Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Aktivite ekleme, proje portali üst menü çubuğunun sağında yer alan Ekle menüsü Aktivite Ekle seçeneği ile yapılır.

AlanAçıklama

Aktivite Kodu

Aktivitenin kod bilgisidir.

Aktivite Açıklaması

Aktivitenin açıklama bilgisidir.

Proje Kodu

Proje kodu ile adı bilgileri yer alır. Aktivitenin ekleneceği Proje seçimi bu alandan yapılır. Durumu Tamamlandı, Durdu veya İptal edildi haricindeki projeler listelenir. 

Aktivite Sorumlusu

Aktivite sorumlusu bilgisidir. Sorumlu kişiler arasından seçim yapılır. Aktivite sorumlusunun aynı zamanda kaynak olarak da eklenmesi isteniyorsa j-Platform-Sistem Ayarları-Proje Öndeğer ve Parametrelerinde yer alan “Aktivite Sorumluları Kaynaklara Otomatik Olarak Eklensin” parametresi Evet seçilmelidir. Parametre evet olduğunda aktivite sorumlusu otomatik olarak Aktivite Detayı-Kaynaklar sayfasında kaynak olarak yerini alır.

Aktivite Durumu

Aktivitenin durum bilgisidir, değiştirilemez.

Öncelik Tipi

Aktivitenin öncelik bilgisidir. Öncelik bilgisi Düşük, Normal, Yüksek, Çok Yüksek ve Acil değerlerinden birisini alır.

Kilometretaşı

Aktivitenin kilometre taşı olup olmadığının belirtildiği alandır.

İlerleme Durumu

Aktivitenin tamamlanma oranı bilgisidir.

Planlanan Tarihler/Gerçekleşen Tarihler

Aktivitenin planlanan / gerçekleşen tarihlerinin gösterildiği alandır. Tarih bilgileri üzerinden hesaplanan aktivite süresi çizgi bar üzerinde gösterilir.

Bağlı Olduğu İhtiyaç

Aktivitenin bağlı olduğu ihtiyaçlar, liste seçenekleri arasından eklenir. Birden fazla ihtiyaç seçimi yapılabilir.

Kaynaklar

Aktivitenin kaynak bilgisi bu alandan belirtilir.

Kaynak türü Personel olduğunda, j-Platform Personel Kartı-Çalışma Bilgileri-Genel sekmesinde Proje Kaynağı seçeneği işaretli personel kartları arasından seçim yapılır.

Kaynak türü Dış Personel olduğunda kullanımda olan ve Dış Personel tipindeki Dış Kaynaklar arasından seçim yapılır.

Kaynak türü Geçici Personel olduğunda kullanımda olan ve Geçici Personel tipindeki Geçici Malzeme ve Kaynaklar arasından seçim yapılır.

Kaynak türü personel seçildiğinde, Kaydet işlemi ile oluşan Planlanan Kaynak kullanımları, kaynak olarak belirlenen personelin e-posta adresine “Randevu” olarak gönderilebilir. Bunun için j-Platform Sistem Ayarları-Proje Yönetimi-Planlanan Kaynak Kullanımları Oluştuğunda Personelin Takvimine Randevu Gönderilsin parametresinin değeri Evet olmalıdır.

Öncelik İlişkileri

Aktivitenin öncelik ilişkisi içinde olduğu aktiviteler gösterilir. Birden fazla öncelik ilişkisi eklenebilir. Aktivite tarihleri ve öncelik ilişkileri göz önünde bulundurularak bağlı/üst aktivitelerin tarihleri ve proje tarihleri düzenlenir.

Üst Aktivite İlişkileri

Aktivitenin bağlı olduğu üst aktivite gösterilir ve değiştirilemez.

Ek Bilgiler

Aktivitelere ait ek bilgilerin görüntülendiği alandır. İlgili aktivite için ek bilgilerin ne olacağı ve değeri bilgileri j-Platform Proje Yönetimi “Proje Ek Bilgileri” ile tanımlanır ve ilişkilendirilir.

Dokümanlar

Dokümanlar bölümü yeni eklenen aktivitelerde görüntülenmez. Bir aktiviteye doküman eklenebilmesi için kaydedilmiş olması gerekir. Bu alandan doküman ekleme, silme ve görüntüleme işlemleri yapılır.

Ekleme ve silme işleminin kalıcı olarak yapılacağına dair uyarı notu bulunur.

NotlarProje aktivitesine ait not bilgilerinin kaydedildiği alandır. Portal içerisinden kaydedilen notlar j-Platform'da proje aktivitesin notlar sekmesinde; j-Platform proje aktivitesi notlar sekmesinde kaydedilen bilgiler ise portal aktivite notlar alanında görüntülenir.

...