Satınalma Talep, Lojistik - Satış Bölümünde, "Kayıt/Talep-Teklif" menüsünün altında yer alır. Satınalma Talep ekranı; firmanın ihtiyacı olan mallar için, satıcı firmalara bildirilecek taleplerin girilmesini, girilen talepler üzerinde değişiklik yapılmasını veya iptal edilmesini sağlayan bölümdür.

Satınalma Talep ekranı; Üst Bilgiler, Kalem Bilgileri, Toplamlar ve Vadelere Bölme sekmelerinden oluşur.

Bu bölümlerden bazıları, belirli parametrelerin işaretlenmesi sonucu ekranda görünür.

Üst Bilgiler

Satınalma Talep ekranı Üst Bilgiler sekmesinde yer alan alanlar ve içerdiği bilgiler şunlardır:

Satınalma Talep Ekranı
Talep No

Yeni bir talep kaydı girilmesi için, bir önceki talep kaydının numarası bir artırılarak program tarafından otomatik olarak ekrana getirilen alandır. Rehber butonu  ile, talep numaralarına ulaşılır.

Talep → Kayıt → Talep-Teklif Parametreleri → “Seri Numarası Takibi” parametresinin işaretlendiği durumlarda, tek karakterlik alfa numerik seri numarası ilgili alana girilir. Program, girilen seri numarasına göre Satınalma talep numaralarını ayrı ayrı takip eder. Seri girildiğinde, ilgili seri kodunda kalan son numara "Talep No" alanına aktarılır. Yeni bir kayıt girilecekse, gelen numara klavyede yer alan <Tab> tuşu ile onaylanır ve daha önceden girilen bir kayıt izlenecekse, ilgili kayıt numarasının girilmesi gerekir. 

Cari Kodu

Talepte bulunan müşterinin, "Cari Hesap Kayıtları" bölümünde tanımlanan kodunun girildiği alandır. Rehber butonu  ile, cari kodlara ulaşılır.            

Tarih

Talep formunun üzerindeki tarihin girildiği alandır. Günün tarihi, program tarafından otomatik olarak ekrana getirilir.

Teslim Tarihi

Talep edilen stokların teslim edileceği tarihin girildiği alandır.

İstenen Teslim Tarihi

Satıcının, talep ettiği stokları teslim almak istediği tarihin girildiği alandır.

Döviz Baz TarihiSatınalma talebinde geçerli olacak kur bilgisinin, hangi tarihe göre baz alınacağının belirlendiği alandır.

Tipi

Talep tipinin girildiği alandır. Alanın sağ tarafında yer alan aşağı ok butonu ile, "Yurt İçi" ve "Yurt Dışı" seçenekleri arasından seçim yapılır.

İthalat/İhracat Tipi

Tipi alanında "Yurt Dışı" seçeneğinin seçilmesi halinde aktif olan alandır. Alanın sağ tarafında yer alan aşağı ok butonu ile, ihracat tipleri arasından seçim yapılır. 

Bu alandaki tipler sadece ihracat amacıyla kaydedilen satış talepleri için kullanılır. İhracat tipinin doğru şekilde seçilmesi önemlidir.

İthalat/İhracat tipleri aşağıdaki şekildedir:

Fob (Free On Board-Gemi Bordasında Teslim): Yükleme limanına kadar yanaşan vapurun vinç ya da bordasına kadar masraflarının satıcıya (firmaya), geri kalanının da alıcıya (müşteriye) ait olduğu ihracat şeklidir.

CIF (Cost, Insurance and Freight- Mal Bedeli, Sigorta ve Navlun): Mal bedeli, sigorta primi ve nakliye bedelinin satıcıya (firmaya) ait olduğu ihracat şeklidir.

Cf (Cost and Freight-Mal Bedeli ve Navlun): Mal bedeli ve nakliye bedelinin satıcıya (firmaya) ait olduğu ihracat şeklidir

Fot (Free On Train-Trende Teslim): Hareket istasyonunda trenin vinç ya da vagonuna kadar olan masrafların satıcıya (firmaya) geri kalanının da alıcıya (müşteriye) ait olduğu ihracat şeklidir.

