SQL'de hazırlanan görünümler üzerinden rapor hazırlanabilmesi ya da başka bir veri tabanından veri çekilerek rapor oluşturulur. Veri kaynağı eklemek için Designer - Rapor tasarımı açılır.

1- Raporlara (Reports) Veri Kaynağı (Data Source) Eklenmesi
Rapor tasarımlarında başka bir veri tabanındaki ya da özel hazırlanan sorgudaki verilere ihtiyaç duyulması durumunda mevcut tasarımın içerisine yeni bir veri tabanı eklenir. İlgili raporun sol üst tarafında yer alan Report Tasks menüsü açılır, Data Source alanının alt kısmında yer alan Add New Data Source (Yeni Veri Kaynağı Ekle) butonu seçilir.



Ekrana gelen Veri Kaynağı Sihirbazı (Data Source Wizard) içerisinden Database seçilir. Next ile devam edilir.



"Var olan bir veri bağlantısını mı kullanmak istiyorsun? (Do you want to use an existing data connection?)" sorusu için "Hayır, bağlantı parametrelerini kendim belirlemek istiyorum. (No, I'd like specify the connection parameters myself.)" işaretlendikten sonra, Next ile devam edilir.



Authentication type kısmında Server Authentication seçeneği işaretlenir. User name ve password alanları doldurulur. Database bölümünden kullanılmak istenen veri tabanı seçilir. Next ile devam edilir.



Connection bağlantı bilgilerini kaydetmek istermisiniz? sorusu cevaplanır ve bağlantı işlem adımı bitirilir.

Örneğin Tiger ERP database'ine bağlantı sağlandıktan sonra table, views, stored procedures ve queries var ise seçim sağlanır. 

Örnek teklifinize malzeme fiili veya gerçek stok bilgilerini getirmek için Tiger ERP database'i üzerinden ilgili tablo bilgisi seçilir ve bitir butonu tıklanır.

Tiger ERP database'i üzerinden istenilen tablo eklendikten sonra sol menüden label veya diğer araç tool'u yardımı ile alan eklenir. Field List üzerinden bağlantı sağlanan sql data source görüntülenir.