Eğitim Talep Planlama, Eğitim Yönetimi modülünün İşlemler menüsü altında yer alır. Eğitim talep planlama ile iş tanımlarından yola çıkarak kişilerin alması gereken eğitimler belirlenir ve eğitim talepleri oluşturulur. İş tanımlarına bağlı üç tip eğitim vardır;

  • Görev için alınması zorunlu olan eğitim (Zorunlu),
  • Kişinin o görevde daha başarılı olması için almasının faydalı olduğu eğitim (Geliştirme),
  • Kişinin o görevde verimli olarak çalışabilmesi için belirli aralıklarla alması gereken eğitim (Tekrarlayan).

Talep planlamada eğitimi alacak kişilerin iş tanımları dikkate alınır. İş tanımlarında alınması gerekli eğitimler ile personelin almış olduğu eğitimler karşılaştırılarak hangi eğitimleri alması gerektiği tespit edilir ve bunu göre talep planlama işlemi gerçekleştirilir.

Eğitim Talep Planlama işleminde; rol tanımlarındaki gerekli eğitimlerle kişinin eğitim bilgileri, eğitim tanımlarındaki yetkinlik tanımları ile kişideki yetkinlik düzeyleri karşılaştırılır ve uygun kişilere eğitim talebinde bulunulur.

Rol tanımı yapılırken bu iş tanımına sahip işlerde çalışacak personelin hangi yetkinliklere sahip olması gerektiği belirlenir. Bunlar Yetkinlik, eğitim, yabancı dil ve öğrenim yetkinlikleridir. Eğitim Talep Planlama işlemi için eğitim ile ilgili olarak girilmiş olan "önem ve frekans" bilgisi önem taşımaktadır.

Rol için gereken eğitimler, rol tanımı yapılırken kaydedilir. Her eğitim satırında o eğitimin önemi belirlenir. Eğer önem olarak "geliştirme veya zorunlu " seçilmiş ise frekans kolonuna bilgi girişi yapılamaz.

Önem olarak "tekrarlayan" seçilmiş ise frekans alanına bilgi girişi yapılabilir. Frekans alanına "3 ay" bilgisi girilmiş olan "tekrarlayan" önemdeki bir eğitimin anlamı "bu iş tanımına bağlı olarak çalışan personel bu eğitim üç ayda bir almalıdır" şeklindedir.

Eğitim tanımlarındaki yetkinlik tanımının seviye ve sınırı ile kişinin yetkinlik düzeyi karşılaştırılır. Kişinin yetkinlik düzeyi seviyeden düşük veya sınırdan yüksek bir değer ise kişiye eğitim talebinde bulunulmaz. Eğer eğitim tanımında yetkinliğin seviyesi "sıfır" ise kişide tanımlı olmasa dahi kişiye talepte bulunur, eğer kişide tanımlı ise sadece sınırdan düşük olup olmadığı kontrol edilir.

Eğitim tanımı yapılırken her eğitim için -varsa- önkoşulları belirlenir. Eğitim önkoşullarında belirlenen eğitimleri almayan bir personele bu eğitimi talep etmek ancak doğrudan kullanıcı tarafından yapılabilir, eğitim talep planlama işlemi önkoşul olarak tanımlanmış olan eğitimleri almayan bir personeli eğitim talepleri arasında listelemez.