İhr. Kayıt: Malların yurtdışına satılması şartı ile yurtiçine satışının yapılması halinde kullanılan tiptir

Daf (Delivered At Frontier-Sınırda Teslim): Sınırda belirlenen yere kadar olan masrafların satıcıya (firmaya) geri kalanların da alıcıya (müşteriye) ait olduğu ihracat şeklidir.

Exw (Ticari İşletmede Teslim): "Ex works", satıcının (firmanın) malları kendi işletmesinde (fabrika, depo v.b), alıcının (müşteri) emrine hazır halde bulundurmasıyla yükümlü olduğu anlamına gelir. Satıcı (firma), aksi kararlaştırılmadıkça malın alıcı tarafından sağlanan bir araca yüklenmesinden ya da ihraç gümrüğünden geçirilmesinden sorumlu değildir. Alıcı bu noktadan itibaren varış yerine kadar, malın taşınması ile ilgili tüm gider ve risklerin yükümlülüğünü taşır. Bu teslim şeklinde sözleşmede belirtilen satış bedeline yalnızca ambalajlanmış mal bedeli dahildir. Yani teslim tarihinden itibaren her türlü nakliye, yükleme, boşaltma ve sigorta masrafları alıcı tarafından ödenir.

Export Referans No

Export Referans Numarası, sadece yurt dışı tipli taleplerde geçerli olacak alandır.

Firmalar, yaptığı her ihracata bir numara vermesi gerekir. Programda İhracat faturası oluşturulması için öncelikle, ihracat tipli satış irsaliyesinin girilmesi gerekir.

Finans Modülü→ Dekont→ Kayıt→ İthalat/İhracat İşlemleri → "İhracat Kapatma" bölümünden "Referans No" seçilerek ihracat faturası oluşturulur. İhracat işlemleri tamamlandığında program tarafından oluşturulan ihracat faturasına, irsaliyede girilen Export Referans Numarası aktarılır.

Özel Kod-1 ve Özel Kod-2

Tanımlanan Özel Kod-1 ve Özel Kod-2 seçenekleri arasından, rehber butonu ile seçim yapılarak, talep kayıtlarının rapor bazında gruplama yapılmasını sağlayan alandır.

Ekrana bu alanın eklenmesi için, Talep-Teklif Parametreleri → Özel Kod ve Açıklama → "Özel Kod-1" ve "Özel Kod-2" parametresinin işaretlenmesi gerekir.
Açıklama

Satınalma talebine ait açıklama bilgisinin girildiği alandır. 

Ekrana bu alanın eklenmesi için, Talep-Teklif Parametreleri → Özel Kod ve Açıklama → "Açıklama" parametresinin işaretlenmesi gerekir.
Plasiyer Kodu

Tanımlanan plasiyer kodları arasından,  rehber butonu ile seçim yapılarak, ilgili satıcıya ait plasiyer kodunun girildiği alandır.

Ödeme Kodu

"Ödeme Planı Kayıtları" bölümünden tanımlanan ödeme kodunun girildiği alandır. Rehber butonu  ile, ödeme kodlarına ulaşılır.

Proje Kodu

Tanımlanan proje kodları arasından, rehber butonu  ile seçim yapılarak, istendiği zaman proje bazında rapor alınması için kod girilen alandır.

KDV Dahil

Talep kaydında birim fiyat girilecekse, bu fiyatların KDV dahil olduğunu belirlemek için işaretlenen seçenektir.

Fiyat TarihiSatınalma talep fiyat tarihinin girildiği alandır.
Kullanıcı Seçim 

"Satınalma Talep kayıtları" Tüm kullanıcılar, Grup ya da Kullanıcı bazında girilebilir. Talep edilen mallara hangi kullanıcıların ihtiyacı varsa, alanın sağ tarafında yer alan aşağı ok butonu ile kullanıcı seçimi yapılmasını sağlar.

Örneğin: Satış Departmanında çalışan personelin bilgisayarının yenileneceği varsayıldığında,

"Kullanıcı Seçim" alanı "Grup" olarak seçilir ve "Grup Kodu" olarak da "Kullanıcı Kayıtları Modülünde", Satış Departmanındaki kullanıcılar için açılan "Grup Kodu" girilir. Böylece, talep kaydı ile ilgili rapor alındığında, bunun satış departmanındaki personel ile ilgili bir talep olduğu anlaşılır.

