You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 16 Next »

Amaç

Satış ve Pazarlama modülü altında yer alan Kokpit satış temsilcisi ve ürün bazında seçilen iş nesnesine göre raporlama sağlayan ekrandır.

Önemli Bilgi

Kokpit ekranı Logo CRM 2.50 sürümü ile birlikte teklifler iş nesnesi için geliştirmesi sağlanmış olup, ilerleyen sürümlerde diğer iş nesneleri içinde geliştirme sağlanacaktır.

Önemli Bilgi

Kokpit ekranı için herhangi paket sınırı bulunmuyor.

Kokpit Menü Ekranı

Sol Menü üzerinde bulunan Kokpit altındaki Teklif kokpiti ekranı tıklanarak grafik raporlar görüntülenir. 

 Kokpit Menü Ekranı

1. Kokpit Ekranında Filtre Satırı;

Kokpit menü ekranında filtre satırı üzerinden Satış Temsilcisi, Ürün, Başlangıç Tarihi Bitiş Tarihi, Hızlı tarih seçimi yapılarak Rapor Getir butonu ile raporlar çağrılır.

1.1. Satış Temsilcisi: Bir veya birden fazla çoklu satış temsilcisi seçimi sağlanır.

Bilgilendirme

Kokpit ekranına gelen datalar için genel Rol kontrolü yapılır. Satış temsilcisine göre rol kontrolü varsa yetkili olunmayan teklifler satış temsilcisi seçiminde görüntülenmez. Görüntülenmeyen tekliflerin tutarları kokpite yansımaz.

Bilgilendirme

  • Satış temsilcisi seçiminde tüm satış temsilcileri gelir fakat;
    • Teklifler rol bazlı geldiğinde, rolde yetkisi olmayan bir teklifteki satış temsilcisini yukarıdan seçilirse, kokpit ekranında data boş görünür.

1.2. Ürün Seçimi: Kokpit ekranındaki filtre satırı üzerinde Ürün bileşeni çoklu seçim yapılır. Ekran üst bölümündeki "Ürün" bileşenine gelinir. Bileşen üzerinden bir ya da birden çok ürün seçimi yapılır.

 Ürün Seçimi

2. Kokpit | Rol Bilgisi;

Temel rol içerisinde kokpit ve kokpit filtre nesnesi görülür. Temel role sahip kullanıcının kokpit menüsüne erişebilir.

 Temel Rol | Kokpit ve Kokpit Filtre Nesnesi

Bilgilendirme

Temel rol içinde : kokpit nesne bilgisi yoksa menüyü görmez, varsa görünür.

3. Model Editor ve Tablo Bilgisi;

SQL Tablo bilgisi olarak AA_Cockipt tablosunda Oid, satış temsilcisi, ürün, başlangıç tarihi, bitiş tarihi alanları görüntülenir.

Model Editor üzerinde logocrm.net.Module.BussinessObject.AddedApps üzerinde Kokpit ve Kokpit Filtre ekranları görüntülenir. Kokpit-teklif menüsüne tıklandığında ekranda CockpitListEditor'un gösterilmesi sağlanmıştır.

 Kokpit ve Kokpit Filtre Detay ve Liste Ekranları

4. Kokpit | Kart Satırının Eklenmesi

Kokpit menü ekranı açılır. Rapor Getir butonu ile tarih veya zaman çizelge kısıtları çalıştırılarak raporlar güncellenir. Kokpit ekranındaki kart satırı ve 4 adet kart bilgisi görülür.

Açık Teklifler: Açık teklifler toplam tutarı, açık teklif sayısı ve devam ediyor durumunda olan teklifleri gösterir.

Kazanılan Teklifler: Satış durumunda olan tekliflerdir. Kazanılan teklifler toplam tutarı, kazanılan teklif sayısını gösterir.

Kaybedilen Teklifler: Satış ve Devam ediyor durumu dışındaki tekliflerdir. Kaybedilen teklifler toplam tutarı, kaybedilen teklif sayısını gösterir.

Tüm Teklifler: Tüm durumlarda bulunan tekliflerdir. Tüm teklifler toplam tutarı, Tüm teklifler sayısını gösterir.

Kokpit Grafik Ekranı

Kokpit üst menü üzerinde filtre kısıtlaması, ürün seçimi veya satış temsilcisi seçimine göre kokpit grafik ekranları oluşur. Kokpit grafik ekranında satış hunisi, satış temsilcisi bazlı gerçekleşen satışlar, satış temsilcisi bazlı teklif durumları, en çok satış yapılan müşteriler, en çok satılan ürünler, en çok açık teklifi bulunan müşteriler ve satış temsilcileri bazında satış dağılımı görülür.

1- Satış Hunisi