You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 4 Next »

KPI tanımları, Logo CRM üzerinde performans ölçümlemesi yapmak için kullanılır. Belirlenen kriterlerde ve zaman aralıklarında yapılan kayıt toplamlarının verilen hedeflere oranı görülür.

Tanımlar modülü > KPI menüsü > Tanımlar üzerinden KPI ölçümlerini görebilmek için KPI Skor Kartları eklenir. Bunun için KPI > Tanımlar ekranındaki Yeni Tanım seçeneğine tıklanır.



Skor Tanım Kartında aşağıdaki bilgiler girilir.



AdıKPI tanımına verilen isimdir.
Hedef Nesne TürüDeğerlendirilecek olan hedef nesnesi seçilir. Örneğimizde Aktiviteler seçilmiştir.
Kriter

Kriter alanı, doğru sonuçlarının üretilebilmesi için önemlidir. Bu alanda, biri başlangıç, diğer bitiş tarihi olmak üzere iki tarih belirlenir. Bu tarihler, Ölçümleme Frekansı sekmesinde belirlenen aralıkların sistem tarafından otomatik alınabilmesi için girilir. Kriter eklemek için + (artı) ikonuna tıklanır.


Açılan satırda mavi renkle ID yazan kısımda tarih seçimi yapılır. Ölçümleme aktivite tarihine göre yapılacağından Tarih seçilir. Bunun yerine tercihen oluşturma tarihi de seçilebilir. Tarih seçildikten sonra yeşil Eşit yazan kısım için Büyük veya Eşit’ i seçelim. Sonrasında resimde gözüken g harfi seçilir. Açılan combobox’ tan RangeStart seçilir.

+ (artı) işareti ile yeni kriter eklenir. Daha sonra ortadaki yeşil Eşit ikonuna basılır ve açılan combobox’dan RangeEnd seçimi yapılır. Tarih aralıkları belirtilir. Kullanıcı bazında ölçümleme yapabilmek için kullanıcılar filtrelenir. Ve’nin yanındaki + (artı) işaretine basılır.

Oluşturan’ı seçerken ilk açılan combobox’ta bu veriler gelir; tekrar aşağı ok tuşuna basılarak kullanıcı listesinden seçim yapılabilir.


YönÖlçümlenecek olan verinin seviyesi, yani düşük veya yüksek olacağı bu alanda belirlenir.
İfadeToplam kayıt sayısını almak için default’ ta gelir.
Ölçümleme Frekansı
AralıkHangi aralıkta rapor çıkacağının belirlendiği bölümdür.
Karşılaştırma AralığıBu işaret kutucuğu seçilirse, karşılaştırma aralığı aktif olur ve Aralık alanında belirlenen kriter ile karşılaştırma yapılır.
Ölçümleme FrekansıÖlçümleme tipi belirlenir. Örneğin; gün bazında, yıl bazında vb.
Bölgeler
Yeşil BölgeHedefler burada tanımlanır. Yeşil bölgede belirtilen hedef geçilirse, bu değerlendirmenin olumlu olduğu anlamına gelir.
Kırmızı Bölge

Ölçümlenen iş burada belirlenen değerin altında ise kırmızı renk olur. Hedef tutturulamamıştır.

Örneğin; Yeşil Bölge 5 ve Kırmızı Bölge 3 ise, verilen tarih aralığında 5'ten fazla kayıt girilmişse yeşil, 3’ten az kayıt girilmişse kırmızı olacaktır.