Kullanıcı No

"Kullanıcı Seçim" alanı "Kullanıcı" olarak seçildiğinde aktif hale gelen alandır. Rehber butonu  ile, kullanıcı numaraları arasından seçim yapılarak kullanıcının belirlenmesini sağlar. 

Grup Kodu

"Kullanıcı Seçim" alanı "Grup" olarak seçildiğinde aktif hale gelen alandır. Rehber butonu  ile, grup kodları arasından seçim yapılarak grubun belirlenmesini sağlar.

Farklı Teslimat

Satınalma talebinin yapıldığıcari hesap/adres ile, stokların teslim edileceği cari hesap/adresin farklı olması halinde kullanılan bölümdür.

Ekrana bu alanın eklenmesi için,  Talep-Teklif Parametreleri → Satınalma Talep Parametreleri → Genel 2 → "Farklı Teslim Yeri Kullanılsın" parametresinin işaretlenmesi gerekir.
Kod

Basıma yönelik adres bilgisi değişikliği için girilen alandır.

İsim

Kod alanına girilen cari kodun isim bilgisinin, program tarafından ekrana getirildiği alandır.

AdresTeslimat yapılacak adres bilgisinin, cari hesabın koduna göre program tarafından ekrana getirildiği, kullanıcı tarafından da değişikliğinin yapılabileceği alandır.
İlçeTeslimat yapılacak ilçe bilgisinin, cari hesabın koduna göre program tarafından ekrana getirildiği, kullanıcı tarafından da değişikliğinin yapılabileceği alandır.
İlTeslimat yapılacak il bilgisinin, cari hesabın koduna göre program tarafından ekrana getirildiği, kullanıcı tarafından da değişikliğinin yapılabileceği alandır.
Toplu Depo

Tanımlanan depo kodları arasından rehber butonu  ile seçim yapılarak, ilgili depo kodunun girildiği alandır.Talep-Teklif Parametreleri → Satınalma Talep Parametreleri → Genel 2 → "Satış/Satınalma'da Toplu Depo Kodu Kullanılsın" parametresi işaretlenmediği takdirde, her satış talep kalemi için ayrı ayrı lokal depo kodunun girilmesi gerekir.

Ekrana bu alanın eklenmesi için,  Talep-Teklif Parametreleri → Satış Talep Parametreleri → Genel 2 → "Satış/Satınalma'da Toplu Depo Kodu Kullanılsın" parametresinin işaretlenmesi gerekir.
DeğişsinDövizli belgelerde bazen (yuvarlama kaynaklı) döviz fiyatının, kurun ya da TL fiyatının değişmesi gerekir. Böyle durumlarda, hangi alandaki bilginin değişeceği "Değişsin" alanı kullanılarak belirlenir. Alanın sağ tarafında yer alan aşağı ok butonu ile Döviz Fiyatı, Kur ve Fiyat seçenekleri arasından seçim yapılır.

Cari Bilgiler/İsim, Açıklama-1, Açıklama-2, Açıklama-3

Satınalma talebinin satıcıya ait kod bilgisi girildiğinde, cari hesap kayıtlarında bulunan isim ve açıklama bilgilerinin program tarafından ekrana getirildiği alanlardır. Satınalma kaydı sırasında bu alanlara müdahale edilemez, sadece bilgi amaçlı olarak görüntülenir.

Ek Sahalar

Talep-Teklif Modülü → Kayıt → Talep-Teklif Parametreleri → Ek Sahalar → "Ek Sahalar Kullanılsın" parametresi işaretlendiğinde ve ilgili başlık alanları parametrelerde tanımlandığında, cari kod girildikten sonra direkt ekrana bu başlıklar gelerek açıklama bilgisinin girilmesini sağlar. Boş bırakılabilir. Girilen açıklamalar saklanarak daha sonra izlenebilir.

Özel Kod-1, Özel Kod-2, Açıklama, Plasiyer Kodu, Proje Kodu, KDV Dahil, Toplu Depo, Nakliye Katsayısı, Farklı Teslimat (kod, isim, adres, ilçe, il), Cari Bilgiler/İsim, Açıklama-1 Açıklama-2 Açıklama 3 ve Ek Sahalardan oluşan alanlar,Talep-Teklif Parametreleri sayesinde isteğe bağlı olarak ekranda yer alabilir/almayabilir.

