j-HR'da ürün parametresi eklemek için aşağıdaki adımları takip edin.


1) Sistem Ayarları > Öndeğer ve Parametreler > Ücret Yönetimi > Ücret Parametreleri Mesailer parametrelerine Raporlu İzin gün bilgilerini aktarmak için Raporlu İzin parametresi eklenir.



Tanım alanına mesai açıklama bilgisi yazılır.

Geçerlilik Tarihi alanında, hangi tarihten itibaren devreye alındığı belirtilir. Diğer alanlar için öndeğer olarak kullanılabilir.

Mesai tanımlarında sistemde tanımlı olan Takvim bilgisini devreye alabilmesi için Çalışma Durumu alanı mesai tanımlarına göre güncellenmelidir.


Çalışma Durumu alanı, Normal Mesai için Çalışma Günü, Hafta Tatili için Hafta Tatili ve Resmi Tatil için Resmi Tatil olarak seçilmelidir.




2) Tanımlanan raporlu izin ücret parametresi, Kurum Ücret Parametrelerine eklenir ve kuruma atanır.

  1. Kurum alanında kurum bilgisi seçilerek hangi kurum için kullanılacağı tanımlanır.
  2. Hangi tarihten itibaren kurumda kullanılacağı Geçerlilik Tarihi alanında belirlenir.
  3. Tanım Numarası alanında, tanımlanan ücret parametresi seçilir ve kaydedilir.
  4. Ekranın sağ tarafında % bölümünde yer alan kısımda SGK, Gelir Vergisi ve Damga Vergisi tabiilik oranları belirlenir.





  Yeni eklenen raporlu izin parametresi çalışanın Ücret Grubuna eklenmezse çalışan raporlu izne tabii olamaz.





3) Sistem Ayarları > Öndeğer ve Parametreler > Ücret Yönetimi > Ücret Grupları liste ekranında görünen Ücret Grubu, Düzelt butonu ile yeni eklenen parametre eklenir.




  Ücret Grubu > Mesailer sekmesinde Insert ile yeni bir satır açılır. Yeni eklenen parametre seçilir ve kaydedilir.




4) Personelin dahil olduğu ücret grubuna raporlu izin eklenir, ancak bu izin personelin tabiiliğinde yer almaz. Raporlu izin ücret parametresinin personele dahil edilebilmesi için Personel Ücret Parametrelerinin güncellenmesi gerekmektedir.




5)  Personel Yönetimi > İşlemler > Personel Ücret Parametreleri Güncelleme işlemi ile personelin mevcut tabiiliklerine eklenir.

  • İşlem Tipi: "Parametrelere Eklenecek" seçildiğinden mevcut parametrelere Geçerlilik Tarihine göre parametre ekleme işlemi yapılır.
  • Geçerlilik Tarihi: Hangi tarihten itibaren parametrenin personele tabii olacağı belirlenir.
  • Ücret Grubu: Parametrenin eklendiği ücret grubu seçilir ve Uygula butonuna basılır.


 Eğer personelin açık dönemde puantajı var ve bu parametrenin mevcut puantajı etkilemesi isteniyorsa "Açık dönemdeki puantaj kartı güncellensin" işaret kutusu işaretlenmelidir.






6) Personelin Tabii Olduğu Mesailer incelenir ve ücret parametresinin aktarıldığı görülür.






7) İlişkili Ücret Parametresi:

Personelin raporlu izinlerinin çalışma günlerinden düşebilmesi için sistemde aşağıdaki tanımlama yapılmalıdır.

Bunun için Sistem Ayarları > Öndeğer ve Parametreler > Kurum Ücret Parametreleri > Mesailer'de tanımlı olan raporlu izin parametresinin, normal parametresinden düşülmesi için gerekli ayarlamalar yapılır. 

Kurum Ücret Parametreleri> Mesailer > Raporlu İzin parametresinin üzerinde iken sağ tuş menüsü (F9 menü) açılır ve İlişkili Ücret Parametreleri seçilir.





İlişkili Ücret Parametresi Tipi, Mesailer olarak seçilir. Normal parametresi Mesailer'de tanımlı olduğundan parametre tipi Mesailer olarak seçilir.




Raporlu izin süre bilgisi düşüleceğinden butonu ile Mesailer'de tanımlı olan Normal parametresi seçilir.



İlişki Tipi alanından "Süre bilgisini düş" seçilerek kaydedilir ve böylece raporlu izin bilgisinin mesailerde çalışma gününden düşmesi sağlanır.