaplar iken eklemek istediği sertifikaları ekleyebilir (Örneğin, montaj sertifikanız var mı? Evet / Hayır? (Evet ise lütfen sertifika ekleyiniz)).
  • Adayların başvuru süreç takibini yapabilir, mülakat delegasyonlarını ve mülakatta alınan notları saklayabilirsiniz. Mülakat sırasında adayın kendi için oluşturduğu profil var ise, görüşmeyi yapan kişi değerlendirmeleri doğrultusunda profili güncelleyebilir.
  • Akıllı arama ile İK uzmanları aradıkları etiket kelime(ler) ile firma veri bankasından, eklentilerden, e-postalardan ve internetten arama yapabilir ve bu sayede doğru adayı bulabilirler. Bulunan adaylar çeşitli oranlama algoritmaları ile en uygundan en az uyguna göre sıralanarak gösterilir.
  • İlan bazında kara liste oluşturabilirsiniz.
  • İşe giriş işlemleri süreç takibini yapabilir, işe giriş sırasında tamamlanması gereken yasal belgelerin tamamlanıp tamamlanmadığını kontrol edebilirsiniz. Hazırlanılan sözleşmeyi imzalatılması, kullanıcı tanım ve yetkilerinin yaptırılması, bilgisayar alınması ve zimmetlenmesi gibi işlerin sırasıyla tanımlanmasını ve tamamlanmasını takip edebilirsiniz.


Çalışan Bütçesi

  • Organizasyon birimleri bazında her kademe için kişi sayısı verebilirsiniz. Kişi sayıları dönem başında mevcut bordro uygulamasından alınır. Sonrasında ise aylar bazında giriş/çıkışlar dikkate alınarak takip edildiğinden kişi sayıları farklılık gösterebilir.
  • Organizasyon birimleri ve kademeleri bazında maaş aralıkları tanımlayabilirsiniz. Yıl içinde tahminlenen maaş artışlarını oransal ya da tutar olarak belirtebilirsiniz.
  • Yıllık olarak uygulanacak diğer sosyal yardımları, yan hakları hatta İstenirse tahmin edilen fazla mesai değerleri vs. ister genel yıllık şablon olarak, İstenirse organizasyon birimi bazında (yıllık, aylık ve hatta kişi bazına inebilecek şekilde) tanımlayabilirsiniz. Sabit değer ya da oransal artış olarak belirtebilirsiniz.
  • Yasal parametreleri (SGK tavanı, gelir vergisi tablosu vb.) yıllık/aylık olarak tanımlayabilirsiniz.
  • Döviz kur tahminlerini aylık olarak ya da ortalama kur olarak girebilirsiniz. Dövizle yapılan ödemelerin tahmini kurlarla değerlendirilmesini sağlayabilirsiniz.
  • Maaş işlemlerini dönem boyunca (12 ay) yürüterek tüm maliyetleri saptayabilirsiniz.
  • Raporlamayı bütçelenen maliyetler kalem bazında, organizasyon birimi ve kademe bazında veya istenen detayda Türk Lirası ve döviz olarak yapabilirsiniz.
  • Hazırlanan bir bütçeyi revize edebilir ve isterseniz eski halini de olduğu gibi saklayabilirsiniz.
  • Planlanan/Gerçekleşen raporlama ile organizasyon birimi ve kademe bazında, kalem bazında planlanan maliyetler ile gerçekleşenler maliyetleri karşılaştırılabilirsiniz.
  • Netsis bütçe entegrasyonu sayesinde genel operasyon bütçesinde yer alan işçilik planlanan ve gerçekleşen değerlerini, tanımlanan çerçevedeki güncel değerler ile karşılaştırıp izleyebilirsiniz.