Kalem Bilgileri

Kalem Girişi, Açıklama ve Kalem Listesi alanlarının yer aldığı sekmedir.

Satınalma Talep ekranı Kalem Bilgileri sekmesinde yer alan alanlar ve içerdiği bilgiler şunlardır:

Satınalma Talep Ekranı

Kod

Satıcının talep ettiği stoklara ait kod bilgisinin girildiği alandır. Rehber butonu  ile stok kodlarına ulaşılır.

İsimStok sabit kayıtlarında kaydedilen stok isminin, program tarafından ekrana getirildiği alandır.

 Yapılandırma Kodu Butonu

Yapılandırma bilgilerinden arama yapmak için kullanılan butondur.

 Asorti Kodu Butonu

Asorti bilgisi girmek için kullanılan butondur.
Asorti Kodu

Asorti kodunun girildiği alandır. Rehber butonu  ile, tanımlanan özellik kodlarına ulaşılır.

Asorti Kodu AçıklamasıAsorti koduna ait açıklama bilgisinin otomatik olarak ekrana girildiği alandır.
Kesinleşmiş/Planlanan

Bu alanda, girilen Satınalma talep kaleminin teslimat tarihinin kesinleşmiş olup olmadığı sorgulanır. Bu seçenek işaretlendiği zaman planlanan sipariş, işaretlenmediği zaman kesinleşen sipariş olarak kaydedilir. Burada yapılan seçim, MRP modülünde gereksinim planlanması aşamasında önem kazanır.

Bu alanın MRP ile ilişkisi hakkında detaylı bilgi için bakınız MRP/Gereksinin Planlama Oluşturma.

Yükleme Tarihi

Satınalma talebinin ne zaman yükleneceğinin belirlendiği alandır. Bu alana herhangi bir tarih girmeden geçildiğinde, teslim tarihi alanındaki tarih, yükleme tarihi olarak otomatik olarak ekrana gelir.

Teslim Tarihi

Satınalma talebinin teslim tarihinin girildiği alandır. 

Bu tarihin doğru olarak girilmesi, ileride belli tarih aralıklarında teslim edilmesi gereken Satınalma taleplerinin raporlanması açısından önemlidir.
Satır AçıklamaHer kalem için, 10 ayrı ek açıklama girişinin yapıldığı alandır.

Depo Kodu

Stok → İşlemler →Lokal Depo İşlemleri→ "Depo Tanımlama" bölümünden tanımlaması yapılan depo kodunun, rehber butonu ile depo seçimi yapılarak, her Satınalma talebinin ayrı ayrı depolarda takip ve raporlanmasını sağlamak amacıyla kullanılan alandır.

Stok → Kayıt → Stok Parametreleri → Lokal Depo Uygulaması parametresini işaretleyerek işlem yapan firmalar, "Depo Kodu" alanını boş bırakamaz.

Ç.Değ

(Çevrim Değeri)
"Stok Kodu" alanına girilen stoka ait, birden fazla ölçü birimi tanımlanmışsa, hangi ölçü birimi üzerinden miktar girileceğinin belirlendiği alandır.  Alanın sağ tarafında bulunan aşağı ok tuşuna basılarak, o stok için tanımlanmış olan ölçü birimi seçilir. Girilen miktar otomatik olarak ölçü birimi değerine çevrilir ve sistem tarafından ekrana getirilir. Alanın sağ tarafında bulunan rehber, stokun bir ölçü birimine ait birden fazla çevrim değeri olması halinde çevrimin hangi değere göre yapılacağını seçmek amacıyla kullanılır.
Ek Alan-1Satınalma talep basımına yönelik, anlık açıklamaların girildiği alandır.

Miktar

Talep edilen miktarın girildiği alandır.

Miktar 2Stok bazında takibin yapıldığı miktar alanıdır. Karma koli uygulamasının kullanıldığı durumlarda, koli stokuna ait miktar girişi için de kullanılır.

Fiyat Tipi

Raporda basılması istenen fiyat tipinin seçildiği alandır. Alanın sağ tarafında yer alan aşağı ok butonu ile, "Satış Fiyatı 1/2/3/4" ve "Döviz Alış/Satış" seçeneklerinden biri seçilir.

