Personele yapılan sosyal yardımlar ve ek ödemeler ile ek kesintilerin, Personel Kartları listesinden kaydedilmesi ve izlenmesi için personel kartları listesinde ilgili personel kartı üzerinde, Ücret Bilgileri menüsündeki Ödeme/Kesinti Bilgileri kullanılır.

Ödeme ve kesinti bilgileri, Ödemeler ve Kesintiler listesinde Ekle seçeneği kullanılır.

Açılan Ödeme ve Kesinti penceresinden kaydedilen bilgiler şunlardır:

Mesai Tanım Tipi: Yapılan ödeme ya da kesintinin tipini belirtir.

Mesai Tanım Tipi; 

  • Sosyal Yardımlar,
  • Ek Ödemeler,
  • Ek Kesintiler olmak üzere üç seçeneklidir.

Çalışma Parametresi: Yapılan sosyal yardım, ödeme ya da kesintinin ilgili olduğu çalışma parametresinin belirlendiği alandır. Üç nokta simgesi tıklandığında, Mesai Tanım Tipi alanında yapılan seçime uygun olan Çalışma Parametreleri listelenir ve uygun tanım seçilir. Çalışma parametresi alanı bilgi girilmesi zorunlu bir alandır.

Tablo: Ek ödeme ve kesinti tutarlarının hesaplanmasında kullanılacak tablo adıdır. Üç nokta simgesi tıklandığında, açılan Tablo Tanımları penceresinde tablo tanımları listelenir ve uygun tablo seçilir.

Tutar: Yapılacak ek ödeme, ek kesinti ya da sosyal yardım miktarını gösterir.

Başlangıç Tarihi: Yapılacak ek ödeme, yardım ya da kesintinin başlama tarihidir. Bu alan bilgi girilmesi zorunlu bir alandır.

Bitiş Tarihi: Yapılacak ek ödeme, yardım ya da kesintinin sona erme tarihidir.

Emsal Ödemesi: Ödeme ya da kesintinin emsal ödemesi olup olmadığının belirlendiği alandır. Yapılan ödeme emsal ödemesi ise bu alan işaretlenir.

Ödeme/Kesinti bilgileri kaydet düğmesi tıklanarak kaydedilir. Her kayıt Ödeme ve Kesintiler listesinde; 

  • Mesai Tanım Tipi,
  • Çalışma Parametresi,
  • Tablo,
  • Tutar,
  • Başlangıç Tarihi,
  • Bitiş Tarihi,
  • Emsal Ödemesi bilgileri ile ayrı bir satır olarak yer alır.