Personelin puantaj hesaplarında kullanılacak tabi olduğu ek mesaileri kaydetmek için Ücret Bilgileri menüsünde yer alan Tabi Olduğu Ek Mesailer seçeneği kullanılır.

Personelin tabi olduğu her ek mesai Ekle seçeneği ile geçerlilik tarihi verilerek kaydedilir.

Tabi Olduğu Ek Mesailer penceresinde Kurum Ücret Parametreleri ile belirlemiş olduğunuz Ek Mesai Tanımları listelenir. Personel için listedeki mesai tanımlarından geçerli olacaklar, Ekle seçeneği ile tek tek ya da Tümünü Ekle seçeneği ile toplu olarak Seçilenler alanına aktarılır.

Ek mesai uygulamaları kurumdan kuruma farklılık göstermektedir. Ek mesailer genel özellikleri ile, Sistem Ayarları program bölümündeki Öndeğerler ve Parametreler-Ücret Yönetimi-Ücret Parametreleri seçeneği ile tanımlanır. Bu ek mesai tanımlarından hangilerinin kurum için geçerli olacağı ve özellikleri de aynı menü altında yer alan Kurum Ücret Parametreleri seçeneği ile belirlenir. Kanunlarda belirtilmemiş ya da serbest bırakılmış bazı konularda kurumun uygulayacağı kurallar personel kartlarına öndeğer olarak aktarılır.