Dv. Tip (Döviz Tip)Döviz takibinin yapıldığı alandır. Girilen stok kodu için, tanımlaması yapılan döviz satış tipi değeri, program tarafından ekrana getirilir. Bu alana getirilen değer, isteğe bağlı olarak farklı bir döviz tipi ile de değiştirilebilir. Döviz tipi olarak “0“ dan farklı bir değer seçilirse, ilgili kalemin dövizli olarak satıldığı, “0“ değeri seçilirse de TL olarak satıldığı anlaşılır.
Döviz FiyatGirilen stok kodu için, tanımlaması yapılan döviz fiyat değeri, otomatik olarak ekrana gelir. İsteğe bağlı olarak, bu alana getirilen fiyat değiştirilebilir.
Döviz Kur"Üst bilgiler" sekmesinden girilen Döviz Baz Tarihi ile, Döviz Takibi → Günlük Kur Girişi Bölümünden girilen kur tutarı, Döviz Kur alanına aktarılır. İsteğe göre değişiklik yapılabilir. Kur tutarı ile döviz fiyatı alanındaki değerlerin çarpımı sonucu çıkan rakam, fiyat alanına aktarılır.
Fiyat

İlgili malın birim fiyatının girildiği alandır.

KDVKDV oranının girildiği alandır.
Muhasebe Kodu

Hizmet faturası kesen firmaların, bu faturaları satır bazında ayrı hesaplarda muhasebeleştirmesi için kullanılan alandır. Bu alan için tanımlanan muhasebe kodunun seçilmesi ile, ilgili Satınalma faturasındaki hizmet kalemi için alacak hareketi oluşur.

Hizmet faturası uygulaması, stok kartı kayıtlarında kodu "HIZ" ile başlayan stoklar için uygulanır. Dolayısıyla, hizmet uygulaması ile bu faturalardaki kalemleri ayrı hesaplarda muhasebeleştirmek isteyen firmaların, hizmet stoklarının kodunun ilk üç hanesini HIZ olarak açmaları gerekir.
Hesap İsmi"Muhasebe Kodu" alanına girilen hesap koduna ait isim bilgisinin program tarafından ekrana getirildiği alandır.
Proje Kodu

Satınalma talebinin proje bazında izlenmesini sağlayan alandır.  Rehber butonu  ile, ilgili proje seçimi yapılır.

Örneğin: Firmaya ait, farklı bir konumda yeni bir bina inşa edilmesi durumu bir projedir. Projeye ait bir kod tanımlar ve ilgili projeye ait satışlarda bu kod seçilerek kayıt yapılırsa, gerektiğinde söz konusu projeye ait talepler bu kod sayesinde raporlanabilir.

Ek Alan-2Satınalma talepleri girilirken stok kalemleri bazında ikinci bir açıklamanın gerekliliği halinde kullanılan alandır. Her bir kalem için 14 karakter uzunluğunda açıklama girilir.
Vade GünSatınalma talebi için tanımlanan süredir.
İstenen Teslim TarihiSatıcının, talep ettiği stokları teslim almak istediği tarihin girildiği alandır.

Tutar

Girilen stok miktarı ile stok birim fiyatının program tarafından çarpılıp, brüt tutar olarak aktarıldığı alandır. Bu alana müdahale edilemez. Sadece stok miktarında veya birim fiyatında yapılan değişiklikler ile tutarın değişmesi sağlanabilir. Satınalma talep kayıtlarında Mal Fazlası İskontosu, Satır İskontosu, Genel İskonto ya da Ek Maliyet bilgileri sorgulanmaz. Bunun sebebi, talep aşamasında iken genellikle fiyat girilmemesinden kaynaklanır. Satınalma Talep Parametrelerine bağlı olarak, Çevrim Değeri, Fiyat Birimi, Teslim Tarihi, İkinci Miktar, Referans Kodu, Ek Alan, Ek Açıklama, döviz bilgileri ve Proje Kodu "Kalem Bilgileri" sekmesinde sorgulanır. Talepte girilen tüm stok tutarlarının toplamı, ekranın sağ alt köşesinde bulunan Toplam Tutar alanında görünür.

