Hesap planları, hesap kartlarının belli bir yapıda gruplanması sonucu oluşan, işletmelerin belge ve durum takibi yapmasını sağlayan yapılar olarak tanımlanır. Hesap planı ana hesaplar ve onları tamamlayan alt hesaplardan oluşur. Gerekirse alt hesapların altında başka alt hesaplar da yer alabilir. j-Platform'da üçlü bir hesap planı düzeni söz konusudur. Bu özellik ürüne çeşitli esneklikler kazandırmaktadır. 

Üçlü hesap planı sistemiyle yapılabilecekler şunlardır:

  • Çok uluslu şirketlerin defterlerini ve raporlarını her ülkenin kullandığı hesap planı üzerinden verebilmeleri sağlanır.
  • İkinci hesap planının genel ana hesap planının taslağı olarak düşünülmesi ve mali tabloları etkileyen hareketlerin önce ikinci hesap planına yansıtılması sağlanır.
  • Türkiye Finansal Raporlama Standartları(TFRS)'na uygun ve TFRS için üçüncü bir hesap planı belirlenebilmesi sağlanmaktadır.

1994 yılı itibarıyla yürürlüğe giren bir kanunla Türkiye Cumhuriyeti genelinde hesap planları standart hale getirilmiştir. Hesaplar kebir hesap (ana hesap) düzeyinde aynıdır.

Her işletme, muhasebe sistemlerini Standart (Tek düzen) Hesap Planı olarak adlandırılan hesap planı doğrultusunda kurmak zorundadır. Hesapların işleyiş şekilleri hesap planı açıklamalarında belirtildiği gibidir. Standart yani tek düzen hesap planı sadece ana hesapların standart olmasını mecbur tutar. Standart hesap planı firma ve dönem dosyaları oluşturulurken ana hesap düzeyinde otomatik olarak oluşturulur.

İkinci Hesap Planı: Firmaların muhasebe sistemlerini tek düzen hesap planına göre düzenlemeleri yasal olarak bir zorunluluktur. Ana hesap planı doğrultusunda hazırlanan raporlar ve mali dönem içerisinde yürütülmesi zorunlu olan işlemler, çoğunlukla firmaların üçüncü şahıslara sunmak zorunda oldukları bilgileri içermektedir. Zamanla kontrol ve iç denetim ihtiyacı ile sadece ana hesap planına dayanan muhasebe sistemleri yerine firmalar kendilerinin tasarlayabilecekleri, daha esnek muhasebe sistemlerine gereksinim duymuşlardır. j-Platform'un ikinci hesap planı seçeneği ile kurumlar yasal zorunluluk olan ana hesap planlarının yanında kendilerinin tasarlayabilecekleri, esnek bir yapıda olan ikinci bir hesap planı daha oluşturabilmektedir. Bu yenilikle birlikte, firmalar kendi istekleri doğrultusunda şekillendirdikleri bir muhasebe planıyla kendi iç denetimlerini ve veri güvenirliğini sağlayabilir.

Üçüncü Hesap Planı: TFRS işlemleri için ayrı bir hesap planı belirlenebilmektedir. Bunun için Sistem İşletmeni programında "Kurum" tanımı yapılırken TRFS Hesap Planı seçimi yapılır.