Mobil izleme, sahadaki ekipleri aracılığıyla operasyonlarını yürüten, sipariş toplayan, teslimat yapan şirketlerin mobil personellerini cep telefonları yardımı ile haritalar üzerinden izlemesini, konum bilgilerini almasını, bir adrese en yakın personelini tespit etmesini ve mobil personellerine SMS gönderimini sağlar. SMS ile bilgilendirme ve konum sorgulaması, personel ile anında mesajlaşma olanağı verir. Böylece, mobil personel daha iyi koordine edilir ve kolay yönetilebilirlik sağlanır.

Şirketin mobil izleme hizmetine dahil ettiği numaralar sisteme tanımlanır ve şirket yetkilisi mobil izleme hizmetinden kendisine tahsis edilen kullanıcı adı ve şifreyi girerek tüm mobillerini 7/24 takip edebilir.

Servisin genel amacı, şirketlerin ekiplerini yönetebilmeleri ve verimlilik sağlamalarıdır. Bu servisle şirketler, ekiplerini azami verimle yönlendirebilir ve tasarruf sağlayabilir. Çalışanların ne zaman nerede olduğunu öğrenmek, ziyaretlerini kolayca takip etmek, doğru zamanda, doğru yere, doğru kişiyi yönlendirmek yönetimsel kontrolü sağlar.

Hizmet, geçmişe dönük raporlama ve analiz imkanı da sunmaktadır. Çalışanın geçmişte bulunduğu konum bilgisini raporlayabilme özelliği verimlilik artışı sağlar; geçmişe yönelik alabileceğiniz raporlarda çalışanlarınızın son konum bilgilerini, geriye dönük bilgilerini ve tanımladığınız bölgeye giriş/çıkış bilgilerini alarak verimliliğinizi kontrol altına alabilirsiniz.

Mobil İzleme Ayarları

Sistem İşletmeni > Firma Tanımları > Detaylar penceresinde yer alan Turkcell Hizmet Merkezi sayfasından birlikte çalıştığınız operatörün size vermiş olduğu şifre ve kullanıcı adını girerek Mobil İzleme sistemini "Mobil İzleme Sorgula" düğmesini kullanarak etkin hale getirebilirsiniz. Firma adını belirttikten sonra "Kaydet" ile mobil izleme ayarlarınızı kaydedebilirsiniz.

Yetkilendirme

Sistem İşletmeni > Kullanıcılar > İşlem Yetkileri ve Yetki Kodları penceresinden kullanıcıları mobil izleme sistemi için yetkilendirebilirsiniz. Kullanıcının hangi yetki kodu ile hangi işlemleri gerçekleştirebileceği bu alanlardan belirlenir.

LOGO Mobil İzleme

Logo mobil izleme sistemi ile satış temsilcilerinizi cep telefonları yardımı ile haritalar üzerinden izleyebilir, adres bilgilerini alabilir ve çalışanlarınıza bireysel SMS gönderebilirsiniz.

Ana Kayıtlar/Turkcell Hizmetleri altında yer alan Ekip Mobil Telefon Numaraları listesinden çalışanlarınıza ait telefon numaralarını, özel kod ve yeti kodu bilgilerini girebilirsiniz. Telefon numaraları listesi F9-sağ fare menüsü seçeneklerini kullanarak ilgili satış elemanının anlık adres bilgisini görüntüleyebilir, ilgili kişiye SMS gönderebilir ve geçmişe yönelik konum ve mesaj bilgilerini raporlayabilirsiniz. Bunun için öncelikle yine F9 menüde yer alan İzleme Talebi Gönder seçeneği kullanılmalı ve telefon numarası izlemeye açık hale getirilmelidir. Gerektiğinde kişi izleme listesinden çıkartılabilir. Haritada Göster seçeneği ile kullanıcılar tek tek veya toplu olarak haritada üzerinden izlenebilir. Bu seçenek ile açılan pencerede geçmişe yönelik tarih aralığı verilebilir, ve ilgili kişilerin belirtilen tarih aralığındaki konumları haritadan izlenebilir. 

İlgili kişilerin harita üzerinden izlenmesi İşlemler menüsü altında yer alan Ekip Mobil İzleme seçeneği kullanılarak da gerçekleştirilebilir.

Telefon numaraları listesi sağ fare menüsündeki Konum Raporu ve Mesaj Raporu seçenekleri ile ilgili çalışan veya çalışanların belirli tarihler ve saatler arasındaki konumları ve gönderilen/alınan kısa mesajlar kolaylıkla raporlanabilir.

İzleme Durumlarını Sorgula seçeneği ile telefon numaraları penceresinde yer alan tüm kayıtların son izleme durumları güncellenir ve izlenebilirlik bilgisi listede yer alan İzleme Durumu kolonunda listelenir.

Satış Elemanı – Mobil İzleme Bağlantısı

Sistemde tanımlı ve telefon numaraları belirtilmiş satış elemanları, Telefon Numaraları penceresine kolaylıkla aktarılabilir. Bunun için satış elemanları listesi F9-sağ fare düğmesi menüsünde yer alan Mobil İzleme seçeneği kullanılır. İlgili kaydın üzerinde Mobil İzleme seçeneğine basıldığında kayıt, Telefon Numaraları penceresinde otomatik olarak oluşturulur. Eğer satış elemanı mobil izleme sistemine dahilse, Telefon Numaraları penceresi o kayda konumlanarak açılır. Satış elemanları toplu seçimlerle de mobil izleme sistemine dahil edilebilir.