Toplam MiktarTalepte girilen toplam miktarın izlendiği alandır.
BakiyeTalepte girilen her stok kodu için, ilgili malın stok hareket kayıtlarındaki bakiyesinin, bilgilendirme amacıyla program tarafından ekrana getirildiği alandır.

Kalem Görünümünü Değiştir Butonu

Griddeki kalem görünümünü değiştirmek için kullanılan butondur.

Toplamlar

Toplamlar sekmesi; İskonto ve Maliyet Toplamları, KDV'ler Toplamı ve Genel Toplam, Kayıt Sorgulamaları alanlarının yer aldığı sekmedir. Toplamlar sekmesi; Kalem Bilgileri sayfasında tutar/fiyat bilgisi girilmesi halinde, toplam bilgilerinin izlenmesi, ek maliyet ve iskonto girişlerinin yapılması, talebin kaydedilmesi ve basımının yapılmasını sağlar.

Satınalma Talep ekranı Toplamlar sekmesinde yer alan alanlar ve içerdiği bilgiler şunlardır:

Satınalma Talep Ekranı
Brüt Toplam

Satınalma talebinde kaydedilen mal tutarlarının, iskonto düşülmeden önceki brüt tutarını gösteren alandır. "Kalem Bilgileri" sekmesindeki bilgilere göre oluşturulan bir alan olduğu için, elle değiştirme yapılmaz. Buradaki tutarın yanlış olması durumunda, önceki sekmeye (Kalem Bilgileri) geçilerek gerekli düzeltme işlemlerinin yapılması gerekir.

Mal Fazlası İsk.

"Kalem Bilgileri" sekmesinde "Mal Fazlası" alanı kullanılmışsa, program öncelikle mal fazlası (hediye) tutarını brüt olarak hesaplar, daha sonra iskonto şeklinde brüt tutardan düşer. Bu alanda, Satınalma talebi kaydında mal fazlası olarak girilen tüm malların toplam tutarı ekranda görünür. Brüt tutardan ilk olarak düşecek iskonto, mal fazlası iskontosudur. "Kalem Bilgileri" sekmesindeki bilgilere göre oluşturulan bir alan olduğu için, elle değiştirme yapılmaz. Buradaki tutarın yanlış olması durumunda, önceki sekmeye (Kalem Bilgileri) geçilerek gerekli düzeltme işlemlerinin yapılması gerekir.

 Satır İskontosu

Satınalma talep kaydı sırasında, satır bazında girilen tüm iskonto oran/tutar toplamlarının program tarafından hesaplanarak ekrana getirildiği alandır. Brüt tutar ve mal fazlası iskontosundan sonra düşülecek ikinci iskonto, satır iskontosudur. "Kalem Bilgileri" sekmesindeki bilgilere göre oluşturulan bir alan olduğu için, elle değiştirme yapılamaz. Buradaki tutarın yanlış olması durumunda, önceki sekmeye (Kalem Bilgileri) geçilerek gerekli düzeltme işlemlerinin yapılması gerekir.

Fat.Alt. İsk 1, 2, 3

Genel iskonto 1-2-3 tanımlamaları yapıldığında ekrana gelen alanlardır.

"Fatura Altı İskonto-1" alanı; cari hesap için girilen iskonto oranı varsa, bu oran üzerinden hesaplanan tutarın program tarafından ekrana getirildiği alandır. Hem tutar hem de oran değeri üzerinde istenen düzenleme yapılabilir. Tutar üzerinde yapılan düzeltme "Oran" alanına, oran üzerinde yapılan düzeltme "Tutar" alanına otomatik olarak hesaplanarak aktarılır.

"Genel İskonto-1-2-3"; mal fazlası ve satır iskontolarından sonra, brüt tutardan düşülecek fatura altı iskontolardır.

"Genel İskonto-3" ayrıca Bölge Farkı İskontosu için de kullanılır.

Fat.AltM-1, 2

Ek Maliyet-1 veya 2 tanımlamaları yapılmış ise fatura altı ilave maliyetleri otomatik olarak ekrana gelir. Otomatik hesaplaması yapılan bir değer yoksa elle tutar girilebilir.
Genel İskonto 1,2,3

Mal fazlası ve satır iskontolarından sonra, brüt tutardan düşülen fatura altı iskonto alanlarıdır. Bu alanların ismi, satış parametreleri kısmında Genel İskonto veya Fatura Altı İskonto isimlerinden birinin işaretlenmesiyle belirlenen isim ile ekrana gelir.

