You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 29 Next »

Otomatik Görev Oluşturma


Otomatik Görev Tanımlama

Amaç

Bakım, kur güncelleme, e-posta dinleme, rapor oluşturma, ERP aktarım ve Gelişmiş bildirim gibi işlemlerin otomatik olarak belirlenen zaman planına göre arka planda çalışmasını sağlamaktır.

Otomatik görev tanımlama ekranının tasarlanması sağlanmıştır. Otomatik görev tanımlama ile görev tipi, görev adı, zamanlama, hatalı durum bilgilendirme, parametre ve bu özellik girişleri sağlandıktan sonra kaydetme işlemi ile BO (business object) nesnesinin kaydedilmesi ve arka planda işlemin başlatılması sağlanır.

Kullanım

Tanımlar → Otomatik Görevler →  liste ekranından "Yeni Görev" butonuna tıklanılır.

 Yeni Otomatik Görev Oluşturma

Bilgilendirme

Otomatik Görev liste ekranında 2 adet görev tipi bakım olan görev oluşmaktadır. Bakım görevleri görev adı basit ve detaylı olarak ayrılır. Basit görev günlük, detaylı görev ise haftalık olarak çalışır. Detay bilgi için tıklayınız.

Yeni görev tanımlama ekranında 'Görev Tipi', 'Görev Adı', 'Zamanlama', 'Hatalı Durum Bilgilendirme' ve 'Parametre Ayarları' olmak üzere 5 alan görüntülenir.

 Otomatik Görev Detay Ekranı

Görev Tipi' liste alanında yer alan "Kur Güncelleme", "Bakım", "Rapor", "Gelişmiş Bildirim", "E-posta Dinleme" ve "Erp Aktarım" seçeneklerinden bulunur. Logo CRM üzerinden görev tipi seçeneğine göre otomatik görev oluşturulur. Kur güncelleme ve bakım görev tipi için detay bilgileri ayrı başlık altında görüntüleyebilirsiniz. 

Görev Adı' alanında metin gelecek şekilde görev ismi belirlenir. 'Zamanlama' alanında görevin hangi tarihlerde ve ne şekilde çalışacağını belirlenir. 'Hatalı Durum Bilgilendirme' alanında sistemde tanımlı kullanıcılar arasından seçim yapılır. 'Parametre Ayarları' alanında seçilen görev tipinin ayarları düzenlenir. Görevi aktif/pasif hale getirmek için seçim alanı kullanılır. 

 Görev Oluşturma

Otomatik Görev Liste Ekranı

Tanımlar → Otomatik Görevler liste ekranı bulunur. Otomatik görevler liste ekranında 'Görev Tipi', 'Görev Adı', 'Zamanlama', 'Durum', 'Son İşlem Durumu' ve 'Kullanımda' alanlarını görüntülenir. 

 Otomatik Görev Liste Ekranı

Liste ekranında oluşan kayıtların Durum' ve 'Son İşlem Durumu' alanları üzerinde fare (mouse) ile gelindiğinde durum bilgisi görüntülenir. 

  • 'Durum' alanında gözüken  ikonun üzerine gelindiğinde başlık - içerik olarak "Devam ediyor",
  • 'Son İşlem Durumu' alanında gözüken  ikonun üzerine gelindiğinde başlık olarak "Başarılı",
  • Son İşlem Durumu' alanında gözüken  ikonun üzerine gelindiğinde başlık olarak "Başarısız" yazacaktır.

    Satır üç nokta fonksiyonları;

 butonuna basıldığında "Sil", "Düzenle", "Son İşlem Durumu" ve "İşlem Geçmişi" isimli butonlar görüntülenir.

Sil:  Otomatik Görev liste ekranından siler ve quartz üzerinden de silme işlemi sağlar.

Düzelt: Liste ekranında seçili olan otomatik görev kaydının detay kayıt bilgisini açar.

Son işlem durumu: Hatalı durum olduğunda son işlemin durumu, başlangıç, bitiş zamanı ve hata bilgisi gösteren ekrandır. 

İşlem geçmişi: Oluşturulan göreve ait log detayların listelendiği ekrandır.


Bilgilendirme

Son işlem durumu ve işlem geçmişi ile ilgili detay bilgi için tıklayınız.

Arka Planda Yapılan İşler

Arka planda otomatik görev tanımlamaları sağlanmaktadır. 

1- Otomatik görevler parametrelere göre desteklenmesi,

2- Kur güncelleme görev sınıfının oluşturulması,

3- Veritabanı bakım görev sınıfının oluşturulması,

4- Günlük ve haftalık veritabanı bakım tasklarının veritabanı ve arka plan kayıtların sağlanması desteklenmiştir.