Performans

  • Ana/Ara dönem tanımlayabilir ve her ara dönemi belli süreçlerle takip edip yönetebilirsiniz.
  • Sözelskala tanımı veya puan skalasıyla, performans değerlendirme sürecinin değerlendirme skalalarını tanımlayabilirsiniz.
  • Ana bölge-alt bölge-bölüm-departman-birim-pozisyon bazında kırılım ile değerlendirilenleri toplu olarak belirleyebilirsiniz.
  • Amir-Personel onayı ile süreç yönetimi yapabilirsiniz.
  • Performans gelişim grafikleri ile çalışanların performans takibini yapabilirsiniz.
  • Üst amir-amir-çalışanın kendisi-müşteri-iş arkadaşları tipinde değerlendiren atamalarıyla 360 derece performans değerlendirme sürecini kullanabilirsiniz.
  • Hedef grupları tanımlayabilme ve hedef grup bazlı ağırlıklandırma ile değerlendirme yapabilirsiniz.
  • Hedef grupları içerisindeki her hedef için ağırlık verebilir ve hedef bazlı değerlendirme girişi yapabilirsiniz.
  • Spesifik değerlendiren ve hedef grup bazları için şablon tanımlayabilir ve şablonların farklı kırılımlardaki çalışan gruplarına atayabilirsiniz.
  • Çalışanların kendilerine atanan hedefleri bir parametreye göre değiştirebilme veya değiştirememesini sağlayabilirsiniz.
  • Tiger HR - eğitim, sertifika, sınav, nitelik bölümlerinden gelen verilerle ve SQL cümlesi desteği ile çalışana hedef atayabilirsiniz.
  • Performans süreciyle ilgili birçok kırılıma yönelik esnek raporlama, detaylı rapor desteği alabilirsiniz.


Anket/Sınav

  • Tüm çalışanlar-tek bir çalışan- eğitim katılımcıları- işe alım görüşemeye katılan çalışanlar bazında kişilere anket/sınav atayabilirsiniz.
  • Serbest metin-tekli seçim- çoklu seçim cevap tipleriyle esnek anket hazırlayabilirsiniz.
  • Skala tanımlayabilir ve her skalaya karşılık gelen sayısal ağırlık belirleyebilirsiniz.
  • Anket kopyalayabilirsiniz.
  • Anket sonuçlarını, verilen skala ve ağırlıklara göre Excel çıktısı olarak alabilirsiniz.
  • Detaylı anket raporu ile, anketi cevaplayan kişi sayılarının ana bölge-alt bölge-bölüm- departman-birim-pozisyon bazında, kadın/erkek sayısı veya mavi yaka/beyaz yaka gibi farklı kırılımlarda rapor alabilirsiniz.


Öneri/Şikayet

  • Çalışan öneri/şikayet sistemi ile şirket içinde iyileştirmelerin takibini sağlayabilirsiniz.
  • Çalışan portali ile çalışanların öneri/şikayet konularına dahil olabilir ve takip edebilirsiniz.
  • Öneri/şikayet yapacak kişileri komite adıyla gruplayabilirsiniz.
  • Komitelere atanan çalışanların, çalışan portaline girdiklerinde öneri/şikayet durumunu takip edebilmesi sağlanmaktadır.
  • Getirdiği öneri/şikayetlerin ödül-ceza sürecine dahil edilerek, çalışanın ödül veya ceza almasına etki edebilirsiniz.
  • Ödül-ceza sürecindebu önerini etkisinin, tarih ve detaylıaçıklamalarla görüntüleyebilirsiniz.


Zimmet Yönetimi

  • Farklı özellikte malzeme tanımlayabilirsiniz.
  • Sürükle-bırak ile kullanım kolaylığı sağlanmaktadır.
  • Zimmet başlangıç- bitiş tarihi, malzeme detay gibi birçok detayla zimmet kaydını tutabilirsiniz.
  • Zimmet formu için şablon hazırlayabilirsiniz.
  • Sürükle-bırak desteği ile hızlı ve kolay bir şekilde oluşturulmuş şablonu ilişkilendirerek İstenilen sayıda zimmet formu tasarlayabilirsiniz.
  • Zimmet formu çıktısını alabilirsiniz.



Organizasyon Şeması

  • Pozisyon ilişkili organizasyon şeması oluşturabilirsiniz.
  • Tüm işletmelerde çalışanların işletme ayrımı olmaksızın organizasyon şemasında çalışan olarak atanabilirsiniz.
  • Organizasyon şemasını farklı seviyelerde gösterilebilirsiniz.
  • Senaryo bazlı organizasyon şeması oluşturabilirsiniz.
  • Organizasyon şemasının kopyalayabilirsiniz.
  • İşten çıkış mülakatı ile İşten çıkış sürecini yapabilirsiniz.
  • Çoklu pozisyon desteği, bir kişinin birden fazla pozisyon tanımını yapabilirsiniz.



İleri Sürümlerde Gelecek Özellikler
Web Bordro
Kariyer Planlama