Genel İskonto-1,  talep eden müşterinin, cari hesap sabit kayıtlarında tanımlanan iskonto oranı üzerinden hesaplanan tutarın görüntülendiği alandır. Hem tutar hem de oran değeri üzerinde istenilen düzenleme yapılabilir. Tutar üzerinde yapılan düzeltme "Oran" alanına, oran üzerinde yapacağınız düzeltme "Tutar" alanına otomatik hesaplanarak aktarılır. 

"Genel İskonto-3" ayrıca Bölge Farkı İskontosu için de kullanılır.

Ek Maliyet 1,2İlave maliyetlerin girildiği alandır. Otomatik hesaplaması yapılan bir değer yoksa, elle tutar girilebilir.
ÖTVHesaplanan ÖTV tutarının izlendiği alandır.
YuvarlamaSatınalma talep genel toplamının yuvarlanması için kullanılan alandır.
Br. 1 Miktar, Br.2 Miktar, Br. 3 Miktar"Kalem Bilgileri" sekmesinde girilen tüm stokların toplam miktar bilgilerinin, stok kartı kayıtlarında tanımlı birinci, ikinci ve üçüncü ölçü birimi cinsinden izlenen alandır.
Satınalma Talep Ekranı

KDV’ler Toplamı ve Genel Toplam

Ara ToplamYukarıda anlatılan iskontolar toplamının brüt toplamdan düşülüp, ek maliyet toplamlarının eklenmesiyle oluşan toplamdır. Bu alana elle müdahale edilmez. Bilgilendirmek amacıyla görüntülenen alandır.
KDV 1,2,3,4,5Satınalma talebinde girilen stok kalemlerinin, stok sabit kayıtlarında yazılı KDV oranına göre, program tarafından otomatik hesaplanarak ekrana getirildiği alandır.
KDV %

KDV hesaplamalarında kullanılan oranların izlendiği alandır.

Toplam KDV

Farklı KDV oranları üzerinden hesaplanan tutarların toplamının yazıldığı alandır. Hesaplanan değer üzerinde çok küçük bir farklılık olması halinde düzenleme yapılmasını, aksi halde bu değerin değiştirilmemesi tavsiye edilir. Burada yapılacak düzeltme, yukarıda anlatıldığı şekilde hesaplanan KDV tutarları dağılımına yansımaz. Yapılan değişiklik, sadece aşağıdaki genel toplam alanına yansır. Fatura/ Kayıt/Satış Fatura Parametreleri Bölümü’nde “KDV Maliyete Eklensin” parametresi işaretlenmiş ise, bu alanda oluşan tutar muhasebeye entegre olmaz. Stok fiyatlarına KDV tutarları eklenerek stok hareket kayıtlarına aktarılır.

Genel ToplamYukarıda anlatılan işlemler sonucu oluşan son toplamın gösterildiği alandır. Bu tutar üzerinde değişiklik yapmak yerine "Karşı Toplam" alanı kullanılır.
Karşı Toplam

Satınalma talebi genel toplam alanında değişiklik yapılması istendiğinde kullanılan alandır.

Resim AlanıSatınalma talebine resim yada doküman dosyası eklemek için kullanılan alandır.
Satınalma Talep EkranıKayıt Sorgulamaları
Toplam Mal AğırlığıSatınalma talebinde girilen stok kalemleri için, “Stok Kartı Kayıtlarında” birim ağırlık tanımlaması ile aktif olan alandır. Program bu ağırlıkları, faturadaki miktarlarla çarparak toplam mal ağırlığını hesaplar ve otomatik olarak ekrana getirir.
Vade Gün/Vade Tarihi

Satınalma talep kaydı oluştururken, cari hareket ve stok hareket kayıtlarına işlenecek vade gün/tarihinin belirlendiği alandır.
Stok hareketlerine işlenen vade tarihi, stok hareket girişleri ekranından görüntülenemez fakat raporlardan izlenebilir.

