You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 13 Next »

CRM'de rol tanımlamanın en verimli yolu, öndeğer roller içerisinden bir tanesini Çoğalt Rol seçeneği ile çoğaltıp üzerinde gerekli değişiklikleri yapmaktır. Rolü çoğaltmak için Roller ekranında ilgili rol kaydının yanındaki işaret kutucuğu seçilir ve Çoğalt Rol seçeneğine tıklanır.

Açılan Rol tanım ekranındaki Ad alanı benzersiz bir alandır ve bilgi girişi zorunludur.

işaret kutucuğu, kullanıcıya yönetici rolü verilecekse işaretlenir.


Rol tanım ekranı 3 ayrı sekmeden oluşur:

  • Kullanıcılar
  • Tür İzinleri
  • Tür İzinleri Matrisi


Kullanıcılar Sekmesi

Rol tanımının Kullanıcılar sekmesinde, tanımlanan rolün atanacağı kullanıcılar seçilir. Kullanıcılar sekmesinden tuşu ile eklenen kullanıcılara tanımlanan rol bağlanmış olur.

Aynı işlem kullanıcı bazında Kullanıcı Kartından da yapılabilir. Bunun için kullanıcı kartının Roller sekmesinde kullanıcıya istenen rol bağlanır.


Tür İzinleri

Tür İzinleri sekmesinde rolün kapsamı belirlenir. Tür İzinleri sekmesinde, yalnızca menü ismi ile yazılan bir tür izni Düzelt seçeneği ile açılır.


Ekrana gelen Tür İşlemleri İzinleri penceresinde Üye İzinleri ve Nesne İzinleri adlı iki sekme bulunur. Bir alanın gizlenmesi ya da sadece okuma modunda görüntülenmesi gibi talepler, rol tanımda Üye İzinleri ile sağlanır.

Kullanıcıların yalnızca kendilerine ait kayıtları okuması ve düzenlemesi isteniyorsa, Tür İşlemleri İzinleri ekranındaki "Okuma" ve "Yazma" izinlerinin işareti kaldırılmalıdır.

Daha sonra belirli bir kriteri sağlayan kullanıcının kaydı okuması için Nesne İzinleri sekmesi seçilir ve “+” butonu ile ilgili kriter eklenir.


İstenilen kriter birden fazla tablo içerisindeki veriyi birleştireceği için Metin sekmesine geçiş yapılır. Kriter bu alana yazılır. Alt bölümdeki “Okuma” ve “Yazma” izinleri aktif edilir.

Son olarak “Teklif” tür izni içerisindeki görünüm aşağıdaki gibi olmalıdır.



Rol Modelleri


Firma İçin (Satış Temsilcisine Göre)
[SalesRep.UserOid][[Oid] = CurrentUserId()] Or [SalesRep] is Null
Kişi İçin (Bağlı Olduğu Firmanın Satış Temsilcisine Göre)
[RelatedFirm.SalesRep.UserOid][[Oid] = CurrentUserId()] Or [RelatedFirm.SalesRep] is Null
Aktivite İçin (Aktivite Firmasının Satış Temsilcisine Göre)
[ActivityFirm.SalesRep.UserOid][[Oid] = CurrentUserId()] Or [ActivityFirm.SalesRep] is Null
Aktivite İçin (Kayıt İçerisindeki Satış Temsilcisine Göre)
 [SalesRep.UserOid][[Oid] = CurrentUserId()]
Fırsat İçin (Fırsat Firmasının Satış Temsilcisine Göre)
[OpportunityFirm.SalesRep.UserOid][[Oid] = CurrentUserId()] Or [OpportunityFirm.SalesRep] Is Null