Firma Çekleri, Finans Bölümü'nde, "İşlemler/Müşteri Çekleri " menüsünün altında yer alır. Firma Çekleri, Banka Seçimi ve Çekler olmak üzere iki sekmeden oluşur. Firma Çekleri uygulaması, şu an için sadece TEB, Akbank ve Denizbank için destek verir. Firma tahsilatçılarının veya plasiyerlerinin topladığı çekler banka şubelerine teslim edilir.

Banka; çekleri kendi sistemine girer ve tahsil prosedürüne alır. Çeklerle ilgili bilgileri elektronik ortamda gönderir.

Banka Seçimi

Firma Çekleri ekranı Banka Seçimi sekmesinde yer alan alanlar ve içerdiği bilgiler aşağıdaki şekildedir:

Firma Çekleri Ekranı
Hesap Kodu

Teslim edilecek çekler için hesap kodu girilen alandır. Rehber butonu ile, hesaplar arasından seçim yapılır.

 Yenile

Bankadan gelen bilgilerin güncellenmesi için kullanılan butondur. Yenileme işlemi istenilen sıklıkta yapılabilir. Butonun üzerindeki alanda, bankadan gelen XML dosya görüntüsü oluşur.
Hesap No"Hesap Kodu" alanında girilen hesaba ait numaranın izlendiği alandır.
IBAN"Hesap Kodu" alanında girilen hesaba ait IBAN numarasının izlendiği alandır.
Tarih AralığıTeslim edilecek çekler için tarih aralığı girilen alandır.
Çek NoTeslim edilecek çek numarasının girildiği alandır.

Çekler

Ekranın üst kısmında, plasiyerler tarafından bankaya ulaştırılan çeklere ait tahsil bilgileri yer alır. Aynı bordro içinde kaç adet çek olduğu "Miktar" sütununda izlenir. Çeklerin hangi cariye ait olduğu, bankadaki hangi hesapta yer aldığı ve çeklerin toplam tutarları üst ekranda listelenir.

Ekranın alt kısmında ise, bu bordroların içindeki çeklere ait detaylı bilgiler listelenir. Çeklerden herhangi birinde değişiklik yapılması istendiğinde, çeke ait bilgiler seçilerek alt ekranda yer alan "Çek No", "Tah No", "Vade Tarihi", "Asıl Borçlu", "Banka", "Şube", "Hesap", "Tutar", "Proje Kodu", "Plasiyer Kodu" ve "Durum" alanları değiştirilebilir. Bu değişiklikler yapıldıktan sonra Kaydet butonuna basılarak kaydedilir.