Basım

Girilen Satınalma talebinin basımı için işaretlenen alandır. Bu alan işaretlendikten sonra “Tamam” butonuna basıldığında, “Dizayn Sorgulama” ekranından dizayn tipi ve yazıcı seçilerek basım yapılır.

Sıralama SeçeneğiBasımı yapılacak olan Satınalma talep kalemlerini, bu alanda bulunan seçeneklere göre sıralatmak amacıyla kullanılan alandır.
Vadelere BölmeSatınalma talep tutarının cari hareket kayıtlarına işlenirken, vadelere bölünerek kaydedilmesi için kullanılan alandır. "Üst Bilgiler" sekmesinde ödeme kodu girilmişse, vadelere bölünen tutarlar program tarafından otomatik olarak bu alana gelir.
Tamam

Bilgileri girilen Satınalma talebinin kaydı için kullanılan butondur. Tamam düğmesine basıldığında, talebe ilişkin kayıtlar ilgili entegre bölümlere aktarılır. Talebin daha önce kaydedilmiş olması ve düzenlenip tekrar kaydedilmesi durumunda, entegre bölümlerden stok ve cari bölümlere işlenen hareketler program tarafından düzenlenir.

Bu kayıtlar, Entegrasyon/Entegrasyon Kayıtlarında “ 2 numaralı " (Düzeltilmiş Kayıt) ya da “4 numaralı " (Düzeltilmiş Bulunamadı) tipte izlenebilir.

Vadelere Bölme

Vadelere Bölme, talep tutarının "Cari Hareket Kayıtlarına" işlenirken vadeler bazında bölünerek işlenmesi için kullanılır. Talebin, "Üst Bilgiler" sekmesine ödeme kodunun girilmesi halinde, vadeler bazındaki tutarlar otomatik olarak ekrana gelir.

Satınalma Talep ekranı Vadelere Bölme sekmesinde yer alan alanlar ve içerdiği bilgiler şunlardır:

Satınalma Talep Ekranı
Vade GünüTalep vadesinin kaç gün olacağını gösteren alandır.
Vade TarihiTalep vadesinin ne zaman dolacağını gösteren tarihtir.
OranTalep tutarının ne oranda bölüneceğini gösteren alandır.
TutarVade günü tutarını gösteren alandır.
Rapor KoduTanımlaması yapılan rapor kodunun girildiği alandır.
Proje KoduTanımlaması yapılan proje kodunun girildiği alandır

Tamam Butonu

Talep tutarının "Cari Hareket Kayıtlarına" işlenmesi sırasında vadeler bazında bölünerek kaydedilmesi için kullanılan butondur.

Satınalma Talep Kaydı, Değişikliği, İptali için yapılması gerekenler aşağıdaki şekildedir:

  • Talep kaydındaki alanlara bilgi girişi yapıldıktan sonra, talebin kaydedilmesi için; "Toplamlar" sekmesinde yer alan  butonuna basılması gerekir. Talep kaydı sonrası, programın entegre bölümlerinden herhangi birine kayıt yapılmaz. Taleplerin kaydedilmesi, teslimatlar yapıldıkça kalan teslimat ve taleplerin raporlarını alma açısından önemlidir.
  • Daha önce kaydedilen bir talep belgesi üzerinde değişiklik yapmak için; "Üst Bilgiler" sekmesinden ilgili talebin numarası girilir ve klavyede yer alan <Tab> tuşuna basılarak ilerlenir. Böylece, kayıtlı talebe ait önceden girilen bilgiler ekrana gelir. Burada değiştirilmesi istenen alan üzerinde değişiklik yapılabilir. Belge üzerinde değişiklik yapıldıktan sonra, "Toplamlar" sekmesinden belgenin tekrar kaydedilmesi gerekir.
  • Kaydedilen bir Satınalma talebinin iptali için; talep "Üst Bilgiler" sekmesinde iken araç çubuklarında bulunan  kayıt sil butonuna ya da klavyedeki F7 butonuna basılması yeterlidir. “Bu ekrana ait tüm bilgileriniz silinecektir. Emin misiniz?” şeklinde bir uyarı ekranı geldikten sonra "Evet" butonuna basılması halinde ilgili talebe ait bilgiler silinir.

Satınalma Talebinde Kullanılan Özel Tuşlar" için bakınız; Satış Faturasında Kullanılan Özel Tuşlar.