Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

GİB durum kodları listesine ulaşmak için tıklayınız.

2-Faturamı nasıl gönderebilirim?

LogoConnect üzerinden e-Faturanızı göndermek için tıklayınız, Özel Fatura gönderim dökümanına ulaşmak için tıklayınızEntegratör Portalı üzerinden e-Faturanızı göndermek için Fatura gönderim dökümanına ulaşmak için tıklayınız.

3-Gelen e-Faturaya, kağıt faturalarda olduğu gibi 8 gün içerisinde itiraz hakkım devam ediyor mu?

Kağıt faturalardaki itiraz mekanizması mevzuatın izin verdiği ölçüde e-Faturada da uygulanabiliyor. e-Faturada temel fatura ve ticari fatura olarak iki çeşit bulunuyor. Ticari fatura, 7 8 gün için kabul ve red seçeneği sunarken, temel faturada itirazların sistem üzerinden değil, harici yollardan yapılması gerekiyor. ( Gib iptal portali, Kep, Noter )

4-Yurtdışına kargo şirketleri aracılığı ile mal gönderiyorum. Bunlara ilişkin faturalar e-Fatura mı olmalı?

...

7-e-Faturayı nasıl iptal edebilirim?

Ticari faturalar 7 8 günlük süre içerisinde iptal edilebilir. Eğer ticari e-Fatura düzenlenerek alıcı firmaya gönderilmiş ve iptal edilmek isteniyorsa, müşteri bu e faturayı 7 8 gün içerisinde reddedilebilir. Sonrasında yeni bir e-Fatura oluşturularak müşteriye yeniden gönderilmelidir.
Temel e-Faturaların iptal seçeneği bulunmamaktadır. Temel e-Fatura gönderilmiş ve iptal edilmek isteniyorsa, faturayı gönderdiğiniz müşterinizin bu faturaya karşılık bir iade e-Faturası oluşturup tarafınıza iletmesi gerekir. Bu işlem her iki faturanın birbirini mahsuplaştırması için yeterlidir.Faturaların iptalinde aşağıdaki senaryolardan birisi uygulanabilir.

  • Alıcı firma göndericiye iade faturası düzenleyebilir.
  • Temel Fatura harici yollar ( Gib iptal portali, Kep, Noter )  aracılığı ile iptal edilebilir.

8-e-Fatura'da sehven bir sıra numarası atlanmış ve o numaraya hiç fatura kesilmemişse halinde nasıl bir işlem yapılmalıdır?

...

10-Portal üzerinden nasıl e-Fatura düzenleyebilirim?

Detaylı e-Fatura dokümanımıza yardım videosuna ulaşmak için tıklayınız.

11-Connect üzerinden nasıl e-Fatura düzenleyebilirim?

...

12-Faturam Hata Aldı, Tekrar Gönderebilir Miyim?LogoConnect programında,

e-Fatura sekmesi altında “e-Fatura Gönder” butonuna tıklayıp “Onaylanacak” sekmesine gelin. Herhangi bir alana sağ tıklayıp “Filtrele” seçeneğini seçin. Açılan pencerede, solda “Filtreler” listesinde “e-Fatura Durumu” filtresini açın. Kırmızı çarpı işaretli satırları üzerilerine çift tıklayarak yeşil hale getirin ve “Tamam” deyin. Fatura karşınıza çıkacaktır. Zarftaki faturaları ayrı ayrı seçip eLogo Entegratörlük Portalı'ndan göndermiş olduğunuz hatalı faturalarınızı , Fatura Oluşturma menüsünden Alıcıya Gönder diyerek yeniden gönderebilirsiniz.

13-e-Fatura durum kodları nelerdir?

...

Bedelsiz ihracatta da mal çıkışında Gümrük ve Çalışma Bakanlığı Ticaret Bakanlığına düzenlenip düzenlenmediğine göre ihracat e-Faturası düzenlenecek olup GÇB ekinde düzenlenmediği müddetçe gönderici e-Arşiv kullanıcısı ise e-Arşiv fatura değilse kağıt fatura olarak düzenlemeye devam edecektir. Bununla birlikte bedelsiz gönderilen mallar bir GÇB ile çıkacaksa faturası mutlaka e-Fatura olmak zorundadır. Bilindiği üzere, e-Fatura kapsamında bedelsiz faturalar düzenlenebilmektedir. Bedelsiz ihracat faturası düzenleyecek mükelleflerin e-Faturada “payableamount” (ödenecek tutar) alanına “sıfır” (0) yazması ve “Bilge Sistemi”nde beyanname açılırken bedelsiz alanını seçmesi gerekmektedir.