Personelin puantaj hesaplarında kullanılacak tabi olduğu mesaileri kaydetmek için Ücret Bilgileri menüsünde yer alan Tabi Olduğu Mesailer seçeneği kullanılır.

Personelin tabi olduğu her mesai Ekle seçeneği ile geçerlilik tarihi verilerek kaydedilir.

Tabi Olduğu Mesailer penceresinde Kurum Ücret Parametreleri ile kaydedilen Mesai Tanımları listelenir. Personel için listedeki mesai tanımlarından geçerli olacaklar Ekle seçeneği ile Seçilenler alanına aktarılır. 

Kurumun tanımlı mesailerinin tümünün personel için de geçerli olması durumunda, Tümünü Ekle seçeneği ile ve tüm mesai tanımları Seçilenler alanına aktarılır.

Mesai uygulamaları kurumdan kuruma farklılık göstermektedir. Mesailer genel özellikleri ile, Sistem Ayarları program bölümündeki Öndeğerler ve Parametreler-Ücret Yönetimi-Ücret Parametreleri seçeneği ile tanımlanır. Bu mesai tanımlarından hangilerinin kurum için geçerli olacağı ve özellikleri de aynı menü altında yer alan Kurum Ücret Parametreleri seçeneği ile belirlenir. Böylece kanunlarda belirtilmemiş ya da serbest bırakılmış bazı konularda kurumun uygulayacağı kurallar personel kartlarına öndeğer olarak aktarılır.